Tinuta de drum
Deși unele companii fac eforturi supraumane pentru a evidenția cât de „speciale” și „diferite” sunt mașinile lor electrice comparativ cu orice altceva de pe piață, este clar că Volkswagen a mers într-o altă direcție. Majoritatea mașinilor din gama iD se simt absolut normal pe drum iar asta va fi o senzație care va câștiga clienți pentru marca germană. Într-o lume în care electricele îți dau impresia că se străduiesc cam mult și uneori artificial să fie diferite de ce știam înainte de electrificare, iD.5 reușește să fie o mașină pe care o înțelegi imediat.
Iar totul începe cu platforma de la baza sa, care a fost gândită cu roți motrice spate în prim plan. Concentrat în general pe confortul pasagerilor, suspensiile sunt echilibrate și filtrează toate elementele naturale care bat organizarea autorităților când vine vorba de suprafața de rulare. Chiar și cu jantele de 21 de inch, monstruoase ca dimensiuni, dar superbe ca estetică, mașina este digerabilă, echilibrată și coerentă când vine vorba de modul în care pasagerii percep confortul la bord.
În oraș vei fi uimit de diametrul cercului de bracaj atunci când iD.5 îți va dovedi că e posibil să întorci foarte ușor, chiar și pe străzi mai înguste. În afara orașului, vei comuta între modurile de rulare Eco, Comfort și Sport fără să simți modificări radicale între ele. Acestea sunt subtile, modul Eco domolind instinctele animalice ale mașinii iar modul Sport transformând pedala de accelerație într-un spin uriaș.
Nu-ți imagina că modul Sport inventează turbina și compresorul în lumea auto electrică dar acesta va activa și motorul față și va face iD.5 GTX să accelereze mult mai brutal decât în modul Confort, modificând chiar și comportamentul mașinii pe viraje. Aici, iD.5 se va înclina acceptabil în dansul ruliului și își va face simțită masa de 2.167 kilograme, echivalentă cu cea a unui SUV de segment superior.
Chiar și așa, faptul că majoritatea greutății este ținută jos, aproape de asfalt, ajută, iar virajele pot fi abordate în grabă, comportamentul mașinii fiind neutru pe ieșirea de după apex.
Ce e important de reținut este că, deși avem o siglă GTX pe hayonul acestei mașinii, e bine să ne dozăm așteptările. Aceasta nu este o mașină sportivă, chiar dacă are aproape 300 CP. Tot ce poate oferi iD.5 GTX este o accelerație mai puternică în linie dreaptă comparativ cu celelalte versiuni din gamă. În viraje, greutatea modelului german va face cauciucurile să țipe în protest și pe tine să reduci viteza din precauție.
"Doar Tesla Model Y și Volvo C40 reușesc performanțe mai bune decât ale lui ID.5 GTX." Si surorile Kia Ev6 si Ioniq 5, si Nissan Aryia (care stiu ca nu e lansata FIX acuma dar bate la usa). Tragem linie si vedem ca ID5 GTX e chiar in jumatatea de jos a ce poti cumpara din clasa aceasta si la banii ei ...