Relaxat

Publicat joi, 26.10.2023 15:03 de Bogdan Mirică

Mazda a readus la viață motorul rotativ sub capota electricului MX-30. Așa că, SUV-ul cu zero emisii a devenit acum plug-in hybrid. Cum funcționează noul sistem și cum ajungi la autonomia de 680 de kilometri, aflați în testul nostru. Am pregătit și un clip VIDEO cu explicații.

  • Andrei, joi, 26.10.2023 15:23

    O fi bună soluția tehnică ar ai de doua ori bătăi de cap. Sa încarci bateria (des, fiind mica) și să alimentezi. Revizii la motorul tehnic dar și la cel electric. De doua ori mai multe șanse să se strice ceva. Iar autonomia e de "doar" 680km, baterie + rezervor plin, deci insuficientă pentru Seriff, căruia ii trebuie 1000km. Fără oprire, adică. Din fericire, poate merge până la mare și înapoi fără să oprească, deci mai bine decât o electrică pe care trebuie să o încarci în timp ce tu ești obligat să mergi la plajă 1h-2h.

  • Seriff, joi, 26.10.2023 16:14

    @Andrei nu ai inteles nimic, iti mai explic odata, problema nu e autonomia ci faptul ca trebuie sa cauti statii de incarcare libere, asta daca ai noroc sa fie libere si ca pierzi timp acolo daca nu incarci pe DC, pe AC dureaza mult si bine. 600 km e ok, bagi benzina in 5 minute si ai plecat, plus ca benzinarii sunt peste tot, oriunde, oricum. On topic masina asta are dimensiuni de Ford Fiesta la interior, nu merita 40.000 euro, nu ofera nimic spectaculos de banii aia.

  • Andrei, joi, 26.10.2023 16:40

    Nu trebuie să îmi explici pentru că eu am electrică și problema asta nu există. Nu doar că găsești, dar uneori singurele locuri libere în parcări sunt cele pentru încărcarea EV-urilor. Adică eu găsesc încărcător și tu cauți parcare. Nu mi s-a întâmplat NICIODATĂ să nu găsesc încărcător, nici măcar acum câțiva ani, când erau mai puține. AC/DC - da, pe AC durează mai mult, dar nu "mult și bine". Unde stau eu sunt de 22kwh, ceea ce înseamă 2h de încărcare. Pe exemplul tău cu mersul la mare, asta e mai mult decât OK. Plus ca nu e musai sa încarci complet ci doar cât ai nevoie. Nu zic ca nu sunt inconveniente, dar nu sunt nici pe departe atât de rele pe cât îți imaginezi. Nu trebuie sa ma crezi pe cuvânt ci sa cauți statistici cu densitatea încărcătoarelor pe km2.

  • Andrei, joi, 26.10.2023 16:46

    Pe google Maps poți sa cauți "ev charging mamaia" și o sa vezi câte sunt, chiar lângă plaje și zona centrală. Nu locuiesc în România, nu pot sa confirm asta, dar bănuiesc ca știe google ceva.

  • Banditos, joi, 26.10.2023 17:54

    Sheriff...esti o moara stricata, faci galagie mult si prost. Deja imi este rusine sa te citesc...ai electrica? N-ai? atunci ce p...ana corbului tot intervii la un subiect cu care nu ai tangenta? La modul ca vorbesti din auzite. Ai impresia ca elucubratiile tale conving? Nu colega, cine vrea termica isi ia termica, cine vrea hibrid, hibrid cine vrea electrica, electrica. E simplu. Ca si la o termica nu esti obligat sa alimentezi cand ajungi pe rosu. La birou o bagi in priza, la mall in priza, la casa in priza. Ca pe telefon.Si daca stai la apartament te descurci, n-ai tu grija asta. Altii pot. Iar la drum lung te bucuri de drum nu bagi goneta ca un prepubertar sa te lauzi apoi ca ai mai facut nu stiu ce performanta legata de autonomie si ce mare k.t uscat e 1.5dci. Baga la cap, retine si data viitoare vin-o cu ceva nou. Si inteligent. PS "problema nu e autonomia" o dai la intors ca la Ploiesti. De unde esti, din Caracal? Intreb pentru ca, sa stii, noi nu.

  • Alin, joi, 26.10.2023 18:22

    daca si cotetul asta a primit 4* este clara haznaua jurnalistica autoparchet

  • @serifa neam prost, joi, 26.10.2023 18:30

    Nu doar ca vorbeste pe langa subiect, dar nici bun simt nu are. Ce sa vorbim de cei 6 ani de-acasa, ca notiunea e inexistenta. Masinile electrice, cu toata tehnologia perfectibila din ziua de azi au mai mult sens decat o clasica pe fosile. Situatia particulara a lui @serifa_inculta, la fel ca si a postacilor pro ICE, nu se potriveste la restul de 8 miliarde de pe glob. Nu doar masinile electrice sunt scumpe, ci si cele pe fosile. S-a ajuns la preturi astronomice, nu doar datorita inflatiei, dar si a lacomiei fara precedent a producatorilor si dealerilor auto. Pur si simplu nu mai exista limite de bun simt in marja de profit. Oricum, puterea de cumparare a populatiei s-a prabusit, si dealerii incep sa ramana cu masinile pe stoc, indiferent ca sunt electrice sau ICE. Oferte exista, in amandoua segmentele, dar nu mai sunt bani pentru o masina decenta. Cel putin nu la scorurile care le cer astazi dealerii.

  • Kap, joi, 26.10.2023 18:47

    Așa e, problema prizelor ”nu există” dacă mergi pe A2 la M-am aia. Ca de obicei luați exemplul particular cel mai favorabil. Dar dacă mergi la Corbu? Și dacă nu stai X ore în același loc, fix unde ai găsit priza ocupată? Și dacă vrei să dai un ocol de plăcere la Histria sau Enisala sau Adamclisi și să te-ntorci pe drumul vechi sau pe la Ostrov? Și nu e musai să-ncarci complet, spune fix cine se laudă că se dă cu Zoe cu autonomie de 250 de km trași de păr la temperaturi prietenoase? Pentru a șaptea oară, schimonosiți-vă voi programul și ruta să luați aglomerația la pas, să beți cafele prin Lehliu sau Constanța sau să faceți plajă în jurul prizei. Fiecare cu plăcerile lui, suportați voi timpii morți și savurați mocangeala de la unele stații, statul în trafic bucurându-vă că nu scade autonomia decât din cauza AC-ului sau că plecați primii de la semafor. Dar lăsați-ne cu gogoșile electrice, că nu sunt nici economice și vin deocamdată cu dezavantaje clare, fie că voi le omiteți intenționat sau din lipsă de referințe anterioare.

  • Andrei, joi, 26.10.2023 18:56

    "Ca de obicei luați exemplul particular cel mai favorabil. Dar dacă mergi la Corbu? Și dacă nu stai X ore în același loc, fix unde ai găsit priza ocupată? Și dacă vrei să dai un ocol de plăcere la Histria sau Enisala sau Adamclisi și să te-ntorci pe drumul vechi sau pe la Ostrov?" Nu e e debili favorabil, e exemplul lui Seriff. Exemplul tău e exagerat dar sunt convins ca și pe acolo găsești prize. Singura problema ar fi dacă tot traseul asta l-ai face fără oprire, dar atunci ai fi mai degrabă un caz medical.

  • melc electric, joi, 26.10.2023 19:14

    mazda! ce-a fost si ce-a ajuns.

  • Kap, joi, 26.10.2023 19:17

    Pauzele și duratele lor variabile se fac de plăcere și spontan, nu planificate de prize și rute sucite în căutarea lor. Ce eleganță de apologet al ”evoluției” aruncarea argumentului ”medical”, de parcă lipsa pauzelor de încărcare X ore ar însemna că nu se fac opriri deloc. Citind atâtea exagerări ajungi realmente să crezi și că doar ”retrograzii” sunt grobieni.

  • Flavius, joi, 26.10.2023 19:23

    Am un defect: nu iau niciodata de bune si pe nemestecate concluziile trase de altii , citesc printe randuri si imi fac singur calculele. Prin urmare lucram cu " materialul clientului" si avem ca date de intrare in ecuatie : autonomie medie pe electric 85 km ; Rezervor benzina 50 litri si autonomie totala plin electric plus plin benzina 680km. Ce rezulta de aici / Pai avem o autonomie de 595km cu un comsum de 50l de benzina. ADICA 8.55 l/100km in media WLTP!!!!Oaaaau , ce "performanta"! Raman la parerea mea , cel putin deocamdata: decat un hibrid plug-in mai bine o electrica mica , iefine pentru oras , imprejurimi si drumuri de maxim real 120-150km fara reincarcare ( adica pana la 20-25% descarcare baterie)ceea ce asigura unui om obisnuit cel putin 70£ din necesarul total) si o termica cinstita pentru restul. Culmea e ca s-ar54 putea ca ambele , cumulat , sa nu coste mai mult decat plug-in-ul.

  • Banditos, joi, 26.10.2023 20:41

    da Kap, asa e cum zici. Lasa-i pe aia cu prizele sa se chinuie si tu bucura-te de opriri inoportune (asa cum fac si eu). So ce mare teorie? La articolele cu electricele ziceti "pas" si gata. Se umfla orzu'n voi pen'ce?

  • Kap, joi, 26.10.2023 21:08

    Am zis de ce, și să-și ia fiecare ce-i place și ce-i trebuie..... Problema e cu exageratul, propaganda asta deșănțată pentru electrice cu baterie ia forme grotești, alimentată și de liota de comentaci (bine?) ”intenționați”. Și da, uneori anumite jumătăți de neadevăr debitate pe-aici chiar umflă vena dacă le iei în serios. Poate de-aici greșeala :) Despre urâtania asta de MX nu am ce să zic de bine nici dacă ignor scorul uriaș. Un Sandero Stepway GPL îl bate la toate capitolele utile, dar n-are materiale scumpe la interior și nici logo Wankel...

  • Banditos, joi, 26.10.2023 21:35

    Pai pe colegu' tau cu dci nu il vezi? Intreb la plesneala :) Ai zice ca e maritat cu motorul ala. La orice articol cu electrice PAC! 1,5dci, 1000km autonomie, Bucuresti-Mamaia, baieti, bere la PET, chistoace gasite prin parcare, si fuga inapoi la capitala. Cu un singur plin. Ca vorbeai de forme grotesti... PS si mie mi-a dat cu virgula uitandu-ma la oferta actuala de electrice. Tocmai pentru ca drumuri lungi si opriri la Cuca Macai sau facut ocoluri de 50-100-150km pentru ca asa ne pica noua pe creier. Dar asta nu inseamna ca nu ii inteleg pe cei cu electrice. Si sincer ii inteleg mai bine pe astia decat pe aia cu "ce motoare se faceau o data!". PS La Histria am vrut sa mananc un peste adevarat. O porcarie, un peste exagerat de gras, fara gust si fara miros. Iar mamaliga o zeama lunga. Am mancat mult mai bine la Rocker's Inn, un gulas atunci scos de la ceaun, fierbinte si piperat de iti lua gura foc. Carlsbergul rece aferent a venit ca un pansament perfect. Ca tot vorbeam de ...chestii.

  • Seriff, vineri, 27.10.2023 09:47

    Cica nu e musai sa incarci full, daca mergi cu 140 pe autostrada ajungi nu sari de 300 km, lasa minciunile astea, am condus electrice, stiu ce inseamna, astea sunt povesti de prostit fraierii. Asta iarna erau unii in parcare la Decathlon la -10 grade stateau langa un Spring asteptant sa se incarce, asta e viitorul?

  • Banditos, vineri, 27.10.2023 10:24

    "Cica nu e musai sa incarci full, daca mergi cu 140 pe autostrada ajungi nu sari de 300 km, lasa minciunile astea" N-am spus nimic legat de situatia concreta descrisa de tine. Prietene incearca sa faci distinctie intre ceea ce sustii tu si ceea ce am spus eu (referindu-ma, clar, la o utilizare zilnica si de rutina). Exemplul tau simplist in abordare (stateau aia la kaufland sa nu stiu ce) poate fi contracarat cu "am vazut eu in benzinarie la Cuca Macai cum stateau la coada 20 de masini la benzina sa alimenteze..." . In final, nu ma mai cobor la abordarea copilareasca si scuipatul tau verbal.

  • Andrei, vineri, 27.10.2023 10:56

    E ilegal 140 în zona mea de lume. Cred că și în România e, dar nu pari genul căruia să ii pese.

  • Andrei, vineri, 27.10.2023 11:00

    "Asta iarna erau unii in parcare la Decathlon la -10 grade stateau langa un Spring asteptant sa se încarce" Poate stăteau la o vorbă și mașina se întâmpla să se încarce în același timp. Nu puteau să aștepte înăuntru sau la o cafea/bere? Îți imaginezi că e musai să aștepți lângă mașină? Exemplele tale sunt puerile și în mod categoric nu reflectă realitatea.

  • dan_grc, vineri, 27.10.2023 11:07

    Avand în vedere ca electricele au ajuns o normalitate, stațiile de încărcare la fel, a venit momentul să fie eliminat cel mai generos bonus din Europa, măcar redus deocamdată, ca tot e vorba de reducerea cheltuielilor, sutele de milioane de euro date pomană nu mai sunt sustenabile.

  • Seriff, vineri, 27.10.2023 12:26

    @Andrei nu e ilegal, e 130 limita pe autostrada, la 140 pe bord ai fix 130 in realitate, nu te ia nici un radar, poti merge linistit, mai lasa-ma cu zona ta de lume ca oricum nu pleci tu cu zoe la drum lung, nu te crede nimeni. Sunt curios ce diesel ai pentru drumuri lungi, daca ai macar onoarea si curajul sa scrii aici.

  • PMC, vineri, 27.10.2023 12:44

    @dan_grc: de acord 100%. As elimina si bonusul rabla clasic. L-as acorda exclusiv pentru masini produse in Romania si pentru cei care pot dovedi ca au venituri/familie de maxim 5000 de lei pe luna. In felul asta, ar fi un program social care i-ar ajuta pe cei care chiar au nevoie sa-si cumpere o masina noua, ieftina si sa nu apeleze la samsari. Dar repet, pentru asta ar trebui sa avem oameni la conducere, nu javre. @andrei: exemplele lui nu sunt puerile. Voi traiti in fantasy land, in lalaland. Daca nu ati fi spalati pe creier de propaganda ieftina eco-stangista, in afara de o mana de geeks, nimeni, NIMENI nu ar lua o masina electrica. Nu are niciun sens. Nu are niciun avantaj, la modul real. Povestea cu "stau la casa si incarc de la Soare" e nesemnificativa prin prisma ponderii.

  • Andrei, vineri, 27.10.2023 12:49

    Nu prea mă interesează ce crezi tu. Am mai spus, cu altă ocazie, avem și o mașină de familie, un MPV, și da, e diesel. Dar o folosim rar, din ce în ce mai rar (cresc copiii). Nu știu dacă o vom înlocui, probabil una din cele doua electrice mici va fi înlocuită cu o electrică mare. Deja au peste 600km autonomie, peste câțiva ani probabil și mai mult. Zoe face 350km. Pentru mine asta e drum lung. Nu sunt taximetrist, nici șofer de tir. La mai mult de atât ma opresc, oricum.

  • Seriff, vineri, 27.10.2023 13:21

    Pai pe acelasi principiu nici pe noi nu ne intereseaza ce faci tu, daca ai timp si chef sa incarci zoe sa fii sanatos, eu nu am si nu voi face niciodata asa ceva.

  • Andrei, vineri, 27.10.2023 13:48

    Corect, întrebarea e de ce trebuie să amintești asta la fiecare articol despre o electrica. Întrebare retorica.

  • PMC, vineri, 27.10.2023 13:56

    @Andrei: aici ai atins un subiect extrem de important si care e ignorat complet. Si anume, de cele mai multe ori, miscarea "pro-planeta" cu masini electrice produce fix efectul invers: in loc sa ai o masina simpla Diesel sau Otto buna la toate, ajungi sa ai 2 sau 3 masini in gospodarie. Te las pe tine sa calculezi cam catai-ditai amprenta de codoi aduc toate astea. Codoiu', sperietoarea de serviciu pentru toti trepadusii climatici de prin iuropa si de pe aiurea. Un gaz cu concentratie de 0.14 in atmosfera si pe care il expiram fiecare dintre noi. Duuuuh...

  • Andrei, vineri, 27.10.2023 14:38

    Nici nu știu de ce răspund la invectivele tale, îmi provoacă greață să citesc ce scrii tu... Avem 3 mașini în gospodărie pentru că e incomod și ineficient să mergi cu MPV-ul prin oraș, și invers. Oricum ne trebuie minim două pentru că mergem în locuri diferite, în același timp. În viitor probabil vom rămâne doar cu doua. " in loc sa ai o masina simpla Diesel sau Otto" Lumea pe aici a început sa își pună întrebarea de ce e aerul irespirabil în oraș, și nu e de la electrice. "Un gaz cu concentratie de 0.14 in atmosfera" E atât de imbecila remarca asta încât frizează ridicolul. Sper că de fapt era un mișto care nu ți-a ieșit. In primul rand e 0.04%, nu 0.14%. Și dacă ți se pare puțin, e pentru ca nu înțelegi cum funcționează. Dacă era 0.04% gaz sarin tot puțin ți s-ar părea? Îți spun eu: nu, pentru că ai fi mort. Nu mărimea absolută a procentului contează ci mărimea relativă. 0.04% e prea mult și are efect de seră, care provoacă "runaway effect". Daca concentrația optimă ar fi de 0.02%, atunci 0.04% e de doua ori mai mult.

  • Bogdan, vineri, 27.10.2023 14:42

    Desi sunt fan Mazda, si detin un 3 si un cx-30, trebuie sa recunosc ca nu ma atrage asa de mult MX-30. Pretul este ridicol pt un SUV'ulet... este mic, usi ce se deschid anevoios... Controlul temperaturii... este "interesant" cand maneta e in fata... Iar viteza de top de 144Km/h este... amuzanta. Ca si motoras termic, il vad ca pe un castig. Practic au facut cam ce au facut si cei mari din clasa de hibridizare ( Honda, Nissan, Renault, Toyota, samd ). Insa, nu justifica pretul. Daca se apropia de 30k + ajutorul de la stat, ca si plugin cum e, puteau chiar sa micsoreze bateria la un range modest de 50Km, cu niste modificari la interior, sau ar fi pus pe o alta caroserie cu o deschidere normala a usilor, combinatia asta... ar fi fost un real succes! Insa banuiesc ca in momentul de fata, este un test, lansat clientilor "interesati", sa culeaga informatii despre piata, si sa descopere problemele tehnice/mecanice pe care le-ar putea avea, pt modelele ce vor urma din '25 incolo. Justificarea ar fi ca sa dea o gherla cu un viitor 3 sau MX-5... nu-si permit, asa ca mai bine testeaza cu un model care oricum nu are vanzari mari si e cam mort, decat sa faca experimente pe ceva care se vinde bine.

  • PMC, vineri, 27.10.2023 14:43

    Mie prostiile tale imi provoaca accese de hahait :))) Poate nu mi-am amintit bine procentajul de codoi din atmosfera, ala care-ti da tie angoase, dar in istorie, acum milioane de ani, cand nu era Dieselul ala negru si urat ucigas de copii, concentratia "fu" mult mai mare. Stii tu oare asta? Domnu' chimist. Te pomenesti ce de aia au disparut dinozaurii. :)) PS: in alta ordine de idei, nu pot sa nu remarc harnicia cu care apesi F5 sa vezi cum iti raspund oameni lucizi, nu asa ca tine, si cum te faci de ras :))

  • Andrei, vineri, 27.10.2023 14:53

    Acum milioane de ani nu erau oameni. Nu mai dau "F5" ca n-am cu cine discuta.

  • PMC, vineri, 27.10.2023 14:58

    Imi pare rau ca ti-am rascolit sentimentele si ti s-a rostogolit inca o lacrima amara pe obraz stricandu-ti rimelul. Du-te la baie, pudreaza nasucul si nu te mai lua dupa lumea rea si parsiva. Nu te mai lasa ranita. Fii mai barbata, Andreea. Hai, ca se poate. :))))

  • spaclu lu manole, vineri, 27.10.2023 18:31

    @Andrei, alde serifa_inculta si PMC_creier_afumat, sunt facuti din acelasi noroi. Le depaseste mult puterea de procesare a unor situatii simple care nu se aplica in eterna romanica. Manca-i-ar mama de sugubeti. Sa ai doua masini sau chiar trei e inacceptabil. Sa folosesti fiecare masina pentru ceva anume e iarasi inacceptabil. In mintea lor putina, toata lumea trebuie sa aiba un diesel zdravan, bun la toate. De la carat hodrobelele la camping, la carat recolta de pe camp in saivan si pana la a merge la lucru sau la teatru. Neaparat sa-i ajunga 1000 km, sa vina seara de la un dus-intors pana tara si sa-i mai mearga si pana la o shaorma in centru, plus inca o saptamana la lucru si inapoi. E-heeei, viata. - "Maria Ta, dar sunt prosti" - " Prosti, dar multi".

  • dan_grc, vineri, 27.10.2023 21:40

    Sa ai trei mașini este un " must have ", apoi injuram traficul și lipsa locurilor de parcare, nu e vorba ca trebuie sa aibă cineva diesel, dar o mașină bună la toate este mai buna decât trei, din punct de vedere al economiilor de orice fel, mai puține pneuri, piese de schimb, fabricarea tuturor acestor lucruri, fie ele și electrice, produce oricum poluare, când văd curți cu 4-5 mașini, câte două pentru adulți și una pentru copil, pe care le mai lasă si-n stradă, ca nu mai încap în curte, e ceva deosebit, ecologiști nevoie mare .

  • eu, vineri, 27.10.2023 23:22

    pmc si serif talibanii dizal. toata lumea dizal. cine nu e fan dizal e spalat pe creier, asta e placa lor de ani de zile deja. nu vad ce-ar mai fi de discutat cu maimutoii astia care vad doar alb si negru, nu merita pierduta vremea cu ei, la fel si inexopixu, gauri negre/creiere netede.

  • Matei, sâmbătă, 28.10.2023 01:35

    "Sa ai trei mașini este un " must have ", apoi injuram traficul și lipsa locurilor de parcare" De ce, merge cu toate trei de-odată? Tu gândești?

  • Dizăl, sâmbătă, 28.10.2023 03:27

    Ăștia din Corul Dizăl sunt aceiași care acum mai mulți ani ne explicau superior că "nu se merită" dizăl. E mai scump, mai greu, mănâncă ulei, are trepidații, necesită revizii mai dese și mai scumpe. Și calculau ei pe degete câți km trebuie să faci ca "să merite". De fapt n-aveau bani de dizăl. Acum n-au bani de electrice, dar peste 5-10 ani vor explica altora ce faine sunt electricele. E o boală psihică să te tot străduiești să convingi lumea că ce ai tu e bun și restul sunt proști că au altceva.

  • spaclu lu manole, sâmbătă, 28.10.2023 05:08

    @dan_grc, poate ca economiile sunt mai mari cu masini electrice in oras si ICE la drum lung, nu crezi? Cauciucurile si alte consumabile se duc mai incet pentru ca uzura e impartita pe masini. Daca adultii in casa au nevoie de doua masini, de ce nu si a treia, a patra? Copii cresc si fiecare isi vede de treaba lui independent. Daca se muta copii de-acasa, nu le trebuie masina? Iarasi judecati dupa situatia din Romania, unde infrastructura e sub orice critica. Sa mai vorbim de marile orase? Daca treci de Ungaria spre vest, o sa vezi ca urbanizarea e facuta ca la carte, desi orasele sunt vechi de mii de ani. 4 masini la o casa sunt mai mult decat ok. Ai ajuns in SUA sau Canada?

  • dan_grc, sâmbătă, 28.10.2023 13:48

    Susținătorii car sharing-ului de acum câțiva ani, când aveau două mașini, acum au trei și este necesar, dar ce s-a întâmplat cu sharing-ul și transportul în comun ? În oraș este curat, economic și civilizat cu transportul în comun, nu ? Sau doar pentru alții erau aceste sfaturi ?

  • @dan_grc, sâmbătă, 28.10.2023 14:54

    Gata, ai schimbat placa?

  • Andrei, sâmbătă, 28.10.2023 22:26

    Alt Andrei aici. Masina asta e atat de stupida incat nici macar nu trebuia produsa. Si mie imi place Mazda. Peste 5-10 ani mai vorbim de electrice pe-aici, pana atunci e pierdere de vreme, sunt o alternativa de oras la ce retea exista.

  • Matei, duminică, 29.10.2023 15:17

    Nu știu ce-a fost în capul Mazda sa producă modelul asta fără sa îi întrebe pe români dacă au "rețea".

  • @Andrei, duminică, 29.10.2023 19:45

    Ce o fi fost în capul lor să lanseze modelul asta fără să își pună problema ce "rețea" e în România. Sau măcar să se consulte cu Andrei.

  • Seriff, luni, 30.10.2023 09:40

    Am fost sa ma plimb in weekend, am facut cam 800 km, cu diesel-ul da, asta in timp ce hipsterii eco pensati viseaza la toroape electrice, statii de incarcare, aplicatii si baterii, consumul mediu a fost 4.5/ 100 km, mai eco nu exista.

  • @Seriff, luni, 30.10.2023 11:17

    Ai făcut pipi în bidon?

  • Seriff, luni, 30.10.2023 11:49

    @11:17, nu prietene, am oprit 5 minute la o benzinarie daca tot te intereseaza de nevoile mele personale, benzinarie gasesti oriunde, mai lasa-ma ca oricum te opresti, una e sa te opresti 5 minute unde vrei, alta sa cauti statii de incarcare unde stai cateva ore si te uiti ca prostul cum se incarca masina.

  • @Seriff, luni, 30.10.2023 11:59

    Deci te-ai "plimbat" 800km și ai oprit doar 5 minute? Care a fost viteza medie? Sa zicem 80km/h, optimist, că trăiești în România. Te-ai învârtit cu mașina 10h, cu o pauza de 5 minute? Dacă te-aș crede ți-aș spune că ai probleme psihice. Oamenii sănătoși la cap cu fac așa ceva. Nici șoferii de tir nu fac asta, e ilegal. Hai, plimbă ursul în altă parte.

  • Seriff, luni, 30.10.2023 13:14

    Nu prietene, nu i-am facut pe toti odata, logic, greu de cap esti, am vrut sa subliniez ca m-am plimbat linisit fara sa opresc pentru o alimentare cum faci la o masina electrica, cand am oprit, am preferat sa ma plimb pe jos, sa vizitez ceva, nu sa caut statii de incarcare, dar ce sa intelegi tu, vezi ca au taiat subventia la Dacia Spring, nici de aia nu o sa mai ai bani.

  • Matei, luni, 30.10.2023 13:54

    @Seriff Descifrarea mesajelor lui seriff e simpla: hipsterii eco pensati, troape electrice - caracter infect viseaza la toroape electrice, statii de incarcare, aplicatii si baterii - imaginație bogata 800km, cu oprire 5 minute, dar oprirea a fost mai lunga - se încurcă în minciuni Sa caut statii de incarcare - ochelarii de cal nu-l lasa sa vadă stațiile de încărcare existente chiar unde s-a oprit

  • Seriff, marţi, 31.10.2023 09:22

    @Matei, te-ai gasit si tu sa te bagi in seama sa nu adormi, te deranjeaza realitatea? Uita-te la clipul asta si o sa intelegi la ce ma refer, masina electrica e praf si pulbere la orice drum lung: https://www.youtube.com/watch?v=_n7YyuqY_uU Din partea mea poti sa iti cumperi, doar sa nu adormi pe banda a doua cu 90.

  • danielclaw, miercuri, 01.11.2023 00:22

    7l/100 pentru 144km/h mi se pare mult pentru o masina de ultima generatie plina de tehnologie si posibile probleme de fiabilitate. plus ca 144 nu e pe departe o exploatare "abuzivă " pentru conditii de Autobahn.