Revoluția electrică
Am călătorit în Spania pentru a conduce noul BMW iX3 Neue Klasse, un model care promite să rescrie regulile din segmentul SUV-urilor premium cu zero emisii. Avem pentru tine și un video.
-
@parere, marţi, 16.12.2025 09:28
Este o parere dupa ce ai condus-o, sau doar iti dai cu presupusul?
-
MarS, marţi, 16.12.2025 09:57
Surprinzator de laudat si preaslavita in reviews Sa vedem daca si livreaza la vanzari Asa la prima vedere pare ieftina dar probabil va costa ceva daca vrei piele artificiala in loc de mesh pe bord de ex Dar 800km e fantastic!
-
DanG, marţi, 16.12.2025 11:00
Tot revin la comparatia cu Mercedes CLA electric, modelul vazut de mine in toamna si expus intr-un parc era 60.000 Euro. Pentru suma asta BMW iti ofera un produs net superior, cu un design iesit din comun si cu cateva inovatii interesante. Si ai si prestigiul marcii, cum mentionau unii. Eu cred ca se va vinde foarte bine Neue Klasse, si ma bucur, mai ales ca si in Romania se lucreaza la partea de soft pentru acest model.
-
alex_cu_a_mic, marţi, 16.12.2025 11:23
Pretul de lista de 65k inseamna defapt 50k fara TVA si ceva taxe. Fara transport, dealer si amortizari de dezvoltare, iese o masina cu un cost de producteie de 40k euro (speculez). Stie cineva vreo cinezeasca premium similara sub 40k euro in China? Aceleasi dotari, aceiasi baterie, aceiasi putere. Sau poate cu specificatii mai bune. Aa si fara subventii directe si mai ales indirecte (speculez 5-10k euro per masina). Oricum, cea mai mare subventie in China e ca nu au o Ursula care sa-i avertizeze ca otelul trebuie sa fie verde cules doar de albine din floare de paducel.
-
DAN, marţi, 16.12.2025 11:42
Intr-adevar e o masina deosebita. Puternica, economica, agila si confortabila in acelasi timp, iar de tehnologie... nu mai e nimic de spus, ca aici si-au dat pe deplin dovada competentei si inovatiei. Singurele minusuri pe care le vad sunt o exagerare cu tehnologia si acolo unde n-ar trebui, respectiv in comenzile uzuale inglobate in display si foarte important, controlul electronic al deschiderii portierelor, inclusiv manerele retractile, lucru efectiv periculos in caz de accident si nefunctionare a lor. In rest, nimic de comentat. Masina e o capodopera inginereasca. Am auzit ca deja sunt comenzi mai multe decat se preconizau. E un inceput bun.
-
@alex cu creier mic, marţi, 16.12.2025 11:47
Bravo, tati! 100 de ruble pe pârț cu Ursula.
-
Hipoacuzicu', marţi, 16.12.2025 12:03
Hai sa nu ne mai ascundem dupa denumiri emancipate, doar pentru a capta ceva atentie.... Neue Klasse nu-i nicio revolutie, nu reprezinta nici macar o minimă foială din perspectiva locomotiei autentice, ci rămâne un produs cantonat în aceeaşi disoluție a autorităţii pe patru roţi cu care se confrunta orice BEV. Nu-s un individ care sa prioriteze in vreun fel excesele, dar n-am cum sa nu iau in calcul ca la pret similar, cca 70k €, sunt multe oferte extrem de agreabile oferite de "elice": M3 Competition cu rodajul deja efectuat (MY 2023 / 2024).
-
Matei_cel_nou, marţi, 16.12.2025 12:44
Fără doar și poate un model extrem de important care ridică ștacheta performantei. Dacă de obicei producătorii traditionali erau cu cel puțin o generație în urma Tesla dar ofereau interioare și ergonomie mai bună, acum cred ca BMW are întâietate pe partea tehnică. BMW a mers pe ideea de a oferi maximul de tehnologie. Pentru a se încadra într-o zonă de preț a făcut rabat la calitatea interiorului și a omis unele facilități obișnuite în clasa asta: suspensie activă, pneumatică, roți spate viratoare. Pe astea le găsim la noul GLC care însă e sensibil în spatele lui iX3 la autonomie. Rămâne de văzut care strategie are mai multe succes. Personal prefer iX3 mai ales că arată mai bine, după părerea mea. Sunt foarte încrezător în viitorul serie 3, care ar trebui să aibă autonomie și mai mare. Mi-ar fi plăcut ca "rinichii" să fie ceva mai luați, să nu dea impresia de castor.
-
alex_cu_a_mic, marţi, 16.12.2025 13:00
@11:47 Daca eu is platit in ruble tu esti platit in .. ursuli .. sau ursule ca nu stiu care-i pluralul. Cred ca-i inutil sa-ti spun ca nu ma intereseaza persoana in sine ci politica pe care o impune, foarte daunatoare tarilor europene si cetatenilor lor. Vin semnale din toate partile, si din interior si din exterior ca politica pe care o impune, duce toata UE in prapastie. Ea tot insista ca UE sa salveze planeta de una singura.
-
deputy, marţi, 16.12.2025 13:20
"Sistemul de regenerare este și eficient. La finalul testului nostru, calculatorul de bord îmi arăta că a retrimis în baterie 43 kWh" 43kWh???? come on!!! inca una tare: "În total am acoperit 243 de kilometri cu o viteză medie de 51.3 km/h și un consum mediu de 22.1 kWh/100 de km. La final, cu bateria la 46% mai puteam acoperi 382 de kilometri." no way -- matematica nu va ajuta si nici realitatea no offence!
-
Matei_cel_nou, marţi, 16.12.2025 13:39
Și nu ai vreun site cu tematică politică pe care să-ți expui părerile suverano-cucu? E musai să te deșerți împrăștiat aici? Sau e ordin pe unitate să spurcați tot online-ul? Ca să îți și răspund la subiect, nu că ai merita un răspuns: sunt multe probleme în UE dar alternativa propusă de voi e infinit mai rea. Ce faceți voi se numește dihotomie falsă. Nu că ai știi tu ce e aia dar mai citesc și alții.
-
Bălăceanca, marţi, 16.12.2025 14:03
Marțea și vinerea avem dezbateri pro și contra Ursulei, pe terasă, aripa Activistul Pasionat. Discuțiile sunt aprinse dar constructive. Colegul Inexo Hipocausticu de la Calafat are mereu propuneri noi și năstrușnice. Vă așteptăm cu drag.
-
Mone, marţi, 16.12.2025 14:27
@deputy. No offence, dar o poză te-ar convinge? No way să crezi că am scos niște cifre din burtă, doar să scriu ceva.
-
alex_cu_a_mic, marţi, 16.12.2025 15:04
@13:39 Ca sa-ti raspund mai la subiect, vezi ce consecinte au avut acum mai putin de 100 de ani o criza economica devastatoare si umilirea unei natiuni. Politicile de mediu absurde (nu numai in auto) si consecintele lor au potentialul sa ridice partide cu adevarat extremiste precum acum 100 de ani. Mie mi-e tare frica de asta. Nu mai continui ca am zis tot ce era de zis restul se intelege de orice intelect peste medie.
-
nsrei, marţi, 16.12.2025 15:04
revolutia electrica - partea 2 Ford anunță o gaură de 19,5 miliarde de dolari din cauza investițiilor în mașini electrice
-
Matei_cel_nou, marţi, 16.12.2025 15:34
Trompețică, tu scrii sulfuroase gen TikTok și te aștepți să te iau în serios? Ce să zic, așteaptă că nu stai în ploaie.
-
@nsrei, marţi, 16.12.2025 15:51
am vazut ce te pricepi, mai bine te-ai abtine ca te faci de cacao si mai rau. gagauta, gaura aia pe care o vezi la ford "din cauza investitiilor in masini electrice" este deja prinsa in calcule si se va recupera prin amortizare, ca de aia se numesc investitii. pierderile care insa nu se vor mai recupera niciodata si cele care de fapt au potentialul de a ingropa definitiv fordul sunt datorate bataii de joc pe care au practicat-o sistematic in ultimii 15-20 ani, cu masinile lor termice: gherle de motoare si transmisii, asa cum ai si tu pe cotetul tau si care au umplut service-urile, calitate proasta a materialelor, a fabricatiei, parte electrica si software mizerabile, pur si simplu sunt niste gunoaie pe patru roti. singura sansa ca ford sa mai existe in viitor este sa se concentreze pe electrice. acum au o ocazie de neratat de a sterge totul cu buretele si de a o lua de la capat. mie si pe gratis daca imi da cineva astazi un ford termic, nou sau sh nu conteaza, eu il dau imediat la astia care umbla prin cartier dupa fiare vechi. in schimb, un ford puma electric ar avea sanse sa ajunga pe lista scurta din care voi alege viitoarea masina.
-
ironR, marţi, 16.12.2025 15:57
alo, redactia, s-a anulat restrictia pt fabricare doar auto electrice dupa 2035! Deci puteti reveni la teste normale, nu din cele cu mers pe autostrada in spatele tirului pt poza aia cu autonomie mare, la "doar" 65k euro! De banii astia imi iau casa in Malta! Si nu am nevoie de masina ca e insula mica, sac!
-
@alex cu creier mic, marţi, 16.12.2025 16:03
Ai și tu dreptate, nu aruncă rușii 100 de ruble pe tine. Și pe vremea KGB idioții utili (expresie inventată de ei) lucrau din convingere. Așa e și acum.
-
@mone, marţi, 16.12.2025 17:12
da ar fi indicat sa puneți poze care sa confirme ceea ce scrieți. sincer nu cred ca in condiții reale de autostrada masina asta, chiar si cu o mega baterie de peste 100kW are o autonomie de peste 800km atata timp cat consumul este peste 20kwh/100km! toate bune!
-
Hipoacuzicu', marţi, 16.12.2025 17:22
@Automarket Chiar nu-l puteți ține în frâu pe acel limbric de la ora 14:03 ? Am rugamintea sa igienizați neintarziat rubrica de comentarii, deci sa recurgeti si la extincție daca-i nevoie pentru acela care nu-i doar deplin off topic, ci traieste cu impresia ca poate capta atentia celorlati prin insulte si calomnii la adresa mea.
-
Matei_cel_nou, marţi, 16.12.2025 20:45
Bateria are 108kwh (net) și a recuperat 43kwh, deci a avut la dispoziție cca 150kwh. La un consum mediu indicat de 22kwh/100km rezultă o autonomie de 150 / 22 * 100 = cca 682 km. In plus, cei 43kwh au fost recuperați pe parcursul testului de 243km. Dacă mergeau până se oprea recupera cred că mai mult decât dublu, în aceleași condiții de drum (evident, pe autostrada cu viteza constantă nu recuperează nimic). Și cu clima pornită (10% din consum). Și testerii nu le menajează. 800km nu doar ca sunt realizabili dar pare o estimare conservativă. Și ăsta e modelul cu două motoare, 470cp! E de-a dreptul impresionant. Dar arătă-ne calculele tale, să vedem unde ți-a dat cu virgulă.
-
Ghiță, marţi, 16.12.2025 21:11
Arată că un porc cu nasul ăla.
-
Mihai, marţi, 16.12.2025 22:45
Interesant, dar de ce "revolutie electrica"? Si mai ales la BMW, care afirma ca va produce su vinde multi ani de acum inainte motoare termice? De ce ar revolutiona partea electrica? Le e frica sa nu cumva sa ii bage chinezii in faliment daca nu tin pasul cu lumea evoluata si cu cererea? :)) Cum ramane cu autonomiile la masinile astea, ca multi erau foarte ingrijorati ca nu vor evolua masinile electrice si ca nu ai ce face cu ele, nu vor avea success, gata revine Dizal!
-
zarnesteanu, miercuri, 17.12.2025 00:23
Masina e fenomenala! Dupa mine e cea mai evoulata la ora actuala la tehnologia electrica. Imi place chiar si design-ul, si nu pot sa spun ca m-am omorat in ultimii ani dupa cum arata BMW-urile ICE. Se pare ca franarea super lina pe ultimii 2 metri a inceput sa prinda la toti producatorii. Pana si plebeianul meu Equinox o are :) Iti ia putin pana te obisnuiesti sa masori distanta, dar pe urma e super. Nu mai versi nimanui cafeaua in poala sau sucurile in suporti :) Daca nici BMW-ul asta n-o sa raspopeasca pe multi, apai nu stiu cine o s-o faca :) Sa-i uram succes ca si-a facut temele ca un premiant.
-
deputy, miercuri, 17.12.2025 12:06
chiar sunt curios cum de au recuperat atat de mult. chiar si daca au coborat pante si tot nu cred cifra asta! sunt masini electrice care au bateriile de o asemenea capacitate. daca chiar e asa -- impresionant.
-
deputy, miercuri, 17.12.2025 12:08
banuiesc ca cifra daca acolo este cumulativa, ceea ce ar explica valoare mare.
-
Matei_cel_nou, miercuri, 17.12.2025 15:35
E bine că ai trecut de la lecții de matematică la presupuneri și incredulitate. Progres!
-
Marian, miercuri, 17.12.2025 17:19
Doua comentarii am postat si eu si pe ambele le-ati sters. Sub ce pretext? Limbaj necorespunzător? Sau poate conținut necorespunzător?
-
@Matei cel _ou, miercuri, 17.12.2025 18:24
matematica nu cred ca e punctul tau forte... nici pe departe...Postgres!
-
Matei_cel_nou, miercuri, 17.12.2025 23:02
A, nu? Să arunc diplomele, atunci. Oricum le-am cumpărat de la Bioterra, sau ce aprozar mai e la modă acum.
Citeste si
-
DRIVE TEST | vineri, 12 decembriePionierDupă ce am făcut cunoștință cu Nissan Qashqai facelift în 2024, pe străzile din Portugalia, acum a venit momentul să vedem cum face față modelul nipon la drumurile din țara noastră. Totodată, v-am pregătit și o prezentare video cu noul Nissan Qashqai facelift. Citeste tot -
DRIVE TEST | luni, 8 decembrieÎmblânzirea leuluiFrancezii de la Peugeot ne-au invitat în Portugalia, acolo unde am avut întâlnire cu noul 308 facelift. Noi am condus varianta 308 SW Plug-in Hybrid, iar mai departe îți spunem ce s-a schimbat, dar și cum se conduce modelul francez. Avem pentru tine și un video. Citeste tot -
DRIVE TEST | miercuri, 3 decembrieDeclarație de dragostePorsche 911 Carrera 4 GTS Tribute to Transfăgărășan nu este o simplă ediție limitată la 10 exemplare. Este o declarație de dragoste, din partea constructorului german, pentru România și, în special, pentru "cel mai frumos drum montan din lume,". Noi am condus unul dintre cele 10 exemplare și ți-am pregătit și un video. Citeste tot -
DRIVE TEST | luni, 24 noiembrieIrezistibilBYD Atto 2 a primit o versiune Plug-in Hybrid, echipată cu sistemul inovator al mărcii chinezești. Vorbim despre unul dintre cele mai accesibile SUV-uri Plug-in Hybrid din Europa, dar nu doar acest aspect îl face irezistibil. Noi l-am condus pe drumurile din Spania, iar în acest articol îți spunem cum se simte de la volan. Citeste tot -
DRIVE TEST | sâmbătă, 22 noiembrieSuperstarVolkswagen T-Roc a primit o nouă generație, astfel că acum este mult mai apropiat de frații săi Tiguan și Tayron. Noi am condus noul T-Roc în cadrul testelor internaționale de la Lisabona, iar mai jos îți spunem totul despre SUV-ul german. Avem pentru tine și un video. Citeste tot
Multa reclama pentru un r...t nemtesc. Calitatea interiorului din plastic reciclabil numai premium nu este iar depasirile prin privitul in oglinda sunt pur si simplu stresante. O singura data daca sistemul cedeaza devii ingeras. Overengineering specific nemtilor, nu stiu ce sa mai faca sa ramana relevanti.