ANALIZA: Noul Audi A1 versus Mini, Citroen DS3 si MiTo
Automarket a realizat o comparatie intre noul Audi A1 si principalii adversari ai sai din segment. Am analizat dimensiunile, motorizarile de top, interioarele si performantele oferite de aceste modele de segment B.
Audi a dezvaluit astazi primele imagini si informatii oficiale ale noului A1, cel mai mic model al constructorului din Ingolstadt. Noul A1 intra pe zona premium a segmentului B, unde are deja competitori interesati, unii dintre ei stabilindu-se ca lideri pe piata. Audi A1 se lupta cu gama Mini, cu Alfa Romeo MiTo si cu recent lansatul Citroen DS3.
DESIGN
In segmentul B, lupta dintre modelele care sunt lansate pe piata este realizata la toate nivelurile, iar design-ul este un criteriu important de luat in seama, indeosebi atunci cand urcam la nivelul premium. Fiecare competitor din aceasta lupta prezinta un design interesant, realizat conform spiritului marcii pe care o reprezinta. In timp ce Mini prezinta o abordare retro, Audi A1, Alfa Romeo Mi.To si Citroen DS3 reprezinta modernitatea.
CLASAMENT: 1. Alfa Romeo MiTo (4p); 2-4. Audi A1, Citroen DS3, Mini (3p)
INTERIOR
Lupta inceputa la capitolul design continua si la interior pentru modelele de mai sus. La fel ca in cazul design-ului exterior, cei care au creat cele patru modele incluse in comparatia noastra de astazi au aplicat aceeasi abordare la desenarea interiorului. In timp ce A1 prezinta un habitaclu inspirat de fratii sai mai mari, Mi.To are un design sportiv, iar Mini mizeaza tot pe retro. Citroen DS3 aplica o alta filozofie in acest sens, incercand sa ofere un aspect nonconformist. Citroen DS3 ofera si cel mai ridicat nivel de spatiu al portbagajului, de 285 litri, Alfa Romeo Mi.To venind pe doi, cu 270 de litri. Audi A1 obtine locul trei la volum al portbagajului %u2013 cu 267 de litri, pe cand Mini obtine ultima pozitie, cu un modest 160 litri.
CLASAMENT: 1. Citroen DS3 (4p); 2. Alfa Romeo Mi.To (3p); 3. Audi A1 (2p); 4. Mini (1p)
PRET
Avand in vedere faptul ca preturile lui Citroen DS3 si Audi A1 nu au fost inca dezvaluite, este dificil sa facem o comparatie optima intre acestea. Cei de la Audi au dezvaluit faptul ca versiunea entry-level a lui A1 va costa 16.000 de euro, ceea ce inseamna ca acesta este pretul de referinta al versiunii pe benzina de 86 CP. Spre comparatie, versiunea de 78 CP a lui Mi.To are un pret de 13.990 de euro in Romania cu toate taxele incluse, iar la 16.220 de euro puteti achizitiona versiunea 1.4 Tjet de 120 CP a acestuia. Mini are si el o versiune mai ieftina, care se numeste Mini One si costa 15.934 de euro in Romania, cu toate taxele incluse, dar acest pret este pentru versiunea de 75 CP. Citroen DS3 este versiunea premium a lui C3, deci ne putem astepta la un pret la un nivel similar cu cel al rivalilor din acest segment, undeva in jurul valorii de 16.000 de euro pentru modelul de baza.
CLASAMENT: 1. Alfa Romeo MiTo (4p); 2. Citroen DS3 (3p); 3-4. Audi A1, Mini (2p)
MOTORIZARI
Noul Audi A1 este disponibil la start impreuna cu patru motorizari, doua pe benzina si doua diesel. Acesta ofera intre 86 si 122 CP, iar producatorul din Ingolstadt va introduce mai tarziu si o versiune S1, care va dezvolta in jur de 200 CP. Marele avantaj al celor de la Audi este reprezentat de faptul ca A1 poate fi echipat cu o cutie de viteze S-Tronic cu sapte trepte, o noutate absoluta in segment. Alfa Romeo MiTo este oferit alaturi de patru motorizari pe benzina si de doua diesel-uri care ofera intre 78 si 155 CP, italienii dezvoltand recent si o versiune de 170 CP. Mini Cooper este oferit alaturi de un motor pe benzina de 1.6 litri si 120 CP, precum si intr-o versiune diesel de 110 CP. In gama Mini se gasesc alte doua motoare pe benzina de 75 si 95 CP, precum si doua unitati supraalimentate care ofera 175 sau 211 CP. Citroen DS3 este oferit alaturi de doua motoare diesel si de trei unitati pe benzina. Motoarele diesel ofera 90 si 110 CP, pe cand motoarele pe benzina ofera intre 95 si 150 CP. Viitoarea versiune de performanta a lui DS3 anunta o motorizare de 200 CP.
CLASAMENT: 1. Alfa Romeo MiTo(4p); 2. Audi A1(3p); 3-4. Mini, Citroen DS3(2p)
DIMENSIUNI
Alfa Romeo Mi.To este cel mai lung model din segment, urmat de Audi A1 si Citroen DS3. In materie de latime, Audi A1 ocupa locul 1, iar Mi.To se claseaza pe locul 2. Mini Cooper este cel mai mic din segmentul B, dar asta nu l-a oprit pana acum atunci cand a venit vorba de vanzari. Citroen DS3 este cel mai inalt model din comparatia noastra, avand o inaltime de 1.460 mm.
CLASAMENT: 1-2. Alfa Romeo Mi.To, Audi A1 (4p); 3. Citroen DS3 (3p); 4. Mini (2p)
PERFORMANTE
La capitolul motorizari, clasamentul din acest segment este mult mai clar. In timp ce Mini are o versiune JCW a lui Cooper S, care dezvolta 211 CP, iar cea mai puternica versiune actuala a lui Citroen DS3 furnizeaza 150 CP, cel mai puternic motor disponibil pe A1 ofera 122 CP. Alfa Romeo Mi.To sta destul de bine la acest capitol, avand o gama de motorizari bogata (intre 78 CP si 155 CP), italienii lansand recent in Europa si o versiune Multiair de 170 CP. Clasamentul se va schimba in momentul in care Audi va scoate S1 (circa 200 CP), insa Mini (211 CP), viitorul DS3 Racing (peste 200 CP) si viitorul Alfa MiTo GTA (peste 220 CP) vor depasi in continuare A1.
CLASAMENT (actual): 1. Mini (4p); 2. Alfa Romeo Mi.To (3p); 3. Citroen DS3 (2p); 4. Audi A1 (1p)
CONCLUZII
CLASAMENT FINAL: 1. Alfa Romeo MiTo (22p); 2. Citroen DS3 (17p); 3. Audi A1 (15p); 4. Mini (14p)
Lansarea lui Audi A1 pe segmentul B premium nu are un efect imediat asupra clasamentului modelelor din aceasta clasa, A1 avand nevoie de timp pentru a-si putea dezvolta o gama care sa se bata de la egal la egal cu celelalte modele din categorie. In acest moment, liderul absolut al segmentului mini premium este - cel putin teoretic - Alfa Romeo MiTo, modelul italian beneficiind de aportul deloc de ignorat al unui pret de pornire competitiv si de o gama de motorizari extinsa pe o plaja larga de putere. Surpriza topului este Citroen DS3, care promite mule dupa calculele hartiei.
O analiza mai completa poate fi facuta, evident, dupa lansarile din Romania ale tuturor modelelor, atunci cand Automarket va publica testele de prim contact cu fiecare dintre modelele in cauza.
Asta-i pofta ce-am poftit :P:P