Motor / Transmisie
Gama lui iD.5 este compusă din trei motorizări diferite, toate fiind echipate cu același acumulator. Așadar, decizia cumpărătorului se va limita la cât de multă putere își dorește, cu asumarea faptului că un nivel superior de resurse duce și la o autonomie mai mică.
Versiunea pe care am avut-o noi la test purta sigla GTX, iar asta echivalează cu cea mai puternică motorizare din gamă, în acest moment, dar și singura cu tracțiune integrală. Astfel, iD.5 GTX se bazează pe un total de 299 CP, livrați de cele două motoare, poziționate separat, unul pe fiecare punte. Împreună pot livra și până la 460 Nm cuplu. Transmisia se face, ca de obicei în cazul modelelor electrice, prin intermediul unei cutii cu o singură treaptă.
Important de menționat aici este faptul că, deși avem de-a face cu o mașină capabilă să trimită putere la toate cele patru roți, aceasta va funcționa doar cu motorul de pe puntea spate în cea mai mare parte a timpului, pentru a economisi energie. Asta dacă nu folosești modul Sport. Și la rularea în modul Confort, roțile față vor fi activate doar în contextul unor accelerări puternice.
La fel ca majoritatea mașinilor electrice de pe piață, e de ajuns să apeși pedala de accelerație cu furie atunci când mașina stă pe loc pentru a înțelege că tehnologia electrică nu doar că are viitor, dar îți oferă acces la senzații neașteptate.
Răspunsul excelent al motoarelor electrice la fiecare atingere a accelerației este de înțeles, dar nici pe departe unic în acest segment.
O surpriză plăcută este și sistemul adaptiv de frânare cu regenerare, care ia în considerare un număr de factori pentru a decide cât de brutal recuperează energie pe decelerare. Mașina știe dacă ai un alt participant la trafic în față sau dacă te apropii de o intersecție/semafor/viraj. Prin urmare, dacă iei piciorul de pe accelerație, va frâna regenerativ mai puternic sau deloc, în funcție de situație, pentru a se asigura că ești cât se poate de eficient.
"Doar Tesla Model Y și Volvo C40 reușesc performanțe mai bune decât ale lui ID.5 GTX." Si surorile Kia Ev6 si Ioniq 5, si Nissan Aryia (care stiu ca nu e lansata FIX acuma dar bate la usa). Tragem linie si vedem ca ID5 GTX e chiar in jumatatea de jos a ce poti cumpara din clasa aceasta si la banii ei ...