7 ZILE DE TUNING: Cele mai reuşite 10 maşini din ultima săptămână (6)

Publicat vineri, 28.03.2014 18:15 de Bogdan Mirică

Episodul dedicat celor mai tari creaţii din lumea tuningului ne aduce astăzi în interiorul unui pick-up „vânătoresc” şi ne facem să visăm la sute de cai putere cu ajutorul micilor Mercedes CLA45 AMG şi Audi TT-RS.

Rubrica din această săptămână are în prim plan două interioare extrem de personalizate, realizate de polonezii de la Carlex. Unul are în prim plan un pick-up american celebru, iar celălalt un Lamborghini extrem de rar. Tot astăzi avem pentru voi şi două kituri complete pentru Mercedes CLA. Nu lipsesc Seria 6 şi M135i, da rnici Audi TT-RS Plus şi noul Ford Mustang.

  • Mercedes CLA by RevoZport

    Mulţumită designului sportiv, Mercedes CLA a devenit unul dintre cele mai curtate modele de către casele de tuning. Aşa se face că micul coupe cu patru uşi se bucură de un nou kit estetic, gândit de această dată de RevoZport. Tunerii au echipat modelul cu o extensie din fibră de carbon, montată pe spoilerul faţă, şi cu o capotă din acelaşi material, prevăzută cu fante de ventilaţie. Clienţii pot comanda şi praguri laterale aerodinamice, precum şi un deflector posterior. Pentru uşa portbagajului, RevoZport oferă şi trei eleroane diferite. Unul discret, unul GT şi unul acţionat hidraulic. Este o premieră în domeniu, dacă ne luăm după declaraţia tunerului. Interiorul vine personalizat cu pedale din aluminiu, o tapiţerie în cusături contrastante, în vreme ce sunetul este filtrat cu o evacuare din titaniu.

  • Tesla Model S by Unplugged Performance

    După cum vă spuneam şi în episodul trecut, modelele electrice au intrat în atenţia tunerilor. Aceştia decid să ofere pachete estetice sportive şi chiar modificări importante ale performanţelor. Este şi cazul tunerului californian Unplugged Performacne, care a personalizat cu atenţie un exemplar Tesla Model S. Lista de accesorii include o extensie pentru spoilerul faţă, care costă aproape 1000 de dolari, praguri aerodinamice (alţi 1500 de dolari), un deflector posterior şi un eleron montat pe portabagaj. Pentru cei care doresc o transformare simţitoare, Unplugged Performance poate modifica şi aspectul frontal. Pe viitor, tunerii americani vor recalibra suspensiile şi vor dezvolta un pachet gata să ofere şi performanţe îmbunătăţite pentru sedanul electric.

  • Porsche Cayman S by Studiotorino

    Cei care îşi doresc un Porsche Cayman cu ceva mai multă personalitate pot apela cu încredere la Studiotorino, un carosier italian care promite un altfel de look pentru modelul sportiv german. Luneta dispare şi este înlocuită cu un accesoriu de design nou, iar geamurile laterale spate sunt şi ele înlocuite cu panouri din aluminiu. Totul pentru o notă estetică individuală, creată de arhitectul Daniele Gaglione, care s-a lăsat inspirat de clasicul Porsche 904. Interiorul vine şi el modificat cu câteva detalii noi, inclusiv o tapiţerie din piele de calitate. Studiotorino cere 145.000 de euro pentru transformarea estetică, fără a include aici şi costul lui Cayman. Nici o modificare sub capotă, acolo unde se va afla acelaşi motor cu şase cilindri în linie, de 3.4 litri cu 325 de cai putere. Italienii anunţă că vor face doar 19 exemplare.

  • Mercedes CLA45 AMG by Brabus

    După cum vă spuneam, Mercedes CLA a devenit unul dintre cele mai vânate modele de către casele de tuning. Din rândul lor nu putea lipsi Brabus, care a pregătit un pachet de modificări pentru versiunea de performanţă CLA45 AMG. Germanii s-au concetrat în primul rând asupra motorului de 2.0 litri, a cărui putere a urcat de la 360 de cai şi 350 Nm la 400 de cai şi 500 de Nm. Graţie noilor resurse, sprintul de la 0 la 100 de km/h se face cu 0.2 secunde mai rapid, mai exact în doar 4.2 secunde. Brabus şi-a îndreptat atenţia şi asupra exteriorului, care a primit extensii de culoare roşie pentru spoilerele faţă şi spate, un eleron montat pe acoperiş şi un set de jante de 19 inch. Acestea din urmă se înscriu în motivul general al pachetului de tuning şi vin cu spiţe roşii asemeni carcaselor pentru oglinzi şi grila radiatorului.

  • Ford F-150 by Carlex

    Design Polonezii de la Carlex Design şi-au dorit o altfel de abordare pentru interiorul pick-up-ului american Ford F-150. Maşina, un simbol al Ovalului Albastru dincolo de Ocean, a fost tratată cu o grijă deosebită în habitaclu, unde inspiraţia vânătorii a dat şi numele variantei personalizate: Hunter Edition. Exteriorul, complet neglijabil în această ecuaţie, a fost vopsit într-o culoare verde militară şi a primit folie neagră în partea inferioară. Interiorul însă, a fost gândit ca o combinaţie unică între pielea maro alcantara şi cea neagră clasică, completată de cusături albe. Combinaţia îmbracă feţele uşilor, volanul, plafonul şi chiar bordul. Nu lipseşte nici lemnul, asemănător celui din care sunt confecţionate paturile armelor de vânătoare.

  • BMW Seria 6 by Prior Design

    Recunoscuţi pentru afinitatea lor faţă de kituri de caroserie complete, cei de la Prior Design au recidivat. De data aceasta cu un BMW Seria 6 Coupe, pregătit să impresioneze graţie accesoriilor confecţionate din dura-flex. Kitul de caroserie, disponibil pentru toate variantele de caroserie ale modelului german (coupe, cabrio sau Gran Coupe), include spoilere faţă şi spate personalizate, praguri laterale modificate, un deflector posterior şi un eleron. Nu lipsesc bosajele faţă şi spate extrem de generoase, precum şi capota şi uşa portbagajului redesenate. Prior Design susţine că toate componentele vor putea fi montate oriunde şi vopsite destul de simplu.

  • BMW M135i by Manhart

    Compactele au devenit foarte populare în rândul caselor de tuning. O dovedeşte şi noul BMW M135i, ajuns pe mâna celor de la Manhart. Pachetul germanilor, expus într-o formă neterminată la salonul de profil de la Essen, a fost revizuit la toate capitolele. Sub capotă, unitatea cu şase cilindri în linie a urcat de la 320 de cai şi 450 Nm la 405 cai şi 560 Nm. Este un plus de resurse obţinut cu ajutorul unui ECU recalibrat şi a unei noi evacuări. Aportul de cai putere trebuie să fie completat şi de noi resurse de frânare, motiv pentru care au fost instalate discuri de 380x32 mm cu etrieri de 8 pistonaşe pe faţă, respectiv 4 pistonaşe pe spate. Toate acestea sunt ascunse în spatele unor jante de 19 inch, din aliaj, încălţate cu pneuri Michelin Super Sport. Suspensia standard a fost înlocuită cu una de la KW, iar diferenţialul blocant a fost furnizat de Quaife. Manhart oferă lista de modificări pentru ambele versiuni ale lui M135i: şi cea cu tracţiune integrală xDrive şi cea cu propulsie spate.

  • Lamborghini Aventador LP720-4 50 Anniversario by Carlex Design

    Cei de la Carlex Design au avut mult de muncă în ultima vreme. După interiorul pregătit pentru Ford F-150, polonezii şi-au îndreptat atenţia asupra unui model extrem de rar: Lamborghini Aventador LP720-4 50 Anniversario, ediţie creată pentru a sărbători jumătate de secol de existenţă a brandului din SantAgata Bolognese. Cum era de aşteptat, interiorul a fost regândit complet, fiind „zugrăvit” în culorile galben şi negru. Carlex a redesenat scaunele şi a folosit din abundenţă fibră de carbon şi Alcantara. „Folosirea unor numeroase cusături geometrice, a unor legături specifice, precum şi reflectarea culorilor fac din interiorul nostru o adevărată excepţie”, au declarat cei de la Carlex într-un comunicat de presă.

  • Audi TT-RS Plus by OK-Chiptuning

    Până când Audi va da naştere unei versiuni RS a noii generaţii TT, tunerii de la OK-Chiptuning au venit cu un pachet de modificări adresate vechiului, dar puternicului TT-RS Plus. Tunerii folosesc o nouă unitate de control pentru transmisia S-tronic, un ECU recalibrat şi un nou sistem de evacuare DK-Turbotecnic Dortmund. Rezultatul este previzibil: 453 de cai putere şi 659 de Nm, cu mult peste ce oferea versiunea standard, 360 de cai şi 465 de Nm. Pentru a completa pachetul, OK-Chiptuning vine cu o suspensie sport ajustabilă H&R, cu jante de 19 inch semnate OZ Ultraleggera HTL şi pneuri Toyo Proxes 255/35. Fibra de carbon nu putea lipsi nici ea, fiind prezentă sub forma unor extensii pentru spoilerele faţă şi spate, dar şi sub forma unui eleron montat pe capotă.

  • Ford Mustang by Whipple Superchargers

    Ford Mustang nu a ajuns încă în showroom-uri, dar este deja disponibil alături de un pachet de tuning impresionant, pregătit de americanii de la Whipple Superchargers. Potrivit unor informaţii neoficiale, tunerii au înlocuit sistemul de admisie şi evacuare, au recalibrat sistemul ECU şi au folosit noi turbocompresoare cu o eficienţă volumetrică mare. Rezultatul este gata să impresioneze: 700 de cai putere, storşi dintr-un motor V8 de 5.0 litri, ce ar urma să fie regăsit pe versiunea Mustang GT. Whipple nu se va opri aici cu procesul de personalizare, inginerii săi plănuind şi alte modificări mecanice, aduse admisiei şi acceleraţiei.

Mai departe...