Acesta este noul Porsche Taycan, primul model electric al mărcii germane: până la 761 CP și autonomie de 450 de kilometri
Porsche a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul Taycan. Primul model electric de serie dezvoltat de Porsche va fi disponibil în versiuni Turbo și Turbo S. Cea mai generoasă dintre acestea va oferi până la 761 de cai putere. Bateria de 93.4 kWh este capabilă să asigure o autonomie de până la 450 de kilometri.
Campania de promovare a noului Porsche Taycan, primul model electric de serie dezvoltat de producătorul german a demarat în 2018. În tot acest timp, Porsche a publicat imagini cu prototipuri camuflate în timpul testelor, fotografii cu interiorul și o serie de detalii tehnice.
De asemenea, pe anumite piețe din Europa,
Acum, cu doar câteva zile înainte de startul Salonului Auto de la Frankfurt, Porsche a pregătit un eveniment special pentru prezentarea lui Taycan care s-a desfășurat simultan în Germania, Canada și China.
Porsche Taycan: date esențiale
● Din punct de vedere estetic, noul Porsche Taycan primește o mare parte dintre elementele de design pe care le-am văzut în premieră pe conceptul Mission E, prototip care a debutat în 2015 în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.
● Noul Porsche Taycan va fi asamblat în cadrul fabricii din Zuffenhausen, iar conform oficialilor constructorului german, modelul electric îmbină ADN-ul lui 918 Spyder cu cel al prototipului 919 Hybrid. În plus, coeficientul aerodinamic este de 0.22, în condițiile în care oficialii Porsche au afirmat că în materie de design nu au fost făcute compromisuri.
● Primul model electric dezvoltat de Porsche are o lungime de 4.963 de mm, lățimea măsoară 1.966 de mm, iar înălțimea este de 1.378 de mm. Conform reprezentanților Porsche, ampatamentul măsoară 2.900 de mm, ceea ce se traduce prin spațiu suficient pentru toți pasagerii.
● În partea din față, Taycan integrează un spațiu de depozitare de 81 de litri, în timp ce portbagajul convențional are un volum de 366 de litri.
● Pentru moment, Porsche a oferit detalii doar despre versiunile Taycan Turbo și Taycan Turbo S, urmând ca în viitorul apropiat să aflăm informații și despre varianta de bază Taycan 4S.
● Indiferent de alegerea făcută, atât Porsche Taycan Turbo, cât și Taycan Turbo S vor fi echipate cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte. În cazul lui Taycan Turbo, resursele oferite ajung la 625 CP și 850 Nm. Atunci când este activată funcția Launch Control intervine și un mod Overboost care crește puterea sistemului electric până la 680 CP.
● Porsche Taycan Turbo poate accelera de la 0 la 100 km/h în 3.2 secunde, iar repriza 0-200 km/h se desfășoară în 10.6 secunde. Conform oficialilor germani, sfertul de milă va fi parcurs în 11.1 secunde. Bateria lui Taycan Turbo va avea o capacitate de 93.4 kWh, ceea ce se traduce printr-o autonomie cuprinsă între 381 și 450 de kilometri, valori măsurate conform testelor WLTP.
● Sistemul electric integrat la nivelul lui Porsche Taycan Turbo S dezvoltă 625 CP și 1.050 Nm. Atunci când este activat sistemul Launch Control, puterea maximă crește până la 761 de cai putere. Pentru a sprinta de la 0 la 100 km/h, Taycan Turbo S are nevoie de 2.8 secunde, în timp ce pentru repriza 0-200 km/h sunt necesare 9.8 secunde. Viteza maximă comunicată de nemți pentru ambele versiuni este de 260 km/h. Trebuie menționat și faptul că aceste valori sunt obținute în condițiile în care Taycan are o masă de 2.295 de kilograme.
● Și Porsche Taycan Turbo S dispune de un acumulator cu capacitatea de 94.3 kWh, iar autonomia măsurată conform testelor WLTP variază între 388 și 412 kilometri.
● Porsche menționează că la o priză rapidă, Taycan poate înmagazina în 5 minute suficientă energie pentru a parcurge 100 de kilometri. De asemenea, Porsche menționează că Taycan are nevoie de 22 de minute și jumătate la o priză rapidă pentru ca bateria să ajungă de la 5% la 80%. Puterea maximă de încărcare este de 270 kW, iar Porsche Taycan folosește un sistem electric la 800V.
● Primul model electric din istoria Porsche va fi echipat cu un sistem de direcție integrală, dar și cu o transmisie cu două rapoarte. Nemții spun că prima treaptă va fi folosită la pornirea rapidă de pe loc, în timp ce a doua este utilizată pentru ca drumurile parcurse să fie cât mai eficiente, dar și pentru o viteză de top cât mai mare.
● În urmă cu câteva săptămâni, Porsche a publicat și primele imagini cu interiorul lui Taycan. În acel moment am aflat că modelul electric va fi echipat cu cinci ecrane. Instrumentarul digital de bord va avea o diagonală de 16.8 inch, în timp ce sistemul de infotainment va comunica cu pasagerii prin intermediul unui ecran tactil de 10.9 inch. Opțional va fi montat și un ecran poziționat în dreptul pasagerului din dreapta, în timp ce comenzile sistemului de climatizare vor fi și ele integrate la nivelul unui display tactil. De asemenea, pentru pasagerii din spate poate fi comandat un alt ecran pentru controlul climatizării.
● Șoferul va putea selecta din cinci moduri de rulare: Range, Normal, Sport, Sport Plus și Individual. Noul Taycan va fi echipat și cu sistemele Porsche Active Suspension Management, Dynamic Chassis Control Sport și Porsche Torque Vectoring Plus.
● Pe piața din România, Porsche Taycan Turbo are un preț de pornire de 157.318 euro, în timp ce vârful de gamă Taycan Turbo S pornește de la 190.860 de euro. Cel mai accesibil Taycan, versiunea 4S are un preț de pornire de 110.624 de euro.
-
dan_grc, miercuri, 04.09.2019 18:11
Denumirea Turbo este pur marketing, dar parca suna aiurea. In rest, pare o masina perfecta, pacat de pret :).
-
ACE - Craiova, miercuri, 04.09.2019 20:11
Trei cuvinte: 1) Frumoasa; 2) Puternica si mai ales... 3) Electrica. Este modelul care schimba standarde pentru AUDI si nu numai....primul vehi ul electric ce se imenteaza la statii de incar are de 300 kW - 800 V. Inca de acum 2 ani PORSCHE a gandit si inceput sa implementeze acest sistem electric de alimentare FANTASTIC - care rivalizeaza cu cel propriu al companiei TESLA..... Deasemenea este masina care va avea drept concurent direct dpdv ELECTRIC modelul TESLA Roadster 2 2020 care va avea - se pare - un acumulator de 200 kW, autonomie de 1.000 km si pret de cca. 200.000 USD....
-
Edikkk, miercuri, 04.09.2019 20:56
Bravo Porsche ! Cu această maşină bate clar Tesla S şi roadster. Maşina este superbă și se conduce impecabil (există deja pe Youtube teste şi prezentare). Deci concurenţa face bine.
-
Merlo, joi, 05.09.2019 00:20
Edikkk, daca bate Model S poate este si din cauza ca este un model care e deja de 7 ani pe piata. Logic ar fi sa astepti noul Model S pt comparatie. Si la ce zici ca bate bate Model S si Roadsterul? Dupa criteriile mele, nu le bate. Poate dupa ale tale.
-
zarnesteanu, joi, 05.09.2019 03:57
O masina istorica! Oare cati dintre noi isi dau seama ca traim niste vremuri de cotitura in industria auto, si transporturi in general. Au inceput sa apara excavatoare electrice, mari si mici, camionete, camioane, masini sport si decapotabile care coboara lejer sub 3 secunde, ba chiar in curand, sub 2 secunde pana la 100km/h. Cine ar fi crezut asta acum 10-15 ani? Imi place ca se gandesc pe termen lung la retelele de incarcare. Tesla deocamdata nu trece de 150KW. Porsche deja si-a pregatit masinile pentru 300KW. Viitorul suna bine :):):) Adica mult mai silentios.
-
inexorabil, joi, 05.09.2019 08:47
Îmi permiteți ca eu să nu "cad pe spate" ? Viitorul sună lugubru, Zărne. După chipul și asemănarea lumii noastre. De fapt, de ce m-aș mira? Mă aștept ca trădarea să vină chiar din jurul meu, mai precis din comunitatea rudelor și prietenilor. Care deja au început să-mi turuie despre "raiul" noilor tehnologii. He-he-he, nu "electricele" constituie un scop în sine. Asta nu înțeleg mulți...Adevărata țintă o reprezintă...zombificarea. În masă globală. Unul dintre "simptomele" terifiantei realități următoare se va exprima prin transportarea omului "deconectat" de el însuși (dar, culmea ironiei, instruit strașnic de Propaganda Sistemului să creadă ferm că, astfel, el a atins paroxismul libertății de gândire și acțiune, în spiritul redutabilei arme ideologice numite psihologia inversă) în "mașini" autonome. Așadar, dacă "electricele" s-ar fi "blocat" într-o fază de dezvoltare independentă, mai mult sau mai puțin extensibilă, neîndoielnic că...mi-ar fi plăcut și mie, scepticului prin definiție. Că doar am savurat filme clasice închinate perioadei romantice (de pionierat) a automobilului, în care se confruntau, în capacități și abilități, mașini pe benzină, mașini cu aburi, mașini cu rulmenți, mașini (fără ghilimele) electrice ș.a.m.d. Atunci nici mama dracului nu era preocupată (nu murea de grijă) de "protecția mediului". Din păcate, rolul "intermediar" jucat astăzi de "electrice", mai precis de accelerare și stabilizare a psihozei colective "eco", pe fond social (ultra)securitar, preconizează configurația finală a planului ocult, minuțios organizat de decenii/secole, acela de dominare totală/totalitară a unui om îndoctrinat sistematic să se imagineze concomitent neputincios și periculos pentru semeni, trafic și "natură", adică "predestinat" încredințării dădacelor conjuncturale (care vor "comunica" cu el, în mod autoritar și cu funcție de consiliere) numite "mașinile" autonome, deși --- ce hilar, dacă nu halucinant --- el tocmai...autonom nu va realiza că nu mai este chiar demult...iar teonom nici atât. PS. Sunt perfect conștient că, vorba aceea, urlu ca surdul în clopote. Caravana Minunatei Lumi Noi merge, imperturbabilă, mai departe. "Cine este asemenea Fiarei și cine se poate lupta cu ea?" --- se întreabă, grav și retoric, Cartea Apocalipsei? Da' chiar: CINE?
-
Moldovean, joi, 05.09.2019 09:20
Vine și țăranul moldovean și întreabă: se întorc la modă mânerele în stilul celor din anii 90 și care încă sunt pe Dacia? Mie îmi plac din nou :)
-
Parere, joi, 05.09.2019 10:42
Frumoasa, dar prefer modelul Tesla. Asta da o senzatie de deja vu, gasesti interioarele alea pe toate modelele VAG (cu variatiuni, bineinteles). Interiorul este o combinatie de A8, Touareg, manetele sunt de Golf, volanul este de Golf R,
-
Green_Alex, joi, 05.09.2019 11:00
Dl. inexo o ia iarasi pe campii. Sunteti liber sa va plimbati cu orice mijloc de transport doriti: calare pe cal, pe magar, cu caruta/trasura, cu sanie cu cai, cu sanie cu caini, cu role, cu skateboard, cu trotineta, cu bicicleta, cu bicicleta electrica, cu moped, cu scuterul, cu motocicleta, cu masina cu aburi, benzina, gpl, biodiesel, diesel, hibrida, electrica, cu hidrogen, cu avionul, cu elicopterul, cu parapanta, si chiar si pe jos. Extraordinar, avem atatea optiuni si cu toate astea in continuare exista unul nemultumit care se plange non stop pe orice pagina ca vine plaga transumanista si ii ia lui libertatea de miscare. Cred ca nu stiti ce inseamna absenta libertatii...sau poate ati uitat.
-
Kirotractor, joi, 05.09.2019 11:02
Din păcate (sau din fericire?) coana A.I. pare să-i comande rablei mele de lectoc (apud Vanghelie :-)) să șteargă comentariile mai lungi de 13 rânduri. O să-ncerc însă un dialog cu voi -- cei cu mintea la purtător -- în reprize. Mașina-i deci fenomenală, deși -- sau poate taman fiindcă? -- reprezintă unul din multele simptome insidioase ale lumii noastre distopice. Nu doar fiindcă (probabil) niciunul dintre noi-semi-experții chibiți AM n-o vom putea avea vreodată, ci doar câțiva cășuneni mono-neuronici :-) (și-n pomu vestic lăudat e cam la fel de fapt.) Nimeni nu pare să realizeze însă că dacă, prin absurd... și nu prea, cele 30.000 precomenzi Taycan s-ar livra la noi (sau 100.000 BEV-uri *banale* for the sake of clarity), încărcarea lor simultană fie și peste noapte ar pune pe butuci sistemul energetic mioritic. Calculu-i simplu, chiar dacă-s sigur de-o replică negaționistă (dar cu zero argumente) a unor colegi electro-zombificați. Adică: câte 270 MW *aspirați* de una mie (1.000) mașini ori (x) 30 cât fac oare?! Hmmm, 8.100 MW -- peste producția băștinașă actuală, de cca. 7.500 MW.
-
adi_10, joi, 05.09.2019 11:08
eu care tot timpul hate-aream pe aici ba ca sunt prea multi cai la masina x, ba ca exprima opulenta si nu-mi place...acum la masina asta...arata atat de bine ca nu mai pot spune nimic. este cu adevarat impresionanta. faptul ca este electrica..si mai bine! Bravo Porsche. Ati dat lovitura cu ultimul Cayenne hybrid si cu eletrica asta.
-
Kirotractor, joi, 05.09.2019 11:21
Episodul 1 -- @zărne: Subscriu la părerea ta (că Taycan e o bornă de referință în istoria auto.) Chiar dacă doar printr-o prismă strict tehnologică (filosofic, doxologic și chiar teozofic e însă mult mai mare numărul *foilor de ceapă* de separat-sondat, dar oi reveni cu *aiureli* d-astea la răspunsul datorat stimabilului @inexo.) Taycan demonstrează oricum că nația germană nu și-a pierdut fibra creativă, doar aparent mascată de excese analitic-ordonatoare. Mai arată-n plus și de ce nemții nu s-au grăbit să *scoată* cu orice preț electrice la foc automat. În orice caz, e-Porsche-ul ăsta zic io că nu-i gândit ca un concurent al Teslelor Musk-uloase. :-) Și asta se observă nu doar din preț (apropo @ colegii Edikkk&ACE -- vă sfătuiesc să-l cumpărați de la nemți, că-i mai ieftin -- *doar* 152.000 / 186.000 €, dar musai mai luați cu voi câte-o borsetă cu 50-60.000, să fie de obționale. :-))
-
Kirotractor, joi, 05.09.2019 11:58
Ep.2 @Moldovean: Ager bunghite clanțele de Dacie 1310 Li (Euro 1 injectate Bosch monopunct :-)), da-s ceva mai high-tech, la fel ca cele două prize de alimentare / electrocutare ale Taycanului -- serios acu, sperâm că mai rar spre deloc la tensiunea de 800 V în premieră absolută (nu că restul de BEV-uri pe 400 V ar fi inofensive.). ...Prize cu acces *gestic* codat ca să nu le deschidă orice aurolac, având în plus senzori anti-prins deștele-n ele la capace (unul pe stânga = AC pt Wallbox 11/22 kW, că aia-i partea șoferului cu + de spațiu liber lăsat în garaj... și alta pe dreapta pt DC până-n 270 kW, fiindcă prizele publice etc. etc.) În fine, ar mai fi vreo 666 :-) de amănunte tehnic relevante, dar e misia AM să vi le livreze --- probabil tot în rate.
-
inexotractor, joi, 05.09.2019 12:21
Cine vrea să-și facă o idee despre ce înseamnă teatrul absurd, să-i încuie pe inexorabil și pe Kirotractor într-o cameră și să-i privească discutând.
-
inexorabil, joi, 05.09.2019 12:37
Mda! Cum îi dai unuia un deget, cum îți apucă toată mâna. Dragă Green, eu chiar am "prins" vremurile pe care le invoci (deloc subtil) și te asigur că oamenii erau, în general, mult mai LIBERI decât acum...De pildă, dacă ar fi fost (cel puțin românii) îndoctrinați în mod fatidic, sigur l-aș fi auzit măcar pe unul dintre ei "recitând" în public, printre semenii lui, cu real și constatabil entuziasm, "adorabilele" teze marxist-leniniste. În sinea lor insondabilă însă, până și cei mai jurați activiști PCR își vârau pulpa (de porc) în ele, pardon de exprimare. Apropo, astăzi este la modă o limbă de lemn la fel de obositoare: managementul politic "european", cot la cot cu stufoasa legislație "comunitară". Poate nu știi că Cineva a zugrăvit imaginea adevăratei libertăți și anume a nu fi omul, cununa Creației, robul..păcatului. Eh, cam greu de înțeles și infinit mai greu de aplicat această "definiție", nu? Și vrei să-ți mai servesc o minge cotită? În vremurile de pe urmă, libertatea în sens "concret" o vor arăta (un QED imbatabil...) doar acei "psihopați" capabili (în ciuda prea puternicelor, suveranelor aparențe) să trăiască fizic complet independenți de sistemul economic mondial, acaparat totalmente și samavolnic de către Oculta din slujba tiranicului Antihrist...Mai precis, cine ar reuși să-și asigure perpetuarea organică absolut fără...bani (sau credite sau ce le va prelua rolul, recte pecetea satanică 666) ? Indiscutabil că NIMENI. Mulți susțin candizi că "banul este ochiul dracului", dar cine va sublinia vreodată că banul înseamnă, înainte de orice, atuul terestru al potrivnicului?! Eu, unul, recunosc că încă nu pot deveni...dinaro-independent. Sau nu vreau?? Sau sunt laș??? De fapt, ce m-o fi reținând "aici", în zona dinaro-civilizației? Spectrul foamei? Oricum apar pe rafturi tot felul de "alimente". Teama de singurătate? Păi mai singur mă simt printre "semeni"... Acum ia o bere (via Mafia) și fii mai atent atunci când te hazardezi tu pe câmpii...neumblate (filosofic sau teologic). Altfel riști să fii inexo-strivit.
-
inexorabil, joi, 05.09.2019 13:01
@inexotractor (vai, ce inteligent ești! --- asemenea "comprimări" de termeni/persoane și-ar permite orice oligofren), dacă s-ar întâmpla ceea ce insinuezi tu, nu mă îndoiesc că te-ai uita la noi precum curca în crăci. Ha-ha-ha, "Elita" conducătoare a planetei se bazează nu numai pe goarnele mediatice și pe cerberii înarmați (la propriu), ci și pe saltimbancii cu sarcini (iremediabil amatoristice) de persiflare și ridiculizare a "dujmanilor", iluzionându-se că, astfel, îi poate zădărnici sau chiar scoate din jocul interacțiunii publice. Nț! Nicio șansă...Vom continua să turnăm, neclipind, acizi/baze tari în orice ureche "sensibilă". Și da, ceva tot ne-ar putea veni de hac, adică să ne astupe definitiv gurile "absurde". Da, ați ghicit deja ce: doar pământul...
-
pipo, joi, 05.09.2019 14:30
Hai sa nu mai fim carcotasi , e greu sa gasesti defecte la masina asta. Probabil ca de-acuma va fi etalonul . Arata a ...autoturism in primul rand si inca unul deosebit de reusit si sunt convins ca performantele dinamice sunt unele pe masura numelui si siglei pe care o poarta. Nu arata a ..baterie cu 4 roti, volan si tableta ca ...stim noi ce. Pretul este unul pe masura cererii din piata, Porsche stie ca sunt multi doritori de un auto performant electric dar care sa si vada/simta pe ce dau banii. Si aici, odata urcat in interior ,experienta vizuala e in continuare una de exceptie dupa incantatoarea explorare a formelor exterioare , vezi si simti ca ai facut alegerea corecta si ca banii au meritat totusi . Si ( nu pot sa ma abtin) nu ca la Tesla , unde ai impresia ca ti-ai luat teapa odata urcat in masina sau ca ti-a jefuit cineva ...interiorul masinii. Nu ma intelegeti gresit, am tot respectul pt. americani si ce au resit ei, dar stilul interioarelor Tesla e ceva cu care sigur nu ma voi putea obisnui vreodata. Si mai sunt convins ca sunt foarte multi americani chiar care sunt de aceeasi parere si care abia asteptau un Porsche ca asta. Sunt convins ca raspunsul Tesla nu va intarzia sa apara dar cred focusul lor pe performantele acceleratiei ,a range-ului bateriei si a capabilitatilor autonome este un drum gresit. @Inexorabil : ai ramas dator maestre dupa "nu cad pe spate", aceasta sintagma presupune ( dupa legi nescrise dar totusi de bun simt) sa si explici cam care ar fi nemultumirile , obiectiv , strict ca masina , incearca sa nu iei in considerare ca e electrica. Am citit in continuare in speranta ca "vechiul" Inexo a revenit si incepe acuma sa "dezansambleze" modelul asta , eventual si cu ceva trimiteri catre niscaiva americance "oldies but goldies" asa cum frumos obisnuiai odata . Cand colo am dat peste acelasi continut pe care-l expui sub diferite forme si dimensiuni de ceva vreme incoace , fara nici-o legatura obiectiva cu subiectul. Sunt de acord cu tine "la radacina" , adica da, autonomizarea nu trebuie implicata peste tot si nu trebuie lasata sa ne controleze viata si masinile . Dar iti spun prieteneste ca exagerezi si ...te radicalizezi . Eu unul de exemplu , vad acest model exact in "antiteza" cu tine , adica exact o speranta impotriva autonomizarii masinilor si sofatului in general . Faptul ca Porsche, un etalon al pasiunii sofatului , scoate pe piata un model full electric ca asta e un semn ca adevaratii ingineri si pasionati sunt interesati ca spiritul sofatului adevarat sa nu dispara si sa fie prezente si pe o electrica aceleasi performante si senzatii dinamice cu care ne-a obisnuit acest producator de atata timp . Ca pana la urma nu cred ca o sa-si cumpere cineva vreodata un Porsche autonom . Deocamdata subiectul masinilor/masinariilor autonome e departe, mult mai departe decat vor altii sa se inteleaga ( si tu ii ajuti fara sa-ti dai seama) , decamdata ei se lupta in ...roboti de aspirat ..si nici p-aia nu reusesc sa-i faca sa navigheze ca lumea printr-o casa cu obstacole fixe , se lovesc de toate alea , d-apai sa vorbim de autoturisme autonome . Hai sa ne-auzim cu bine..!
-
Kirotractor, joi, 05.09.2019 15:07
Ep.3 -- fiindcă distracția abia începe. Și-n plus e moca. :-) C-o fi kafkiană pentru unii sau teatru Kabuki pentru alții, merită cred efortul scribologic -- ca destule alte trebi *nelucrative*, ba chiar hilar-inutile aparent. @Green_Alex deci acu: Are logică ce zici, dar una cantonată la suprafața paradigmei actuale. (Disclaimer-premiză necesară: Libertatea absolută e clar imposibilă-n ambalajul nostru fizic-trecător implicând 1001 compromisuri, fie și doar ca să n-o ciuntim p-a altora făcând doar ce ne năzare.) Dar trebuie să recunoști că enunțuri tip *Ești la fel de liber acu să te deplasezi... sau nu c-un Taycan* șchioapătă. Rău de tot în prima jumate a frazei. ...Fiindcă unica libertate accesibilă-n prezent e aia să fii sărac. Sau cel mult consumist standard niciodată *sătul*, dar mereu zădărât cu bețe media prin gratiile cuștii tale invizibile cu iluzia că *poți avea mai mult, ca celebrii x-y-z. Doar d-aia te bombardăm cu știri despre vilo-bugatti-avioanele lor, fără să disecăm vreodată modul cum le-au obținut*. Ca să n-o lungesc prea mult, din pdv strict material(ist), e mai bine ca-n trecutul *de tristă amintire*. Dar e mai rău ca virusare insidioasă-n cele mai profunde planuri intim-gnozice. ...Fiindcă fosta dedublare-n gând / fapte era perfect conștientizată p-atunci, adaptarea din frică fiind regula și oportunismul diabolic-ipocrit -- excepția. Acum însă aproape nimeni nu realizează cât / cum / de către cine și-n ce scopuri îi e condiționată noua pseudo-libertate, și mai iluzorie ca fosta. Exemplu la-ntâmplare: la argumentarea ipocriziei falșilor eco-legislatori UE apropo de falsele consumuri oficiale PHEV (pt. X5 mai precis), un coleg ghinișor eco-electrocutat :-) începe să mă... culturalizeze atrăgându-mi atenția că alea-s de fapt consumuri pe PRIMA sută de kilometri, cu bateria full. ...Fără să se-ntrebe deci vreo secundă care-i logica unei astfel de omologări -- discriminatorie, ba chiar mincinoasă de-a dreptul. Una chiar scoasă din teatrul absurd. :-) Revenind însă la oile noastre electrice, hai să presupun că aș avea mălai d-un Taycan. Spre deosebire de alți 99%, eu nu l-aș cumpăra totuși. De ce? Fiindcă puțini știu că destui dintre f. antrenații piloți de testare Porsche au dat la boboci după accelerări / frânări repetate cu Taycanu, egal dacă Turbo cu sau fără S în coadă. Și majoritatea zăceau pe la casele lor 2-3 zile ca să poată reveni la lucru. OK, unii pot obiecta că n-ar fi musai să-l ...pilotez, ci doar să-l conduc molceluș. :-) ...Dar atunci de ce mi-ar trebui mai mult d-un oe, sau cel mult d-un Haudi e-tron ?! P.S. @zărne - că uitasem: Accelerații 0-100 km/h sub 2 secunde DE PE LOC sunt imposibile cu mașini de serie, fie și cu mama pneurilor semi-slick și mii de cai-putere. Fiindcă legile fizicii. D-aia și minunatele sprinturi-record *tesloase* sunt măsurate cu start lansat (pe spațiu minim ce-i drept, dar suficient ca să excludă patinarea inițială.)
-
inexorabil, joi, 05.09.2019 15:49
@pipo, tocmai datorită (nu "din cauza" :D) faptului că mă critici...frumos, civilizat, îți voi răspunde asemenea (sper să-ți pară așa). Niciun automobilist autentic nu m-ar putea combate pentru faptul că afirm pe deplin responsabil că motorul este sufletul mașinii (al oricărei mașini, indiferent de clasificări). Chiar dacă eu, unul, aplic ca prioritar în operațiunea de selecție criteriul estetic! Ei bine, aceiași automobiliști nu concep ca motorul să nu emită "muzica tipică" celor cu ardere internă. De asemenea, să nu lipsească anumite sisteme, mecanisme, subansambluri. Care să funcționeze armonios, ca un tot unitar. Nu-mi construiesc pledoaria ca pe o justificare si încă una "fanatică". Zici tu că panorama "autonomelor" este îndepărtată de uzul curent al omenirii, "prin urmare" n-ar fi indicat să ne îngrijorăm. Da? Și atunci de ce toată această activitate febrilă tradusă prin teste învederate în acest sens? Mai licențios spus, știi care este semnul prevestitor că este cazul să te duci la budă? Așa și cu "autonomele"...Realitatea palpabilă "trosnește" urât de tot. Se implică tot mai multe entități politico-legislative și tot mai multe companii private, unele cu renume, iar altele cu alt obiect axiologic definitoriu decât automobilul! Așa că eu, unul, nu estimez ca vor trece decenii până la încetățenirea inechivocă și globală a fenomenului în speță. Hai să mă "conectez" și cu subiectul. Bun. În acest caz, decretez: Porsche = motoare pe benzină. "Turbate" sau nu. Dacă mă obligă cineva (oricine ar fi!) să escaladăm gardul acestei axiome, atunci cu regret trebuie să-l informez, în cel mai pur grai românesc: end of discussion! Da, aș putea înșira o logoree interminabilă despre...vremurile de glorie irepetabilă/e. Însă...pe cine ar (mai) interesa? Știu că ție da, lui Mister K, câtorva acolo. Voi încerca (din răsputeri și măcar o dată în viață) să ajung la un festival anual de genul "Oldsmobile homecoming". M-am topit de extaz doar urmărind niște clipuri, darămite să fiu prezent la fața locului...Cert este că americanii își prețuiesc istoria cum puține națiuni de pe Glob se încumetă. Totodată, este drept că industria lor auto a suferit și ea o metamorfoză nefericită...Și sigur n-aș fi vrut să asist pe viu atunci când unități de calibru ale fostului GM, apreciate de specialiști pentru înalta ținută a calității, precum Fisher Body, Buick City sau Olds Lansing Car Assembly, ajunseseră efectiv ruine. Mi-ar fi plesnit inima de amărăciune, nu de alta.
-
Green_Alex, joi, 05.09.2019 16:47
@Kiro, pai obtinerea de bunuri si foloase materiale nu tine de libertate. Adica daca o luam "stricto sensu" din start pierdem un grad de libertate pentru ca trebuie sa traim intr-o societate si deci sa respectam niste reguli. Daca ne-am naste intr-un "no man's land" ne-am bucura de libertate totala. Dar mai departe de punctul asta avem toata libertatea pe care ne-o dorim, sa traim cu putin in padure, sau sa cautam bunastarea. Daca alegem traiul in salbaticie suntem liberi de conventii sociale si nici nu vom fi asaltati de media/societate cu noile inventii. Pe de alta parte cand alegem societatea cu toate binefacerile ei, ni se deschid ochii la ce se poate obtine, si atunci apetitul nostru pentru mai mult, mai bun, mai frumos este cel care ne conduce catre alegerea "sclaviei". Deci nu societatea ne ia libertatea ci slabiciunea noastra de a fi nemultumiti cu ce ne ofera natura. De aici si replica mea la adresa antecomentatorului, libertatea o avem, dar (unii) vor sa o dea la schimb pentru diferite senzatii si dupa aia se plang ca nu o mai au. Legat te machineta, mi se pare frumusica, si sunt convins ca este o smecherie, dar la o comparatie fata de Tesla S (care a aparut acum 10 ani) mi se pare ca nu este atat de revolutionara. Da, o avea interior mai atent lucrat, poate mai frumos, dar la pret mult mai mare si autonomie inferioara. Si revin si spun, este o alta optiune disponibila, pot sa o admir pe strada sau in showroom dar nu imi baga nimeni mana in buzunar daca nu ma duc sa semnez pentru ea.
-
pipo, joi, 05.09.2019 17:13
@inexo : Eiiii...asa da, iata un argument justificat pt. un pasionat auto, despre asa ceva ar trebui sa se discute pe un astfel de site. Este sau nu este sunetul electricelor un "hop" de netrecut ? Mai ales daca vorbim de masini eminamente sportive. Dar @inexo , tu ce crezi ?..or fi discutat si dezbatut si cei de la Porsche despre asta ? Tu ce-ai fi facut in locul lor ? Ai fi tinut cont de pasiunea celor "cativa" pt. sunetul motorului clasic si ai fi ramas purist pana la capat sau ai fi oferit ambele variante tinind cont ca pe multi clienti sunetul motorului ii lasa rece , chiar si in cazul unui Porsche. Oricum este clar ca usor usor motoarele care cu adevarat starneau pasiuni acustice dispar ( nici ca am fi avut noi prea mult parte de ele p-aici prin Romania) si trebuie sa te obisnuiesti cu asta. Si in definitiv , de unde stim ce zgomote/sunete o sa scoata electricele pe viitor, eu sunt convins ca o sa fie un subiect pe care constructorii o sa-l ia in serios pe viitor , o sa trebuiasca sa-si personalizeze cumva sunetul motoarelor fie ele si electrice. Vorbim de viitor aici Inexo , de generatiile urmatoare , ca la viitor si la clientii din viitor se gandesc si constructorii cu toate aceste modele "de cotitura" pt. ei si trebuie sa fie pregatiti pt. orice isi doresc generatiile viitoare de clienti . Pt. un pustan care acum incepe sa se uite dupa masini , poate acest model reprezinta masina visurilor lui , pe care o va dori si dupa care va "alerga" toata viata si pt. el sunetul motorului electric e posibil sa reprezinte acel "wow" pe care l-ai experimentat tu cand ai auzit prima data un V8. Poate vor suna ...nu stiu...ca navele de vinatoare ale imperiului din Star Wars , sau..nu stiu ...eu stiu ce dracu isi doresc astia foarte tineri din ziua de azi ? Hai ca ma opresc , ca o iau pe campii..
-
Kirotractor, joi, 05.09.2019 17:36
Ep.4 (pur tehnic, @someone): Tema cutiei de viteze cu două trepte -- dezvoltată, btw, intern de Porsche și nu de ZF cum cred unii -- e ceva mai complicată decât (semi)explicația inexact preluată de AM, fiindcă: - e prezentă doar pe puntea-spate și ajută la scăderea cons. specific în regim de viteză MARE... și nu de croazieră... - fiindcă-n modul de rulare *Range* (economic) *trage* doar fața, echipată c-un e-motor mai mic-ușor (75 kg vs. 170 kg pe spate) și un ansamblu reductor/diferențial c-o singură treaptă (greu de numai 16 kg vs. 70 kg cutia-spate.) Și mai clar, turația max. de 16.000 rpm a e-motoarelor sincrone cu magneți permanenți PSM a fost *dresată* variabil de tehnicocenii :-) Porsche ca să ofere un compromis optim (după ei, dar hai să-i credem :-)) între accelerații / reprize și Vmax. Fiindcă ne putem imagina că-n priză directă nu-s motoarele, oricât cuplu ar avea (la +2 m circumferință pneuri ar rezulta o viteză max. a Taycanului de cca. 33 km/minut, adică vreo 2.000 km la oră. :-)). Iar dacă amperajul max. de lucru al modulelor de control PWR (Pulswechselrichter) față/spate de 300/600 A ne indică puterea lor (teoretic) dezvoltabilă la 800 V -- de 480 / 240 kW --, la fel putem deduce că raportul demultiplicării pseudo-cutiei față e identic cu al treptei a doua din cutia-spate. Alte chestii interesante: - discurile de frână (de serie, nu ceramicele opționale) au o durată de viață estimată la +800.000 km (m-am mai liniștit... :-P) - masa proprie e de 2.370 kg -- standard CE, cu șofer 75 kg cam famelic - bateria LG.Chem are 650 kg, incluzând cadrul complex anti-crash din aluminiu, care crește și rigiditatea caroseriei (+50% comp. cu Panamera, care nu-i vreo cotoarbă scârțâitoare.) - Cx-ul e de fapt... variabil, dar de record oricum în gama nemților (0,22-0,24 în funcție de modul rulării, cu prize aer+ spoilere adaptive -- 911-le are doar 0,29.) - reprizele de accelerare 0-200 km/h în sub 10 s + frânare 200-0 km/h au putut fi repetate consecutiv (mai rar fără pauză de vărsături :-)) de +26 ori. O altă deducție pare deci inevitabilă: Musk pregătește o ședință de consiliu urgentă, în timp ce trage un joint c-un bici în mână. :-)
-
Kirotractor, joi, 05.09.2019 18:00
@Green_Alex: *verde* pt. corecta decojire a foii de ceapă nr.2 -- adică libertatea opțiunii de-a nu (mai) fi chiar sărac materialicește, cu toată cohorta de compromisuri socialmente-inevitabile. Cu riscul să par ciumat roșu și/sau kafko-kabukian, :-) o să continui totuși cu foile 3-4 când oi avea timp. Acu-s ocupat să găsesc diferența de bani necesară pentru un Taycan -- n-o să fie prea greu, că am luat azi salariul. ...Dar stai, că n-am calculat șaorma halită la prânz. Plus o Eugenie -- clar, tre-să mai aștept până luna viitoare. :-)))
-
inexorabil, joi, 05.09.2019 19:57
Ei, @pipo, ce-și doresc, oare, tinerii? În primul rând maturitate și minte...Pe care le găsesc tare ușor; pur și simplu ei pot să intre în orice magazin și să ceară M&M's. Nici nu costă mult :) Pe un ton mai serios acum (expresie pentru care ar trebui să-i plătesc drepturi de autor lui Mister K) : axiomatic, niciodată producătorii n-au gândit/proiectat/fabricat mașinile având in fața ochilor dorințele și criteriile fanilor...Chiar dacă nu puteau exclude sau ignora posibilitatea de a se afla și clienți printre ei. Uite, să luăm drept exemplu Oldsmobile, că tot l-am pomenit. Oare i-au îndemnat cumva fanii lui Olds pe liderii GM să renunțe la V8-ul emblematic al firmei? Sau și-au exprimat intenția clară de a nu mai vedea în gama modelelor 98 și 88 limuzine chiar mai rafinate decât cele de la Cadillac? Prin analogie, mă îndoiesc că obișnuiții mașinilor Porsche tributare MAS au "virat" dintr-odată spre electro-compulsiune. Așadar, despre ce cerere de piață o fi vorba? Și mai ales poate fi caracterizată drept fulminantă? Nu cumva oferta naște cererea în ziua de azi? Dar măcar de-ar fi concepută oferta strict în perimetrul companiei...Mă tem că niște recomandări cu grad ridicat de obligativitate "coboară" brutal (nici măcar lin, diplomatic) din sfere prea înalte de gospodărire politico-financiară a planetei. Și, după cum știm, ordinul se execută, nu se impută :)
-
Kirotractor, vineri, 06.09.2019 14:45
...Și-o ultimă cârcoteală: înțeleg că bănoșii noștri sînt mai mână-largă decât ai nemților, de unde și prețul de la noi cu +5.000 € mai mare, dar... Rog să mă lumineze cineva de ce Taycan Turbo costă-n UK doar 129K € (adică 115.858 GBP) și Turbo S-ul cu vreo 26.000 mai mult, adică sub Turbo simplu la noi și aproape cât la nemți. Doar are volan pe dreapta (costuri în plus, nu?) și mai trebuie trecut peste Canalul Mânecii. ...Să-l vândă oare Porsche britanicilor fără vreun profit? (că așa s-ar traduce ăia 20% în minus.) Sau -- mai logic -- îl vând altora cu 40% adaos?! ;-)
Citeste si
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 15 noiembriePrimele imagini cu viitorul GT electric Jaguar: autonomie de circa 700 kmConstructorul britanic de automobile a publicat primele imagini cu viitorul său GT cu zero emisii. Conceptul ar urma să debuteze la începutul lunii decembrie, iar modelul de serie va fi prezentat în 2025. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 8 noiembrieNoul Mercedes-Benz CLA electric stabilește un nou record: peste 3700 km parcurși în 24 de oreNoua generație Mercedes-Benz CLA a stabilit un nou record pentru mașinile electrice. Un prototip al viitorului model de serie a reușit să parcurgă peste 3700 de kilometri în doar o singură zi. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | joi, 31 octombrieSuzuki: primul model electric va fi dezvoltat împreună cu ToyotaPrimul model electric Suzuki va fi dezvoltat împreună cu Toyota, au dezvăluit oficial cele două mărci japoneze. Viitorul model va fi lansat în 2025, iar producția va avea loc în India. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | miercuri, 30 octombrieViitoarele modele electrice Porsche ar putea primi și motorizări termicePorsche nu vrea să renunțe la motoarele termice nici în deceniul următor. Constructorul german a dezvăluit că chiar și modelele concepute pentru a fi exclusiv electrice ar putea primi motorizări termice în viitor. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | luni, 28 octombrieChinezii de la CATL prezintă o baterie pentru mașinile hibride PHEV: autonomie electrică de 400 kmCompania chineză CATL, cel mai mare producător de baterii de mașini electrice din lume, a prezentat o nouă baterie pentru mașinile hibride plug-in. Aceasta are în compoziție litiu și sodiu și promite să ofere o autonomie electrică de 400 de kilometri. Citeste tot
doua lucruri mi se par f interesante: - denumirea variantelor de top: Turbo si Turbo S la un model electric - dar cel mai interesant este cutia de viteze cu 2 trepte ( credeam ca acest lucru e imposibil, cum se declara cu cativa ani in urma ) felicitari porsche performantele sant la nivel de turbo s, dar sant cu atat mai impresionante cu cat greutatea e mai mare se pare ca porsche nu au facut compromisuri: directie integrala, cutia cu 2 trepte, motoare sincroane permanente, interior tipic porsche.