Alonso, nemulţumit de rezultatul din Australia. Raikkonen are probleme cu degradarea pneurilor

Publicat luni, 17.03.2014 13:32 de Daniel Popescu

Fernando Alonso a admis că este nemulţumit de parcursul din cursa de la Melbourne pe care a terminat-o pe locul cinci, în timp ce Kimi Raikkonen a justificat problemele prin degradarea pneurilor.

Fernando Alonso a obţinut locul cinci în Marele Premiu al Australiei, acelaşi de pe care a luat startul, după ce a stat aproape tot timpul în spatele lui Nico Hulkenberg, fără însă să aibă posibilitatea de a-l depăşi decât după ultima intrare la boxe.

Ulterior, spaniolul a progresat pe locul patru după

excluderea lui Daniel Ricciardo, însă a admis la final că nu poate fi mulţumit de performanţa înregistrată.

"Nu suntem mulţumiţi de performanţa înregistrată duminică, trebuie să îmbunătăţim. Nu am fost capabil să lupt cu McLaren pentru podium, Kimi Raikkonen a pilotat între cele două monoposturi Toro Rosso, iar el a câştigat aici cu 12 luni în urmă. Dar pe de altă parte a fost doar prima cursă. Există motive de îngrijorare, dar vestea bună este că am terminat cursa. Opririle la boxe au fost foarte bune şi l-am depăşit pe Hulkenberg. Trebuie să continuăm să câştigăm puncte până când vom fi un pic mai rapizi", a declarat pilotul Scuderiei Ferrari.

Coechipierul său Kimi Raikkonen a terminat în cele din urmă pe locul şapte după excluderea lui Ricciardo, însă a avut numeroase momente de ezitare pe parcursul cursei şi a fost depăşit inclusiv de Valtteri Bottas după o scurtă ieşire în decor. Finlandezul afirmă că problemele au apărut din cauza degradării pneurilor.

"Frânele sunt bune, dar pneurile de pe puntea faţă s-au degradat şi nu am avut aderenţă. Aceasta este principala problemă, dar este vorba mai degrabă de o combinaţie de factori. Nu este uşor, dar sunt sigur că vom găsi o soluţie la un moment dat. Vom munci până când vom remedia problema. Nu-mi pasă dacă durează o săptămână sau o lună. Aşa se întâmplă uneori", a adăugat el. 

  • boss, luni, 17.03.2014 14:17

    Lui Raikkonen i s-au degradat pneurile fata din cauza cabloca trenul fata pe franare o data la trei tururi. Raikkonen are probleme cu sistemul brake-by-wire, nu cu pneurile

  • ferr1, luni, 17.03.2014 14:47

    Acum conteaza cum va continua dezvoltarea monopostului. Peste 2-3 curse, Ferrari poate fi cea mai rapida masina daca stiu ce sa modifice si au oamenii potriviti. Mercedes se poate culca pe o ureche sau poate continua sa dezvolte. Red Bull poate progresa. Mai greu e pentru Williams care n-au bugetul acestor echipe. Nici MacLaren(cum spun aia de la Dolce) nu sta excelent la capitolul buget. Ar fi o minune ca prin China sa vad ca monopostul Ferrari e cel mai tare din parcare. Au multe inovatii, sper sa reuseasca sa le inteleaga ssi mai ales cum sa le foloseasca pentru a da randament maxim. "Nu-mi pasa daca dureaza o saptamana sau o luna". Bine, mai Kimisor, sper sa nu dureze un an. Sa ne spui in noiembrie ca nu-ti pasa ca Ferrari e pe 5 la constructori, ca atunci tu si Fernandel zburati amandoi in bratele mamelor voastre(ca sa nu ma exprim vulgar). Forza Ferrari!

  • Gigi, luni, 17.03.2014 14:55

    Inca 2 declaratii de genu si il da Luca afara pe Alonso, chiar daca il bate pe rai cu 1 tur/cursa

  • bernie, luni, 17.03.2014 15:13

    Ei stiu mai bine care sunt problemele reale bossule.Tot ce trebuie sa facem este sa speram ca vor remedia problemele cat mai repede.Dar am o problema foarte mare cu strategia Ferrari.De cand a plecat Schumy de la ei sunt praf la capitolul strategie.Si asta o spun in calitate de fan Kimi dar niciodata Ferrari. Asta chiar daca o sa-mi iau spe voturi negative de le ferrarisi.Ieri au gresit din nou strategia.Ceea ce s-a intamplat ieri o sa se mai repete anul asta nu numai la Ferrari, ci si la alte echipe.Este vorba despre strategia intrarilor la boxe atunci cand apare SF pe pista.Daca Ferrari sau vreo alta echipa va continua cu strategia asta dezastruoasa se va alege praful de sansele unor piloti sa castige puncte, curse sau chiar titlul mondial la piloti.Concret vreau sa spun urmatorul lucru.. Cei care fac strategia la Ferrari trebuiau sa-l anunte foarte repede pe Kimi [el fiind in spatele lui alonso] sa reduca ritmul in asa fel incat pana la intrarea la schimbul de pneuri sub SF sa piarda 2-3-4 secunde pana ce mecanicii ii schimbau pneurile lui alonso.In felul asta Kimi nu mai pierdea 2 pozitii la schimbul de pneuri pentru ca sub SF este interzisa depasirea.Kimi rula mai incet si isi pastra pozitia.Asta trebuie sa fie valabil la Ferrari cu ambii piloti [adica cel care este in spate sa reduca ritmul si sa poata beneficia de un schimb normal de pneuri], dar si la celelelte echipe.Acum ramane de vazut politica Ferrari si a lui alonso in culise.Va salut..Sunt curios ce va comenta alonso cand o sa fie in spatele lui Kimi///

  • fgfg, luni, 17.03.2014 15:33

    doua declaratii superbe de la 2 piloti cu mult peste conditia lui ferrari de acum.rotile le blochezi ,cand nu ai aderenta ,daca nici kimi nu stie asta ,atunci nu o mai stie nimeni.anul trecut in tot campionatul cred ca a blocat rotile exact cat le a blocat doar in cursa asta.ce mai poate sa zica si ei.evident ca nu sunt multumiti ,si cred ca sunt constienti ca chiar daca regleaza din probleme ,nu se pot batea acolo in fata unde merita.sper sa ma insel

  • rok, luni, 17.03.2014 15:46

    sau raiko a avut pe masina un sistem experimental de franare, aka e pilot de teste de fapt, cum era Massa, drq stie ce-a semnat pana la urma. D'aia era si Massa cand pleazna cand peste Alonso

  • jul1974, luni, 17.03.2014 16:24

    masina se construieste ptr un pilot celalalt trebuie sa se adaptese la masina asta e foarte clar nu poti face o masina care sa corespunda la 2 piloti cu stiluri diferite de pilotaj si inclin sa cred ca ferrari l-a ales ca model pe alfonso, acum la ei se pare ca nu sunt probleme de fiabilitate si de gestionare de combustibil, asteptam sa vedem ceva curse cu temperaturi mai ridicate sa vedem daca sistemul lor de racire atat de laudat poate face diferenta si sa vedem ce imbunatatiri aduc fiecare despre RBR se pare ca ulciorul se cam sparge acum si nu le mai este permis sa faca tot felul de interpretari proprii ale regulamentului asa ca vor trebui sa traga ponoasele ce sa-i faci furi cat furi dar cand te prinde trebuie sa platesti, eu zic ca la RBR mai este mult de minca si vor mai avea inca destule probleme de fiabilitate daca ;e rezolva se pare ca trebuie luati serios in calcul mai este o necunoscuta: in ce forma este vettel si daca va fii la fel de norocos ca pana acum dar asta timpul ne-o va arata

  • Gigi, luni, 17.03.2014 16:58

    Hai sa dam vina pe masina daca Rai nu este in fata lui Alo

  • Soxy, luni, 17.03.2014 17:22

    numai tot ii plezniti pe Alonso si pe Raikkonen ... eu sunt convins k ei incearca sa scoata maximum din ce li se pune la dispozitie strigator la cer este faptul ca, cu o gramada de bani si ingineri de top, cum s*la lui Hactor nu sunt in stare sa faca o masina competitiva zici ca nu vor sa castige campionatul ... nu stiu ce face di Monte si Domenicali dar dupa plecarea lui Todt/Brawn, toata echipa s-a dus pe p...

  • kdett, luni, 17.03.2014 17:29

    ba gigi..sincer..cate stii despre curse?fiecare pilot are stilul sau..si o masina poate sa i se potriveasca din prima sau trebuie sa se adapteze ..nu e atat de simplu ca afirmatia ta..as vre lumea sa lase preferintele..sa incerce sa urmareasca un motorsport cu adevarat si sa gandeasca.

  • joker, luni, 17.03.2014 19:25

    Soxy ai dreptate exacta asta vroiam sa adc si eu in evidenta ,dar plecarea a fost fortata si eu sun fan Ferrari dar cu papagalu asta de domenicali nu o sa gastige nici in 10 ani. bravo mercedes

  • kimi4ever, marţi, 18.03.2014 07:04

    mai oamenilor ..numai eu am avut oare o revelatie nasoala de tot cu acest prim circuit ...sau mai sunt si altii...ma uit de peste 20 de ani la F1....ce a devenit oare aceasta F1?!...incepand de la zgomotul de Le Mans al motoarelor...continuand cu viteza monoposturilor...cu multitudinea de sisteme noi aparute,,pe care nimeni nu prea le stapaneste....si terminand cu nole reguli aparute....ma apuca dorul sa ma uit pe utube la momentele fericite ale F1...in care vedeam o....intrecere sportiva...intre piloti talentati....si nu intre diferite sisteme inovatoare...am dreptate ?..sau na poate sunt eu dus cu pluta...peste 5-6ani poate se gandesc unii sa puna niste motoare electrice...si sa le dea niste telecomenzi pilotilor ca sa stea si ei mai mult pe la standuri..

  • Radu, marţi, 18.03.2014 07:36

    Sa se supere Luca? Pentru ce? Ambii au dat niste declaratii pline de rabdare, nu s-au impacientat. Ce trebuia sa spuna? Ca sunt super multumiti de monopost? Multumiti pt locurile 5-8?

  • daci76, marţi, 18.03.2014 09:35

    no comment

  • Kimi, marţi, 18.03.2014 13:05

    Raikkonen are dreptate! NU franele sunt problema cum sustin cativa pe aici ignorand explicatia sincera a lui Kimi. Si nici macar pneurile, adica ... nu toate. Am descarcat cursa si m-am uitat din nou. In turul 30, chiar si dupa ce a trebuit sa il astepte pe Alonso sa schimbe (schimbul determinat de safety car) Kimi era la doar 4 sec de Alonso desi pierduse doua pozitii. Problemele au aparut dupa al doilea schimb. In turul 40, cu pneurile din al doilea schimb, lui Kimi nu ii iesea franarea, si distanta fata de Alonso crescuse la 17 sec. Practic se chinuia cu setul acesta de pneuri, daca as carcotas as zice ca i le-a dat Alonso cu slanina :), ca de, important e sa te impui in prima parte a campionatului, restul vine de la sine, sau ma rog, de la echipa

  • brutus, marţi, 18.03.2014 13:07

    ce coincidenta, asa patea si Massa uneori, se tinea langa alonso pana la primul schimb cand inceapeau problemele si era depasit de alte masini constant

  • Mclaren_Mircea_1984, marţi, 18.03.2014 16:08

    Eu sunt foarte multumit de rezultatele Ferrari din Australia :)