Loeb şi Ogier au abandonat în Raliul Australiei!
Sebastien Loeb şi Sebastien Ogier au abandonat în Raliul Australiei la interval de numai două probe speciale în urma unor accidente suferite vineri dimineaţă.
Lupta pentru titlu în Campionatul Mondial de Raliuri a căpătat accente dramatice în etapa care se desfăşoară la sfârşitul acestei săptămâni în Australia.
La adăpostul unui avantaj de 25 de puncte în clasamentul general, Sebastien Loeb a devenit lider în Raliul Australiei la finalul PS 3, cu un avans de numai două secunde în faţa coechipierului său de la Citroen, Sebastien Ogier. Totuşi, în proba specială imediat următoare, Loeb s-a rostogolit de cinci ori după ce a intrat cu o viteză prea mare într-un viraj de dreapta şi a pierdut controlul maşinii Citroen DS3 WRC.
"Am intrat prea tare în virajul de dreapta pentru că am făcut greşeala să mă uit la timpii intermediari afişaţi pe bord. Nu am fost concentrat, nu am frânat suficient pentru viraj şi am fost prea rapid. Nu mi-am asumat riscuri şi am avut o probă specială curată înainte de asta. Mă uitam la ceva şi am văzut virajul prea târziu", a declarat francezul, care susţine că terenul devenit alunecos în urma ploilor din această dimineaţă nu a reprezentat cauza accidentului.
În urma abandonului, Ogier a preluat conducerea Raliului Australiei şi ar fi avut posibilitatea să-l egaleze pe rivalul său în clasamentul general dacă ar fi obţinut victoria. Totuşi, spre finalul PS6, Ogier a pierdut controlul volanului din cauza terenului alunecos la a doua trecere prin proba specială Shipmans şi s-a lovit de un copac. Francezul s-a chinuit să piloteze încă un kilometru, însă în cele din urmă a oprit maşina pe marginea drumului.
Loeb, Ogier şi copiloţii lor au scăpat fără răni în urma celor două accidente, însă Citroen nu a decis încă dacă cei doi pretendenţi la titlu vor putea reveni sâmbătă în competiţie conform regulamentului superrally. Chiar dacă vor concura, cei doi nu mai au nicio şansă la victorie, iar singurele speranţe de a câştiga puncte se leagă de Power Stage-ul care va încheia etapa.
Cele două abandonuri au propulsat Ford în postura de mare favorită la victorie, Mikko Hirvonen şi Jari Matti Latvala ocupând primele două poziţii în clasament la finalul PS 8. Cei doi sunt despărţiţi de 6.6 secunde, în timp ce Petter Solberg ocupa ultima treaptă a podiumului la peste 41 de secunde distanţă. Ziua de vineri programează alte două probe speciale, înaintea celor 10 de sâmbătă.
Raliul Australiei - Clasament dupa PS 8/26:
1. Mikko Hirvonen Ford 1h11m30.2s 2. Jari-Matti Latvala Ford + 6.6s 3. Petter Solberg Solberg Citroen + 41.4s 4. Henning Solberg Stobart Ford + 2m24.4s 5. Matthew Wilson Stobart Ford + 2m53.9s 6. Khalid Al Qassimi Abu Dhabi Ford + 4m31.4s 7. Hayden Paddon Symtech Subaru + 4m56.6s 8. Michal Kosciuszko Lotos Mitsubishi + 6m19.5s 9. Oleksandr Saliuk Mentos Mitsubishi + 6m57.3s 10. Benito Guerra GMA Mitsubishi + 8m06.0s
Un mare campion şi un om modest. Îşi asumă greşelile de pilotaj, nu dă vina pe cine ştie ce condiţii tehnice sau meteo. Ce a zis el acolo e o greşeală oarecum banală, dar care poate avea rezultate dramatice. " Nu am fost atent la drum, mă uitam pe bord şi am intrat prea tare în viraj". Parcă e luat din raportul poliţiei rutiere după un accident. Dacă se poate întâmpla la un multiplu campion mondial de raliuri, de noi ce să zicem. În schimb noi nu avem roll bar la maşini. De luat aminte. Bine că a scăpat nevătămat.