ANALIZA: Cum a fost primit Dacia Duster in presa internationala

Publicat miercuri, 09.12.2009 14:21 de Bogdan Mirică

Lansarea noului Dacia Duster a fost primita bine de presa internationala, care a vazut in SUV-ul romanesc un model low-cost atragator, cu capacitati off-road.

Lansarea primului SUV din istoria Dacia a generat o multime de reactii pozitive in presa internationala de specialitate. Desi multi romani au criticat aspectul general al modelului, noul Duster a fost apreciat pentru designul sau de catre europeni, care au vazut in cel mai nou produs Dacia o masina draguta.

Multi au mers insa si mai departe si si-au exprimat asteptarile ridicate in materie de abilitatile off-road ale modelului romanesc, inzestrat cu o tractiune integrala de provenienta Nissan. Nici influenta Renault nu a fost trecuta cu vederea, multe publicatii vazand in Duster un SUV abordabil ca pret, foarte economic in versiunile dCi si de asemenea foarte fiabil.

Chiar daca ne desparte un Ocean de "Taramul Fagaduintei", americanii nu au trecut cu vederea peste o asemenea lansare. Cei de la Autoblog au inceput stirea despre noul Duster cu o idee care suna cam asa: "Stiti care este problema cu Autoblog? Nu prezinta suficiente masini romanesti." Autorii articolului sustin ca Duster va rescrie istoria modelelor 4x4. "In Europa majoritatea SUV-urilor sunt mai degraba soft-road, fiind incapabile de un comportament optim in off-road pentru ca majoritatea publicului opteaza pentru versiunile cu tractiune 4x2, din motive financiare. Pe de alta parte insa, Duster va da peste cap aceasta tendinta, pentru ca va costa mai putin si va fi capabil sa treaca peste stanci, noroaie si zapada."

Autoblog aminteste in articolul sau ca Renault a ajutat Dacia sa se ridice de la sol prin imprumutarea drepturilor de asamblare a modelului Renault 8, regasit in Romania ca Dacia 1100 si mai tarziu ca fantasticul Dacia 1100S.

Tot americanii sustin ca garda la sol si unghiurile de atac si de degajare ale noului Duster "amintesc de vechile modele Jeep Cherokee. Desi nu dispune de trepte atat de scurte ca vechiul Cherokee, Duster vine cu o tractiune 4x4 Nissan si cu un cuplu motor bun".

In finalul articolului, autorul se arata dezamagit de faptul ca sansele ca Dacia sa ofere Duster-ul in Statele Unite sunt nule. Toti cei care activeaza in prezent pe acest segment american ar trebui sa vada in Duster un munte de bani. Dar bineinteles constructorii americani au o pasiune aparte pentru camionete utilitare ieftine, simple si ruginite.

Desi nu au fost atat de categorici precum colegii americani, finlandezii de la Worldcarfans au comparat noul Duster cu proaspatul Mitsubishi RVR, afirmand ca "modelul romanesc se va adresa publicului care cauta un SUV ceva mai conventional si nu celui care cauta unul futurist, asemeni japonezului." Autorul articolului declara ca "masina de serie arata mult mai conventional decat conceptul prezentat in martie la Geneva."

Spaniolii de la Automocionblog vorbesc despre introducerea in gama Duster a unui? dintre cele mai fiabile motoare Renault, cel pe benzina de 1.6 litri si 110 cai putere. Cu toate acestea, recunosc ca unitatea diesel de 85 de cai ar putea fi insuficienta pentru o masina care vine cu 4x4 si 1280 de kilograme.

"Daca va ganditi sa cumparati un model Dacia o veti face in primul rand pentru pretul sau, desi brandul ofera standarde inalte de calitate si siguranta." Atunci cand amintesc de cei 3 ani de garantie sau 100.000 de km, Automocionblog afirma ca nu vor exista probleme in aceasta privinta, "Dacia fiind un brand care mizeaza foarte mult pe fiabilitatea modelelor sale."

Mult mai titratul site britanic Autocar vorbeste despre posibilitatea lansarii brandului romanesc in Regatul Unit. Jurnalistii sustin ca au vorbit cu surse din interiorul Renault care au confirmat posibilitatea lansarii brandului romanesc pe piata engleza. Cu toate acestea, sursa vede doar modelele Duster si Sandero peste Canalul Manecii, Logan fiind un model care nu ar avea succes. Revenind asupra noului SUV, britanicii vad in Duster un model off-road pur.

CarsRoute considera ca "Dacia a facut un pas important pe piata modelelor 4x4" si vede in Duster "un SUV solid, de incredere si usor de folosit destinat soferului de zici cu zi, care isi doreste insa si o masina de off-road ieftina."

Prestigioasa publicatie britanica Car Magazine trece in revista evolutia brandului si vorbeste despre asemanarile dintre conceptul Duster si SUV-ul de serie. "Modelul ramane insa destul de atragator, cu linii fluide, diferite de cele regasite pe Logan sau Sandero. Duster va transporta 5 pasageri si va fi mai mare decat Skoda Yeti, desi este cu 12% mai usor decat rivalul ceh in varianta 4x2."

Publicatia vorbeste si despre performantele in off-road: "Nu va asteptati la abilitatile unui Land Rover insa oferiti credibilitate modelului, care dispune de regulile de baza ale unui off-road-er si de o tractiune Nissan care pastreaza bine aderenta."

Nemtii de la Auto Motor und Sport vorbesc despre o versiune de serie "care a uitat usile cu deschidere opusa si designul revolutionar al conceptului Duster. Cu toate acestea, Dacia a pastrat trasaturile unui SUV cu bosajele mari, garda la sol si unghiul de atac".

Francezii de la Autosblog sustin ca noul Duster este un SUV care arata bine si pe care publicul il va indragi cand il va vedea pe strada. "Dupa modelul Sandero, Dacia confirma ca si aspectul estetic este important si nu numai ideea de low-cost."

Nici Autojournal nu s-a lasat mai prejos si a afirmat ca "Dacia isi consolideaza statutul de producator low-cost prin lansarea celui mai nou model Duster, care va avea aceeasi importanta ca Logan".

Cei de la L'Automobile Magazine publica articolul despre noul Duster cu titlul Aventura la pret redus. Francezii afirma ca pentru a putea pastra un pret ultra-competitiv, Duster apeleaza la banca de organe a grupului Renault-Nissan. Publicatia vorbeste despre introducerea in premiera a sistemului ESP in lista de optionale Dacia dar si despre interiorul SUV-ulu,i care ar urma sa imprumute din trasaturile Logan.

  • valentin, miercuri, 09.12.2009 14:50
    duster

    incredibil , americanii ne asteapta sa le vindem Duster ........

  • valentin, miercuri, 09.12.2009 15:04
    duster

    uite comentariu pertinent facut de un american: "Despite what Dacia claims, this is still just a turd of a "cute-ute." Let me elaborate: It lacks solid axles front and rear. It lacks a part-time, full-locking transfer case. It lacks a low-range gearset. It lacks a ladder frame. It lacks heavy-duty skidplates. It lacks locking differentials. It lacks all-terrain or off-road tires."

  • ddd, miercuri, 09.12.2009 15:23
    @valentin

    ... la fel ca orice SUV (subliniez SUV) care se vinde in lumea asta ...

  • ALX.CT, miercuri, 09.12.2009 15:35
    Bravo Dacia

    @ ddd Asta vroiam si eu sa zic. @ ValentinLa pretul asta doar nu vrei sa ai .....Land Rover (ex.). Sunt uimit si placut surprins de evolutia marcii Dacia. Felicitari Dacia.

  • davyd, miercuri, 09.12.2009 15:47
    duster

    de un lucru sunt sigur....se va vinde mai bn ca un skoda yeti care pana acum nici nam avut ocazia sal vad macar o data pe strada.....si nici nus curios sal vad

  • Alin, miercuri, 09.12.2009 15:53
    @valentin

    Asta spune un american care foloseste un "SUV" de 3 tone , cu motor de 6l V8 , 2 punti rigide , 4x4 permanent si cu care isi duce copii la scoala ? am dreptate ?

  • scuderia, miercuri, 09.12.2009 16:40
    :|

    noi romanii suntem cei mai parliti din europa..dar la capitolul mofturi suntem pe primu loc...mie unu mi-a lasat o parere pozitiva...sunt curios si de interior cum arata

  • Alex Radoi, miercuri, 09.12.2009 18:22
    Ce nu imi place...

    ...este ca nu are discuri de frana pe spate. Cam aiurea in anul 2010 si la o masina de dimensiunile astea. Dar daca o sa fie ieftina, e clar ca tehnologia este si ea un pic mai invechita. Dar la banii astia, tot un Suzuki SX4 as cumpara. E adevarat ca e mult mai mic, dar macar e la a doua generatie, e deja verificat, e fiabil, interiorul e finisat foarte bine, are o groaa de optionale iar Suzuki are traditie pe masini 4X4 de mici dimensiuni. Motoarele sunt si ele mai puternice si cu EURO 5. Deci nu mai platesc nici taxa.:))) Cert e ca Dusterul e mai frumos pe afara. Nimic de zis la acest capitol.

  • ian, miercuri, 09.12.2009 18:55

    si totusi ce consum mediu are? inca n-am gasit nicaieri mentionat consumul

  • cozappz, miercuri, 09.12.2009 19:39
    Aveti dreptate

    Si Valentin si ddd au amandoi perfecta dreptate. Nu cred ca ceea ce Valentin a luat de la americani va fi implementat de fabrica pe Duster, dar speranta moare ultima si da al dracului de rau din picioare.

  • Andrei, miercuri, 09.12.2009 20:12
    ESP

    doamne traiesc so vad si pe asta !dacia cu esp !dale doamne minte bv lor ! bv dacia !asteptam si tapiteria de piele.si nu glumesc..BRAVO DACIA!

  • bozzo26, miercuri, 09.12.2009 21:19

    vreau pe alb perlat , si interior alb:D, geamuri fumurii si radio-cd Sony Xplode, suport pahar pe usa de la Mc'Donalds, preshuletz sa pun pe bord pentru a-mi etala telefoanele, suport de CD pe parasolar , si nu in ultimul rand Matanii de la Biserica Sf .... nush cum , astea sunt dotari de baza :D:D

  • Perti, miercuri, 09.12.2009 21:58
    [email protected]

    @Alex Radoi: Vezi ca nu esti bine informat... Dacia Duster va avea motoare Euro 5 si nu vei plati taxa de inmatriculare. Informeaza-te (citeste toate articolele) si abia apoi comenteaza.

  • ironR, miercuri, 09.12.2009 22:31
    am elucidat!

    In sf si ceva date! 1280kg cu 4x4 inclus si 105 cai distribuiti in 6 trepte, unghi mare de atac, daca-i pun si ESP jos palaria! Oricum are 4x4 nu e nevoie neaparata de ESP. Sa speram ca va fi o varianta full cu motorul amintit mai sus la maxim 15,000E, dar nu cum au prezentat loganul de 5000 care s-a transformat in 6500! Il asteptam la un test drive :)

  • LUCCI, miercuri, 09.12.2009 23:11
    @davyd

    Skoda a luat reteta succesului de la nemti de la A la Z; face masini bune dar s-a spurcat la bani.Ca sa iei o Fabia cu un motor normal (4 pistoane) si un minim de dotari decente pt. sec.21,trebuie sa dai un porcoi de bani(cca 12000),si daca mai adaugi 5-700,intri in curtea lui Renault sau Chevrolet ,care ofera mult mai mult la acesti bani.Nu-mi vorbiti de calitate,pt. ca in ziua de azi departajarea intre produsele diferitor marci este deosebit de grea datorita stachetei ridicate de la an la an de producatorii ce au dorit sa prinda din urma liderii.Si multi au reusit.P.S.Pentru turbatii care ma vor ataca ,conduc un Golf 4,deci nu sunt de la ,,inamic'' si stiu ce vorbesc.

  • MCD, miercuri, 09.12.2009 23:52
    1280kg

    wow 1280kg ce SUV este asta de carton?? astept testele Euro NCAP probabil va lua 1/2 stea sau 5 daca da ceva spaga renault Hai sa fim seriosi SUV de 1280kg nici de 3 tone ca cele americane de es yeti are 2 tone

  • adn opel, joi, 10.12.2009 01:54
    bravo Dacia

    poate dam lovitura,este cam clasica forma,neutra pot sa zic dar poate romanul si tehnologia japoneza se impaca bine,la consum ma abtin,depinde de aerodinamicitate,suspensii la fel,oare sunt tari ,moi sau calea de mijloc,dar TABLA SI GREUTATEA MA INGRIJOREAZA,daca iar este conserva si rugineste repede si este coala de hartie si pretul pieselor este de brand respectabil o sa cumpere doar zmintitii sa moara fericiti ca au avut SUV si mai ales NOU,sa speram ca se va vinde afara si devenim si noi cunoscuti dupa legendaARO,sa auzim de bine.

  • bogdan, joi, 10.12.2009 09:05
    sigur....dacia

    Sa nu uitam cine se plangea ca nu are bani anu trecut de salarii - si cine a trimis in somaj tehnic o gramada de angajati .... Ne laudam cu super modele noi - care vor sparge piata - da' pe partea ailalta nu suntem in stare sa dam un salariu la angajati. Paradoxul romanesc.... Sunt sigur ca vor exista sute de mii de oameni care vor cumpara si acest model ca deh .... romanu nu e prost destul daca nu e si fudul.

  • Mircea, joi, 10.12.2009 09:43
    Lamuriti-ma, va rog

    Masina asta este deja lansata? Eu am inteles ca astea sunt doar poze..daca sunt doar poze, de unde stiu cei care sunt pro/contra cum o sa fie masina? Da, se poate sa ne facem o idee despre cum ar trebui sa se comporte, dar de la imagine la realitate e ceva "drum". In alta ordine de idei, mie nu-mi place partea frontala. Chestie de gusturi, dar cred ca puteau veni cu ceva mai interesant (nu atat ce a fost pe concept) dar niste faruri mai...altfel cred ca ar fi lasat o impresie si mai buna. Pentru Automarket: astept episodul in care trebuie sa redesenam Dacia Duster, stiu deja ce as schimba :)

  • Cristi, joi, 10.12.2009 09:57

    Motorul ala extraordinar de fiabil e cumva cel de pe megane si scenic la care picau in draci fuliile defazoare?

  • Alex Radoi, joi, 10.12.2009 10:42
    Sa nu ne hazardam...

    ...afirmand ca asta e un SUV. Are o greutate aproape identica cu SX4, si este doar un Crossover. Atat. (@MCV: ai observat bine :;))

  • nick, joi, 10.12.2009 14:31
    Bravo Dacia!

    Ca o chestie de gust, de la Suzuki nu se merita decat Swift Sport pentru stabiltiate si senzatii. SX4 e uratica la fel ca fratele geaman Fiat Sedici. Duster arata bien pe afara, astept interiorul si cuplul de la 1.5 DCI de 105 cai e mai mult decat suficienet petnru o masina de 1280kg. Sunt motoare destul de destepte DCI-urile astea, am condus si Logan cu motorul de 85 cai si Megane II cu motorul de 105 cai. Consum mic, oricat de mult o incarci si oricat de tare mergi. Bravo Dacia!

  • tsi, joi, 10.12.2009 16:51
    pt toti fazanii, papagalii alfabetizati

    Motoarele prezente pe Duster au fost testate si para-testate de-a lungul timpului pe aproape toate modelele Renault si garanteaza fiabilitate si robustete. Documentati-va, cereti pareri inainte sa scrieti.

  • dacia, joi, 10.12.2009 19:41
    da

    best seller :D

  • gi, joi, 10.12.2009 21:29
    pt nick

    FISA TEHNICA Marca/Model/Versiune 1.5 dCi Lungime (mm) 4310 Latime (mm) 1820 Ampatament (mm) 2670 Greutate (Kg) 1280 Capacitate (cc) 1461 Puterea maxima (CP/rpm) 105 Cuplu maxim (Nm/rpm) 240

  • relu, joi, 28.01.2010 12:37
    pentru ESP

    Are chiar si tapiterie de piele....................