Ferrari şi Mercedes sugerează că Red Bull trebuia să folosească senzorii FIA pentru combustibil
Ferrari şi Mercedes consideră că echipele trebuie să aibă încredere în FIA în privinţa senzorilor pentru carburant şi sugerează astfel că Red Bull a procedat greşit când a decis să utilizeze propriul sistem de măsurare a debitului carburantului în rezervor.
Daniel Ricciardo a fost exclus din Marele Premiu al Australiei după ce Red Bull Racing a refuzat să folosească senzorul omologat de FIA pentru măsurarea debitului pentru carburant şi să reducă debitul conform instrucţiunilor primite în timpul cursei.
Cvadrupla campioană mondială susţine că a luat această decizie întrucât senzorii nu oferă date precise, însă rivalii de la Ferrari şi Mercedes au luat apărarea forului mondial şi afirmă că echipele trebuie să respecte indicaţiile primite de la forul mondial.
▶ "Trebuie să ne bazăm pe faptul că situaţia este gestionată bine de FIA. FIA îşi va face treaba şi sunt sigur că nu vor exista probleme" - Stefano Domenicali, şeful Scuderiei Ferrari.
▶ "Senzorul pentru măsurarea curgerii carburantului este un sistem FIA şi trebuie integrat în monoposturi. Este un proces de învăţare în care echipele sprijină FIA şi vice-versa" - Toto Wolff, director de motorsport Mercedes.
Un apel greu de câştigat
Red Bull a făcut apel la decizia comisarilor de cursă de a-l exclude pe Ricciardo din cursă, însă şansele de a câştiga procesul vor fi influenţate inevitabil de faptul că echipa a refuzat să utilizeze senzorul FIA în cursă. Practic, dacă folosea senzorul FIA, echipa putea să justifice depăşirea limitei de 100 de kilograme pe oră prin faptul că datele sunt incorecte, însă această strategie de apărare nu poate fi pusă în practică.
În plus, într-o astfel de situaţie, Red Bull ar fi fost ajutată şi de faptul că nu este singura echipă care a înregistrat probleme cu senzorul FIA. De altfel, Gill HySpeed, furnizorul senzorului omologat de FIA, a dezvăluit că 92% din exemplarele furnizate în Australia au avut o eroare de cel mult 2.5%, ceea ce înseamnă că opt bucăţi din 100 au avut o eroare de peste 2.5%, semnificativ mai mare decât cea de 0.5% acceptată în mod oficial de forul mondial. Pe de altă parte, 52% din senzori au înregistrat erori de cel mult 0.1%.
Ricciardo: "Nimic nu poate şterge performanţa"
Ricciardo devenise duminică primul australian care termina pe podium o cursă de Formula 1 in tara sa natala şi obţinuse cea mai bună performanţă din carieră la debutul pentru Red Bull. El afirmă însă că nicio decizie FIA nu poate şterge performanţa obţinută pe circuit.
"Am trecut prin toate emoţiile posibile, dar a fost un weekend grozav şi nimic nu mă poate determina să şterg această impresie. Vă mulţumesc pentru tot sprijinul acordat", a declarat el citat de publicaţia franceză AutoHebdo.
"Ricciardo devenise duminică primul australian care terminja pe podium o cursă de Formula 1" - Webber oare ce a fost? Ghanez?