Premiera: Opel a dezvaluit noul Ampera

Publicat marţi, 03.03.2009 11:21 de Sebastian Toma

Opel a dezvaluit in premiera mondiala noul Ampera la Salonul Auto de la Geneva.

Opel a dezvaluit primul sau vehicul electric la Salonul Auto de la Geneva. Modelul poate fi incarcat de la priza si este omologul european al lui Chevrolet Volt. Cu toate ca Opel a fost separat de grupul General Motors, producatorul european va putea folosi in continuare platforma lui Chevrolet Volt. Presedintele GM Europa, Carl-Peter Forster a anuntat ca Opel va produce acest model incepand cu sfarsitul anului 2011.

Design-ul lui Opel Ampera prezinta elemente de la conceptele Flextreme si GTC Concept. Modelul are o tinuta dinamica si relativ agresiva care incepe de la blocurile optice ascutite si merge pana la stopuri. Interiorul lui Ampera este similar cu al lui Chevrolet Volt. Ampera are un design interior futurist, care este amplificat de interiorul negru cu accente gri si rosii.

Opel Ampera este propulsat de sistemul de propulsie GM Voltec, care foloseste o unitate de propulsie de 111 kW si o baterie de 16 kWh. Cu ajutorul acestui sistem de propulsie, Ampera poate sa parcurga aproape 60 de kilometri fiind propulsata doar cu curent electric. Dupa cei 60 de kilometri, un motor pe benzina va intra in functiune pentru a alimenta bateria cu curent electric. Propulsorul cu combustie interna poate fi alimentat cu benzina sau bioetanol E85.

Sistemul de propulsie Voltec ii permite lui Ampera sa aiba o autonomie de 500kilometri, dupa care bateria trebuie incarcata la o priza de 230 de volti. Sistemul de propulsie al lui Amera ofera 370 Nm si 150 cai putere. Astfel, Opel Ampera poate sa accelereze de la 0 la 100 km/h in aproape noua secunde, iar viteza maxima a acestuia este de 161 km/h.

Tehnologia din spatele lui Opel Ampera:

Via | Opel

  • CTR, marţi, 03.03.2009 14:02
    greu

    1- apare tarziu, si asta este un dezavantaj, pana atunci apr alte modele 2- o sa fie mai scump decat prius 3, posibil...deci, alt punct negativ

  • Paul, marţi, 03.03.2009 15:52

    Din pacate, se prefigureaza un pret in State de 40.000 dolari, ceea ce il face prohibitiv de scump in perioada asta, mai ales ca nu-i nici cine stie ce masina de lux. Asta se datoreaza sistemului hibrid folosit, care este unul foarte scump de fabricat si implementat. Masina a fost conceputa mai mult cu scopul de a lua fata Senatului american, ca vezi Doamne, pe GM ii preocupa ecologia.

  • dan, miercuri, 04.03.2009 09:09
    pt ctr

    prius 3 nu isi poate incarca bateria la priza si are o autonomie pe baterie de 4-5 km, deci......chiar si el este prea scump, mai ales ca toyota a pus un motor de 1.8 benzina, deci economia de carburant cade din start

  • Paul, miercuri, 04.03.2009 11:36

    Dan, sunt snevoit sa te corectez dpd vd a 2 aspecte: 1. incarcatul de la priza face masina hibrid absolut inutila cand vine vorba de poluare. Sa-ti explic: inchipuie-ti ce ar insemna ca toate masinile hibride sa se incarce de la priza. Proprietarii le vor pune toti seara si vor consuma mult curent, prin urmare centralele electrice, in marea lor majoritate extrem de poluante, vor trebui sa-si mareasca capacitatea de productie. So o vor face poluand ca sa produca curent, bineinteles. Deci, ce rost ar mai avea hibridele decat sa fie niste elemente de imagine, fitze si atat? 2. filozofia toyota la hibride presupune un motor de cuplu, si nu unul de turatie, pt a actiona generatorul electric, acesta dand curent catre motor/motoare care la randul lor misca rotile. Deci motorul e mai mult generator, si niciodata nu participa singur la motricitate. De asta, desi e un 1.8, este restrictionat la 98cp tocmai pentru a nu urca mult in turatie si a nu consuma multa benzina, iarcuplul superior ajuta la incarcarea eficienta. Honda, pe de alta parte, aplica pirncipiul motorului electric asistent, adica cel termic este principal si merge tot timpul, pe cand cel electric intervine intr-o proportie mai mare si mai mica atunci cand e nevoie (spre ex, turatii mici care sunt folosite in oras). Acest sistem este mai simplu decat cel de la Toyota, dar este mai eficient dp de vd al costului pe care il implica si este foarte usor de implementat (practic, se poate monta pe orice motor din gama).

  • dan, joi, 05.03.2009 10:11

    paul, ceva nu e clar, de ce spui tu ca energia electrica e mai poluanta decat cea a motorului termic? daca e asa de ce toate proiectele ecologice presupun folosirea curentului electric in loc de combustibili fosili?

  • Paul, joi, 05.03.2009 14:03

    Nu ai citit ce am zis. FELUL in care energia electrica este produsa in reteaua de consum pt populatie are efecte foarte poluante pt mediu, mult mai poluante decat masinile de multe ori. Masinile au un efect poluant de 2% in mediul inconjurator global, pe cand centralele care produc energie pt populatie, de peste 60%. Prin urmare, daca toata lumea ar avea hibride care s-ar incarca de la priza si s-ar apuca sa faca asta, ar face de fapt mai mult rau mediului inconjurator datorita faptului ca simpla producere a lui prin termocentrale, care sunt grosul producatorilor electrici in lume, ar polua mediul si mai mult. Nici centralele nucleare nu-s o varianta, avand in vedere ca rezulta multe reziduuri radioactive care de obicei sunt aruncate in sol sau mai rau in apa, iar centralele eoliene, solare si altele de genul sunt mult prea putine. Prin urmare, exista 3 solutii: -tarile se apuca sa investeasca enorm in dezvoltarea unor noi resurse alternative de curent pt populatie, ceea ce clar nu se va intampla prea curand -producatorii de automobile investesc in metode de recuperare a energiei fantastice, sa aduca un hibrid la peste 70% eficienta (in mod normal, un Otto are cam 20% eficienta in folosirea energiei, iar un hibrid trece putin de 30%) -producaotrii de automobile trec pe combustibili alternativi nepoluanti, de genul hidrogenului, care pot genera cu usurinta curent electric automobilului avand ca emisii doar apa. La optiunea 3 si aici e o problema: hidrogenul momentan trece si el prin niste procese poluante la fabricatie sau, mai rau, energia necesara fabricarii lui este mai mare decat energie degajata de el, si atunci n-am facut nimic. Deci, problema este MULT mai complicata decat la prima vedere. Zice lumea, "ne luam masini electrice si gata, nu mai poluam". FALS. Nu mai poluezi local, in orase, dar curentul ala electric de unde bine, din cer? Si cum e el produs? Celulele fotovoltaice n-au nici pe departe eficienta ceruta de rularea unui automobil in conditii normale, daramite sa inmagazinezi curent in baterii pt folosirea pe timpul noptii. Mai tb multa munca de cercetare. Intelegi acum?