Tinuta de drum
Un SUV compact cu o echipare care îi aduce în standard suspensie sport și jante de 18 inch nu va ieși niciodată în offroad. Anvelopele care îl echipează nu sunt nici ele optime pentru teren accidentat, fiind suficiente pentru puțin praf, pietriș, nisip, sau amestec dintre cele trei, dar limitate imediat în momentul în care se ajunge la noroi.
În schimb, tracțiunea integrală îi oferă șoferului, mai degrabă, liniștea că va putea ieși din zăpadă iarna dacă are anvelope de sezon, că mașina se va redresa mai ușor dacă pierde aderența și că are un plus de încredere în anumite situații.
Garda la sol nu este nici ea impresionantă, iar unghiurile de atac și degajare au fost reduse de pachetul estetic. Să nu uităm că Tiguan este unul dintre cele mai joase SUV-uri compacte de pe piață.
Direcția oferă un nivel de feeling rezonabil pentru un SUV compact. Este ușor de manevrat și îți furnizează un nivel potrivit de informații cu privire la ce se întâmplă cu roțile, fără să intre de fiecare dată în detalii. Pe macadam și suprafețe denivelate, ar fi dezirabilă o suspensie mai moale, o direcție care să nu ne spună chiar tot sau măcar niște jante mai mici.
Mașina face față cu stoicism la un regim de conducere dinamic, dar nu impresionează prin vreo abilitate ieșită din comun pe serpentine în afară de a-și face treabă după cum îi dictează șoferul. Uneori, doar asta este suficient. În cazul denivelărilor mici, jantele de 18 inch pedepsesc orice șofer care a avut curajul să cumpere așa ceva în România și să nu fie atent la fiecare groapă sau denivelare de pe mirabolantele șosele ale patriei. Amatorilor de confort li se recomandă evitarea jantelor de 18 inch și poate chiar și a suspensiei sport în cazul de față.
Frumoasa cabana...unde este situata?