Consum
La nivel oficial, Volkswagen iD.5 GTX ar trebui să consume, în medie, 17.1 kWh/100 kilometri. Conform estimărilor Volkswagen, asta ar trebui să-ți asigure o autonomie electrică de circa 450 de kilometri. Cifrele ar trebui totuși interpretate drept optimiste. Exact ca în cazul mașinilor termice, rezultatele reale vor varia, în funcție de stilul vostru de condus.
Eu, de exemplu, am reușit un onorabil consum de 20 kWh/100 kilometri în București. E drept, cu temperaturi exterioare ideale. Asta înseamnă o autonomie estimată de circa 385 de kilometri cu „un plin”, având în vedere capacitatea netă de 77 kWh a acumulatorului.
În afara orașului, pe DN, consumul a coborât la 14.5 kWh/100 kilometri, suficient pentru o autonomie de 531 kilometri. Pe autostradă, consumul a urcat până la 21.2 kWh/100 km, respectiv o estimare de 363 kilometri autonomie.
Rivalii lui iD.5 nu se lasă mai prejos. Printre ei vei găsi Ford Mustang Mach-E, Skoda Enyaq Coupe sau Volvo C40 Recharge. Pentru a menține comparația echilibrată, ar trebui să luăm în considerare versiuni de putere comparabile, dar asta e greu de făcut, având în vedere războiul cailor putere din segmentul electricelor.
Ford Mustang Mach-E are 294 de cai putere în cea mai puțin puternică versiune a sa, cea cu propulsie spate și baterie de 91 kWh. Americanul are un consum estimat la 16.5 kWh/100 kilometri și o autonomie de peste 600 de kilometri.
Apoi avem Skoda Enyaq iV 80x, care are fix aceleași specificații tehnice ca fratele său de platformă, iD.5 GTX, în timp ce Volvo C40 Recharge are 408 CP și o autonomie estimată la 444 kilometri, cu al său acumulator de 75 kWh utili.
În cazul mașinilor electrice, consumul este doar o parte din ecuație. Cealaltă este reprezentată de timpul de încărcare. În cazul lui iD.5, acesta poate folosi încărcătoare rapide, pe curent continuu, de până la 135 kW. Dacă nimerești o astfel de priză, timpul de încărcare de la 5 la 80% este de 29 de minute. La curent alternativ avem o mică dezamăgire, pentru că iD.5 nu suportă 22 kW, ci doar o putere maximă de 11 kW. Situație în care ai nevoie de peste 8 ore pentru o încărcare completă.
"Doar Tesla Model Y și Volvo C40 reușesc performanțe mai bune decât ale lui ID.5 GTX." Si surorile Kia Ev6 si Ioniq 5, si Nissan Aryia (care stiu ca nu e lansata FIX acuma dar bate la usa). Tragem linie si vedem ca ID5 GTX e chiar in jumatatea de jos a ce poti cumpara din clasa aceasta si la banii ei ...