Lotus se opune introducerii noilor pneuri spate la Silverstone

Publicat vineri, 07.06.2013 12:51 de Daniel Popescu

Lotus a anunţat că se va opune propunerii Pirelli de a introduce un nou tip de pneuri spate începând cu Marele Premiu al Marii Britanii.

Pirelli a anunţat că va introduce un nou tip de pneu spate începând cu Marele Premiu al Marii Britanii pentru a evita delaminarile suferite de Paul di Resta şi Lewis Hamilton în cursele precedente, iar acestea pot fi evaluate în premieră în antrenamentele din Canada.

Cu toate acestea, şansele ca noile pneuri spate să-şi facă într-adevăr debutul la Silverstone sunt minime, întrucât Pirelli are nevoie de acordul unanim al echipelor, iar Lotus a anunţat deja că nu este de acord cu aceste schimbări.

"Noile pneuri nu vor fi introduse în Canada. Pirelli va testa pneurile, dar are nevoie de acordul unanim al echipelor pentru a schimba regulile sau cel puţin tipul de pneuri, iar astăzi nu are acordul unanim. Regulile sunt aceleaşi pentru toată lumea. Actualele pneuri au fost testate anul trecut în Brazilia. În acest an, pneurile sunt o componentă majoră din punct de vedere sportivi şi tehnic, aşa că de ce ar trebui să facem schimbări în timpul sezonului?", se întreabă francezul.

Lotus s-a remarcat în acest debut de sezon prin gestionarea foarte bună a pneurilor, care a permis piloţilor săi să efectueze mai puţine opriri la boxe decât rivalii.

În schimb, Red Bull Racing se numără printre echipele care au avut mari probleme cu noile cauciucuri, iar Sebastian Vettel crede că schimbările ar trebui introduse din motive de securitate, deşi FIA a specificat anterior că nu este cazul.

"Nu sunt pe deplin sigure, nu-i aşa? Nu vreau să dramatizez, dar am văzut ce s-a întâmplat cu Felipe Massa când un pilot este lovit de un obiect zburător. Nu vreau ca o bucată de pneu să mă lovească în cap", a precizat el pentru publicaţia SpeedWeek referindu-se la accidentul suferit de pilotul Scuderiei Ferrari la Hungaroring în 2009.

Via Motorsport

  • pablo256r, vineri, 07.06.2013 13:40

    Adica Pirelli fabrica pneuri noi cu specificatii asemanatoare dar nu are acceptul echipelor pentru a le folosi in curse. Foarte tare asta. Pirelli baga bani pentur ca unii cer schimbari iar cand vine cu ceva sint trimisi la plimbare :)

  • Foarte bine !, vineri, 07.06.2013 13:53

    Poate fi bine pentru ei sau poate fi si mai bine daca schimba specificatia pneurilor spate?!Dar esenta consta in faptul ca regulile nu se schimba in timpul jocului,bine,exista exceptii dar nu e cazul in subiectul asta.Faptul ca unul se teme ca il va lovii in cap resturile de la pneuri....sa fim seriosi,e penibil!!!Sa treaca la sah,sau sa fie tot timpul in fata,sa nu ruleze in spatele altora...s-a obisnuit cam rau,dar cu plansul lui ne am obisnuit si noi ;) !

  • Fan F1, vineri, 07.06.2013 14:31

    Felipe Massa a fost lovit in cap de acel obiect dar nu-mi aduc aminte ca monoposturile sa fie puse pe linie moarta si bagate in testare pentru a vedea ce s-a intamplat. De fapt, nu s-a intamplat nimic, Massa a avut noroc ca aceea piese s-a lovit de un punct de rezistenta al castii lui si l-a lovit frontal pe centrul. Sa nu exageram, nu am vazut niste teste, nici schimbari la acele suspensii, nici declaratii ale lui Vettel cum ca trebuie sa schimbam ceva, nu am vazut nimic. Noroc ca Massa a iesit bine, daca i se intampla lui Vettel, Formula 1 devenea in Formula AMBULANTA.

  • vitzelulextrem, vineri, 07.06.2013 15:37

    Vetelashu' si-a gasit sa vorbeasca de siguranta pneului...ce gaselnita la ei, ce sa zic! Inca n-am vazut o problema de siguranta din cauza actualelor pneuri, in schimb am vazut ca redfools uzeaza ceva mai mult pneul...Darrr, asta e alta mancare de peste....;)

  • cucu, vineri, 07.06.2013 21:25

    comentarii cretino-pate a unor feraristi vexati