Consum

4.0

La nivel oficial, Volkswagen iD.5 GTX ar trebui să consume, în medie, 17.1 kWh/100 kilometri. Conform estimărilor Volkswagen, asta ar trebui să-ți asigure o autonomie electrică de circa 450 de kilometri. Cifrele ar trebui totuși interpretate drept optimiste. Exact ca în cazul mașinilor termice, rezultatele reale vor varia, în funcție de stilul vostru de condus.

Eu, de exemplu, am reușit un onorabil consum de 20 kWh/100 kilometri în București. E drept, cu temperaturi exterioare ideale. Asta înseamnă o autonomie estimată de circa 385 de kilometri cu „un plin”, având în vedere capacitatea netă de 77 kWh a acumulatorului.

În afara orașului, pe DN, consumul a coborât la 14.5 kWh/100 kilometri, suficient pentru o autonomie de 531 kilometri. Pe autostradă, consumul a urcat până la 21.2 kWh/100 km, respectiv o estimare de 363 kilometri autonomie.

Rivalii lui iD.5 nu se lasă mai prejos. Printre ei vei găsi Ford Mustang Mach-E, Skoda Enyaq Coupe sau Volvo C40 Recharge. Pentru a menține comparația echilibrată, ar trebui să luăm în considerare versiuni de putere comparabile, dar asta e greu de făcut, având în vedere războiul cailor putere din segmentul electricelor.

Ford Mustang Mach-E are 294 de cai putere în cea mai puțin puternică versiune a sa, cea cu propulsie spate și baterie de 91 kWh. Americanul are un consum estimat la 16.5 kWh/100 kilometri și o autonomie de peste 600 de kilometri.

Apoi avem Skoda Enyaq iV 80x, care are fix aceleași specificații tehnice ca fratele său de platformă, iD.5 GTX, în timp ce Volvo C40 Recharge are 408 CP și o autonomie estimată la 444 kilometri, cu al său acumulator de 75 kWh utili.

În cazul mașinilor electrice, consumul este doar o parte din ecuație. Cealaltă este reprezentată de timpul de încărcare. În cazul lui iD.5, acesta poate folosi încărcătoare rapide, pe curent continuu, de până la 135 kW. Dacă nimerești o astfel de priză, timpul de încărcare de la 5 la 80% este de 29 de minute. La curent alternativ avem o mică dezamăgire, pentru că iD.5 nu suportă 22 kW, ci doar o putere maximă de 11 kW. Situație în care ai nevoie de peste 8 ore pentru o încărcare completă.

  • Dudu, marţi, 20.12.2022 17:46

    "Doar Tesla Model Y și Volvo C40 reușesc performanțe mai bune decât ale lui ID.5 GTX." Si surorile Kia Ev6 si Ioniq 5, si Nissan Aryia (care stiu ca nu e lansata FIX acuma dar bate la usa). Tragem linie si vedem ca ID5 GTX e chiar in jumatatea de jos a ce poti cumpara din clasa aceasta si la banii ei ...

  • vw Golf 7 variant, marţi, 20.12.2022 19:55

    150CP, cuplu 320Nm, viteza max. 216 km/h, portbagaj 650litri, autonomie dubla si timp de incarcare de 20 de ori mai mic, pret la jumatate. Dar gresesc, ar trebuia compar cu Tiguan sau alt suv un pic mai puturos.

  • dan_grc, marţi, 20.12.2022 20:05

    Minusuri : unele materiale, lipsa unor tehnologii . Plusuri : preț competitiv. Prețul competitiv, 74.000 euro . Am înțeles, raportat la rivali, dar tot la rivali raportezi și materialele mai slabe, lipsa unor tehnologii și sistemul media lent, deci acest preț NU este competitiv, este doar imens . Un Touareg este la interior Rolls față de acest model, la un preț nu cu mult mai mare, VW trebuie să schimbe acest stil " minimalist ", care pe deasupra are și plastice ieftine .

  • Deputy, miercuri, 21.12.2022 10:06

    daca 20 kWh/100 kilometri în București in conditii ideale este considerat de autor onorabil, no comment. Ca si comparatie, Model 3 de ex. scoate pe Autobahn intre 13 si 15 kWh/100 la o viteza intre 120-130km/h (test real).

  • PMC, miercuri, 21.12.2022 14:23

    Catastrofala masina. La fel cu strategia VW de electrificare isterica. Fie ca "au cu ce" fie ca nu. Masina asta e cel mai bun exemplu de esec epic. Sa iei asa ceva la 74000 de eur in loc sa iei un Touareg de la acelasi producator, Diesel, si cu vreo 10.000 mai ieftin, trebuie sa ai probeleme majore la tartacutza. Pur si simplu niciun avantaj nu are chestia asta. Dar niciunul. Nici looks, nici feel, nici autonomie, nici confort, absolut nimic. "Evolutie" pe baze dogmatice. Am condus si conduc electric, stiu cum e, si e intr-adevar misto sa conduci electric. Dar asemenea masina e pur si simplu un MEGAFAIL.

  • Andrei, marţi, 27.12.2022 08:25

    Toate masinile au aici 4.5 puncte, de ce se mai fac astfel de ''teste''?

  • Curent alternativ, duminică, 08.01.2023 21:00

    Nu înțeleg cui se adresează aceasta baterie pe roti, tinerilor sau familistilor? Care tineri, sau familiști? Aia care stau la bloc, cu rate? Pai fa mai nene un test de încărcare, la o priza dintr un apartament, trasa de la geam cu un prelungitor. Și spuneți adevărul: când o cumperi noua dealerul îți oferă cadou o pereche de mănuși și o căciulă cu urechi, ca să nu ingheti de frig în ea.

  • tavone85, miercuri, 11.01.2023 08:32

    "Cumva, cei la Volkswagen au reușit să ofere mai mult spațiu în portbagaj pentru iD.5 decât pentru iD.4: 549 litri versus 543 litri. Nu e o diferență mare, dar într-un concediu prelungit ar putea conta." ...care concediu prelungit? cu o electrica? ahhh prelungit la nr de ore de stat prin statiile de incarcare :)