ANALIZA: Dacia Duster versus rivalii sai directi

Publicat luni, 12.04.2010 15:49 de Sebastian Toma, Mircea Meșter

Automarket a realizat o comparatie complexa intre noul Dacia Duster si cinci rivali ai sai de pe segmentul SUV-urilor accesibile: Skoda Yeti, Hyundai ix35, Fiat Sedici, Suzuki SX4 si Nissan Qashqai.

Lansarea noului Dacia Duster animeaza rivalitatile din segmentul SUV-urilor compacte. Iar destinul face ca absolut toate modelele din acest segment sa fie noi pe piata (cazul Duster, Yeti sau ix35) sau sa fi primit foarte recent un facelift (cazurile SX4, Sedici sau Qashqai), astfel ca batalia pe vanzari se anunta una extrem de tare.

Automarket a facut o comparatie in segmentul SUV-urilor cu pret accesibil disponibile pe piata din Romania. Am comparat dimensiunile si caracteristicile esentiale ale unui SUV: ampatamentul, unghiul de atac si unghiul de degajare, dar si volumul portbagajului. Nu am lasat deoparte gama de motorizari si performantele acesteia, alaturi de pretul de achizitie al acestor modele. Jucatorii din comparatia noastra sunt Dacia Duster, Skoda Yeti, Hyundai ix35, Fiat Sedici, Suzuki SX4 si Nissan Qashqai. Desi Nissan Qashqai nu apartine neaparat acestui segment, fiind mai degraba un crossover de alta natura si cu alte calitati, am decis sa il adaugam acestei comparatii pentru a oferi un termen de comparatie publicului interesat de acest model.

DIMENSIUNI

Pentru a realiza o analiza simpla care determina spatiul interior si cel destinat bagajelor, criterii importante pentru achizitia unui SUV, am comparat ampatamentul si capacitatea portbagajului ale modelelor incluse in analiza noastra. Cele doua valori sunt suficiente pentru a crea o idee despre spatiul oferit de modelul in cauza, iar castigatorul la capitolul ampatament este Dacia Duster. Modelul din Mioveni are un ampatament de 2.673 mm, in timp ce modelul cel mai apropiat de acesta, Hyundai ix35, are un ampatament de 2.640 mm. Pe locul trei vine Nissan Qashqai facelift, cu 2.630 milimetri. Pe de alta parte, la capitolul spatiu destinat bagajelor, Dacia Duster vine pe locul doi, fiind surclasat de Hyundai ix35. Clasamentul ramane neschimbat pentru celelalte patru locuri.

CLASAMENT subcategorie AMPATAMENT: 1) Dacia Duster (6p) ; 2) Hyundai ix35 (5p) ; 3) Nissan Qashqai (4p) ; 4) Skoda Yeti (3p) ; 5-6) Fiat Sedici, Suzuki SX4 (2p) ;


CLASAMENT subcategorie VOLUM PORTBAGAJ: 1) Hyundai ix35 (6p) ; 2) Dacia Duster (5p) ; 3) Nissan Qashqai (4p) ; 4) Skoda Yeti (3p) ; 5-6) Fiat Sedici, Suzuki SX4 (2p)


GAMA DE MOTORIZARI

Segmentul SUV-urilor entry-level trebuie sa faca pe plac unei game intregi de consumatori, care doresc fie un motor economic, fie un motor cu un cuplu motor mare oferit la turatii joase, fie un motor care sa ofere un echilibru intre puterea maxima si cuplul motor maxim. Tocmai de aceea, cea mai buna politica pentru un constructor este de a oferi o gama larga de motorizari, pentru a atinge si cele mai neobisnuite cerinte ale consumatorului de rand. Cea mai bogata gama de motorizari din comparatia noastra este cea a lui Skoda Yeti, model oferit alaturi de cinci motoare, urmata de gama Nissan Qashqai. Pe de alta parte, cel mai puternic motor din segment este gasit pe Hyundai ix35, urmat indeaproape de Skoda Yeti. In timp ce coreenii de la Hyundai ofera un 2.0 CRDI de 184 CP si 383 Nm, cehii de la Skoda pun la bataie un TSI de 1.8 litri care dezvolta 160 CP si 250 Nm. Nissan vine la lupta cu un dCi de 2.0 litri care ofera 150 CP si 320 Nm, in timp ce Sedici si SX4 ofera o unitate diesel de 135 CP si 320 Nm, iar Duster are un dCi de 1.5 litri cu 110 CP si 240 Nm. Deoarece in acest segment motorizarile diesel sunt mai importante decat unitatile otto, Dacia Duster a primit un punct in plus deoarece are doua motoare diesel si un motor otto, in timp ce Suzuki SX4 a primit un punct in plus gratie motorului entry-level de 1.5 litri.

CLASAMENT: 1) Skoda Yeti (6p) ; 2) Hyundai ix35 (5p) ; 3) Nissan Qashqai (4p) ; 4) Suzuki SX4 (3p) ; 5) Dacia Duster (2p) ; 6) Fiat Sedici (1p)


PERFORMANTE

Dat fiind faptul ca aceste modele au si capacitati off-road, vom puncta separat performantele de pe sosea de cele de pe teren accidentat.

CEA MAI RAPIDA ACCELERATIE 0-100 km/h: 1) Skoda Yeti 1.8 TSI (8.4 secunde) ; 2) Nissan Qashqai 2.0 dCi (9.5 secunde) ; 3) Hyundai ix35 2.0 CRDi (10.1 secunde) ; 4) Fiat Sedici 1.6 i (10.7 secunde) ; 5) Suzuki SX4 2.0 DDIS (11 secunde) ;  60 Dacia Duster 1.6 16v (11.5 secunde);

CLASAMENT subcategorie ACCELERATIE 0-100 km/h: 1) Skoda Yeti (6p) ; 2) Nissan Qashqai (5p) 3) Hyundai ix35 (4p) ; 4) Fiat Sedici (3p) ; 5) Suzuki SX4 (2p) ; 6) Dacia Duster (1p);

CELE MAI BUNE UNGHIURI DE ATAC SI DE DEGAJARE in grade: 1) Dacia Duster (30/36); 2) Hyundai ix35 (24.2/26.9) 3) Fiat Sedici (20.30/31.1); 4) Suzuki SX4 (20.30/31.1) ; 5) Nissan Qashqai (19.2/30.2) ; 6) Skoda Yeti (18.8/17.9) ;

CLASAMENT subcategorie UNGHI DE ATAC/DEGAJARE: 1) Dacia Duster (6p) ; 2) Hyundai ix35 (5p) ; 3-4) Fiat Sedici, Suzuki SX4 (4p) ; 5) Nissan Qashqai (2p) ; 6) Skoda Yeti (1p)

CONSUM

Consumul de carburant este un element important la alegerea oricarei masini, deoarece dicteaza autonomia acestui model. Desi la prima vedere clientii de SUV-uri nu sunt extrem de afectati de acest capitol, cumparatorii de SUV-uri accesibile au motive sa fie cu ochii si pe rubrica unde este afisat consumul de carburant estimat al unui model. Modelele cu cel mai bun consum din segmentul SUV-urilor compacte sunt cele echipate cu un motor diesel, motorizarile otto fiind lasate si de data aceasta in urma. Castigatorul acestei categorii este Nissan Qashqai 1.5 dCi, cu un consum mediu anuntat la doar 5.1 litri la 100 kilometri. Pe locul doi vine Dacia Duster 1.5 dCi, care anunta un conum mediu de 5.3 litri, urmati de Skoda Yeti 2.0 TDI tot cu 5.3 litri. Atat Hyundai ix35, cat si Fiat Sedici si Suzuki SX4, anunta un consum mediu de 5.5 litri pentru versiunile diesel echipate cu motoare de 2.0 litri.

CLASAMENT: 1) Nissan Qashqai (6p) ; 2-3) Dacia Duster, Skoda Yeti (5p) ; 4-5-6) Fiat Sedici, Suzuki SX4, Hyundai ix35 (3p)

MASA PROPRIE

La acest capitol al analizei noastre, am comparat masa proprie a versiunilor 4x2 ale modelelor de mai sus. Regula este simpla %u2013 modelul cel mai usor primeste cele mai multe puncte la aceasta categorie. Dacia Duster este cel mai usor model din comparatia noastra, avand o masa de numai 1.160 de kilograme in versiunea 4x2 1.6 16v. Pe locurile 2 si 3 stau Fiat Sedici si Suzuki SX4 cu o masa de 1.215 kilograme fiecare, iar Nissan Quashqai cantareste 1.297 kilograme, in timp ce Suzuki Yeti are o masa de 1.446 kilograme, iar Hyundai ix35 ocupa ultimul loc din aceasta comparatie, cu o masa de 1.753 kg.

CLASAMENT: 1) Dacia Duster (6p); 2-3) Fiat Sedici si Suzuki SX4 (5p); 4) Nissan Qashqai (3p) ; 5) Skoda Yeti (2p) ; 6) Hyundai ix35 (1p);

PRET

Asa cum ne asteptam, Duster loveste greu in adversarii sai la acest aspect, pretul de pornire al modelului romanesc fiind cu aproape 2000 de euro mai mic decat cel al urmatorului clasat, Suzuki SX4 (10.500 versus 12.250 de euro). Considerat de multi rivalul principal de piata al lui Duster, Skoda Yeti pleaca de la 15.466 de euro cu TVA inclus, pret disponibil pentru versiunea TSI de 1.2 litri si 105 CP.

CLASAMENT PRET: 1) Dacia Duster (6p) ; 2) Suzuki SX4 (5p) ; 3) Skoda Yeti (4p) ; 4) Fiat Sedici (3p) ; 5 Nissan Qashqai (2p) ; Hyundai ix35 (1p)


DESIGN

Capitolul design este intotdeauna un punct sensibil atunci cand vorbim de modele low-cost. Fie ca e vorba de un model de clasa mini, o compacta sau chiar un SUV, designerii unui model low-cost au mainile legate atunci cand trebuie sa deseneze urmatorul model al unui constructor care vrea sa se lupte pe acest segment. In cazul SUV-urilor, designerii primesc inca o provocare de la ingineri - acestia fiind nevoiti sa lase loc atat in fata, cat si in spate sau in profil pentru a obtine valori cat mai bune ale unghiului de atac/ventral/de degajare. Pentru a elimina pe cat se poate criteriul subiectiv din ecuatie, fiecare membru al redactiei Automarket a votat separat, rezultatul de mai jos fiind un amestec al gusturilor noastre.

CLASAMENT DESIGN: 1) Nissan Qashqai (6p) ; 2) Dacia Duster (5p) ; 3) Hyundai ix35 (4p) ; 4) Suzuki SX4 (3p) ; 5) Fiat Sedici (2p) ; 6) Skoda Yeti (1p) ;


CONCLUZII

Daca e sa analizam exclusiv elementele comparabile in acest moment, Dacia Duster castiga in fata concurentei, chiar daca luam in calcul Nissan Qashqai sau Hyundai ix35, modele care pot fi considerate de segment si prestanta superioare. Chiar si in aceste conditii, diferenta finala este una mare, de cinci puncte fata de Nissan Qashqai, principalul criteriu care face diferenta fiind in mod evident pretul scazut al lui Duster. Evident, analiza unor elemente aditionale care pot fi subliniate exclusiv printr-un test comparativ (cum sunt calitatea materialelor sau tinuta de drum) ar declasa Duster si ar puncta mai bine Qashqai si Hyundai ix35, deoarece modelul romanesc este construit mai degraba pentru cei care isi doresc un SUV entry-level decat pentru cei care vor ceva mai mult de la o masina de acest tip.

Una peste alta, Duster a reusit sa castige patru categorii, unele fiind extrem de importante pentru un SUV, indiferent de segmentul din care acesta face parte: Pret, Ampatament, Unghiuri de atac/degajare si Masa proprie. Un start doarte bun pentru un model fara istorie pe segmentul SUV-urilor compacte.

CLASAMENT GENERAL: 1) Dacia Duster (42p) ; 2) Nissan Qashqai (37p) ; 3) Hyundai ix35 (35p) ; 4) Skoda Yeti (31p); 5) Suzuki SX4 (29p) ; 6) Fiat Sedici (25p)

  • Traian Base', luni, 12.04.2010 19:40
    Struguri acrii in capul celor ce cumpara Duster!

    Dacia Duster will suck big time pt ca este o masina lowcost, adica varza care nu dai 2 lei pe ea, doar daca treci de la ARO.Parca si ii vad pe ciobanii aia cu globurile alea negre pe cap care merg sa numere oile de pe camp. O sa se bucure de masina sarantocii care nu au bani si vor masina! Dintre cele de mai sus eu votez Fiat Sedici!

  • kretzoooo, luni, 12.04.2010 19:46
    Parerea Mea

    1.Hyundai mai tare ca Skoda ? nu prea cred. 2.Design Duster mai bun decat ix35?...,iar Yeti mai urat decat fratii Sx4 & Sedici hmm 3.Skoda le face pe toate la confort (Auto motor si sport) si motorizare si aici sa nu ii aud pe aia care spun ca mananca ulei si chestii dastea ca nu tine.

  • gtrazvan, luni, 12.04.2010 19:47
    hahahaha

    hahahahaa Ce test rupt :))))))) Greutatea mai mica e mai buna la ce?//// Siguranta unde apare sau nu e importanta......:))) PRAF

  • sss, luni, 12.04.2010 19:51
    Traian Base'

    da tu ce masina ai?

  • ian, luni, 12.04.2010 19:51

    @traian...daca nu ai bani in romania e pt. ca muncesti cinstit si pt ca unul cu pseudonimul tau conduce aceasta tara...asa ca..lipitorile care nu se mai satura si se plimba cu masini foarte scumpe le pot multumi acestor ,,sarantoci,,care muncesc in locul lor si lui ...base...care....n-are rost...probabil nu intelegi nimic...

  • Ion, luni, 12.04.2010 19:54

    Cred ca se refera la OFF-ROAD cu greutatea.......e cam ciudat rau clasamentu si cam prost facut

  • Alex, luni, 12.04.2010 20:08
    Design-ul Daciei Duster este superior duo-ului Suzuki SX4 / FIAT Sedici ?

    Desi sunt de ceva timp pe piata, cele doua modele desenate de Giugiaro sunt dupa parerea mea peste Dacia Duster la capitolul design si nu numai .

  • doru_vl, luni, 12.04.2010 20:32
    parere

    trebuia inclus si clasamentul la PRET!!!!

  • C-G-C, luni, 12.04.2010 21:03
    Opinia mea

    ix35 si Qashqai intra in cu totul alta clasa. Superioare atat ca pret, dar si ca prestanta, mai ales in cea onroad (confort mai bun, materiale mai bune, motoare mai bune, etc etc). Personal, pe astea doua, nu le vad ca si concurenti reali. Skoda Yeti este principalul concurent, insa dotata similar cu Duster are un pret mult mai mare. Este adevarat ca are o lista de dotari mult mai bogata, materiale mai de calitate la interior si probabil un confort sporit. Partea negativa ar fi ca nu este un SUV in adevaratul sens al cuvantului, mie imi da impresia unei Fabia Combi mult mai urata. Fiatul si Suzuki (aceeasi masina defapt) sunt net inferioare. Sunt scumpe, incomparabile ca prestatie in offroad, calitatea fabricatiei similara, mai mici etc etc. Clasament personal: 1. Qashqai 2. IX35 3. Duster 4. Yeti 5. Sedici&SX4 (aceeasi masina) 3.

  • slv83, luni, 12.04.2010 21:12
    Miorita

    Cred ca anul acesta voi deveni cioban!

  • emanuel, luni, 12.04.2010 21:21
    design?

    Hai bah Mestere, cum puteti mah sa puneti Duster in fata lui ix35 la Deisgn? Capitolul siguranta sa zicem ca lipseste datorita testelor EuroNCAP, dar si asa, cred ca Duster nu scoate mai mult de 4 stele. Per total, cred ca pe primul loc ar fi trebuit sa fie ix35, cu toate ca e ceva mai slab decat Qashqai, dar e mai ieftin si are un design pur si simplu sublim. Si Yeti e OK, dar e mult prea scump. Duster as lua doar din patriotism, pentru ca masina nu-mi place deloc. Totusi, abia astept sa o testez. Bafta!

  • emo, luni, 12.04.2010 21:50
    traian base'

    Eu nu inteleg, daca cineva s-a semnat traian base', de ce trebuie sa presupuneti ca a semnat cineva la misto? ce base nu are internet? :))

  • scipio, luni, 12.04.2010 21:57

    Mi se pare irelevant sa compari versiuni diferite pe fiecare criteriu. Adica Duster castiga la pret cu un model chel dar apoi in toate celalalte teste este luata in considerare alta versiune. Cred ca era mult mai bine daca ati fi luat cate o versiune de la fiecare marca si le-ati fi comparat asa.

  • odin27, luni, 12.04.2010 22:01
    @emanuel

    Eu votez pentru design-ul Duster-ului in fata noului Tucson. Trebuie sa vezi Duster-ul in realitate ca sa intelegi cat de frumos este. IX35 nu are nimic original. Aceeasi idee este reluata si pe Ford Kuga. In plus hyundai-ul pare o masina fragila de asfalt. Duster are forme mai zvelte, mai placute, mai musculoase. Si pare destul de lat. Apropo de EuroNcap. Tucson a obtnut 4 stele la EuroNcap. Nu stiu de ce facei presupunerea ca ar fi putea obtine mai multe stele decat Duster la EuroNcap. Airbag-urile nu sunt totul. S-a demonstrat la Exeo care are si airbag-uri pt genunchi.

  • abc_e?, luni, 12.04.2010 23:00
    .

    subscriu la parerea de mai sus

  • antonny, luni, 12.04.2010 23:18
    duster nu are concurenti ........

    domnule traian base ' ciobanii de la noi au touareg si nici nu o sa isi cumpere sunt prea smecheri....eu zic k e castigator in fata sx4 ,yeti si sedici

  • Hunter, luni, 12.04.2010 23:23

    :))))) Ce tare, zicea cineva mai sus ca ce naiba, Base nu are net ?! Pai chiar asa....probabil o fi chiar el....tot o luat Duster-ul ala deloc discriminatoriu, unicul exemplar rosu etc etc. S-o dat de cateva ori cu el si ce o zi....."ha ha ha....ce gluma buna e masina asta......gaozarii aia de la Mioveni se cred mari si tari cu cotetzu asta 4x4.....ha ha ha.....le-am zis-o.....da-o dracu ca o bag in garaj la SPP si au ei grija de ea....o mai iau cand si cand sa ma vada lumea cand merg sa imi cumpar apa minerala de la hyper-market.....ha ha ha" Dupa cum se spune.....istoria se repeta.....mare adevar a grait cel ce a spus-o pentru prima data. Acelasi tam-tam ca si la lansarea Logan-ului....unii pro(sti) si altii contra.....ca asa si pe dincolo.....romanu se pricepe la toate si se da cu parerea despre toate. Duster este conceput ca low-cost. PUNCT !!!! Este o masina simpla, de bani putini, masina de tras zi de zi de ea si sa iti faci treaba, ca doar in principiu cam asta este rolul unei masini, este un rau necesar, cam de nelipsit in ultimii zeci de ani. Va fi clar un succes ca si Logan si Sandero, si daca nu la noi in tara (foarte putin probabil) atunci la vestici, care gandesc cu capul si cu portofelul, nu cu ifosele si cu epatarile ce le au unii in cap. PS: Foarte tare reclama ce ruleaza mai nou la TV.....cu aia de are partzuri in cap si dupa ce lasa masina la dealer si afla pretul....spune.....".....pffff.....atat de putin pentru valoarea noastra....?!" ABSOLUT DEMENTIALA GANDITA FAZA !!!! Cel putin pentru nivelul de cultura a unora din tara asta (multi de altfel) este perfect caracteristica o replica si parere de genu asta.

  • tzenu_bmw, luni, 12.04.2010 23:32
    bravo dacia............

    ai facut o masina sa ne scoata din anonimat. ce mai asteapta romanu de la dacia??????? un coupe........oricum ar fi il asteptam cu drag........

  • LuCi, luni, 12.04.2010 23:53
    Duster

    mai vad cate un comentariu cam ca sedici e mai fain dacat Duster :))bine acolo :))

  • schumi, marţi, 13.04.2010 08:18
    @Automarket

    Eu va inteleg ca va e foame dar nici chiar asa.

  • Praf in ochi, marţi, 13.04.2010 08:45
    Teste

    Acest clasament este facut ptr ca noi romanii sa ne mindrim. URAAAAAAAAAAAAAAAAA......pai cum puii mei poate cineva sa compare niste masini alegand de la una cele mai bune criterii ???!!! Nu inteleg ! Normal ca daca te apuci sa compari un motor de 2 litri (chiar diesel fiind) cu unul de 1,5 l si o bagi ca ala de 1,5 consuma mai putin te rad si curcile ......cu cat consuma mai putin ? Cu imensa cantitate de 0,2 % ....care oricum sunt niste valori variabile dependente pur si simplu de o multime de factori . Tinand cont de diferenta de putere / cuplu , cel de 1,5 consuma mult !!!! Nu cred ca poti pune in fata (intr-un clasament ) pe cel de 1,5 l. In plus , se fac analogii intre versiunile cele mai simple de echipare , de la un model , cu alta mai scumpa de la altul ( de regula , cele care trebuia sa iasa primul !!!) Trebuia luate cele mai scumpe versiuni diesel si comparate . PUNCT . Apoi luate cele mai scumpe versiuni Otto si comparate . PUNCT . Apoi , designul , este chiar ceva subiectiv si nu ar trebui sa fie un criteriu de analogie sine die . De gusti bus ......PS Cel mai bun test al lui Duster ar fi cu ele insusi !! PSS Daca acest model de Mioveni va fi o masina buna si fiabila , se va demonstra in timp , nefiind nevoie de teste de acest fel (teste tipic mioritice)

  • eee, marţi, 13.04.2010 11:32
    consum

    tdi-ul de 2.0 nu consuma 5 si ceva mixt decat daca il lasi la relanti pe costa in jos scos din viteza. fara 8% nici nu se misca in oras, si nici fara 5% in afara, doar daca esti cuminte rau de tot. si acum din experienta spun cifrele: passat 2.0 tdi - mixt 10.5%, logan 1.5 dci mixt 4.6%, acelasi stil de condus, al meu :D nu sariti acuma ca e diferenta de greutate si alte aberatii, stiu asta, voiam sa spun ca dci-ul nu consuma 6% urban orice i-ai face, pe cand tdi-ul de 2.0 m-a dus si peste 13%. si da, sunt cioban si mi-am luat passat si o sa il dau sa imi iau duster.

  • Praf in ochi, marţi, 13.04.2010 12:08
    Duster 2

    @eee.......valorile de consum la care ma refer sunt citate din articolul de mai sus (presupun ca l-ai citit) Nu eu am spus ca 2,0 tdi consuma atat sau 1,5 dCI atat......ci cei care au scris articolul !!! Stiu ca diferenta este ceva mai mare , dar nu cat ai scris tu ....adica si acum din experienta spun cifrele: passat 2.0 tdi - mixt 10.5%, logan 1.5 dci mixt 4.6%, acelasi stil de condus, al meu :D....2tdi -ul consuma dublu ca si consum mixt ...?!!!! asta nu o mai cred . Doar daca cu tdi ul ai facut liniute de la semafoare , iar cu dci -ul ai mers cu 100 kmh pe autostrada ...In plus , analogiile se fac cand si conditiile sunt similare ( loganul vs passat functioneaza in acelasi regim si conditii . Si eu conduc diferit de la o ora la alta , deci nu e ceva relevant ....( am scos cu masina benzina 1,8 /140 CP pe drum national (cca 350 km) mergand legal , vreo 6 % , dar in alta zi , pe acelasi traseu , cu aceeasi masina , am scos 9% chiar 10 ....Si in fond , orice lupta cu timpul prin marirea vitezei , se plateste in plus la benzinarie , indiferent de motorizare .O zi buna....

  • schumi, marţi, 13.04.2010 12:25
    ...

    @pt "antepostitori" Baieti nu mai comparati mere cu pere. Ce performate are 2tdi fata de 1.5dci ? In alte ordine de idei, daca cei de la Dacia (= Renault ieftin) mai sunt pupati atat, maine-poimaine vor scoate si supecar-ul "lowcost" :D. Macar daca angajatii de la Dacia ar avea salarii pe masura vanzarilor. Dar aceste "succesuri" nu fac decat sa ingrase francezii de la Renault.

  • ice, marţi, 13.04.2010 13:39
    @traian

    traiane cand o sa ai tu 2% din banii care ii au aia cu "glob negru pe cap" atunci sa mai intri pe automarket pana atunci du-te pana in mall si mai bea o apa pe banii lui tactu' si on-topic : testul putea fi facut mai la sange un pic si sa se mearga numai pe o motorizare nu acuma luam in calcul versiunea 4x4 acuma cea 4x2

  • LauCalin, marţi, 13.04.2010 14:14
    care concurenta?!

    In primul rand comparatia asta nu e prea bine gandita pentru ca Duster se diferentiaza de toate. Adica are cate putin din fiecare la pretul cel mai scazut. Deci, cel putin teoretic e cel mai avantajat. Din nou se face proasta comparatiei cu Skoda Yeti, desi sunt masini care difera destul de mult. Si nici cu Sedici sau SX4 nu se poate compara. Dusterul a fost gandit ca un SUV, nu cross over, asa cum sunt cea mai mare parte din comparativul asta. Pe unde poti baga un Duster, un Yeti de exemplu nu va putea ajunge pentru ca are abilitatile off road net inferioare. Uita-ti la unghiurile fiecareia si sistemele 4x4 de care dispun si veti vedea ca nu prea se pot "pune" cu Dusterul. Doar Nissan si Hyundai se apropie de Duster, insa pierd din start pentru ca sunt mai scumpe. Asa ca, daca e sa comparam Duster cu SUV-uri (pentru ca Duster e un SUV), trebuie sa ne uitam la alte masini, nu la ce a pus Automarket aici. Iar acele alte masini sunt net dezavantajate pentru ca sunt mult mai scumpe si se pot cumpara mai greu. Cu alte cuvinte, Duster nu prea are concurenta (la un pret asemanator). Ah, ce-mi place marketingul celor de la Renault! :)))

  • thewowthing, marţi, 13.04.2010 14:22
    Fiat Sedici = Suzuki SX4

    Faruri identice..

  • ha ha ha, marţi, 13.04.2010 14:26
    ha ha haaaa

    Ceea ce au incercat ei sa faca prin analiza asta care lasa de dorit, este necunostinta de cauza versus nerulare in test practic pe strada cu masinile astea.Daca era linga vreuna din ele in poza vreun redactor de la automarket, mai credeam.Asa insa, e doar praf in ochi, rezultatul a ceea ce au citit si ei pe net.Iar ca sa faci un test din asta, iti trebuie masini apropiate ca pret, dotari si gama de incadrare S.U.V.Adica nu poti testa de exemplu VW Touran, versus Peugeot Partner, pentru ca Peugeot intra in clasa utilitarelor.Iar Duster versus Qashqai, pica din start, deoarece sistemul 4*4 de pe Qashqai, este imprumutat si lui Duster, amindoua masinile avind aceeasi platforma de productie.Hyunay si Fiat, se poate lupta mai bine cu VW Polo Cross Over.Iar Skoda, dupa cate imi aduc aminte, a anuntat oficial ca va scoate un concurent low cost pentru Logan, deci nu pentru Dustersta este parerea mea.Poate ma insel, poate nu...

  • mosu, marţi, 13.04.2010 14:41
    gtrazvane

    Greutatea mai mica e mai buna, de exemplu, la atletism asa cum greutatea mai mare e cu siguranta mai buna la sumo :))) ... cati anisori ai Greucene?

  • COCALARU SEF, marţi, 13.04.2010 14:56
    Anunt pentru toti cocalarii marunti:

    Asa baieti! Dati in ei! Cum mama naibii sa fie Duster cel mai bun? Cand voi (care nu aveti masini pe acasa si va uitati si conduceti numai pe internet) stiti ca toate masinile straine sunt mai bune. Nu ii iertati!!!! Ce e aia design? Duster-ul trebuie sa fie (obligatoriu) cel mai urat!!!!!!!!! Nu mai masinile peste 300 CP si cu acceleratie de 6 secunde pana la 100 Km/H pot fi considerate off-road!!! Mai copiilor!!!!!!!!!! Nu mai scrieti pe net! Duceti-va la scoala si apucati-va sa invatati! Lasati net-ul sa mai respire caci, cat de curand, o sa intoxicati tastele calculatoarelor cu elucubratiile voastre! SCULAREA!!!!!!!!!

  • eba, marţi, 13.04.2010 15:01
    @toti inviosi

    nu mai criticati voi masina lu tati ca nu o sa mai traiti bine daca se supara ps: clasamentu pute

  • ..., marţi, 13.04.2010 15:01

    Si cea mai urata , de departe acest "prafuitor"

  • eu, marţi, 13.04.2010 15:31
    mai domol.

    @automarket mai domol cu clasamentele pana nu vedem si fiabilitatea prafuitului. @ cie anti dacia - mai domol cu criticile ca nici nu ati vazut masina si nici nu ati incercat-o, iar daca mai sunt si oameni care cumpara masina asta inseamna ca totusi unii nu au nevoie de herghelii si de avioane cu 100 de decibeli in portbagaj ca sa isi rezolve treburile. in concluzie " MAI DOMOL " fratilor.

  • FAN DUSTER, marţi, 13.04.2010 15:41

    Comparati si Interioarele celor 6 masini, calitatea materialelor, confort, siguranta pasagerilor.. si daca si atunci Duster nu e pe ultimul loc inseamna ca nu aveti habar sa faceti un test. La exterior poate sa fie mai frumoasa ca toate dar la interior e leit Logan ( design 2004 ) si din cate stiu eu cine cumpara o masina sta inauntru pe scaunu ala tapan ca banca din parc, umbla la butoanele alea leit Samus (aragaz), sa vezi stabilitate la 150 km/h pe sosea faci slalom in linie dreapta. Siguranta nu mai zic Volvo o sa fie mic copil.

  • x, marţi, 13.04.2010 16:09
    Duster SUCK!!!

    Sunt tare curios in timp cat de fiabila se va dovedii, motorul k9k-k7 de 1,5dci pe care renault nu-l mai foloseste si-l pune pe dacie va mai avea probleme incusiv injectoarele.

  • Bethurbazal, marţi, 13.04.2010 16:56
    Opinie

    Interesant acest test cu cross-over-e nu SUV-uri. Am revazut acum o ora Duster-ul pe viu si e clar ca avem de-a face cu un cross-over. Multi imi vor da dreptate dupa ce-l vor vedea si ei. Exteriorul masinii e mult peste interior. Cat despre test, tind sa le dau dreptate autorilor caci n-am avut ocazia sa circul cu nici una dintre masini.

  • andt, marţi, 13.04.2010 17:12

    Traian Base face parte sigur din categoria "un bmw pisicuta cu 400 de mii de km e la fel de buna ca un logan nou" E foarte frustrant sa vad cum majoritatea stramba din nas la dacia iar ei n-au bani nici de un abonament pe toate liniile ratb. Din partea mea bravo Dacia.

  • yopop666, marţi, 13.04.2010 17:24
    Firma dacia suck

    Fratilor nu va mai amagiti atat,poate o fi el bun de ceva Dusterul,ceea ce nu prea cred...cand a aparut loganul era mare valva,si mi-am luat unu',dupa vre-o 2 sapt am ajuns la concluzia ca imi iau dacia 1100 la mana a 2-a pt ca diferenta calitate pret e mult mai buna si va spun si dece: 1) trepideaza plafoniera si scoate un zgomot de te scoate din sarite 2) stabilitate 0 la 140 km/h te iau emotiile sa nu se descompuna cumva 3) daca la viteza de 30 km/h virezi brusc stanga dreapta spargi spoilerul in asfalt:)) 4) am montat 2 boxe pe fata de 50w si un casetofon la service Dacia normal si s-au apucat dobitocii de taiat mufele si legat pe direct cu toate ca ele se potriveau perfect,si la 1 sapt dupa asta nu se auzea o boxa ca facea scurt,+ ca daca dau volumul in limita bunului simt tremura portierele 5) la vreo 6 luni dupa ce l-am cumparat s-au desfacut suruburile de la portiere si pocneau de le sarau"capacele" 6) am sunat la Garantie Dacia sa intreb daca pot monta o statie si un subwoofer la service autorizat si mi-au sp ca pierd garantia la toata masina=)) pt ca dau gauri in ea sa prind statia si pt ca leg statia a inst electrica 7)aparatul de aer cond pe langa ca are 2 comnzi oprit si pornit face un zgomot de te scoate din sarite + ca ala numai aer cond nu e si dupa toate astea am aj la concluzia ca mai bn luam 1100 aia are stabilitate si face tot atata zgomot cat asta,ii mai pun si un motor de golf pt ca am vaz ca se poate si o fac racheta=))si cu toate costurile ajungeam undeva la 1000 euro, nu la 7500 :(( daca o fi la fel si duster-ul mai bn va luati aro fratilor;) :))

  • Octavian, marţi, 13.04.2010 18:04
    @yopop666

    Trebuia sa iti iei un golf IV cum fac toti, si erai mai multumit. Adevarul e ca teoretic cine isi ia logan, il ia ca sa mearga de la A la B fara nici o pretentie. Vrei sa schimbi directia la 140km/h? Frate, nu multe masini cu suspensie stock stiu sa faca asta in siguranta. Vrei performante? pune suspensii sport, jante mai mari, gume cu talon mai mic si de preferat de la o firma de renume, frane mai bune(nu am idee ce se poate face la franele de logan, dar banuiesc ca sunt variante). Modificari de genul te duc lejer peste 1000 euro dar macar stii ca poti face slalom printre masini. Acolo intervine problema a doua, motorizarea, si daca trag linie, tot la golf 4 ajungi sau la o pisicutza. Ca si concluzie, felicit dacia pentru ca in sfarsit a ajuns lumea sa auda si de romania prin faptul ca exporta ceva chiar bun, nu doar tigani. Mi-as lua duster cu ochii inchisi, dar ca si a doua masina. Nu renunt la s60 inca pentru dacia, dar pentru mers la ski, munte sau orice altceva decat asfalt ca si in palma, as merge pe duster cu ochii inchisi. Keep up the good work Dacia, si asteptam urmatoarele modele.

  • Sorin, marţi, 13.04.2010 18:05
    La valoarea ta...

    @yopop666 Ia-ti BMW cu 400 de mii de km ca ala n-are nici o problema, nu suna nimik la el si nu pierzi garantia cand iti montezi subwoofer. Si cred ca-i valabil si la o 1100 sau la o Mercedes cobra. Eu cred ca te-ai asteptat la prea mult cand ai dat 7500 de euro pe-o masina noua... Si conform sloganului: La valoarea ta...

  • m1qtza, marţi, 13.04.2010 18:36
    lol

    faza cu criteriu financiar e romanism....mai bine am aprecia calitatea materialelor, dimensiunile masini, comfort, consum....e clar ca e o masina lowcost dar sa nu exageram

  • LauCalin, marţi, 13.04.2010 19:27
    pfuuuu

    Bravo voua, comparati o masina care noua a costat 8000 de euro cu una, second hand, care noua a costat cam dublu. Logan nu e o masina proasta, ci este condusa de posesori care credeau ca s-au cumparat masina premium noua.

  • fan tucson, marţi, 13.04.2010 19:43

    Conduc un tucson de 3 ani. Motorizare 2.0 benzina tractiune fata. Dupa 50 000 de km parcursi cu el la ranca, in delta, la piatra arsa, si multe alte excursii de genul...pentru oras am o masina mica, dar tucsonul e perfect pentru mine si prietena mea, am dormit in el la mare, intotdeauna incap bagajele, chiar si pentru 5 oameni care pleaca in Bulgaria in vacanta. Din punctul meu de vedere, cei de la hyundai stiu sa faca masini, iar la tucson, ix35 acum este fiabil. Nu a fost zona inundata in delta care sa ne faca probleme, sau teren accidentat sa ne stea in cale.Daca te porti frumos cu masina , iti arata tot ce poate. hyundai e robust, se tine foarte bine pe sosea, la fel de bine il conduce si o fata, si e placut in interior. Doar o parere....Ceea ce e intr-adevar misto, sunt suspensiile pneumatice de la Touareg, daca le avea si tucsonul era masina mea pe viata :)

  • bim, marţi, 13.04.2010 19:46
    duster

    ...cei de la automarket au facut o comparatie exact in spiritul celor de la autobild...stiau de la inceput cine este cistigatorul.... ...printre altele vorbesc de cai putere si cuplu ...dar nu vorbesc de raportul greutate / cai putere...unde sx4/sedici cred ca sta foarte bine ...caraghiosa este de asemenea si comparatia performante dinamice..unde la sedici iau in calcul varianta de benzina iar la sx iau in calcul varianta de ddis ...de parca nu ar avea aceleasi motorizari... ...vedeti la paragraful "masa"....avem si un hibrid ... suzuki yeti !!!! =)) ... in plus aici iarasi au tras spuza pe turta lor ...nu au luat in calcul greutatea variantei urbane a lui sx4...au luat cam ce le-a dat lor mai bine ... si ar mai fi de remarcat...ca "mai usor" in acest caz nu cred ca inseamna neaparat si "mai bun" ...cel mult poate sa ne atraga atentia asupra rezistentei caroseriei si a lipsei anumitor dotari...ma indoiesc ca hyundai ..care are ceva traditie in vehicule off-road si-a propus sa faca cea mai grea masina in mod gratuit...ii pot suspecta ca si-au propus sa faca cea mai buna masina... .... din pacate se vede inca odata cum sunt facute acest gen de articole..."RUSINICA AUTOMARKET" sau felicitari? sunteti pe urmele autobild... PS. in rest bravo DACIA si la cit mai multe vinzari!!!

  • Vasile, marţi, 13.04.2010 20:08
    SUNTETI VARZA

    Majoritatea celor care scriu urat de Dacia nu cred ca au mai mult de 15 -20 de ani si abia pot sa se exprime, semn ca nu prea le-a placut cartea. Priceputii lu' peste ! Argumente REALE vreau ! Nu aveti asa ceva!

  • Dusterom, marţi, 13.04.2010 20:57
    dacia

    Celor care nu le place Dacia, sa-si cumpere ce vor ei, noi care stim ce sa facem cu banii si nu ne permitem un SH din cimitirul de masini, ne luam o Dacie noua. O masina noua nu se compara pentru nimic in lume cu o masina jegoasa de la altul chiar de o fii si Mercedes. Lucrul nou e NOU. Bravo Dacia, daca mai scot un coupe si o mini gen "Smart" chiar ca va sparge toate vanzarile.

  • Robert, marţi, 13.04.2010 21:18
    Parere personala

    Pot sa spun asa: Am mers cu Qashqai-ul(1,5 dci),am mers cu Yeti si cu Duster-ul. Nu pot expune pareri despre celelalte masini doar ca am "auzit" pe undeva,ceva! Locul 1 detasat Nissan Qashqai.Silentios la rulare(prea silentios),directie precisa,frane bune,confort OK,comenzile la indemana,sistem audio bun.Usile se inchid frumos,masina lucrata caracteristic "japonezilor"(chiar daca e sub brandul renault).Intretinerea nesperat de accesibila..filtre,(filtru de motorin acelasi ca la logan=ieftin)placute frana fata+spate+ulei 680 lei!!Tapiteria scaunelor nu este foarte de calitate,filtrul de polen ascuns bine,volanul imbracat frumos. Locul 2 .Skoda Yeti....o copie de VW , sub nivelul calitativ al unui VW.Mici defecte de asamblare ,plastice vopsite la interior(specific VW ) foarte sensibile la uzura(zgarieturi).Motorul common rail.....sa vedem fiabilitatea in timp.Filtrele DPF -problema la gama skoda,multe "picate"/infundate in garantie.Rulajul ok,sistemul audio ok ,directia electro asistata cam butala...motorul puternic,cutia merge frumos. Locul 3 .Dacia Duster care se vrea o copie mai ieftina de renault..Cand m-am dat jos din loganul de serviciu si m-am urcat in duster.....aceelasi interior.Plastic plastic si iar plastic.Vara in logan bordul de plastic negru se incalzeste de zici ca se topeste,ac-ul pe treapta 2,se simte dupa o jumatate de ora.Aceeasi problema va fi si la duster.....Masina ieftina cu materiale ieftine.Dar parca prea ieftine totusi.Motorul de 1,5 dci-110cp(acelasi ca pe quasqai) trage mai slab.Franele bune,directia cam grea...Masina "incheiata" specific romanilor.Luft-uri inegale,la elementele caroseriei,o tripla asezata corect,cealalta mai in interior,mocheta subtire,prinsa in capse metalice pe langa usi(exact ca la logan).Sper ca sub mocheta sa nu fie polistiren... Miros urat la interior ,exact ca in loganul nou! Daca va sta la fiabilitate ca un logan(pe benzina) este un lucru bun.Sper ca pe motoarele diesel dacia,sa se fi inlocuit sistemul de injectie delphi cu cel siemens(cum este la nissan) Coreenii Hyundai&Kia stau bina la fiabilitate,ofera cea mai mare garantie de pe piata,au cele mai noi fabrici si cele mai noi tehnologii in Europa.Rata de rebuturi in procesul de productie este sub 1%.Am mers cu sonata 1500 km, o masina extraordinara!Sunt rivali puternici pentru oricine!

  • razvan, marţi, 13.04.2010 21:41

    Nu va place duster? nu-i nimic cumparativa voi Sedici , Yeti sau oricare alta si lasati-ne noua dusteru si vedem noi cine rade la urma . Si inca ceva daca BMW sau Audi ar zice ca dusteru e cel mai tare suv , toti ar spune ''' Da asa e'' si toti si-ar cumpara duster ''ca doar au zis nemtii de la BMW'' . BRAVO DACIA

  • Carlos, marţi, 13.04.2010 21:57
    @Robert

    Lsa vrajeala mai Robert... unde ai mers tu cu Duster, ca doar cei din reteaua Dacia au putut conduce masina pana acum, iar tu nu lucrezi la Dacia. Lansarea oficiala in showroomurile din Romania este pe 15 aprilie. "Operatiunea Porti Deschise" cu drive-test in zilele urmatoare.

  • Bogdan, marţi, 13.04.2010 23:25
    Test-drive

    eu astazi,13.04.2010,la Botosani am facut test-drive cu Duster si cei de acolo mi-au spus ca de cateva zile se tot face.

  • Dacia, marţi, 13.04.2010 23:40
    MINCIUNI !

    @Bogdan, @Robert Nu mai mintiti lumea bai nesimtitilor ! In toata reteaua Dacia e aceeasi treaba ! Conferinta de presa pentru Duster si lansare in showroom-uri pe 15 aprilie. Operatiunea "Porti Deschise" - pana pe 18 aprilie, dupa care primii clienti vor intra in posesia Duster-ului.

  • costel, miercuri, 14.04.2010 15:18
    care este

    DOMNILOR -- in primul rand trebuie sa invatati limba romana. Sau poate pentru VOI-manelistilor- asta este limba romana. Atunci veti intelege mai bine cum sta treaba cu comentariile. Dar probabil ca va intelegeti asa intre voi--in nemernicia voastra. Mesaj adresat celor care "stiu" cand se scrie "fi" in loc de"fii" si invers. dar ce pretentii sa ai la niste bieti nevinovati manelisti cand fata presedintelui ii trage inainte cu "succesuri".

  • mTTm, joi, 15.04.2010 13:17
    Atat Spun Doar ...

    ... numai comparati modele DACIA, oricare ar fi ele cu o masina straina !!! nu isi are rostul ...

  • cozz, joi, 15.04.2010 13:31
    Nu ma pot Abtine

    Incep frumos, cu un Hmmm... Nu ma pot abtine sa nu declar ca site-ul Automarket s-a transformat in oficiosul firmei Dacia, asa ca orice articol nu e articol fara pupincurism... sincer, imi place Duster, dar nu mi-as cumpara pentru ca la dotarile de 12 mii nu alegi nici culoarea... si sa ma ierte MMester, dar nu a ales bine comparatiile... nu tu un crash test ??? In rest, colega Andreea de la sondaj arata cool :) Urez firmei Dacia si colaboratorilor de la Automarket multe... succesuri!

  • Cristy, joi, 15.04.2010 13:41
    Daster

    Daster este o masina care deja a intrat in istorie la capitolul comenzi,mai ales in Franta si Germania,daca nar fi buna nu ar mai fi asa de cautata si la pretul care il are e o super masina.

  • cosmin, joi, 15.04.2010 16:28
    incep sa rad...

    dacia mai frumoasa la design decat hyundai aa si app capitolul sigurantza nu e important??? sau era udster-ul pe ultimul loc si atzi renuntzat???

  • chelu, joi, 15.04.2010 20:49
    Asa-i romanul

    Chiar daca ar fi varza Dusterul, noi ca romani ar trebui sa nu ne complacem in mocirla. Unii ne cumpara masinile: rele, bune, ni le cumpara, iar noi incepem sa le spunem ce fraieri sunt. Pai, fratilor daca nemtii ni le cumpara inseamna ca sunt bune de ceva. Dar putem noi oare sa scoatem capul in lume si sa spunem: "Da, am facut si noi ceva care se cumpara in toata lumea". Nu putem pentru ca ne-am invatat sa stam in rahat, nu putem sa privim pozitiv si sa avem o atitudine de invingatori. N-am schimbat nimic de la Revolutie, se pare. Haideti fratilor sa spunem : "Da, Dusterul e o masina buna si sa-i facem propaganda pozitiva si sa credem in fortele Romaniei". Cu atitudinea asta de " Dacia tot Dacie ramane", vom mai sta mult timp in coada Europei, nu avem putere sa credem in noi. Haideti sa ne schimbam atitudinea si vom fi respectati. Bineinteles sa fim si realisti.

  • cipri, vineri, 16.04.2010 10:44
    incomparabil

    mai automarketi,ia vedeti voi aici comparatie intre modele...sx4 e mult deasupra in privinta pret/dotari..si...performante... http://www.money.ro/producatori/dacia-duster-versus-concurenta-vezi-cine-se-bate-cu-suv-ul-romanesc.html

  • doaraltroman, sâmbătă, 17.04.2010 10:51
    ce mai test :))

    Dar testul off road unde e? akolo cred ca dusteru ar rupe concurenta. SUV 4x4 inseamna off road. Cele mai multe masini suv din zilele noastre nu depasesc un logan la capitolul off road.prea de fitze. Dacia are calitatzi mult mai mari la off road decat concurentzii din acest test

  • Marius, marţi, 20.04.2010 07:56
    ce test

    IX35 este net superior peste toate cele enumerate.Puternic , greutatea este echivalenta si cu siguranta . Loveste-te intro foaie de ceapa si in una bine incheiata.

  • ethe_end, joi, 29.04.2010 21:23
    duster

    in loc sa fiti mandrii ca au reusit sa cucereasac si eu cu chiu cu vai o piatza indiferent cat de mica si unde, si ca dacia este cel mai bun ambasador al Ro criticati aiurea o masina fara sa o fii probato sau macar vazut-o sa asteptam si sa dam incredere singurului model de masina care ne reprezinta in Europa eu sunt afara si drept "patriotizm" am s-o cumpar ajutand in acest moment de criza economia Ro ca avem nevoie dat faptul ca pana acum Ro sa mentinut in mare parte cu banii care provin din economie exerna si nu mai vb aiurea eu sunt mandru ca in euro dacia cu sandero a avut un mare succes voi...nu ateri habar de ce vb aiureli si fumuri in cap, da multi sa o cumpere ca nu este important ce ai sub fund ci sa poti mentine ce ai sub funt raport calitate pret, lsuper abia astept BRAVO DACIA CONTINUA ASA ;) si gaozarii cu camasha pe ei ganditi-va la ce sc si cum ati ajuns s-o faceti nu uitati ca este al nostru si tre sa ajuti ce ai nu sa te gandesti ca fac alti pt noi e vai de voi si maiales va bucurati de UE ? o sa vedeti ce inseamna, apucati-va de agricultura si criticati mai putin pe altii cand muncesc....pa

  • Z-Zine, miercuri, 08.09.2010 19:56
    aspect banal DUSTER

    Micile diferente de aspect sunt oare acoperite de diferenta de pret? Ca de aia un angajat al centrului de design Renault din Bucuresti are un salariu mai mic decat un somer din Franta!!!

  • Manolache Ionut Octavian, miercuri, 13.10.2010 21:21
    Dacia Duster

    Dintre toate eu votez cu Dacia Duster. Mie mie mi se pare ca voi o luati asa"dak e Dacie " e proasta dar inca nu v-ati urcat nu ati condus-o vrodat deci are tr sa va spuneti parrea dup ce sa urcati in ea si faceti un mic Drive-Test si veti vedea ca e cv nou .

  • ursus, marţi, 04.01.2011 15:16
    @eee

    pune mana si repara gloaba de TDI si obti consum mai mic!

  • laurentiu, sâmbătă, 08.01.2011 23:53
    test

    fratilor fara misto .am de 3 ani un sedici. am fost si la pescuit si la vanatoare cu el ,la munte pe zapada si gheata ( cu anvelope de iarna ). o singura data am ramas cu el impotmolit si atunci suspendat.in oras este belea. te strecori in aglumeratie , urci borduri, parchezi in locuri inguste si va rog sa ma credeti la 40-50 de km /h pe zapada nu paraseste trasa impusa la viraje, nu ca merg eu in felul asta dar am facut cateva probe iar esp cu 4x4 fac casa buna la sedici. ce este super la el, este faptul ca poti decupla tractiunea integrala si folosi doar fata. recomandarea mea pentru actuali si viitori posesori, este sa foloseasca iarna cauciucuri 195//15 cu sens (eu am michelin alpin a 4 ) si sa vedeti de ce este instare.consumul pe bune la aproximativ 10000 km amestecati la mine nu a depasit 7. nu contest nici una din cele prezentate mai sus dar studiatile din punct de vedere al off roadului ca aspect si protectie exterioara ca daca luam un 4x4 cred ca trebuie folosit pentru acest lucru. parerea mea este ca pentru asa ceva merita sedici ,sx4, sau duster,

  • Alex66, luni, 26.12.2011 12:11
    :))

    Ba romanilor, skoda face parte din vag, se stie revistele alea vorbesc doar de vag, ca sunt cele mai bune, fiabile. Yeti ala e hidos, seamana cu vechile fabia de marfa, 1,2 tsi e motor, sa fim seriosi, turbina aia acolo, nu face decat rau, ma refer la fiabilitate, mai si costa cat 2 dustere! Ix35 arata bine si interior si exterior, nu laudati ca are cel mai puternic motor, pentru ca este o masina grea! Ca exemplu lotus are 1,8 turbo, dar se tine cu un m5, dc oare, ca este foarte usoara! Sedici, si sx4 nu au ce cauta aici, sunt ca sandera stepway, dar cu 4wd, simplu! Nissan qq, imparte mare parte din platforma, motoare 1,5 cu duster! E de 2,5 ori mai scump, in varianta diesel 4x4! Concluzia? Fiecare cu parerea lui! Daca tii la marca, ca ai masina straina, iti iei si porcaria de sx4 sau sedici! Daca esti intelignet iei Duster! Oricum toate alea noi, costa in medie de 2 ori cat un Duster 4x4 diesel!

  • iulianiulianb, miercuri, 04.01.2012 22:51
    liniste baaa!!!

    Daca va aflati la volanul acestor masini "TARI" si cele mai "FIABILE" si sunteti cumva pe autostrada pe banda doi, veti fii dati la o parte de o NEMTOAICA nefiabila HA, HA, HA. Aeste marci de c..a nu le vezi pe autostrazile din ungaria, austria, germania..., daca vezi una e cu nr de ro sau hu, asta e treaba cu aceste masini fiabile pe care le vezi numai in romania, ca numai pe voi va pot prostii sa cumparati aceste masini "FIABILE" de care vb voi pana ragusiti de prostie...

  • Gruzic, vineri, 24.02.2012 16:11

    ...bai da un dacia E classe cum ar arata? :)

  • FREIDA35Wong, duminică, 04.03.2012 06:29
    re

    Make your own life more easy get the mortgage loans and all you need.