7 ZILE DE TUNING: Cele mai reuşite 10 maşini din ultima săptămână

Publicat vineri, 18.01.2013 18:59 de Bogdan Mirică

Automarket vă propune o colecţie a celor mai interesante 10 propuneri de tuning din săptămâna care a trecut.

Astăzi inaugurăm un nou material săptămânal pentru voi, cititorii Automarket. Am decis să vă oferim la fiecare sfârşit de săptămână o colecţie a celor mai interesante propuneri de tuning. Fie că este vorba despre nume cu tradiţie în domeniu, fie că vorbim despre specialişti în curs de afirmare, toţi vor fi incluşi în topul nostru alături de creaţiile lor.

Săptămâna aceasta, fanii vor putea să digere mai multe propuneri pentru modelele Mercedes-Benz, dintre care una şi pentru deja pensionatul SLR McLaren. Şi fiindcă tot veni vorba de McLaren, MP4-12C nu putea lipsi nici el din topul acestei săptămâni după tratamentul oferit de Hamann.

Ne va mai delecta astăzi cu performanţe notabile şi BMW M5 transformat de Hartge, dar şi noul Audi SQ5 TDI, modificat deja de B&B. Şi să nu uităm de noul Ford Focus ST, prezentat într-o perspectivă americană de cei de la Shelby, recunoscuţi pentru apetitul lor faţă de Mustang.

Încheiem zâmbind, cu un Toyota GT86 care îşi doreşte să arate ca un Lexus LFA.

  • BMW M5 by Hartge

    Tunerul german şi-a dorit mai mult de la actuala generaţie BMW M5. Pentru asta a modificat motorul V8 de 4.4 litri şi a reuşit să obţină 642 de cai putere şi un cuplu motor impresionant, de 810 Nm. Mulţumită acestui tratament, sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 4.2 secunde, iar cel de la 0 la 250 km/h în doar 20.85 secunde. Viteza maximă se opreşte la 305 km/h. Kitul costă 19.696 euro şi vine şi cu câteva modificări estetice, printre care jante de 21 de inch.

  • Mercedes SLS AMG by McChip

    Tunerii germani au decis să îşi îmbunătăţească programul de modificare pentru SLS AMG. Supercarul german ajunge să dezvolte 706 cai putere şi 793 de Nm mulţumită unui kit ce costă 78.999 euro. Alături de modificările aduse motorului, McChip oferă şi un şasiu sportiv de la KW, evaluat la 12.999 euro. Şi pentru exterior există un o folie mată, gri şi roşie, care costă alţi 6000 de euro.

  • BMW M3 by RS Racing

    Unii tuneri uită de aspectul estetic şi se concentrează mai mult pe trăsăturile sportive ale modelului. În cazul actualului BMW M3, deznodământul este uşor de intuit. Casa de tuning RS Racing oferă coupe-ului bavarez ceva mai multă putere (450 de cai) şi cuplu (431 Nm). Limitatorul este înlăturat şi neamţul poate atinge 299 km/h, cu un sprint 0-100 km/h în doar 4.6 secunde.

  • Mercedes SLR by Edo Competition

    Chiar dacă a ieşit de mult timp din producţie, SLR încă mai atrage atenţia tunerilor. Cei de la Edo Competition au stors din motorul AMG V8 un total de 722 cai putere şi 890 Nm. Cu mult peste cei 626 de cai şi 780 Nm iniţiali. Cu asemenea resurse, SLR ajunge de la 0 la 200 km/h în mai puţin de 10 secunde. Şi pentru ca totul să fie complet au apelat la Cut 48 pentru o folie de exterior, care îmbracă în albastru caroseria. Preţul ei? 4350 de euro.

  • McLaren MP4-12C memoR by Hamann

    Hamann a revenit asupra lui McLaren MP4-12C cu o serie de modificări noi. De această dată, nemţii au ales o caroserie vopsită în bleu. Alături de ea îşi fac apariţia o nouă extensie pentru spoilerul frontal, un deflector pentru cel spate, un eleron generos, guri de ventilaţie pentru aripile laterale şi o evacuare cu trei terminaţii. Pachetul e completat de jante de 21 de inch.

  • Mercedes C-Klasse Coupe by Expression Motorsport

    Mercedes C-Klasse Coupe are parte de atenţia casei de tuning Expression Motorsport. Specialiştii au pregătit un body-kit care include un spoiler frontal nou, lumini LED, bosaje mai largi, un eleron montat pe capacul portbagajului şi un deflector posterior din fibră de carbon. Kitul este disponibil atât pentru versiunile de serie, cât şi pentru versiunea de performanţă C63 AMG.

  • BMW Seria 1 Coupe by Prior Design

    Prior Design este una dintre casele de tuning germane care s-a îndrăgostit de vechiul Seria 1, în variantele coupe şi cabrio. Tunerii au decis să ofere un nou kit de caroserie, care include un spoiler modificat, praguri laterale şi bosaje mai largi. Pachetul de personalizare care sporeşte agresivitatea costă 2999 de euro. La ei se pot adăuga alţi 299 dacă optaţi pentru un spoiler montat pe portbagaj.

  • Audi SQ5 TDI by B&B

    Deşi a fost introdus pe piaţă în urmă cu doar câteva luni, noul Audi SQ5 TDI a intrat deja în atenţia tunerilor. Specialiştii germani de la B&B şi-au dorit ceva mai multă putere şi au reuşit să o obţină. Ea este disponibilă pe trei niveluri. Primul oferă 340 de cai şi 728 Nm la un preţ de 1498 euro. Stagiul al doilea oferă 365 de cai putere şi un cuplu de 750 Nm. Cel mai puternic nivel oferă 395 de cai putere şi 800 de Nm, preţul său fiind de 4950 euro. Merită, având în vedere că 100 km/h se ating în 4.7 secunde, iar viteza maximă este de 270 km/h.

  • Ford Focus ST by Shelby

    Shelby ne-a obişnuit cu propuneri de tuning pentru muscle-car-uri americane. Este, aşadar, neobişnuit să vedem un Ford Focus în haine croite de Shelby. Compactul american a primit o capotă din fibră de carbon cu prize de ventilaţie, un spoiler posterior şi trei pachete grafice care adaugă culoare caroseriei. La interior, Shelby a presărat câteva logo-uri şi a modificat levierul schimbătorului. La capitolul modificări mecanice avem doar frâne noi, o evacuare Borla şi o suspensie care coboară garda la sol. Pachetul Shelby Focus ST costă 14.995 de dolari.

  • Toyota GT86 by DAMD

    Am văzut multe propuneri de tuning pentru Toyota GT86, însă nici una nu îşi dorea să transforme coupe-ul într-un frate mai mic pentru LExus LFA. Casa japoneză DAMD a ales această abordare şi şi-a numit creaţia LFT-86. Pentru a se apropia de look-ul supercarului, DAMD a instalat un nou spoiler frontal, care imită designul lui LFA. Nu lipsesc prizele de ventilaţie triunghiulare. Acelaşi tratament şi în partea din spate, unde avem o evacuare triunghiulară. Logo-ul Lexus şi un set de jante care imită designul celor regăsite pe LFA Nurburgring Edition completează pachetul.

Mai departe...
  • ven, sâmbătă, 19.01.2013 01:30

    BMW M5 e cel mai bun!

  • @Calingura, sâmbătă, 19.01.2013 03:11

    Pentru BaditzaEx,dedicatie:la noi merge de minune acel proverb romanesc : Capra moare de raie dar tine coada sus !, N Jmecheri cu bemwheu cu nr de bhulgarika care stau in chirie la garsoniere de 20 m2 cu bomboana agricola in bot, dar deh au masini PREMIUM.Tu,BaditzaEx,ai masina de care spui.Moare de grija altuia ca poate are altceva decat ce-i convine

  • flavius, luni, 21.01.2013 23:16

    Vrei sa iti bati joc de o masina ,de o femeie?! Tuneazo.90% sunt kitschuri.