ANALIZĂ: Cum au evoluat prețurile mașinilor electrice în ultimii 10 ani
Un raport al companiei de consultanță Jato Dynamics arată evoluția prețurilor pentru mașinile electrice în China, Europa și Statele Unite, începând din 2011 și până în prezent.
În ultimii 10 ani, prețurile de achiziție pentru un vehicul electric au scăzut cu aproape 50% în China, potrivit analiștilor, pe fondul subvențiilor și al investițiilor guvernamentale masive în această industrie.
În ciuda unui lobby puternic privind tranziția către mobilitatea electrică în Europa și SUA, specialiștii au ajuns la concluzia că eforturile făcute până acum au fost insuficiente pentru ca mașinile electrice să devină accesibile pe scară largă.
În timp ce prețurile mașinilor electrice au scăzut în China, așa cum aminteam mai sus, ele au crescut în Europa și Statele Unite cu 28%, respectiv 38%.
Potrivit Jato Dynamics, un chinez poate să-și cumpere o mașină electrică nouă pentru doar 3.700 de euro. În schimb, prețul mediu în SUA a crescut de la 26.200 de dolari în 2011 la 36.200 de dolari în prezent.
Aceeași analiză arată că Europa are cele mai mari prețuri la achiziția mașinilor electrice. În mai 2021, o mașină electrică era, în medie, cu 52% mai scumpă decât una termică în Marea Britanie, respectiv cu 54% mai scumpă în Olanda.
În Germania, prețul mediu pentru o mașină electrică este de 39.755 de euro, față de media de 36.979 de euro pentru o mașină diesel sau pe benzină.
Norvegia este singura țară europeană în care electricele sunt mai ieftine, în medie, decât termicele (44.500 euro vs. 53.000 euro).
Analiștii avertizează că Europa și SUA riscă să piardă competiția cu China, în cazul în care autoritățile decidente nu reușesc să găsească formule prin care să promoveze cu adevărat tranziția către mașinile cu emisii zero.
Via Jato Dynamics
-
Johnny, sâmbătă, 21.08.2021 10:43
UE pare sa forteze trecerea la electrice ignorand dezvoltarea unui plan cadru de infrastructura pe electricitate. Cu cateva firmulite care instaleaza statii de incarcare se duce de rapa tot... Trebuie investit in centrale eoliene, solare daca tot vor verde...si apoi reteaua de transport al curentului apoi statii de incarcare care tre sa fie la tot pasul, nu merge sa stai la coada ca la benzina...
-
Mana-rece-suflet-cald, sâmbătă, 21.08.2021 10:45
Corectă concluzia lui Johnny! Infrastructura e cheia în prezent, nu prețul. Și eu mi-aș lua electrică în circa doi ani, dacă nu m-ar îngrijora faptul că nu am unde să încarc pe drum sau la destinație. Hai că acasă (la casă, mai precis), te descurci, pui o stație casnică, dar mai pleci și la drum lung sau în concediu.
-
dan_grc, sâmbătă, 21.08.2021 13:42
Un chinez poate să-și cumpere o electrică cu doar 3700 dolari pentru ca sunt de fapt niște trotinete electrice, modelele care arată a mașini costă zeci de mii. Pentru Europa ne explică Edikk și alții cum vor scădea prețurile, până una alta, așa cum era normal, au crescut și vor mai crește, într-o lume în care se scumpesc toate, nu avea cum să apară ceva împotriva curentului și să se ieftinească electricele.
-
Edikkk, sâmbătă, 21.08.2021 16:42
1) lăcomia fără margini a producătorilor americani şi europeni, au dus la aceste preţuri foarte mari Pe lângă costurile iniţiale R&D ale unei noi tehnologii. Ce nu este de înţeles absolut deloc, că înafară de tehnologia bateriilor toată exista deja!! 2) subvenţiile care se acordă şi pentru PHEV s-au întors ca un bumerang împotriva unor producători auto care se limitează la electrifica puţin fără să inoveze. 3) China va câştiga în toată această debandadă. Are cea mai mare evoluţie şi deja multe firme chinezeşti au devenit nr 1 în lume, în domeniul electrificării, CATL, BYD şi alţii. Deja se întâmplă ca la AC, cea mai mare companie din lume - chinezească. Restul produc tot în China tot, doar emblema este de mărci vestice. Vesticii vor coborî preţul la maşinile electrice când vor veni chinezii. Dacă nu le vor pune piedici legale cum se întâmplă astăzi. Dacă nu vor fi lăsaţi să vină.... vom plăti preţuri foarte mari pentru produse oricum chinezeşti.... dar cu taxa de prost (sigla lipită de capotă) (vezi BMW ix3 şi Dacia Spring). De aceea dinozaurii auto vestici sunt foarte ipocriţi. Mai puţin Tesla, care tot în goana după profit, dar fiind în concurenţă directă cu constructorii chinezi, se luptă foarte mult cu eficienţa, productivitatea, tehnologia, ca să ajungă măcar în viitor să aibe preţuri, în continuare, bune. Tesla rămâne, ca preţ / km autonomie (reală) !!! cea mai ieftină maşină electrică din lume. De aceea, cu părere de rău, nu mi-aş cumpăra de la dinozauri, maşină electrică, pentru că nu merită, din toate punctele de vedere, şi Tesla ar merita.
-
nume, sâmbătă, 21.08.2021 21:55
Nimic despre asta? https://insideevs.com/news/527874/volkswagen-id3-netherlands-fire-charging/ Daca era o Tesla in locul acestui VW...
-
inexorabil, sâmbătă, 21.08.2021 22:26
Să salutăm prezenţa pe acest site (neîndoielnică şi “adulmecată” de isteţi) a ofiţerilor de informaţii…Oricum, logic că n-aveau cum să lipsească de pe cea mai frecventată (şi relevantă) sursă de profil din rromanika. De fapt, nu oricând ţi se oferă prilejul de a dialoga cu “serviciile” (apud KWI). Numai să nu insiste să impună punctul de vedere al stăpânilor suprapolitici (ai lor şi, totodată, ai noştri), că atunci stricăm prietenia…
-
???, duminică, 22.08.2021 10:55
problema masinilor electrice nu e nicidecum lipsa statiilor de incarcare. Fals. Problema lor majora este timpul de incarcare. Si daca ai avea un milion de statii pe metru patrat si atunci tot cateva ore ai sta la incarcat. Ceea ce e de neacceptat pentru orice om care are respect fata de el insusi. Si ce-mi place de johny care ne spune ca nu vrea sa stea la coada ca la benzina. Ha ha ha. ce mesaje subliminale pentru prosti. Pai ia-ti Diesel frate. Uite, eu am mers pe litoral de la Brasov si am facut drumul dus-intors fara sa alimentez. Convenabil nu? Intradevar, pe A2 era coada la vreo 2 benzinarii la intors. Inchipuiti-va ce ar fi la statiile de incarcare in sezonul estival. Ai sta cu zilele. Deci nu, mersi, masina electrica nu e acum o solutie pentru drumuri medii lungi. Si nu e o solutie nici pentru oras datorita pretului.
-
nume, duminică, 22.08.2021 11:10
Inca una cu electrice: https://insideevs.com/news/528025/expands-battery-recall-bolt-ev/
-
Edikkk, duminică, 22.08.2021 16:33
@??? Ia-ți diesel şi fă pişu în sticla de plastic. Oare soţia dvs ce face? Copii? Apoi de ce ai vrea să pleci de la munte, ajungi la mare şi te întorci brusc înapoi ???!?!? E total idiotic ! Amice, rămâi la dieselul tău, că ai IQ mic, pentru că o maşină electrică este mult mai eficientă decât cea termică, iar când este trafic foarte aglomerat, o maşină electrică consumă pentru mişcare EXACT cât este necesar, nu ca vechiul motor termic dinozaur care merge ca... încontinuu, irosind pur şi simplu de airea energie. Urăsc cei care, în momentul când nu îşi permit ceva, brusc nu e bun, sigur e ceva ascuns naşpa şi alte vânători de vrăjitoare. Apropo anul viitor Tesla va produce în China pentru piaţa globală maşina electrică de 20.000 $ Da, 20, nu 25. Binenţeles fără TVA, taxe export... Şi deja BYD produce la 15.000 $. Ce vor face ceilalţi ? Înțelegi?
-
Johnny, duminică, 22.08.2021 20:10
Nu prea poti compara preturile la masini china sau india vs. Sua sau UE. In India cel putin, sistemele de siguranta sunt cel mult centura.. si calitatea este f slaba. Nici nu este corect, preturile e ok sa fie in fct de puterea de cumparare. Nu ar fi ok nici chiar pt noi Romanii sa putem cumpara masina de 3.5 k $ iar pt vestici mici atat..
-
inexorabil, duminică, 22.08.2021 21:49
Cretinikkk, da’ te-ai întrebat ce fel de electroasă vei avea la 15-20.000 $ ??? Mai mult ca sigur o e-căruţă cu confortul aferent! De care probabil că Loganul va râde şi cu dosul. Desigur, un gargaragiu (şi atât!) ca tine nici măcar o asemenea glumă pe roţi nu va putea să-şi procure. Dar va continua, cu seninătate consternantă, să-şi verse lapţii otrăviţi, mitocănia, frivolitatea şi incultura pe aici.
-
???, duminică, 22.08.2021 21:50
analfabetule cu iq imens... Unde ai citit ca n-am oprit deloc. Sau ca m-am intors imediat ce am ajuns!!! Am oprit si spre mare si inapoi si am stat in Mamaia 4 zile, suficient. Insa am oprit unde am vrut eu si cat am vrut eu, nu obligat de performantele scazute ale bateriei. I gandeste-te cate opriri as fi facut cu o troaca tezla? Pe A2 si pe A3 am mers cu 150-160 km la ora. Ar avea vreun tezlar curajul sa meraga asa? in plus n-am cautat statie de incarcare nici la destinatie si nici pe parcurs. Nu-mi pierd vremea aiurea in timpul meu liber. Si crede-ma am bani de vrajeli din astea electrice. Timpul e prea scum insa sa mi-l petrec prin statii de incarcare sau mergand cu 90 la ora pe autostrada ca sa fiu sigur ca ajung la destinatie. Ai inteles desteptule. Vezi sa nu-ti bubuie capul de la atata iq. Ce-ti mai face polo-ul? Tot in service?
-
@???, luni, 23.08.2021 06:31
si e de lauda ca o ai depasit cu 30km/h viteza legala pe autostrada? de aia romania n-o sa se faca niciodata bine, regurile la noi sunt facultative...
-
Lucian, luni, 23.08.2021 09:55
Poate in China producatorii auto nu au 10 miliarde profit pe an cum au unii producatori auto din Europa, care mai apoi vin cu lacrimi de crocodil la usa guvernelor sa ceara subventii pentru ca, vezi Doamne, viata de producator auto in prezent este foarte grea...
-
@@???, luni, 23.08.2021 10:07
nu ma laud frate, insa asa mergeau toti. Chiar o bucata lunga si cei de pe banda intai. Ai fi incurcat lumea daca mergeai mai incet. Problema, speriatule, in Romania nu e viteza, ci prostia si rautatea unora care au impresia ca ei sunt Isus Cristos.
-
Edikkk, luni, 23.08.2021 12:18
@??? Meai vitezomanule, de-alde ăştia când e ceaţă, omoară oameni nevinovaţi. Dacă ai stat 4 zile, în astea PATRU ZILE chiar ar fi fost o problemă dacă o lăsai la încarcat peste noapte la hotelul unde te-ai cazat ? Sau când o să fie în viitor ? Cu oameni proşti cu idei preconcepute, nu am ce discuta. Stai la dieselul tău, fii mândru că nu te-ai atins de nicio benzinărie, în timp cu mândrie faci PRAF MEDIUL în care trăim şi laşi un viitor imposibil pentru copii tăi, asta şi lăudându-te. Tesla model S ce range real are?? Tot te lauzi degeaba şi de pomană că ai testat-o... Cam peste 500 km reali. Mult peste ăia 400 km până la mare. Bleah, mi-e greaţă deja. Ţie lene să bagi o maşină în priză, care îţi ia 10 secunde. Dar te lauzi vitezoman de aiurea şi mai şi minţi cu neruşinare.
-
@Inexorabil, luni, 23.08.2021 14:57
Cu dedicatie: https://www.motor1.com/news/527700/volkswagen-touareg-autobahn-speed-run/?fbclid=IwAR1eyqTaaFT-Fc7a_Np6Gte12fkfT2rZPoa4QFg4i94UhCifkxPm6is4WlQ
-
Tembelus Rex, luni, 23.08.2021 17:39
@Edikkk .....consider că ne iei la mișto...."faci PRAF MEDIUL în care trăim şi laşi un viitor imposibil pentru copii tăi"...... bună dimineața soare .....care viitor și cine face praf mediul?.....Prietenas scump și drag (vorba lu' ăla de pe tik- tok).....care viitor?? Ăla plin de inepții, minciuni, demagogii, ipocrizii .....viitorul ăla care se flutură pe la Davos?.....în viitorul ăla să trăiești tu cu ai tăi. Cine face praf mediul? ......De ăia care taie pădurile de 30 de ani ai auzit....și nimeni nu le face nimic....se chelesc munții și dealurile unul câte unul. Ăia protejează mediul? Da de aia care fac milioane de euro din gunoi importat pe care îl ard sau îl îngroapă nu zici nimic? De politicile aiurea consumeriste, de marile concerne, de marile companii nu sufli o vorbă.... ăștia nu poluează nu?..... Tu vrei taxă pe centrală de apartament și dispariția fosilelor de pe șosele (a celor cu ITP luat pe bune, nu făcut la mișto cu șpagă). Fără supărare dar uneori am impresia că ești cu retard, de unde vii măi nene? PS: vezi că e nevoie de lemn (care oricum s-a scumpit) pentru refacerea caselor afectate de inundații din Germania, Austria, Olanda etc. Să-ți dai singur un ciocan în ouă dacă casele alea vor avea o bucată de lemn din pădurile României. Ipocrizie la greu .......
-
inexorabil, luni, 23.08.2021 17:42
@(@Inexorabil), mulţumesc frumos! Materialul este excepţional; la fel ca maşina în cauză! Sigur că o râvnesc în continuare, ba încă şi mai abitir…Însă, financiar vorbind, nu este floare la ureche. Trebuie să muncesc asiduu, nu glumă. Şi să probez răbdare de călugăr, cotată în ani… Sculat mai mereu în zori (evident, nu voluntar şi nu cu plăcere, că doar atunci este somnul mai delicios), chiar şi în unele weekend-uri. Nu sunt vreun evazionist sau vreun contrabandist şi nici vreun peşte care să atace coana Europa cu câteva metrese şi gata banu’ grup. Asta-i beleaua! Nu-mi (ne) pică din cer ca la emolari.
-
@Edikkk, luni, 23.08.2021 22:27
Oamenii prosti isi aleg hotelul pe criteriul daca are sau nu statie de incarcare. Eu mi-l aleg pe alte criterii desteptule. Iar povestea cu mediul e o escrocherie in care nu mai crede nimeni cu exceptia catorva retardati. Mi se rupe de mediu si se pare ca si tuturor participantilor la trafic de pe A2 li se rupea. Si nu era nicio ceata pe autostrada. Doar in capul tau e ceata, permanent. Pana una alta ce mai face Polo-ul? L-ai scos din service?
Citeste si
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 15 noiembriePrimele imagini cu viitorul GT electric Jaguar: autonomie de circa 700 kmConstructorul britanic de automobile a publicat primele imagini cu viitorul său GT cu zero emisii. Conceptul ar urma să debuteze la începutul lunii decembrie, iar modelul de serie va fi prezentat în 2025. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 8 noiembrieNoul Mercedes-Benz CLA electric stabilește un nou record: peste 3700 km parcurși în 24 de oreNoua generație Mercedes-Benz CLA a stabilit un nou record pentru mașinile electrice. Un prototip al viitorului model de serie a reușit să parcurgă peste 3700 de kilometri în doar o singură zi. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | joi, 31 octombrieSuzuki: primul model electric va fi dezvoltat împreună cu ToyotaPrimul model electric Suzuki va fi dezvoltat împreună cu Toyota, au dezvăluit oficial cele două mărci japoneze. Viitorul model va fi lansat în 2025, iar producția va avea loc în India. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | miercuri, 30 octombrieViitoarele modele electrice Porsche ar putea primi și motorizări termicePorsche nu vrea să renunțe la motoarele termice nici în deceniul următor. Constructorul german a dezvăluit că chiar și modelele concepute pentru a fi exclusiv electrice ar putea primi motorizări termice în viitor. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | luni, 28 octombrieChinezii de la CATL prezintă o baterie pentru mașinile hibride PHEV: autonomie electrică de 400 kmCompania chineză CATL, cel mai mare producător de baterii de mașini electrice din lume, a prezentat o nouă baterie pentru mașinile hibride plug-in. Aceasta are în compoziție litiu și sodiu și promite să ofere o autonomie electrică de 400 de kilometri. Citeste tot
Analiza pare sa faca o medie a modelelor de pe piata si electricele in Europa au fost lansate pe segmente mari, premium. Se vand modele care pot fi incluse la premium si de catre firme de volum, vezi Skoda eniaq sau modele hyundai, kia... Explicatia e simpla, constructorii fac orice sa fie pe profit cu electricele si ignora volumele, care de altfel ar creea problene cu infrasuructura.