Un nou membru în familia Automarket: Viața cu cel mai accesibil Mini
O nouă mașină a ajuns în garajul Automarket. După experiența de 11 luni alături de un Mini Cooper D care costa aproape 40.000 de euro, revenim cu picioarele pe pământ. Experimentăm împreună viața alături de cel mai accesibil Mini.
Recunosc, în numele tuturor, că am fost triști când ne-a părăsit. 11 luni și aproape 13.000 de kilometri nu se șterg ușor cu buretele. Mini-ul Automarket a fost alături de redacția noastră mai mult decât orice altă mașină. Un test de anduranță ne oferă ocazia de a descoperi părțile bune și părțile mai puțin bune ale unei mașini, ne ajută să aflăm dedesubturile și să propunem soluții pentru generațiile viitoare. Până la urmă, mașina perfectă încă așteaptă să fie inventată.
În momentul despărțirii de Mini-ul Automarket, adică în ultimul episod al testului, v-am promis că vom reveni cu o nouă mașină testată pe termen lung. Și, poate pentru că am plâns atât de mult după Mini și pentru că ne-am uitat în gol la locul de parcare liber, întâmplarea a făcut ca amintirea lui să se șteargă rapid. Culmea, tot cu un Mini.
Ne-am frecat la ochi atunci când am găsit în locul Mini-ului Automarket un alt Mini. Vopsit în aceeași culoare, Albastru Electric. Am crezut că e un deja-vu. Am crezut că e aceeași mașină. Ne-am uitat însă cu atenție și am descoperit o propunere ceva mai pământească. Dacă vechiul Mini Cooper D avea un preț astral, de aproape 40.000 de euro, noul membru al familiei Automarket este ceva mai modest: costă 21.234 de euro.
Și, pentru că este versiunea de bază, adică Mini One, noi ne-am decis să-l alintăm Minionul. Unde mai pui că e fix la fel de albastru ca personajele celebrei animații.
Am așezat în paralel Mini Cooper D și Mini One pentru a vedea care sunt diferențele dintre două mașini care arată aproape la fel, dar una dintre ele costă aproape dublu. În primul rând vorbim despre motorizare. Mini One vine cu un agregat pe benzină de 1.2 litri și doar 75 de cai putere. Celălalt era un diesel de 1.5 litri și 116 cai putere. Unde mai pui că vechiul Cooper D avea și o transmisie automată. Asta mai umfla prețul cu aproximativ 2000 de euro.
La nivel exterior, diferențele nu sunt foarte mari. Noului Mini One îi lipsesc câteva elemente cromate și farurile cu lumini LED. Nu mai există nici detaliile negre, cum ar fi jantele, carcasele lucioase ale oglinzilor și dungile de pe capotă. Locul jantelor negre Cosmos Spoke de 17 inch a fost luat de unele ceva mai normale și nu atât de pretențioase, de 16 inch, botezate Loop Spoke. E drept că și acestea au costat 1120 de euro.
Principalele diferențe se regăsesc la interior. Chiar dacă iubim mai mult tapițeria nouă, lipsa unui sistem multimedia ne-a cam lăsat cu buza umflată. În locul ecranului de 10 inch și al navigației 3D am primit un ecran monocrom, la fel de mare ca cel al unui calculator de buzunar. Deplângem lipsa unui cruise control și a comenzilor de pe volan.
Din fericire există Bluetooth și USB (comandate opțional pentru 153 de euro), o climatizare automată pe două zone (alți 377 de euro) și pachetul Salt. Acesta din urmă costă 611 euro, dar măcar ne va face viața mai frumoasă în lunile care vor urma: are lumini de întâmpinare ascunse în mânerele ușilor, plăcute pe timp de noapte, lumini pentru parasolare și iluminare ambientală în multe culori. Poți trece de la verde la mov, de la albastru la roșu, în funcție de starea de spirit.
În lunile următoare vrem să vă demonstrăm vouă și în același timp nouă, că poți să te bucuri de spiritul Mini chiar și alături de o versiune One, care nu are nici măcar volan îmbrăcat în piele. O să ducem dorul acoperișului panoramic acționat electric, dar o să ne bucurăm în continuare de ținuta de drum fermă și de factorul cool. Îmblânzitul și înmulțitul celor 75 de cai este însă o enigmă la care vom lucra până la următoarea intervenție.
UPDATE: Între timp, Mini a scos din lista sa de prețuri versiunea de 1.2 litri și 75 de cai putere. Ea este disponibilă pe piața din România doar la cerere. Asta pentru că agregatul pe benzină se adresează mai mult flotelor.
Am citit degeaba articolul. Eram nerabdator sa citesc impresii despre motorizare si cand colo... e gata articolul :)))