Avancronica Raliului Italiei: Mini se infiltrează în duelul giganţilor

Publicat miercuri, 04.05.2011 14:31 de Daniel Popescu

Raliul Italiei marchează un nou episod în lupta pentru titlu intre Citroen şi Ford, dar şi debutul oficial al constructorului Mini în sezonul 2011.

După şapte ani în care Sebastien Loeb a dominat cu autoritate Campionatul Mondial de Raliuri, sezonul 2011 tinde să devină unul dintre cele mai echilibrate din ultimul deceniu.

La finalul primelor patru etape ale sezonului, diferenţa dintre primii patru piloţi din clasamentul general este de numai 8 puncte, în timp ce Citroen şi Ford sunt la egalitate de puncte în fruntea clasamentului constructorilor. Toate acestea indică o luptă spectaculoasă pentru cele două titluri mondiale puse în joc, în special între Sebastien Loeb şi Sebastien Ogier, la care se adaugă însă şi revenirea constructorului britanic Mini alături de partenerii de la Prodrive cu doi piloţi de calibru pentru echipa de uzină.

 

TRASEU - MACADAM PE DEALURI ŞI PRIN PĂDURI

Raliul Italiei se va desfăşura integral pe macadam, iar parcul de service este localizat în oraşul industrial Olbia. Cele mai multe probe speciale se desfăşoară pe dealurile şi prin pădurile situate la sud de Olbia, pe drumuri dure  acoperite de un nisip fin. Acest lucru înseamnă că piloţii care pleca primii pe traseu vor curăţa drumul de nisip, însă la a doua trecere pot exista numeroase urme de cauciucuri pe traseu.

În general, drumurile sunt de mare viteză, însă în acelaşi timp au o lăţime destul de mică, motiv pentru care precizia notiţelor este esenţială, în condiţiile în care orice greşeală poate avea consecinţe nefaste asupra integrităţii maşinilor. Comparativ cu ultima ediţie a Raliului Italiei, desfăşurată în urmă cu doi ani, traseul a fost îmbogăţit cu câteva noi probe speciale care vor avea loc vineri.

 

LOEB VS. OGIER ŞI CITROEN VS FORD

Raliul Italiei tinde să devină o luptă pe două fronturi. Pe de o parte, Loeb este determinat să întrerupă seria de două victorii consecutive înregistrate de Ogier în Portugalia şi Iordania, în special deoarece coechipierul său a devenit o ameninţare inclusiv în clasamentul general. Lupta dintre cei doi se anunţă spectaculoasă, iar deznodământul este dificil de anticipat, mai ales că nici piloţii de la Ford, Mikko Hirvonen şi Jari Matti Latvala, nu pot fi excluşi din ecuaţie. În plus, Petter Solberg a promis că va da totul pentru a obţine victorii de etapă începând din Italia, astfel ca cel puţin cinci piloţi pot emite pretenţii la succes.

De cealaltă parte, Citroen şi Ford luptă din nou pentru titlul mondial al constructorilor, într-o confruntare care pare mai echilibrată decât în anii trecuţi, în ciuda faptului că francezii şi-au întărit echipa de uzină cu talentatul Ogier. Totuşi, o serie de rezultate bune înregistrate de Ford poate reprezenta un avantaj comparativ cu victoriile şi abandonurile suferite de cei de la Citroen.

 

MOMENT ISTORIC PENTRU MINI

Raliul Italiei marchează debutul oficial al constructorului Mini în epoca modernă a Campionatului Mondial de Raliuri. Programul britanicilor este gestionat de compania Prodrive condusă de David Richards, iar echipa de uzină mizează pe serviciile a doi piloţi de top: Dani Sordo, care în ultimii patru ani a fost coechipierul lui Loeb la Citroen, şi Kris Meeke, campionul en-titre al Intercontinental Rally Challenge, competiţia rivală cu WRC.

 

POLEMICI PE TEMA REGULAMENTULUI

Săptămânile premergătoare Raliului Italiei au fost marcate de discuţii aprinse privind regulamentul sportiv. Mai exact, Citroen a făcut presiuni pentru ca primii 15 piloţi să plece pe traseu în ordinea inversă a clasamentului, cu scopul ca piloţii rapizi să fie favorizaţi în detrimentul celor mai lenţi. Propunerea a fost analizată de FIA, care nu a exclus iniţial o schimbare de regulament chiar începând de la etapă din acest weekend. Cu toate acestea, cel mai probabil în urma opoziţiei vehemente a rivalilor de la Ford, FIA a anunţat că regulamentul sportiv al WRC va rămâne neschimbat până la sfârşitul sezonului.

 

PROGRAM

Raliul Italiei se va desfăşura pe parcursul a 18 probe speciale, primele opt urmând să aibă loc vineri, urmate de alte şase sâmbăta şi de ultimele patru duminica. În România, postul de televiziune Digi Sport va transmite câte un rezumat pentru fiecare zi a competiţiei, iar ultima probă specială - Power Stage - va fi transmisă în direct duminica la ora 13:00.

  • Marius, miercuri, 04.05.2011 23:55
    Nu mai inteleg nimic.

    Citroen are cu cei 2 Sebastieni 74+69=143 puncte. Ford are cu Mikko si Jari 72+66=138 puncte. Se mai aduna niste puncte sau se scad in anumite conditii? Sau e gresit clasamentul Citroen=130 puncte, Ford=130 Puncte.? Citat din articol: " în timp ce Citroen şi Ford sunt la egalitate de puncte în fruntea clasamentului constructorilor."