7 ZILE DE TUNING: Cele mai reuşite 10 maşini din ultima săptămână (3)

Publicat vineri, 07.02.2014 19:16 de Bogdan Mirică

Rubrica de tuning de săptămâna aceasta are în prim plan şi câteva modele electrice, semn că poţi arăta bine chiar dacă este un ecologist convins. Printre candidaţi se numără Tesla Model S, BMW i8 şi chiar BMW i3.

Am adunat pentru voi cele mai noi creaţii din lumea tuningului. Avem două exemplare Ferrari 458 Italia care arată diferit, un Mercedes E-Klasse facelift şi câteva propuneri pentru trei modele  electrice. Toate creaţiile promit un look sportiv şi mult mai multă agresivitate pe şosea.

  • Ferrari 458 Italia by DMC

    Tunerii de la DMC, specializaţi în modificarea modelelor Ferrari, s-au gândit că unui 458 Italia i-ar sta bine şi vopsit în culoarea neagră. Aşa că au renunţat la roşul tradiţional în favoarea unei noi nuanţe. Un negru perlat, completat de geamuri fumurii, jante de asemenea negre şi etrieri de culoare galbenă, pentru un contrast perfect. Pe lângă noile culori, 458 Italia primeşte şi kitul Elegante al celor de la DMC, montat de specialiştii de la Luxury Custom. El include praguri laterale noi, un nou spoiler frontal şi o bară spate cu tot cu deflector din fibră de carbon. Pachetul aerodinamic nu este însoţit de modificări mecanice, aşa că sub capotă avem acelaşi motor V8 de 4.5 litri, capabil să dezvolte 570 de cai putere şi 540 de Nm, suficient pentru un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 3.4 secunde şi o viteză maximă de 325 km/h.

  • Porsche 911 Turbo by TechArt

    Tunerii de la TechArt, specializaţi în modificarea modelelor Porsche, au dezvăluit primul lor kit dedicat versiunii 911 Turbo. Vârful de gamă se bucură de o serie de modificări estetice reuşite, programate să fie expuse în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Kitul include un spoiler din fibră de carbon activ, praguri laterale cu prize de aer şi un eleron fix. Nu lipseşte nici priza de aer de pe acoperiş şi nici deflectorul posterior, de asemenea din fibră de carbon. Pachetul este completat de un set de jante din aliaj, cu dimensiuni de 20 şi 21 de inch. Lista celor de la TechArt include şi o suspensie ceva mai rigidă, dar şi o evacuare nouă din inox. Pentru interior vor fi disponibile inserţii din fibră de carbon, alcantara şi pedale din aluminiu. TechArt a promis şi ceva mai mulţi cai putere storşi din motorul de 3.8 litri, disponibil cu 520 de cai în versiunea de serie. Rezultatul final nu a fost încă anunţat.

  • BMW M3 by G-Power

    Chiar dacă BMW a lansat deja noile M3 şi M4, tunerii de la G-Power mai aruncă o privire asupra vechiului lor kit de performanţă pentru ultima generaţie M3. Acesta a fost introdus în urmă cu mai mulţi ani şi îi permite coupe-ului să atingă o viteză maximă de 333.1 km/h. Totul graţie unui turbocompresor SKII care a urcat totalul puterii la 570 de cai. Acum, G-Power a revenit asupra turbocompresorului şi a reuşit să îl îmbunătăţească pentru a obţine o putere maximă de 615 cai la 8100 de rotaţii şi un cuplu motor de 595 Nm la 5900 de rotaţii. Cu aceste resurse, M3 va putea accelera de la 0 la 200 de km/h în doar 12.2 secunde. Cum era de aşteptat, creşte şi viteza maximă. Ea ajunge la 337.6 km/h, performanţă atinsă pe pista de la Nardo. Pe lângă modificarea turbocompresorului, kitul Hurricane, după cum a fost el botezat de G-Power, va beneficia şi de o evacuare din titaniu care scade masa totală cu 27 de kilograme. Pentru a asigura exclusivitatea kitului său, G-Power a anunţat că nu va oferi decât 30 de turbocompresoare îmbunătăţite.

  • BMW Seria 4 by 3D Design

    Casa de tuning 3D Design şi-a dorit o abordare rapidă a noilor BMW Seria 4 Coupe şi Cabrio. Modelele au fost modificate uşor pentru a inspira un spirit agresiv şi individual. Ambele au primit o extensie pentru spoilerul frontal, care poate fi comandată opţional şi din fibră de carbon. Kitul mai include un eleron montat pe acoperiş, unul montat pe uşa portbagajului şi un deflector. Toate piesele sunt fabricate din fibră de carbon. Pachetul estetic este completat de un set de jante de 20 de inch din aliaj. Interiorul nu va suferi foarte multe modificări, însă vor fi înlocuite instrumentele d bord, pedalele, covoraşele şi pragurile, iar mânerul frânei de mână va fi unul din aluminiu.

  • BMW i3 by Lumma Design

    Cine a zis că modelele electrice nu trebuie să arate bine. Specialiştii de la Lumma Design, experţi în modificarea modelelor BMW, s-au plictisit de tuningul produselor convenţionale şi au trecut la cele electrice. Primul dintre ele a fost micul i3. Chiar dacă versiunea de serie transpiră un look inofensiv, Lumma a vut grijă să o echipeze cu o nouă buză pentru spoilerul faţă, cu praguri laterale din fibră de carbon şi o nouă capotă. Pentru a desăvârşi totul, Lumma a ales şi un set de jante de 22 de inch, puţin cam mari pentru electricul german. Momentan, ceea ce vedeţi este doar conceptul unui pachet de tuning, însă, dacă publicul o va cere, Lumma va produce şi în serie kitul CLR i3, aşa cum a fost el botezat de creatori.

  • BMW i8 by Lumma Design

    Dacă Lumma a pregătit un kit de tuning pentru i3 nu putea trece cu vederea mult mai sportivul i8. Ajutaţi de liniile agresive ale hibridului german, tunerii au lansat kitul botezat CLR i8, aflat tot la stadiul de concept, până când primele exemplare i8 vor ajunge la clienţi. Pachetul celor de la Lumma schimbă aspectul cu ajutorul unei extensii pentru spoilerul faţă, praguri laterale şi un deflector din fibră de carbon. Pentru a sugera caracterul ecologic al modelului, Lumma a aplicat şi linii verzi pe mai multe elemente de caroserie. Kitul estetic este desăvârşit de jante din aliaj, create special.

  • Tesla Model S by Saleen

    Americanii de la Saleen, specializaţi în modificarea modelelor de performanţă vor să încerce şi o abordare ceva mai verde. Potrivit fondatorului companiei, Steve Saleen, tunerul de peste Ocean lucrează la un model de performanţă bazat pe electricul Tesla Model S. Una dintre cele mai în vogă şi mai sportive creaţii electrice ale epocii actuale, Model S promite să livreze ceva mai multă putere. Fără a afecta autonomia. Saleen nu a vrut să ofere prea multe informaţii, însă a declarat: „Viitorul model va avea un design revoluţionar, creat special de noi. Intenţionăm să dăm naştere unuia dintre cele mai atractive modele Tesla create vreodată.” Declaraţia este întărită şi de dorinţa lui Saleen de a crea un model care să nu fie dependent de combustibili fosili.

  • Mercedes E-Klasse facelift by Wald International

    Tunerii de la Wald International şi-au îndreptat atenţia asupra noului E-Klasse facelift. Aşa a rezultat kitul botezat Black Bison Edition, care vine să modifice radical aspectul exterior. Wald oferă un spoiler frontal redesenat, cu prize de aer mai mari şi cu LED-uri verticale. Completează apoi cu bosaje mai largi, cu praguri laterale special create şi cu o bară spate, de asemenea, redesenată, în care şi-a făcut loc o evacuare cu patru terminaţii. Portbagajul a primit şi el un eleron discret, dublat de unul montat pe acoperiş. Jantele de serie au fost înlocuite cu unele noi, de 21 de inch, creaţie proprie Wald, botezate Portofino P21 C. Garda la sol se reduce cu ajutorul unei suspensii noi, care are şi rolul de a rigidiza ţinuta de drum.

  • BMW M235i by RS Racing

    Nici nu s-a lansat bine pe piaţă, că M235i a şi intrat în atenţia caselor de tuning. Specialiştii de la RS Racing au ales coupe-ul compact pentru un kit agresiv, care aminteşte de competiţiile din motorsport. Exteriorul a fost învelit complet într-o folie verde, iar jantele de serie au fost înlocuite cu unele noi, furnizate fie de ATS, fie de BBS. Toate au o dimensiune de 18 inch şi vin încălţate cu pneuri Michelin. Pentru o ţinută de drum îmbunătăţită, RS Racing foloseşte o suspensie oferită de KW Clubsport. Lista modificărilor este completată de o evacuare nouă din inox, oferită de Supersprint, şi de un eleron montat pe portbagaj, oferit şi el de GFK. Habitaclul a fost simplificat, fiind transformat într-unul care aminteşte de maşinile de raliu. Nu lipsesc scaunele de tip scoică cu centuri prinse în şase puncte şi chiar un stingător montat sub scaunul din dreapta. Motorul de 3.0 litri TwinPower Turbo, cu 326 de cai putere şi 450 de Nm oferiţi în serie, poate fi modificat. RS Racing anunţă că un exemplar ca cel din imagine va costa 57.800 de euro.

  • Ferrari 458 Italia by Duke Dynamics

    Duke Dynamics, companie canadiană care a lansat deja un kit de tuning pentru noul BMW M4 şi în cadrul căreia lucrează şi un talentat designer român, revine în actualitate cu un pachet pentru Ferrari 458 Italia. Supercarul devine mai agresiv cu ajutorul pachetului botezat Velocita, care aduce spoilere noi, praguri laterale din fibră de carbon, un eleron generos şi o evacuare regândită. Sub capotă se păstrează motorul V8 de 4.5 litri, capabil să dezvotle 570 de cai putere. Detaliile complete ale pachetului vor fi anunţate în cursul acestui an, odată cu preţurile pentru fiecare componentă.

Mai departe...
  • lorinczi.thomas, sâmbătă, 08.02.2014 16:46

    Ceva si despre asta?: http://www.yoda.ro/gadgeturi/renault-kwid-masina-care-lanseaza-drone-ca-sa-vada-unde-sunt-blocajele-in-trafic.html