Albul rămâne cea mai populară nuanță de caroserie pentru mașini pentru al zecelea an consecutiv: negru și gri completează podiumul

Publicat vineri, 18.12.2020 12:18 de Daniel Popescu

38% dintre cumpărătorii de mașini la nivel global preferă o caroserie albă, urmată de caroseriile negre și gri. Argintiul rămâne pe locul patru, însă culoarea albastră crește în popularitate.

Industria auto este una mai degrabă monotonă din punct de vedere al culorilor preferate de clienți, potrivit celei mai recente ediții a raportului anual realizat de furnizorul global de vopseluri Axalta.

Pe baza datelor obținute din toate țările în care se produc mașini, Axalta a stabilit un clasament care rămâne practic în mare parte neschimbat comparativ cu anii anteriori.

Astfel, 38% dintre persoanele care au cumpărat o mașină în acest an la nivel global au preferat o caroserie albă, la fel ca și anul trecut. Albul este astfel de departe cea mai populară nuanță de caroserie, la fel cum s-a întâmplat și în ultimii 10 ani, însă și aici există două nuanțe principale: Solid White (27% din totalul mașinilor) și Pearl White (11%).

A doua poziție este ocupată în continuare de nuanța de negru cu 19%, în contextul în care 5% au optat pentru Solid Black și 14% pentru nuanța Effect Black. Nuanța neagră este preferată în special de clienții modelelor de lux. Podiumul este completat de gri cu o cotă de piață de 15%.

De asemenea, argintiu rămâne pe locul 4, însă cota sa de piață a scăzut la 9%. Practic, 81% dintre mașinile vândute la nivel global în anul 2020 sunt albe, negre sau au o nuanță între alb și negru.

Totuși, raportul menționează că popularitatea culorii albastre este în creștere (7%), în timp ce următoarele poziții sunt ocupate de roșu (5%), maro (3%) și galben (2%). Doar 1% dintre mașini sunt verzi.

Sursa: Axalta via Autoblog

  • Tatraurs, vineri, 18.12.2020 12:25

    Sa fie din cauza faptului ca la majoritatea masinor albul este moca si nu trebuie platit in plus cum e cu alte culori?

  • ds, vineri, 18.12.2020 12:29

    Pentru ca nu trebuie sa platesti pentru ea. D-aia!

  • sandu, vineri, 18.12.2020 12:34

    albul si negru sunt la majoritatea marcilor oferite gratis. de ce sa dai 500 euro in plus pe o vopsea cand poti sa ii mai pui o dotare de banii astia. si asa, in bucuresti o gasesti zgariata dupa primele zile....

  • marioX, vineri, 18.12.2020 13:44

    Negru va disparea de tot pentru ca "politically corectness". Ce va ramane se va numi "alb murdar" sau "alb 13". Cunoscatorii stiu.

  • Tatraurs, vineri, 18.12.2020 14:08

    @marioX. Macar o sa ne amuzam la sah sau la alba-neagra.

  • Liviu, vineri, 18.12.2020 15:11

    Ati intuit bine motivul. Si eu am masina rosie ca asta era culoarea standard :)) Insa daca ar fi fost alba sau neagra, cred ca mi-as fi rupt de la gura cateva sute de euro ca sa schimb aspectul asta. E prea urat si banal, daca nu e un alb perlat sau un negru mat. Asa mai bine nu mai schimb masina :))

  • Liviu, vineri, 18.12.2020 15:17

    Si nu ma intelegeti gresit. Daca masina e luata strict pt transport (autoutilitara, masina pt dus copiii la scoala etc.) e firesc sa nu te intereseze culoarea. Insa daca o iei sa tii la ea, sa te distrezi si sa te simti bine cu ea, nu cred ca alege cineva alb sau negru. Cred ca asta e in subtext un studiu/sondaj care releva scopul pt care se cumpara masini.

  • dany, vineri, 18.12.2020 20:41

    a mea e albastra pt ca asa am gasit-o si se vede praful la cateva minute dupa ce o spal... regret ca nu e alba, ador nuanta asta

  • Anonim, vineri, 18.12.2020 20:59

    Alb si negru sunt culori fara taxa si majoritatea flotelor ( ca aicia vorbim de vanzari nu la persoane fizice ) sunt pe culoarea alb sau negru . Eu personal nu as alege pe masina mea culorile astea . Acuma am maro am avut bej , gri .

  • Mana-rece-suflet-cald, sâmbătă, 19.12.2020 04:30

    Culoarea neagră e cea mai vândută la mașinile second hand, sau la reducerile pentru cele noi, care zac prin stocuri. Altfel, de ce ti-ai dori mașină neagră, dacă nu trăiești în Laponia? Clasamentul se referă strict la vânzări, nu la ce si-ar dori efectiv clienții să cumpere. Nu e prima dată când văd genul acesta de știre care manipulează subtil.