Speedy Gonzales
Dacă platformele modulare erau ceva SF acum nu foarte mult timp, în ziua de azi ele au devenit norma în industria auto. Sigur, explicații logice și raționale există din belșug, dar e foarte probabil ca aceste platforme să ducă, inevitabil și la uniformizarea mașinilor pe care le vedem pe străzi.
Puțini producători se chinuie să diferențieze modelele din gama lor îndeajuns de mult, astfel încât privitorul să poată spune cu încredere la ce mașină se uită.
Volkswagen, cu siguranță, se înscrie în această categorie. Gama iD, pe care a lansat-o acum câțiva ani, este construită pe o platformă modulară, electrică, care a costat vreo câteva zeci de miliarde de euro. Normal că recuperarea investiției este în prim plan.
Un studiu de caz în acest sens este Volkswagen iD.5 GTX, cel mai nou membru al familiei iD, și o variantă Coupe a deja cunoscutului SUV iD.4, fratele mai mare al iD.3. Mai mult, este și primul model electric GTX, adică un derivat sportiv al gamei. Cât de „Speedy Gonzales” este acest SUV de 300 de cai putere, aflați în testul nostru.
PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII PE CARE AM TESTAT-O
"Doar Tesla Model Y și Volvo C40 reușesc performanțe mai bune decât ale lui ID.5 GTX." Si surorile Kia Ev6 si Ioniq 5, si Nissan Aryia (care stiu ca nu e lansata FIX acuma dar bate la usa). Tragem linie si vedem ca ID5 GTX e chiar in jumatatea de jos a ce poti cumpara din clasa aceasta si la banii ei ...