OFICIAL: WRC: Monte Carlo revine în calendar, se introduc calificările!
Raliul Monte Carlo va reveni în calendarul WRC în 2012, iar Shakedown-ul va fi utilizat ca sesiune de calificări.
Consiliul Mondial al FIA a confirmat vineri la Barcelona că Raliul Monte Carlo va reveni în calendarul Campionatului Mondial de Raliuri în 2012 după o absenţă de patru ani.
Cunoscut ca unul dintre cele mai importante evenimente anuale din lumea sporturilor cu motor, Raliul Monte Carlo va găzdui prima etapă a sezonului 2012 în 22 ianuarie, în timp ce Raliul Italiei va încheia sezonul în luna octombrie la o dată care nu a fost încă precizată.
Raliul Monte Carlo a părăsit calendarul WRC în 2009, atunci când a fost inclus în Intercontinental Rally Challege (IRC), competiţie înfiinţată la vremea respectivă de televiziunea Eurosport.
Iată calendarul complet al sezonului 2012 al Campionatului Mondial de Raliuri:
22/01 | Monte Carlo |
12/02 | Suedia |
11/03 | Mexic |
01/04 | Portugalia |
29/04 | Argentina |
27/05 | Grecia * (sau 03/06) |
24/06 | Noua Zeelanda |
05/08 | Finlanda |
26/08 | Germania |
16/09 | Marea Britanie |
07/10 | Franta |
04/11 | Spania |
October | Italia * |
* Raliul nu este confirmat
SHAKEDOWN-UL VA REPREZENTA SESIUNE DE CALIFICĂRI DIN 2012!
O altă noutate majoră în 2012 în WRC va fi transformarea Shakedown-ului în sesiune de calificări, cel puţin pentru etapele care se vor desfăşura pe macadam. Astfel, pe baza timpilor obţinuţi în Shakedown, în ordinea de la cel mai rapid la cel mai lent, fiecare pilot va avea posibilitatea să-şi aleagă poziţia de pe care va pleca în prima zi de competiţie. În următoarele zile, echipajele vor pleca pe traseu în ordine inversă.
Decizia de a transforma Shakedown-ul în calificări vine ca urmare a numeroaselor controverse privind actualul regulament. Ford a susţinut actuala regulă potrivit căreia piloţii pleacă pe traseu în ordinea clasamentului, pentru ca piloţii mai lenţi să aibă un avantaj strategic care să asigure spectacolul. Între timp, rivalii de la Citroen au susţinut că piloţii rapizi ar trebui favorizaţi prin plecarea pe traseu de pe poziţii inferioare. Noua decizie vine practic să împace ambele tabere, lăsând selecţia poziţiei pe traseu la latitudinea fiecărui pilot.
Via | FIA
Intr-un comentariu anterior presimteam ca asa se va intampla! E o chestie care va motiva pilotii!