OFICIAL: Hirvonen îl înlocuieşte pe Ogier la Citroen din 2012!
Citroen a confirmat miercuri că Mikki Hirvonen va deveni coechipierul lui Sebastien Loeb începând din sezonul 2013 în locul lui Sebastien Ogier.
Sebastien Loeb va avea un nou coechipier începând din sezonul 2012 al Campionatului Mondial de Raliuri, după ce relaţiile tensionate cu Sebastien Ogier au determinat plecarea prematură a acestuia din cadrul echipei.
Citroen s-a orientat însă din timp şi, la câteva săptămâni după apariţia informaţiilor în presa internaţională, a anunţat miercuri oficial că înlocuitorul acestuia va fi Mikko Hirvonen, cel mai puternic rival al lui Loeb din ultimii ani.
"Aflat iniţial sub contract până în decembrie 2013, Citroen Racing a decis în cele din urmă să încheie colaborarea cu Sebastien Ogier la sfârşitul sezonului 2011", precizează Citroen într-un comunicat de presă.
După retragerile lui Carlos Sainz şi Marcus Gronholm, Hirvonen a devenit cel mai important rival al lui Loeb în WRC, terminând de trei ori pe locul doi în clasamentul general în ultimii patru ani. În plus, în 2009 şi 2011, finlandezul a avut şanse matematice la titlul mondial până în ultima etapă a sezonului. Cel mai probabil, Hirvonen va îndeplini rolul de locotenent al lui Loeb în cadrul echipei, aşa cum a sugerat şi şeful Olivier Quesnel.
"Suntem încântaţi să-i primim la echipă pe Mikko Hirvonen şi (copilotul său) Jarmo Lehtinen. Ei au fost cei mai duri rivali ai noştri în ultimele patru sezoane şi aşteptăm cu nerăbdare să începem colaborarea. Hirvonen este un pilot talentat, iar constanţa sa în rezultate ne va fi de mare ajutor în lupta pentru a ne păstra titlul constructorilor", a precizat francezul.
În urma plecării lui Hirvonen, Ogier are deja locul asigurat la Ford, acolo unde va face pereche cu Jari Matti Latvala. Se anticipează că un anunţ oficial va fi făcut în curând împreună cu confirmarea constructorului Ford că va continua participarea în WRC pentru cel puţin încă trei sezoane.
Via | Citroen
ceea ce s-a intamplat anul aceste intre Loeb si Ogier imi anteste de duelul Rossi-Lorenzo sau chiar Prost-Senna in '88-89! McLaren si Yamaha i-au lasat liberi pe piloti... poate si Citroen trebuia sa faca la fel dar... ma bucur totusi ca l-au tratat cu respectul cuvenit pe Sebastian Loeb!