7 ZILE DE TUNING: Cele mai reuşite 10 maşini din ultima săptămână (4)

Publicat vineri, 21.02.2014 19:14 de Bogdan Mirică

Automarket vă propune astăzi o avalanşă de modele Range Rover, cel mai rapid Defender din lume, precum şi un Volkswagen Golf R care se apropie de 400 de cai.

Automarket v-a pregătit astăzi o selecţie a celor mai importante ştiri de tuning. Pe lângă mulţimea de kituri oferite pentru modelele Range Rover, avem pentru voi şi un VW Golf R care urcă la 370 de cai, un Ford F-150 SVT Raptor transformat în model de performanţă, precum şi un Defender de aproape 500 de cai. 

  • Range Rover Sport by Startech

    Startech, divizia de tuning dedicată modelelor Range Rover, deţinută de Brabus, a pregătit un nou kit de personalizare pentru actualul Range Rover Sport. Pachetul este programat să îşi facă debutul în cadrul Salonului Auto de la Geneva, în hala dedicată tunerilor. Modificările includ spoilere noi, ceva mai late, pentru a se potrivi cu pasajele roţilor, şi ele ceva mai mari. Startech a instalat şi un eleron mai mare pentru acoperiş, jante generoase şi pneuri pe măsură. Sub capotă am putea vedea un motor SDV6 de 3.0 litri care a urcat de la 292 la 323 de cai putere. Suficient pentru un sprint de la 0 la 100 de km/h în 6.9 secunde şi o viteză maximă de 222 km/h.

  • Land Rover Defender by Kahn Design

    Deşi are aproape jumătate de secol, Land Rover Defender este încă un model iubit. Suficient pentru britanicii de la Kahn design să gândească un kit nou pentru eroul local. Tunerul s-a gândit la o abordare ceva mai contemporană, dominată de accesorii moderne. Cele mai ostentative dintre ele sunt, fără îndoială, jantele de 20 de inch, finisate în culoarea neagră, botezate Mondial şi încălţate cu pneuri speciale. Partea forntală este dominată de o nouă grilă, botezată X-Lander. Ea vine să ofere un look complet nou modelului deja perimat. Interiorul capătă accente de lux graţie înlocuirii scaunelor standard cu unele sport, îmbrăcate în piele perforată şi cusute cu aţă contrastantă. Tot la interior, Kahn a decis să redeseneze şi instrumentele de bord. Chiar şi aşa, toate funcţiile pentru ieşiri în off-road au fost păstrate.

  • Volkswagen Golf R by ABT

    ABT, tunerul de casă al celor de la Volkswagen, a decis să ofere o interpretare ceva mai îndrăzneaţă actualului Golf R. Hot-hatch-ul german ar putea sosi cu noul pachet ABT la Geneva, în maxim două săptămâni. Chiar dacă tunerii nu au oferit prea multe detalii despre ce vom vedea la exterior, o prelucrare digitală oferită în premieră sugerează prezenţa unui nou spoiler, a unor praguri laterale, a unor pasaje de roţi mai largi şi a unor extensii pentru bara faţă. Grila va fi şi ea înlocuită, blocurile optice faţă vor primi nişte pleoape, iar jantele vor fi înlocuite cu unele noi. Principalele modificări apar sub capotă, acolo unde se află mai multe resurse. Unitatea de 2.0 litri benzină, cu 300 de cai şi 380 de Nm oferiţi în standard, ajunge să dezvolte 370 de cai şi 460 de Nm. Este un aport substanţial, care face ca hot-hatch-ul să accelereze de la 0 la 100 de km/h în 4.5 secunde şi să atingă o viteză maximă de 265 km/h. Asta înseamnă cu 0.5 secunde şi 16 km/h mai bine decât versiunea de serie.

  • BMW 116i by KTW

    În vreme ce majoritatea tunerilor se preocupă de supercaruri sau versiuni de performanţă, cei de la KTW au decis să îşi întoarcă atenţia şi asupra versiunilor entry-level. Cel mai recent exemplu este BMW 116i, care a primit două ediţii modificate, botezate Black şi White. Ambele versiuni, propulsate de un motor de 1.6 litri şi 136 de cai putere, primesc jante de 20 de inch, de culoare neagră, cu mai multe tipuri de design. Alături de ele, KTW oferă pneuri 235/30ZR20 şi etrieri de culoare roşie. Nu lipsesc geamurile fumurii, grila neagră şi suspensia H&R care coboară garda la sol.

  • Range Rover by Glohh

    Pentru cei care îşi doresc o notă personală aplicată noului Range Rover, britanicii de la Glohh se asigură că SUV-ul va fi uşor de recunoscut atât pe timp de zi, dar mai ales pe timp de noapte. Cei de la Glohh sunt specializaţi în modificarea blocurilor optice şi pot da o notă personală cu ajutorul luminilor LED. Programul lor se numeşte GL-3 şi vine cu trei baghete LED sub forma literei L pentru stopuri. Inspirate de „industria vestimentară”, LED-urile au fost poziţionate în aşa fel încât să urmeze liniile corpului uman. Numite „elemente de strălucire” de către producător, LED-urile sunt cu 50% mai puternice decât cele de serie. LED-urile vor putea fi montate pe orice Range Rover produs între 2005 şi 2013, cu o singură condiţie: proprietarul să achite 889 de dolari pentru o pereche.

    Foto: Ciprian Mihai

  • Ford F-150 SVT Raptor by Geigercars

    Dacă v-aţi dorit dintotdeauna o camionetă care să trădeze performanţe de supercar, un Ford F-150 SVT Raptor modificat de Geigercars, ar putea fi răspunsul. După ce i-au vopsit caroseria într-un verde aprins şi au instalat jante de 22 de inch, tunerii i-au zis The Beast. Suspensia a fost ridicată, în interior a fost instalat un roll-cage şi un set de lumini auxiliare. Sub capotă se ascunde un motor V8 de 6.2 litri, dotat cu un turbocompresor pentru a livra 572 de cai putere şi 712 Nm, cu 155 de cai şi 122 de Nm mai mult decât versiunea de serie. Pentru un asemenea exemplar, clienţii vor fi nevoiţi să scoată din buzunar aproape 100.000 de euro. Vor mai fi consolaţi de sistemul de navigaţie MyFord, de scaune ajustabile electric şi de o climatizare pe două zone.

  • Land Rover Defender Chelsea Longnose by Kahn Design

    Vreţi să vedeţi cum arată cel mai rapid Land Rover din lume? Kahn vi-l oferă în premieră. Tunerul britanic susţine că noua sa creaţie, Defender Chelsea Longnose poate primi uşor această distincţie, având în vedere resursele de care dispune. Tunerul britanic susţine că a instalat sub capotă un motor V8, capabil să livreze 495 de cai putere, canalizaţi către ambele punţi prin intermediul unei transmisii automate cu şase trepte şi a unor diferenţiale modificate. De asemenea, pentru a putea opri mastodontul, Kahn a folosit un nou sistem de frânare. Cu o capotă ceva mai lungă decât versiunea de serie, tocmai pentru a face loc motorului, Defender Chelsea Longnose vine şi cu un spoiler echipat cu lumini LED, cu bosaje mai largi, cu jante de 16, 18 şi 20 de inch, precum şi cu o nouă grilă X-Lander. Interiorul va include scaune sport cu tapiţerie cusută manual, un volan sport, metale din aluminiu, navigaţie prin satelit şi instrumente de bord redesenate. Preţul de achiziţie pentru cele numai 49 de unităţi programate pentru producţie pleacă de la aproximativ 108.000 de euro.

  • Range Rover Evoque by Larte Design

    Ruşii de la Larte Design au prezentat mai multe detalii despre kitul lor de tuning pentru Range Rover Evoque. SUV-ul compact adoptă aspectul unui adevărat sportiv de performanţă, graţie noului kit de caroserie şi a culorilor alb, negru sau roşu. Partea frontală este dominată de o grilă sub formă de fagure, de un spoiler cu extensii noi şi de lumini LED diurne. Profilul este dominat de o gardă la sol redusă cu 30 de mm, de un set de jante de 21 de inch cu aspect lucios şi de praguri laterale, de asemenea cu inserţii lucioase negre. Sub capotă ruşii au modificat dieselul de 2.2 litri, care a urcat de la 190 de cai şi 420 de Nm, la un total de 220 de cai şi 480 de Nm. Totul respiră printr-o evacuare cu trei terminaţii centrale, încadrate în bara spate şi asemănătoare celor regăsite pe Ferrari 458 Italia.

  • BMW Z4 by Duke Dynamics

    Tunerii de la Duke Dynamics au decis să ofere o interpretare proprie actualului BMW Z4. Roadsterul a primit un kit de caroserie complet, care vine cu bosaje mai late cu câţiva centimetri, cu jante de 20 de inch şi cu o capotă ce beneficiază de fante de aerisire. Spoilerul faţă mai primeşte o buză din fibră de carbon, iar posteriorul este dominat de un deflector din acelaşi material uşor, în care au fost înglobate patru ţevi de eşapament. Preţul kitului oferit de Duke Dynamics se situează în jurul valorii de 7600 de euro. Din păcate, pentru gama de motorizări nu există nici o noutate.

  • BMW M5 Touring by G-Power

    Vechiul BMW M5 Touring rămâne o bijuterie cu potenţial nesfârşit de şlefuire pentru casele de tuning excentrice. Germanii de la G-Power au lansat recent un kit pentru break-ul bavarez, menit să revigoreze performanţele. Botezat M5 Hurricane RR Touring, modelul beneficiază de acealaşi motor V10, modificat însă pentru a oferi 820 de cai putere şi 790 de Nm. Cu asemenea resurse, break-ul german poate atinge o viteză maximă impresionantă, de 362 de km/h. De asemenea, sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 4.4 secunde, iar cel de la 0 la 200 de km/h în 9.5 secunde. Pentru a ţine maşina pe drum, G-Power a instalat o suspensie ajustabilă pe nouă trepte, frâne faţă şi spate cu şase sau patru pistonaşe. Interiorul primeşte un nou sistem multimedia, un sistem audio performant, mese pentru picnic din fibră de carbon în portbagaj, precum şi iPad-uri integrate pentru cei de pe locurile din spate.

Mai departe...