7 ZILE DE TUNING: Cele mai reuşite 10 maşini din ultima săptămână (1)

Publicat vineri, 10.01.2014 19:30 de Bogdan Mirică

Materialul nostru dedicat creaţiilor din lumea tuningului revine şi în 2014. Avem pentru voi mai multe kituri pentru Aventador, dar şi primul tuning dedicat lui Lamborghini Huracan.

Automarket revine şi în 2014 cu rubrica 7 ZILE DE TUNING pentru că ne dorim să vă ţinem la curent cu ce creaţii nebune meşteresc specialiştii în atelierele lor. Sfârşitul lui 2013 şi începutul lui 2014 ne-au adus o serie de creaţii interesante, despre care merită să scriem şi pe care le-am adunat în paginile următoare. Doza de vedete este asigurată în acest episod de către Lamborghini, care este reprezentat de două kituri pentru Aventador şi unul pentru nou venitul Huracan.

  • McLaren P1 by German Special Customs

    Casa de tuning German Special Customs îşi începe anul cu un proiect ambiţios, care are la bază un supercar extrem de rar. Este vorba despre McLaren P1, urmaşul psihologic al vechiului F1, propulsat însă de un ansamblu hibrid. Tunerii se adresează celor 375 de clienţi dispuşi să plătească peste un milion de euro pentru P1 şi încă ceva în plus pentru un program de personalizare. Pachetul germanilor se numeşte Night Glow şi promite celor cu dare de mână un plus de putere sub capotă, obţinut prin instalarea unei evacuări speciale, creată de GCS şi trădată de un nou set de terminaţii cu diametrul de 100 de mm. Puterea totală ajunge la 1000 de cai, o îmbunătăţire considerabilă faţă de cei 916 ai versiunii de serie. Kitul aerodinamic vine cu extensii pentru spoilere si praguri, cu un eleron ajustabil, cu prize de aer mai generoase şi lumini LED.

  • Range Rover Sport Coupe

    Proaspăt introdus în gama Land Rover la mijlocul anului trecut, noul Range Rover Sport începe să se bucure de toată atenţia tunerilor. Cel mai nou program vine de la Bulgari Design, care a decis să renunţe la portierele spate, în încercarea de a oferi un SUV coupe. Transformarea a fost acceptată de Land Rover şi va fi disponibilă în showroom-urile britanicilor pentru cei care vor să dea o notă individuală maşinii. Sub capotă, Bulgari Design păstrează motorul V8 de 5.0 litri supraalimentat pentru a beneficia de cei peste 500 de cai putere. Pe mai multe pieţe, îndrăgostite de versiunile diesel, Range rover Sport Coupe va fi disponibil şi alături de motorul SDV6 de 3.0 litri şi 288 de cai. Producţia va fi limitată la doar 100 de exemplare, fiecare etichetat cu o valoare de cel puţin 150.000 de lire, echivalentul a 180.000 de euro.

  • Range Rover Evoque by Milner

    Rămânem tot dincolo de Canalul Mânecii unde avem o propunere pentru cei care vor off-road adevărat. Chiar dacă nu a fost conceput ca o maşină pentru teren accidentat, Evoque poate deveni. E nevoie doar de experienţa celor de la Milner. Specialiştii au dat naştere lui LRM-1, bazându-se pe caroseria celui mai mic SUV din gama britanicilor. Maşina a primit un şasiu complet ranforsat, suspensie independentă şi o caroserie care mai reprezintă doar 4/5 din maşina originală. Chiar şi aşa, puterea este livrată de unitatea V8 de 5.0 litri, modificată pentru a oferi 550 de cai şi un cuplu motor generos, de 650 Nm. Resursele sunt trimise ambelor axe prin intermediul unei cutii secvenţial cu şase rapoarte şi prin intermediul unor diferenţiale Milner şi a unei cutii de transfer.

  • Lamborghini Aventador by Vorsteiner

    Vorsteiner a publicat oficial primele imagini ale kitului său dedicat modelului Lamborghini Aventador. Supercarul a primit un spoiler forntal nou, cu prize de aer mai mari şi conturate cu inserţii de fibră de carbon. Caroseria a primit o dungă pentru a sugera sportivitatea, iar jantele poartă acum semnătura Vorsteiner, optând pentru dimensiuni de 20 de inch pe faţă şi 21 de inch pe spate. Profilul primeşte şi el praguri laterale din carbon şi contur din acelaşi material pentru prizele de aer. Posteriorul beneficiază de pe urma unui deflector şi al unui eleron, ambele construite din fibră de carbon. Sub caroserie se ascunde un motor V12 modificat, dispus să ofere şi ceva resurse în plus. De la cei 700 de cai şi 690 de Nm oferiţi în standard, Aventador ajunge la 740 de cai şi un cuplu de 737 Nm.

  • Mercedes CLA by D2Autosport

    Cei care îşi doresc un Mercedes CLA cu personalitate pot apela la ajutorul unui tuner nu foarte popular, dar cu imaginaţie. D2Autosport propune un pachet exterior pentru sedanul coupe din Stuttgart. Kitul include geamuri fumurii, un acoperiş vopsit în culoarea neagră, precum şi o grilă şi anumite accesorii ale spoilerului faţă vopsite în aceeaşi culoare. Sub capotă, D2Autosport a aplicat o nouă carcasă motorului. Pentru a completa liniile sportive, Mercedes vine cu jante de 18 inch din aliaj, cu un eleron montat pe portbagaj, un deflector şi o extensie pentru spoilerul faţă. Opţional, clienţii pot alege inserţii din fibră de carbon, o evacuare sportivă şi chiar un ECU recalibrat.

  • Lamborghini Aventador by DMC

    Cel de-al doilea Aventador pe care vi-l propunem astăzi poartă semnătura celor de la DMC şi este botezat LP988 Edizione GT. Mulţi vor observa o asemănare între kitul de caroserie şi designul lui Veneno. Asemănările încep de la nivelul spoilerelor faţă şi spate şi continuă cu eleronul generos, capota ventilată şi mai multe inserţii de carbon. Toate aceste modificări estetice urcă preţul kitului până aproape de 90.000 de dolari. Deşi DMC nu oferă detalii despre ceea ce se ascunde sub caroserie, am putea intui că numele anticipează o putere totală de 988 de cai putere, extrasă din acelaşi motor V12 de 6.5 litri. Preţul acestui plus de putere este unul exorbitant: aproape 135.000 de dolari. La final, şi după ce va detalia modificările aduse inteirorului, DMC va emite o notă de plată uriaşă, de 288.888 de dolari.

  • Lamborghini Huracan by Oakley Design

    Chiar dacă a fost lansat la finele anului trecut, Lamborghini Huracan are deja parte de primul său kit de tuning. El vine de la Oakley Design, care a şi publicat o serie de imagini teaser. Descris ca un design iniţial, ce urmează a fi modificat în perioada următoare, kitul pentru Huracan anunţă un splitter din fibră de carbon, prize de aer ceva mai mari, carcase pentru oglinzile laterale, tot din fibră de carbon, un eleron generos şi un difuzor posterior. Fibra de carbon este folosită şi la nivelul acoperişului, dar şi pe montanţii centrali. Pachetul este completat de un set de jante HRE P101. Oakley precizează că este vorba doar despre un kit estetic, ceea ce înseamnă că sub capotă va exista acelaşi motor V10 de 5.2 litri, capabil să ofere 610 cai putere şi 560 de Nm. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se va face astfel în doar 3.2 secunde, iar viteza maximă va sări de 325 de km/h.

  • Chevrolet Corvette C6 by Supervettes

    Vechea generaţie Chevrolet Corvette C6 a constituit obiectul de activitate al tunerilor de la Supervettes vreme de patru ani. După o serie îndelungă de reinterpretări şi de alegere a celor mai bune materiale, kitul este în sfârşit disponibil. El vine să schimbe substanţial aspectul general al modelului sportiv, bazându-se pe panouri din fibră de carbon pentru întreaga caroserieşi pe spolere ranforsate cu Kevlar. Tot noi sunt şi jantele din aliaj şi pneurile, sistemul de frânare îmbunătăţit, evacuarea dublă şi stopurile echipate cu LED-uri. Supervettes a anunţat că va produce doar cinci astfel de kituri de caroserie, comenzile fiind deja deschise. Pasionaţii nu au întârziat să apară, drept dovadă că trei dintre cele cinci kituri au fost deja rezervate, chiar dacă preţul fiecăruia este de aproape 60.000 de dolari.

  • BMW M135i by Manhart

    Tunerii de la Manhart au făcut o pasiune pentru micul BMW M135i chiar înainte de Salonul de Tuning de la Essen, desfăşurat la finalul anului trecut. Nu a durat mult până când mezinul gamei bavareze a primit un loc de cinste în galeria maşinilor pregătite de Manhart. Kitul se numeşte MH1 400 şi, după cum o sugerează şi numele, a suferit schimbări importante sub capotă. Unitatea cu şase cilindri în linie, de 3.0 litri, sare de la 320 de cai putere la nu mai puţin de 400. De asemenea, şi valoarea cuplului urcă de la 450 la 561 de Nm. Pentru a face faţă noilor resurse, MH1 400 primeşte o suspensie nouă KW Clubsport şi un sistem de frânare cu discuri de 380 mm pe faţă şi 365 de mm pe spate. Jantele de 19 inch, semnate OZ Ultraleggera au fost echipate cu pneuri Michelin Super Sport. La nivel estetic, Manhart nu schimbă foarte multe: doar o extensie din fibră de carbon pentru spoilerul faţă, carcase noi pentru oglinzi, un difuzor posterior şi o folie mată aplicată întregii caroserii.

  • Mercedes C63 AMG Estate by Loewenstein Manufaktur

    Deşi Salonul Auto de la Detroit ne va face cunoştinţă cu noua generaţie Mercedes C-Klasse, pentru varianta break vom fi nevoiţi să mai aşteptăm. Până atunci însă, Loewenstein Manufaktur a pregătit un pachet complet pentru actuala generaţie C63 AMG Estate. Kitul se numeşte LM63-700 şi, după cum probabil intuiţi, este capabil să aducă 700 de cai sub capota modelului german. 702 cai mai exact, extraşi din acelaşi motor V8 de 6.3 litri şi completaţi de un cuplu extrem de generos, de 883 Nm. Pentru asemenea performanţe, cei de la Loewenstein au ales un compresor nou şi un sistem de absorbţie al aerului din fibră de carbon. Lista modificărilor mecanice mai include o evacuare nouă şi un modul de performanţă cu un diferenţial cu alunecare limitată, dezvoltat alături de Quaife. La nivel estetic, break-ul vine cu elemente din fibră de carbon pentru oglinzile laterale, pentru deflector şi pentru spoilerul frontal, dar şi cu un set de jante de 20 de inch.

Mai departe...