Motor / Transmisie

4.0

Gama lui iD.5 este compusă din trei motorizări diferite, toate fiind echipate cu același acumulator. Așadar, decizia cumpărătorului se va limita la cât de multă putere își dorește, cu asumarea faptului că un nivel superior de resurse duce și la o autonomie mai mică.

Versiunea pe care am avut-o noi la test purta sigla GTX, iar asta echivalează cu cea mai puternică motorizare din gamă, în acest moment, dar și singura cu tracțiune integrală. Astfel, iD.5 GTX se bazează pe un total de 299 CP, livrați de cele două motoare, poziționate separat, unul pe fiecare punte. Împreună pot livra și până la 460 Nm cuplu. Transmisia se face, ca de obicei în cazul modelelor electrice, prin intermediul unei cutii cu o singură treaptă.

Important de menționat aici este faptul că, deși avem de-a face cu o mașină capabilă să trimită putere la toate cele patru roți, aceasta va funcționa doar cu motorul de pe puntea spate în cea mai mare parte a timpului, pentru a economisi energie. Asta dacă nu folosești modul Sport. Și la rularea în modul Confort, roțile față vor fi activate doar în contextul unor accelerări puternice.

La fel ca majoritatea mașinilor electrice de pe piață, e de ajuns să apeși pedala de accelerație cu furie atunci când mașina stă pe loc pentru a înțelege că tehnologia electrică nu doar că are viitor, dar îți oferă acces la senzații neașteptate.

Răspunsul excelent al motoarelor electrice la fiecare atingere a accelerației este de înțeles, dar nici pe departe unic în acest segment.

O surpriză plăcută este și sistemul adaptiv de frânare cu regenerare, care ia în considerare un număr de factori pentru a decide cât de brutal recuperează energie pe decelerare. Mașina știe dacă ai un alt participant la trafic în față sau dacă te apropii de o intersecție/semafor/viraj. Prin urmare, dacă iei piciorul de pe accelerație, va frâna regenerativ mai puternic sau deloc, în funcție de situație, pentru a se asigura că ești cât se poate de eficient.

  • Dudu, marţi, 20.12.2022 17:46

    "Doar Tesla Model Y și Volvo C40 reușesc performanțe mai bune decât ale lui ID.5 GTX." Si surorile Kia Ev6 si Ioniq 5, si Nissan Aryia (care stiu ca nu e lansata FIX acuma dar bate la usa). Tragem linie si vedem ca ID5 GTX e chiar in jumatatea de jos a ce poti cumpara din clasa aceasta si la banii ei ...

  • vw Golf 7 variant, marţi, 20.12.2022 19:55

    150CP, cuplu 320Nm, viteza max. 216 km/h, portbagaj 650litri, autonomie dubla si timp de incarcare de 20 de ori mai mic, pret la jumatate. Dar gresesc, ar trebuia compar cu Tiguan sau alt suv un pic mai puturos.

  • dan_grc, marţi, 20.12.2022 20:05

    Minusuri : unele materiale, lipsa unor tehnologii . Plusuri : preț competitiv. Prețul competitiv, 74.000 euro . Am înțeles, raportat la rivali, dar tot la rivali raportezi și materialele mai slabe, lipsa unor tehnologii și sistemul media lent, deci acest preț NU este competitiv, este doar imens . Un Touareg este la interior Rolls față de acest model, la un preț nu cu mult mai mare, VW trebuie să schimbe acest stil " minimalist ", care pe deasupra are și plastice ieftine .

  • Deputy, miercuri, 21.12.2022 10:06

    daca 20 kWh/100 kilometri în București in conditii ideale este considerat de autor onorabil, no comment. Ca si comparatie, Model 3 de ex. scoate pe Autobahn intre 13 si 15 kWh/100 la o viteza intre 120-130km/h (test real).

  • PMC, miercuri, 21.12.2022 14:23

    Catastrofala masina. La fel cu strategia VW de electrificare isterica. Fie ca "au cu ce" fie ca nu. Masina asta e cel mai bun exemplu de esec epic. Sa iei asa ceva la 74000 de eur in loc sa iei un Touareg de la acelasi producator, Diesel, si cu vreo 10.000 mai ieftin, trebuie sa ai probeleme majore la tartacutza. Pur si simplu niciun avantaj nu are chestia asta. Dar niciunul. Nici looks, nici feel, nici autonomie, nici confort, absolut nimic. "Evolutie" pe baze dogmatice. Am condus si conduc electric, stiu cum e, si e intr-adevar misto sa conduci electric. Dar asemenea masina e pur si simplu un MEGAFAIL.

  • Andrei, marţi, 27.12.2022 08:25

    Toate masinile au aici 4.5 puncte, de ce se mai fac astfel de ''teste''?

  • Curent alternativ, duminică, 08.01.2023 21:00

    Nu înțeleg cui se adresează aceasta baterie pe roti, tinerilor sau familistilor? Care tineri, sau familiști? Aia care stau la bloc, cu rate? Pai fa mai nene un test de încărcare, la o priza dintr un apartament, trasa de la geam cu un prelungitor. Și spuneți adevărul: când o cumperi noua dealerul îți oferă cadou o pereche de mănuși și o căciulă cu urechi, ca să nu ingheti de frig în ea.

  • tavone85, miercuri, 11.01.2023 08:32

    "Cumva, cei la Volkswagen au reușit să ofere mai mult spațiu în portbagaj pentru iD.5 decât pentru iD.4: 549 litri versus 543 litri. Nu e o diferență mare, dar într-un concediu prelungit ar putea conta." ...care concediu prelungit? cu o electrica? ahhh prelungit la nr de ore de stat prin statiile de incarcare :)