7 ZILE DE TUNING: Cele mai reuşite 10 maşini din ultima săptămână (15)

Publicat vineri, 18.10.2013 18:47 de Bogdan Mirică

Automarket a adunat pentru voi cele mai interesante 10 propuneri din lumea tuningului. Nu trebuie să rataţi propuneri nebune create pe baza unor modele consacrate din curtea Lamborghini şi Ferrari. Alături de ele stă şi noul Seat Leon FR.

Sfârşitul de săptămână ne aduce din nou o colecţie de 10 creaţii din lumea tuningului. Săptămâna aceasta facem cunoştinţă cu modele Ferrari sau Lamborghini, dar şi cu unul dintre cele mai puternice Chevrolet Camaro. Şi de această dată, majoritatea cobailor folosiţi de companiile de tuning aparţin unui constructor german: Mercedes.

  • Chevrolet Camaro ZL1 by Geigercars

    Chevrolet Camaro ZL1 este unul dintre cele mai puternice muscle-car-uri ale momentului. Chiar şi aşa, cei de la Geigercars şi-au dorit să ducă la extrem limitele modelului american cu un pachet special. Acesta include mici modificări estetice, printre care o grilă revizuită, jante de 19 şi 20 de inch cu pneuri Michelin Cup, patru evacuări şi spoilere redesenate. Sub caroserie Geigercars a instalat o suspensie KW şi un traseu de evacuare complet redesenat. Principalele surprize se află însă sub capotă, acolo unde există acelaşi motor V8 de 6.2 litri, modificat însă pentru a stoarce mai multă putere; 780 de cai mai exact. Cuplul motor urcă şi el până la o valoare impresionantă, de 984 Nm. Cu aceste resurse, muscle-car-ul poate accelera de la 0 la 100 de km/h în 3.7 secunde, până la o viteză maximă de 338 km/h. Preţul pentru conversia Geigercars: 138.900 de euro.

  • Mercedes G-Klasse by Prior Design

    Că Mercedes G-Klasse este unul dintre cele mai longevive şi simbolice modele din lume o ştim cu toţi. Se pare că o ştiu şi cei de la Prior Design, care s-au gândit să profite de popularitatea modelului din Stuttgart pentru a ne demonstra că pachetul lor de tuning poate schimba complet faţa unui SUV legendar. Văzut exclusiv ca un model destinat off-road-ului, G-Klasse capătă o nouă interpretare în opinia celor de la Prior Design. Aceştia au căutat să ofere un look mai agresiv, pentru fiecare versiune în parte, cu o serie de spoilere noi, pasaje ale roţilor mai largi şi o capotă redesenată. Toate aceste elemente de caroserie costă 6900 de euro sau 12.900 de euro, în cazul în care doriţi kitul în variantă extinsă. La această sumă se mai adaugă şi cei 7900 de euro percepuţi pentru jantele de 23 de inch. Interiorul poate fi personalizat la cerere cu inserţii de carbon.

  • Seat Leon FR by Je Design

    Noua generaţie Seat Leon este unul dintre cele mai reuşite modele compacte ale momentului din punct de vedere estetic. Tunerii de la Je Design, specializaţi în modificarea modelelor Seat, sunt însă de părere că este loc de mai bine. Motiv pentru care au pregătit un pachet ce vine cu extensii din fibră de carbon pentru spoilerele faţă şi spate şi pentru pragurile laterale. Nu putea lipsi eleronul montat pe hayon şi nici jantele cu dimensiuni de 18 sau 19 inch. Garda la sol a fost redusă şi ea cu 30 de mm, iar evacuarea a fost înlocuită complet. Sub capotă, Je Design s-a ocupat de performanţele versiunii FR şi al motorului 1.8 TSI, pe care l-a ajutat să dezvolte 215 cai putere şi 300 de Nm. Suficient pentru a asigura un sprint de la 0 la 100 de km/h în 6.9 secunde, cu 0.6 secunde mai rapid decât versiunea standard.

  • Audi RS5 by McChip

    Audi RS5 este deja unul dintre cele mai puternice coupe-uri ale momentului. Dispune de un motor V8 de 4.2 litri capabil să livreze 450 de cai putere, suficient pentru orice împătimit. Chiar şi aşa, se găsesc tuneri precum cei de la McChip , care vor să ducă lucrurile la extrem. Zis şi făcut. Germanii au găsit o serie de soluţii care să urce puterea totală cu 100 de cai şi cuplul motor cu 120 Nm. Pachetul costă 19.999 de euro, însă promite performanţe de invidiat. Pentru cei care vor să meargă mai departe, există şi un al doilea kit, care costă 23.999 de euro şi permite motorului V8 să livreze 580 de cai şi 565 de Nm. Şi, pentru ca nebunia să fie completă, al treilea kit garantează 600 de cai putere şi 590 de Nm. Totul pentru 26.999 de euro.

  • Mercedes CLA250 by Vath

    Specialiştii de la Vath au decis să profite de cel mai popular model Mercedes al momentului: micul CLA. Sedanul coupe a primit o suspensie ce poate coborî garda la sol cu 20 până la 65 de mm, jante de 20 de inch, un spoiler frontal din fibră de carbon şi o serie de elemente de personalizare la interior: volan sport, covoraşe din velur, inserţii din fibră de carbon şi lemn, precum şi un nou kilometraj, ce urcă până la 300 km/h. Modificările mecanice vizează versiunea CLA250. O simplă recalibrare a sistemului ECU, care costă 940 de euro, ajunge să urce puterea totală de la 208 la 245 de cai putere. Pentru cei care vor mai mult de atât, Vath oferă şi un al doilea nivel, estimat la 4950 de euro, mult mai complex, care stoarce 265 de cai putere de sub capotă. În această situaţie, sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în doar 5.9 secunde.

  • Ferrari 599 by Vorsteiner

    Chiar dacă a primit deja un înlocuitpr, Ferrari 599 se bucură încă de atenţia tunerului Vorsteiner. Acesta a publica tun set de imagini noi cu kitul său, botezat VX. Acesta adaugă o extensie din fibră de carbon pentru spoilerul faţă şi o capotă din acelaşi material. Vorsteiner nu s-a oprit însă aici. A continuat cu fibra de carbon şi în lateral, unde a înlocuit pragurile, dar şi în spate, unde a gândit un nou deflector cu o evacuare centrală. Spectacolul vizual este încheiat de un eleron, de asemenea din fibră de carbon, şi de un set de jante Monoblock. La nivel mecanic, Vorsteiner nu oferă decât o evacuare modificată, fie din inox, fie din titan.

  • Mercedes S-Klasse by Lorinser

    Chiar dacă Mercedes S-Klasse este, prin definiţie, un model de lux, cei de la Lorinser au văzut în limuzina din Stuttgart mai mult un sedan sportiv. Tunerii au prezentat un set de imagini preliminare cu viitorul lor kit de personalizare, kit care amplifică spiritul agresiv şi nu cel rafinat al noului S-Klasse. Pentru a modifica radical designul exterior, Mercedes a ales un bodykit care amplifică proporţiile şi chiar măreşte dimensiunile generale. Spoilerul frontal a fost complet redesenat şi dispune acum de trei prize de aer generoase. Pasajele roţilor au fost de asemenea lărgite şi prevăzute cu fante de aer. Posteriorul primeşte patru terminaţii pentru sistemul de evacuare şi un deflector din fibră de carbon. Despre ceea ce se ascunde sub capotă nu avem încă informaţii, dar ne putem aştepta să vedem şi îmbunătăţiri substanţiale pentru motor.

  • Mercedes C63 AMG by Mulgari

    Puţini au auzit de casa de tuning Mulgari. Cu atât mai puţini ştiau că numele face referire la un tuner britanic. Tuner care a pregătit un pachet special pentru actualul C63 AMG. Acesta include o evacuare redesenată, cu un sistem de control automat al valvelor, capabil să modifice sunetul prin simpla apăsare a unui buton. Evacuare deserveşte motorul V8 de 6.2 litri, aspirat natural, pe care cei de la Mulgari au reuşit să îl ducă la 510 cai putere. Totodată, tunerul a înlăturat limitatorul de viteză, permiţându-i sedanului să atingă o viteză maximă de 273 km/h. La nivel estetic, britanicii au înlocuit spoilerul frontal şi pe cel spate cu componente similare din fibră de carbon. De asemenea, au modificat şi sistemul de frânare pentru a garanta ceva mai multă siguranţă celui de la volan.

  • Lamborghini Aventador by Misha Design

    Lamborghini Aventador se numără printre cele mai exotice apariţii auto ale momentului. Există însă şi clienţi care vor mai mult. Pentru ei există Mischa Design, un tuner care propune câteva modificări menite să ofere personalitate supercarului. Printre ele se numără spoilerul frontal, pragurile laterale, deflectorul spate şi eleronul fix, amplasat posterior. Mischa Design nu s-a apropiat de motorul de serie al modelului sportiv, preferând să lase intactă unitatea V12 de 6.5 litri care dezvoltă 700 de cai putere şi 690 de Nm. Cu aceste resurse, Aventador atinge 100 de km/h în 2.9 secunde şi o viteză maximă de 350 km/h. Tuningul Misha Design va fi expus în premieră mondială la salonul de tuning SEMA 2013.

  • Ferrari F12 Berlinetta by Novitec Rosso

    N-Largo este numele pe care Novitec Rosso l-a oferit kitului său de personalizare dedicat noului Ferrari F12 Berlinetta. Promovat ca o schimbare radicală a supercarului din Maranello, N-Largo îşi propune să se adreseze doar celor care vor să strice munca designerilor italieni cu o exacerbare a accesoriilor aerodinamice. Asta înseamnă un kit de caroserie din fibră de carbon care include: spoilere faţă şi spate noi, o capotă ventilată, un eleron fix şi un deflector posterior. Pachetul mai adaugă jante de 21 de inch pe faţă şi 22 de inch pe spate, alături de blocuri optice pe fundal negru. Novitec Rosso garantează şi o suspensie ajustabilă, care ridică partea frontală cu 40 de mm pentru a permite trecerea peste obstacole. Recalibrarea sistemului ECU oferă însă şi ceva mai multă putere: 781 de cai storşi din acelaşi motor V12 şi un cuplu motor de 722 Nm. Resursele garantează o viteză maximă de 350 km/h.

Mai departe...