Motor / Transmisie
Volkswagen şi-a simplificat mult gama de motoare. A îmbrăţişat din timp curentul downsize, mai ales pentru propulsoarele pe benzină, şi nu mai propune mai mult de două variante de cilindree pentru fiecare tip de carburant folosit. Aşadar, pentru noul Volkswagen Golf Sportsvan avem motoare TSI de 1.2 şi 1.4 litri şi TDI-uri de 1.6 şi 2.0 litri. Modelul testat de noi a venit echipat cu cel mai puternic motor diesel, cel de 2.0 litri şi 150 CP, asociat cu o cutie de viteze automată DSG cu şase trepte.
Motorul de 1.968 cmc produce 150 CP la 3.500 rpm şi un cuplu maxim de 340 Nm începând de la 1.750 rpm. Mult mai silenţios faţă de generaţiile anterioare ale TDI-ului de doi litri, putem spune că acest motor a ajuns la maturitatea deplină. Este rafinat, suficient de puternic pentru reprize satisfăcătoare şi cu cuplu la turaţii joase. Mai important, este extrem de economic şi-i oferă celui de la volan satisfacţia unei autonomii impresionante.
Mai interesantă este cutia DSG cu şase trepte. Volkswagen a fost printre primii constructori care au ales soluţia cutiei automate cu două ambreiaje şi au făcut-o bine. Cutie schimbă fulgerător şi acest lucru se vede în rapiditatea cu care turometru cade atunci când cutia alege o treaptă superioară. Mai mult, putem alege între modul automat normal, modul sport sau modul manual de acţionare a treptelor de viteză. Pentru sport, e suficient să tragem în spate de levierul aflat în poziţia D, iar pentru modul manual levierul trebuie mutat în dreapta. Schimbarea manuală a treptelor se poate face prin intermediul levierului sau cu ajutorul celor două clapete de mici dimensiuni amplasate pe volan.
O sportiva de familie pe care as cumpara-o fara sa ezit!