Noile monoposturi de F1 au inceput testele la Barcelona

Publicat luni, 17.11.2008 19:37 de Daniel Popescu

Echipele de Formula 1 s-au prezentat luni pe circuitul de la Barcelona cu monoposturi total schimbate, cea mai radicala infatisare avand-o BMW-Sauber.

Echipele au inceput luni pregatirile pentru noul sezon de Formula 1, la numai doua saptamani dupa incheierea stagiunii 2008.

Agenda de lucru a echipelor in prima zi de teste de la Barcelona a fost foarte aglomerata si a cuprins noul regulament aerodinamic, pneurile slick si sistemul KERS. Singura echipa care a absentat de pe circuit a fost Toyota Racing.

BMW-Sauber a atras inca de dimineata toate privirile prin noul pachet aerodinamic prezentat, monopostul care va debuta in sezonul 2009 fiind diferit in mod semnificativ fata de F1.08. De altfel, monopostul germanilor a capatat un puternic accent retro datorita noului nas al masinii si al aripii fata. BMW i-a avut la volan pe Robert Kubica si Christian Klien, cei doi testand si o versiune preliminara a sistemului KERS.

In total, pe circuitul de la Barcelona au prezenti nu mai putin de 17 piloti in prima zi de teste, printre cei aflati la volan predominand pilotii de teste si tinere talente care spera sa ajunga in F1 anul viitor.

Takuma Sato a revenit in mod spectaculos in F1, japonezul stabilind timpul de referinta la volanul monopostului Toro Rosso, 1:20.763. Pilotul de teste al celor de la Red Bull, Sebastien Buemi, a testat de asemenea pentru Toro Rosso si a terminat pe locul 2, completand performanta echipei italiene. Toro Rosso a rulat cu doua monoposturi in configuratia pentru 2008.

Locul 3 in clasamentul zilei a fost ocupat de Alexander Wurz, pilotul de teste al echipei Honda testand noile reguli aerodinamice intr-un monopost RA108 revizuit. Ferrari a avut pe pista doua monoposturi, unul in configuratia pentru 2008 si altul cu primele modificari necesare pentru 2009. Cele doua masini au fost pilotate de cei doi testeri ai echipei, Luca Badoer si Marc Gene.

La randul lor, cei de la Williams au testat un monopost hibrid catre sezonul urmator, in timp ce McLaren au rulat o versiune similara cu cea din acest sezon. Garry Paffet a concurat cu monopostul din 2008, insa Pedro de la Rosa a rulat cu sistemul KERS implementat pe MP4-23.

Un alt punct de atractie in prima zi de teste de la Barcelona a fost Sebastien Loeb, multiplul campion din WRC efectuand un test pentru Red Bull Racing. Franceazul a impresionat la cel de-al doilea sau test intr-o masina de F1 si a stabilit al 8-lea timp, fiind cu numai 1.5 secunde mai lent decat Sato.

Bruno Senna si-a facut debutul intr-un monopost de Formula 1, impartind masina Honda cu conationalul sau Lucas di Grassi. Senna a reusit sa-l surclaseze pe di Grassi, fiind cu peste o secunda mai rapid decat pilotul de teste al echipei Renault.

Bridgestone a adus la Barcelona doua tipuri diferite de pneuri slick, insa echipele nu pot utiliza mai mult de patru setari din componenta mai dura. Cele mai multe echipe pot utiliza intre 10 si 20 de seturi de pneuri pe parcursul testelor din aceasta saptamana.

Iata clasamentul complet al primei zile de teste de la Barcelona.

 Loc Pilot Echipa Timp Tururi
 1 Sato Toro Rosso
 1:20.763 121
 2 Buemi Toro Rosso
 1:21.071 117
 3 Wurz Honda 1:21.198 77
 4 de la Rosa
 McLaren 1:21.417 65
 5 Badoer Ferrari 1:22.038 93
 6 Paffett McLaren 1:22.235 47
 7 Kubica BMW-Sauber 1:22.341 56
 8 Loeb Red Bull
 1:22.503 82
 9 Piquet Jr
 Renault 1:22.560 80
 10 Klien BMW-Sauber 1:22.883 53
 11 Hulkenberg Williams 1:23.467 116
 12 Liuzzi Force India
 1:23.794 86
 13 Sutil Force India
 1:23.832 88
 14 Gene Ferrari 1:24.117 32
 15 Senna Honda 1:24.343 39
 16 van der Garde  Renault 1:24.908 27
 17 di Grassi  Honda 1:25.512 48
  • adrian2089, luni, 17.11.2008 19:55
    ady

    urate masini

  • scuderia, luni, 17.11.2008 19:55
    :O:O:O

    era sa fac infract cand am vazut poza cu monopostul BMW:)))...cu greu cred k o sa ne adaptam sezonul viitor.(telespecatatorii)...ce fain arata un nume de SENNA in tabel...sa speram ca va reusii sa intre in sezonul viitor in f1

  • jondaniel, luni, 17.11.2008 19:57
    da!

    Gata, s-a terminat cu cornitele aripioarele si cozile lor. Dar peste toate, cel mai urat arata noul eleron, mai ales cel de la Williams. Bleahhhh

  • marianescu, luni, 17.11.2008 20:28
    Juuur...

    ...parca ne-am intors la anii '80! Arata monoposturile astea ca... ceaiul (rece)! Singura parte buna e ca ma simt iar in clasa a VIII-a cand le privesc...

  • sharky_raduku, luni, 17.11.2008 21:36
    mda

    ce masini patratoase domle ... asta se mai cheama f1 ? urate urate urate ! mari cretini mai sunt aia care au facut sa arate in halul asta .

  • andrei1982, luni, 17.11.2008 22:54
    masinile de f1

    ma sa mor io de nu sunt cele mai hidoase masini de formula 1 din istorie !!!! imi va fi greu sa vad uratenile astea pe ecran la fiecare cursa !!! io cred ca ecclestone ar tb sa ne lase, distruge formula 1 !!!

  • NeoGalaxy, luni, 17.11.2008 23:54
    :)

    Daca imi explica si mie ce este curba aia de la o masina Ferrari din partea stanga cum ne uitam si din dreapta cum este montata pe monopost... eu chiar o sa fiu fericit... dar recunosc... este un mister si pentru mine ce este sau ce face :) Daca este Kers-ul... eh arata si naspa si o sa fie ciudat rau pentru ca este o masina nebalansata... dar ma rog si stiu mai bine :)

  • Jolerto, marţi, 18.11.2008 00:46
    @NeoGalaxy

    Da... e KERS dar e perfect balansat si oricum fac doar niste teste ....

  • ctlnmihai, marţi, 18.11.2008 08:39
    Teste barcelona

    noile monoposturi arata urat de tot..Cred k nu vom rezista o cursa intreaga sa ne uitam la ea :D

  • ccmax, marţi, 18.11.2008 10:39
    F1 - avangarda industriei constructoare de masini...

    ... nasoala "evolutie"... in 2009 von fi retro :))