Tehnologie
Deşi ceasurile de bord nu impresionează atunci când vine vorba de latura tehnologică a acestui model, afişajul multimedia încearcă să compenseze acest aspect. El îţi arată grafice detaliate legate de câţi kWH a generat, ce consum ai obţinut şi poţi urmări în timp real cum funcţionează sistemul hibrid. Interfaţa grafică este comparabilă cu cea unui model din gama Lexus, culorile afişate şi fonturile folosite fiind plăcute ochiului. Am fi dorit şi un sistem de navigaţie inclus, dacă tot există touchscreen, dar acesta este în continuare un element opţional. Din fericire, butonul pentru navigaţie este deja prezent pe corpul afişajului, deci instalarea navigaţiei va fi doar un upgrade plug-and-play, fără să fie necesare modificări majore.
Respectivul ecran gestionează aproape toate funcţiile maşinii în afară de climatizare, care încă apelează la o interfaţă convenţională, cu butoane şi afişaj monocrom, amplasată sub ecranul tactil dedicat unităţii multimedia şi sistemului hibrid.
Dacă tot am readus sistemul hibrid în discuţie, acesta are două butoane de comandă montate între cele două scaune din faţă. Acestea comandă rularea în modul electric sa în modul Eco, cel din urmă fiind responsabil să tempereze răspunsul la acceleraţie pentru a favoriza reducerea consumului de carburant. Amplasarea acestor butoane este nefericită, fiind necesară o perioadă de acomodare până când le veţi acţiona fără să le priviţi.
În rest, Yaris Hybrid are pornire şi acces fără cheie, oglinzi cu reglare electrică. Modelului îi lipsesc însă elemente utile în oraş, precum frânarea automată sau asistent de unghi mort.
Yaris Hybrid are un singur ştergător de parbriz, pe braţul căruia se află şi duza de spălare. Soluţia nu mai este regăsită pe niciun alt model din clasa mică şi aduce o simplificare a mecanismului ştergătoarelor, dar înseamnă şi că trebuie să schimbi lamela stergătorului la cel mai mic semn de oboseală.
e doar parerea mea sau farurile chiar seamana cu o generatie mai veche de clio ?