Mazda2 - primele imagini şi informaţii oficiale ale versiunii europene a subcompactei

Publicat marţi, 04.11.2014 12:08 de Sebastian Toma

Mazda a publicat noi imagini cu versiunea europeană a celei de-a patra generaţii Mazda2. Debutul său este programat în data de 3 noiembrie, iar subcompacta va fi echipată cu motorizări care livrează între 75 şi 115 CP.

Mazda a publicat datele şi informaţiile oficiale ale noii generaţii a modelului său de clasă mică, Mazda2. A patra generaţie a subcompactei japoneze preia limbajul de design Kodo ”Sufletul Mişcării” şi tehnologiile Skyactiv pentru a ataca unul dintre cele mai populare segmente de automobile din Europa, clasa mică.

Pe lângă design-ul special, inspirat puternic din cel al conceptului Hazumi, Mazda2 preia filozofia de interior a fratelui său mai mare şi va beneficia de sistemul multimedia MZD Connect şi de Active Driving Display, primul afişaj de tip Head-Up Display din clasă. La fel ca la Mazda3, respectivul afişaj nu proiectează informaţiile direct pe parbriz, ci pe o sticlă transparentă montată pe un suport special.

Mazda Hazumi - imagini oficiale ale conceptului care prefigurează viitorul Mazda2

Gama de motorizări a noii Mazda2 va avea patru unităţi, dintre care una va ajunge şi la fraţii săi mai mari. Vorbim despre un Skyactiv-D de 1.5 litri, care asigură 105 CP şi 220 Nm şi anunţă un consum mixt de numai 3.4 litri la sută, în timp ce emisiile sale de CO2 sunt de 89 de grame pe kilometru. În ceea ce priveşte motorizările alimentate cu benzină, Mazda2 are trei unităţi în ofertă, toate de 1.5 litri, care îi livrează între 75 şi 115 CP. În funcţie de versiunea aleasă, clientul poate să opteze pentru o transmisie manuală cu şase trepte sau o automată Skyactiv-Drive cu şase trepte. Indiferent de motorul şi de transmisia aleasă, Mazda2 se va bucura de şasiul SkyActiv, care promite un comportament rutier sportiv şi o manevrabilitate comparabilă cu cea a fraţilor săi mai mari. În ciuda spiritului dinamic asigurat de acest şasiu, Mazda ne asigură că noul său model de clasă mică va oferi un nivel înalt de stabilitate şi confort.

Mazda: "Diesel-ul de 1.5 litri care îl va echipa pe viitorul Mazda 2 are 105 CP şi 220 Nm"

Aşa arată interiorul lui Mazda 2 în versiunea de serie destinată pieţei europene.

Mazda 2 va fi oferit şi cu un sistem de monitorizarea a unghiului mort, alături de pachetul de sisteme i-Activsense. Producătorul japonez a îmbinat mai multe tipuri de oţeluri şi aliaje pentru a asigura o caroserie rezistentă, care să obţină rezultate foarte bune în materie de siguranţă pasivă şi să aibă o masă cât mai redusă, de 970 de kilograme pentru versiunea de bază. Debutul comercial al noului Mazda2 pe piaţa din Europa va avea loc în prima parte a anului viitor.

Viitorul Mazda2 se va adresa unui public feminin

Motorizări Mazda 2    

Denumire şi litraj Skyactiv-G 1.5 75 Skyactiv-G 1.5 90 Skyactiv-G 115 cu i-Eloop   SkyActiv-D 1.5 
Putere maximă 75/6.000 90/6.000 115/6.000 105/4.000
Cuplu maxim 135/3.800 148/4.000 148/4.000 220/1.400-3.200
Transmisie MT5 MT5/6AT 6MT 6MT
Normă de mediu Euro 6 Euro 6 Euro 6 Euro 6
Consum mixt 4.7 4.5/4.8 4.9 3.4
Emisii CO2 (gr/km) mixt 110 105 112 89
Acceleraţie 0-100 km/h (secunde) 12.1 9.4 (MT) / 12.0 (AT) 8.7 10.1
Viteză maximă 171 183/ 177 200 178


Via Mazda

  • Suleyman Cunoscatoru, vineri, 10.10.2014 12:53

    Iubesc interiorul ala simplu, iar daca navigatia s-ar plia ar fi unul dintre cele mai frumoase interioare. Pe mine ma deranjeaza noaptea in interior atata lumina data de sistemele multimedia si imi distrag atentia. Cert este ca pe o Mazda 2 au integrat mai bine tabletica decat pe C-class.

  • mel, vineri, 10.10.2014 13:00

    la merc putea sa integreze tableta si pe mijlocul parbrizului, tot se cumpara

  • vianu, vineri, 10.10.2014 13:08

    mishto buburuza....cei de la Mazda au gasit reteta. Uite cum poti face un interior simplu dar care sa nu te faca sa-ti tai venele de plictiseala. @suleyman...nici eu nu pricep de ce nu fac tableta mobila (cel putin mercedes, unde un cost de productie cu un rahat de mecanism nu s-ar vedea la jdemiile de euro pentru o versiune de baza).

  • Edi, vineri, 10.10.2014 13:45

    Mie imi place designul simplu. Nu stiu ce au toti producatorii japonezi cu design-ul de il fac atat de incarcat si complicat (vezi si Lexus si noile modele de Toyota- Corolla si Yaris), dar cert e ca daca ajungi in service cu masina avariata nu cred ca pot sa-i mai scoata fata.

  • someone, vineri, 10.10.2014 14:03

    super masinuta, atat interior cat si exterior...impresionanta plaja de turatie pentru cuplu la motorul diesel

  • mog, vineri, 10.10.2014 15:09

    consum mixt 3.4? pffff, nu prea sunt la curent cu ce ofera altii aici, dar pare imbatabil.

  • Adrian, vineri, 10.10.2014 16:02

    Cuplul la diesel este 250 conform articolului, sau 220 conform tabelului ?

  • kk, vineri, 10.10.2014 16:12

    e uratica masina , in stil japonez desigur; interiorul arata bine dar in varianta de top caci in echiparile inferioare va arata mai naspa ;fiabilitatea banuiesc ca e f buna in stil japonez deci cred ca merita cumparata

  • Sebastian, vineri, 10.10.2014 16:15

    @Adrian Valoarea din tabel este corectă.

  • koko, luni, 13.10.2014 21:33

    Si o sa vina cu pielea aceea cusuta de pe usi si de pe bord in standard .....!!!???

  • @koko, vineri, 07.11.2014 01:41

    chiar nu poti sa-ti dai singur raspunsul ??