Dinastie
Ajuns la a treia generație, Mercedes-Benz CLS revine cu forțe proaspete și cu un design diferit în acțiunea unui segment pe care l-a inventat acum 14 ani. Am testat versiunea 3.0 diesel de 340 CP și vă oferim primul verdict.
-
dan_grc, marţi, 29.05.2018 11:54
La exterior mi se pare cel mai puțin reușit CLS, A7 după părerea mea arată mai bine. Modelul perfect în această clasă ar fi seria 6 GC cu interior de CLS.
-
demin2609, marţi, 29.05.2018 12:39
însă orice pierdere a aderenței pe roțile frontale poate aranja transferul parțial spre puntea față oare?
-
hazard, marţi, 29.05.2018 12:57
au venit ordine de sus sa testati si sa laudati dieselurile? :)) probleme cu vanzarile?!
-
someone, marţi, 29.05.2018 13:10
motorul mi se pare fenomenal la cifrele promise, pacat insa ca mercedes a ajuns asa tarziu la biturbo diesel, mai ales acum cand dieselul e condamnat. ideea de coupe cu 4 usi nu mai imi place insa de cand am stat in spate la cls gen 2. e tortura pentru un om de 182cm ca mine. asa ca raman la acest motor insa pe un e-klasse break cu 4matic. cred ca articolul pentru aceasta masina are "interiorul" descris cel mai amplu / lung.
-
mircea, marţi, 29.05.2018 13:11
@hazard Grow up.
-
nume, marţi, 29.05.2018 14:10
Mercedes are motor twin-turbodiesel in gama de cel putin 10 ani.
-
nume, marţi, 29.05.2018 14:13
Dacă mizezi pe Mercedes-Benz CLS și vrei un motor de peste 300 de cai putere, e clar că te-ai orientat spre versiunea diesel pentru că te interesează cel puțin două lucruri: cuplul monstruos care te bagă-n scaun imediat după ce piști pedala și consumul mult mai bun decât al versiunilor pe benzină. Ce gluma buna. Ar fi de ras daca n-ar fi de plans.
-
mircea, marţi, 29.05.2018 14:19
@demin2609 CLS are 45-55 față-spate, iar la nevoie cei 5% se duc spre față și se transformă într-un 50-50. Deci da, se transferă parțial cuplul din spate spre față pentru a echilibra aderența unde e nevoie.
-
someone, marţi, 29.05.2018 18:43
@ mircea & @ kiro : nume mai sus scrie ca mercedes are in gama motor twinturbodiesel de ceva vreme. asta m-a facut sa ma gandesc....chiar exista in lume undeva diesel twinturbo? ca de obicei sant bi, pentru a elimina lagul . ( ma refer la 3000 cmc nu la v8-urile de peste 4000 care nu sant obiectul discutiei de fata )
-
Pavl, miercuri, 30.05.2018 10:59
Apropo de superdiesel, poate fi inclus si cel de la BMW, 50d parca, cu 3 si 4 turbine si 400 de cp. Tot de 3l si 6 cilindri.
-
Kirotractor, joi, 31.05.2018 08:46
@someone: Da, există și dieseluri Twinturbo - dar nu cu 4/6 cil. în linie, ci V6/V8, cu cîte un turbocompresor IDENTIC pt fiecare banc de 3/4 cilindri - subliniez *identic* pt neofiți, fiindcă tu văd că știi care-i semnificația cuvințelului *twin* (geamăn/gemene). Biturbo-s și mai multe (ex. Opel - 1.6 160 CP - Astra sau 2.0 de 195 CP de pe Insignia) dar și TwinScroll Turbo, ba chiar și SST Turbo, cu compresie secvențială. Nu mai disec însă subvariantele cu geometrie variabilă a palelor turbinei ori sistemele cu 1/2 turbine asistate de un compresor antrenat mecanic ori - mai nou - electric, pt. anularea turbo-lag-ului în ture joase. Și nici timp n-am de căutat cronologia exactă a motorizărilor Mercedes-Benz (pt. comments am, că tastez rapid - deformație profesională.) Oricum nu-i spațiu aici pt. eseuri - și, mai ales, nu-s redactor AM. :-) Jurnaliștii auto, într-o lume ideală, ar trebui să *scoată* însă și cîte un articol de educare tehnică a cititorilor pasionați. Știm însă (nu-i reproș, doar o constatare) că menirea actualelor site-uri de profil e-n primul rînd stimularea vânzărilor - asta-i deci epoca, pe fruntea căreia merită scris *Totul de vânzare*, ca-n filmul ăla genial cu Jack Lemon.
-
Kirotractor, joi, 31.05.2018 08:55
Erată: Jack Lemmon (vezi, să scrii și repede, și bine e imposibil. :-))
-
adi, marţi, 05.06.2018 18:00
oricat as vrea tot nu pricep. masina asta consuma 11 % in oras si in jur de 8 la drum lung in conditiile unui motor de 3.0 340 CP si 4x4. si laguna mea 1.5 dci consuma exact la fel. Cum e posibil? scuze daca m-am indepartat de subiect
Citeste si
-
DRIVE TEST | luni, 11 noiembrieGigantAm testat noul BMW Seria 5 Touring pe un traseu care a însumat 1.500 de kilometri, între România și Grecia. În acest articol îți spunem de ce break-ul german este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
DRIVE TEST | marţi, 5 noiembrieToreadorAm testat noul Cupra Terramar, inclusiv pe circuitul legendar al cărui nume îl poartă. Noi am avut la dispoziție cea mai puternică versiune, cu 272 CP. Mai jos îți spunem cum se conduce geamănul iberic și mai arțăgos al lui Volkswagen Tiguan. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
DRIVE TEST | vineri, 1 noiembrieVedetăAm testat noul Renault Captur facelift, pe drumurile patriei. Am avut la dispoziție noul nivel de echipare Esprit Alpine, iar motorizarea a fost cea mild-hybrid cu 160 de cai putere. Afli din rândurile următoare cum se simte de la volan și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
DRIVE TEST | miercuri, 30 octombrieLegendăFord Capri a renăscut sub forma unui SUV electric. Noi am testat versiunea cu tracțiune integrală și 340 CP, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Am pregătit și un video. Citeste tot
-
DRIVE TEST | miercuri, 23 octombrieDefiniția hot hatch-uluiAm avut ocazia să conducem noul Volkswagen Golf GTI facelift chiar acasă la el, la Wolfsburg. Pe scurt, Golf GTI este în continuare definiția hot hatch-ului. Dezbatem subiectul pe larg în rândurile care urmează. Avem pentru tine și un video. Citeste tot
Ca stil - nu doar exterior - tot prima generație CLS îmi pare cea mai reușită. Nici asta nu-i rea, în ciuda asemănării frontale cu A-Klasse. Oricum, cred că-i preferabil un CLS Diesel de 340 CP suficient echipat la 75.000 unui A-Klasse super-dotat de 116 cai la 60.000... :-) Nu pot digera însă-n continuare integrarea (imposibilă de altfel) în *peisajul* bordului a mega-display-ului ăla dreptunghiular. Nu-s fan diesel și nici pacheboturi - fie ele rafinate -, dar, dac-aș fi, aș alege CLS-ul vs. A7 ori Seria 6. P.S: De remarcat că exact modelul ăsta a consumat în testul de consum ADAC (botezat de nemți eco-test) exact cît Volvo XC40 de 190 CP - adică 6,8 litri motorină/100 km. ...O cifră incredibil de mică, fie și adoptînd un stil de conducere *normal* = legal (fiindcă asta-i de fapt esența *eco-testului*.)