Vettel anticipează trei-patru opriri la boxe pe cursă

Publicat joi, 03.03.2011 11:17 de Daniel Popescu

Sebastian Vettel consideră că piloţii vor efectua cel puţin trei opriri la boxe pe cursa cu noile pneuri furnizate de Pirelli.

Introducerea aripii spate ajustabile şi reapariţia sistemului KERS după un an de pauză au ţinut capul de afiş al schimbărilor de regulament pentru sezonul 2011, însă Sebastian Vettel consideră că pneurile vor reprezenta principala provocare.

Pirelli a avertizat în repetate rânduri că va furniza pneuri cu degradare mai mare decât Bridgestone, iar în urma celor trei sesiuni de teste din această iarnă desfăşurate până acum campionul mondial anticipează că un pilot va avea nevoie de trei sau chiar patru opriri la boxe pe parcursul unei curse.

"Pneurile sunt foarte diferite de anul trecut, dar este acelaşi lucru pentru toată lumea. Cred că tipul de curse se va schimba. Cred că în acest stadiu o oprire la boxe este imposibilă, la fel şi pentru două opriri, aşa că vor fi curse cu trei sau patru opriri la boxe. Cred că va fi foarte interesant. Întrebarea este dacă este un lucru bun sau rău pentru noi. Este greu de spus acum, pentru că trebuie mai întâi să mergem la curse şi să vedem cum evoluează cursele", a declarat pilotul echipei Red Bull Racing la Salonul Auto de la Geneva.

Pe de altă parte, Vettel speră ca noua aripă spate ajustabila să nu uşureze prea mult depăşirile, pentru că în opinia sa o astfel de schimbare ar transforma cursele în ceva artificial.

"Pe de altă parte, avem aripa spate care ar trebui să facă depăşirile mai uşoare. Sunt multe semne de întrebare, dar cred că vom afla răspunsurile numai când vom merge la curse. KERS este la fel pentru toată lumea, aşa că nu va face diferenţa. Aripa spate este o poveste diferită, pentru că în cursă o poţi folosi doar în atac, nu pentru apărare. Sper doar să nu facă depăşirile prea uşoare, pentru că atunci cursele ar deveni artificiale", a mai precizat el.

Via | Autosport

  • NeoGalaxy, joi, 03.03.2011 11:43
    Beyond My Fear

    3-4 opriri, cred ca stiu ce pilot o sa fie avantajat :) Si ma gandesc doar la Schumacher :)

  • diesel08, joi, 03.03.2011 12:04
    Strategia opririlor la boxe.

    Pentru cel care pleaca din pole nu e o mare bucurie sa opreasca de 4 ori, insa pentru cei care pornesc de pe locurile 6-10 este o sansa. O sa fie interesant de vazut care dintre pilotii de top se vor descurca mai bine intr-un pluton mai performant decat in 2010. Daca cu supersoft poti face 6-8 tururi s-ar putea ca pentru calificari unii piloti sa foloseasca o alta specificatie de pneuri.

  • diesel08, joi, 03.03.2011 12:06

    calificari-in speta Q3-

  • zkonyves, joi, 03.03.2011 12:19
    Aripa spate

    Oare cei care au dat regula cu aripa spate ajustabila s-au gandit la situatia cand sunt 3 masini unul langa altul? Prima masina, clar e in aparare, deci nu poate modifica unghiul, a treia masina este in atac, deci poate modifica unghiul. Ce se intampla cu a doua masina, este in aparare sau in atac?

  • diesel08, joi, 03.03.2011 12:27
    @zkonyves

    Eu am inteles ca vor avea un led care va semnaliza pilotul cand poate folosi aripa spate. Oricum discutii vor fi destule cu acest sistem.

  • mad79, joi, 03.03.2011 13:49
    salutare

    vorbeste prostii copilul asta!de cand s-a azut campion mondial isi da cu parerea aiurea in ramvai!se crede buricul pamantului sau ce?Pilotii inteligenti stiu cum sa aiba grija de pneuri,iar cei ce nu au vor avea de platit! Apropo de aripa spate,cred ca daca nu e folosita pe tot circuitul numai pe linia de start sosire,isi pierde din eficacitate!

  • marius_kji, joi, 03.03.2011 19:22
    pt. cine e anti Vettel si "Prost"

    O sa fie dureros.Mai bine uita-te la sah(pt. oameni inteligenti ca tine).

  • mobius, sâmbătă, 05.03.2011 18:20
    impingerea in derizoriu

    Am mai spus-o si o repet , aripa spate ajustabila ca realizare tehnica este de acceptat, dar modul cum prevede regulamentul sa fie folosita este o aberatie. Este nesportiv ca intr-o disputa sa favorizezi pe unul din combatanti luadu-i celuilalt posibilitatea de a se apara. La fel de aberant dar cu costuri mult mai mici era sa se introduca o fraza in regulament prin care pilotul atacat sa fie obligat sa franeze pentru ca cel care ataca sa-l poata depasi. Nu vreau sa ma gandesc si la infinitele controverse ce vor fi generate de situatiile cand vor fi implicati trei sau mai multi piloti si la denaturarile rezultate din interpretarile celor pusi sa aplice o astfel de prevedere. Deja se merge intr-o directie total gresita in privinta realizarii spectacolului in F1. Daca se va ajunge si la stropirea pistei la bunul plac al cuiva, atunci cred ca deja nu mai putem vorbi de sport, de fair-play, de F1.