Mercedes suspectează Red Bull de încălcarea regulamentului pentru setarea motoarelor
Mercedes consideră că motorul Renault utilizat de Red Bull foloseşte mai mult de patru cilindri când pilotul nu apasă acceleraţia, lucru interzis de regulamentul tehnic.
Controversele legate de modul în care Mercedes şi Red Bull Racing respectă regulamentul tehnic pentru sezonul 2012 sunt departe de a se încheia.
După ce campioana mondială a acuzat voalat echipa germană că utilizează un sistem F-duct pentru aripa spate care încalcă regulamentul tehnic, a venit rândul celor de la Mercedes să analizeze motorul Renault utilizat de austrieci.
Conform regulamentului tehnic, în momentul în care pilotul nu accelerează se pot folosi cel mult patru dintre cei opt cilindri ai motorului, însă Mercedes susţine că motorul Renault folosit de Red Bull încalcă această regulă.
Afirmaţia germanilor se bazează pe o înregistrare audio a sunetului motorului Renault, care a fost oferită celor de la FIA pentru a-şi exprima punctul de vedere în acest caz. Forul mondial a analizat înregistrarea audio şi a solicitat celor de la Red Bull setările motoarului Renault, însă nu a găsit nicio dovadă că echipa austriacă încalcă regulamentul tehnic.
Chiar dacă verdictul FIA nu a fost în favoarea lor, cei de la Mercedes susţin că nu au nicio intenţie să înainteze un protest oficial pe tema setărilor utilizate de Red Bull şi că au făcut această solicitare formală doar pentru a afla punctul de vedere al forului mondial.
"Cred că este ceva normal pentru Formula 1. Dacă observi ceva ce nu înţelegi, îţi place să ceri o clarificare. Pot să înţeleg oamenii care solicită asta în cazul aripii noastre spate. Dar noi nu ameninţăm cu un protest, vrem doar să înţelegem ce se întâmplă", a precizat Norbert Haug, directorul departamentului de motorsport al constructorului Mercedes.
Via | Autosport
Acum ataca si Mercedes-ul inapoi dupa ce RB si Renault au tot dat-o cu protestul legat de aripa spate. Multa politica si in F1, dar cursele sunt frumoasa. Un concurs de F1 nou este si aici www.f1manager.ro