Klien: "Monopostul BMW-Sauber este cel mai urat din F1"

Publicat marţi, 18.11.2008 17:03 de Daniel Popescu

Christian Klien sustine ca monopostul BMW-Sauber pe care l-a testat luni la Barcelona este cea mai urata masina de Formula 1 pe care a vazut-o vreodata.

BMW-Sauber a socat luni lumea Formulei 1, prezentand pe circuitul de la Barcelona un monopost intermediar pentru sezonul 2009 cu o infatisare mult schimbata fata de F1.08.

Monopostul a adoptat regulamentul aerodinamic pentru 2009, care prevede scaderea drastica a fortei de apasare aerodinamica. Aripa fata a fost latita foarte mult, pe cand aripa spate a fost ingustata, dand astfel un caracter putin atragator monopostului.

Acest lucru a atras critici chiar si din partea celui care a pilotat masina, Christian Klien. "Nu ma mai vazut o masina atat de sexy", a glumit austriacul. "Arata complet nou pentru toata lumea. Pentru mine, in acest moment, este cea mai urata masina de Formula 1 pe care am vazut-o".

In ciuda aspectului vizual mai putin placut, Klien spune ca masina este foarte usor de pilotat. "In realitate, se piloteaza foarte bine. Asa cum am vazut, timpii sunt deja foarte buni. Mai sunt cateva imbunatatiri care vor veni pe parcursul iernii. In principiu este mult mai putina forta de apasare aerodinamica, dar pneurile slick compenseaza tot. In special in virajele lente obtii o aderenta mult mai mare cu pneurile slick. Virajele rapide sunt mai periculoase. Dar principala problema de luni a fost temperatura scazuta".

Austriacul a precizat ca principala problema a primei zile de teste a fost aducerea pneurilor slick la temperatura ideala si a afirmat ca masinile de Formula 1 vor fi cu circa doua secunde mai lente pe tur in 2009.

"Practic, acestea sunt primele pneuri slick. Acum nu stiu daca Bridgestone are ceva imbunatatiri pentru aceste pneuri, dar incalzirea nu pare foarte buna", a adaugat el. "Slick-urile sunt cu siguranta calea cea buna. Masina arata mai bine cu slick-uri. De asemenea, este important sa schimbi regulamentul dupa cativa ani pentru a da si altor echipe oportunitati si pentru a micsora vitezele. Acum vom pierde probabil vreo doua secunde".

Desi principalul motiv al schimbarilor de regulament este reprezentat de imbunatatirea sanselor de depasire, Klien nu crede ca pilotii vor fi capabili sa ruleze unul in spatele celuilalt. "Chiar si cu aceasta aerodinamica nu este posibil sa concurezi in spatele unei alte masini. Vom vedea in primele curse. Este mai mult vorba de a iesi cu aripa fata in primul viraj. Luni dimineata nu eram siguri daca putem pilota in ultimul viraj, unde bordurile sunt foarte inalte. Dar asta nu este chiar o problema".

  • scuderia, marţi, 18.11.2008 17:22
    sport distrus

    acest sport este distrus..in loc sa evolueze masinile, tot mai lente sunt concepute....din 2005 tot regulamente nasoale sunt...2 secunde pe tur..va dati seama?....recordurile de pista nu vor mai fii batute niciodata

  • ctlnmihai, marţi, 18.11.2008 18:51
    Bmw - sauber

    E inceputul sfarsitului in acest sport..Mosley si Ecclestone trebuie sa plece si F 1 sa (re) devina sportul care ce a fost odata