Design
Așa cum probabil ați observat, marea diferență care separă noul iD.5, fie GTX, fie nu, de frații săi de platformă, ține de design. Comparativ cu iD.4 și chiar și cu iD.3, modelul din parcarea noastră se distanțează de frații săi atunci când e privit din lateral și din spate.
Partea frontală este aproape identică cu iD.4 și cu iD.3 dar la o altă scară. Vorbim de aceleași faruri, același design simplu și aerodinamic și aceeasi masivitate percepută în zona din față.
Spre spate, însă, iD.5 are un profil al acoperișului care coboară lin, pentru a-i oferi acea formă clasică de Coupe. Iar dacă în cazul mașinilor termice acest lucru e văzut doar ca o alegere de stil, în cazul mașinilor electrice, acest profil e chiar benefic. De ce? Pentru că iD.5 este, astfel, mai aerodinamic decât „convenționalul” iD.4.
Coeficientul de rezistență la înaintare al Coupe-ului este de 0.26, în timp ce iD.4 se poate lăuda cu doar 0.28. În cazul modelului GTX, acesta urcă la 0.27, în schimb.
În rest, iD.5 GTX arată bine, masiv și impunător. Are un eleron pe hayon, un set de stopuri care fac un joc de lumini interesant noapte și arată foarte bine per total, precum și posibilitatea de a fi configurat cu două nuanțe de culoare la exterior.
"Doar Tesla Model Y și Volvo C40 reușesc performanțe mai bune decât ale lui ID.5 GTX." Si surorile Kia Ev6 si Ioniq 5, si Nissan Aryia (care stiu ca nu e lansata FIX acuma dar bate la usa). Tragem linie si vedem ca ID5 GTX e chiar in jumatatea de jos a ce poti cumpara din clasa aceasta si la banii ei ...