Analiza: Euro 2008 creste imaginea Hyundai si Kia
Constructorii auto coreeni isi cresc popularitatea in Europa prin sponsorizarea evenimentelor fotbalistice.
Hyundai si Kia sponsorizeaza impreuna Campionatul European din Fotbal 2008 cu scopul de a-si spori notorietatea pe batranul continent. Desi marcile coreene s-au asociat in premiera in vederea sponsorizarii unui eveniment fotbalistic, Hyundai nu se regasest pentru prima data printre partenerii oficiali ai unui turneului final, brandul coreean sponsorizand Campionatul Mondial de Fotbal din Germania 2006 si, incepand cu anul 2000, Campionatul European de Fotbal.
Asocierea brandurilor auto cu evenimentele importante din lumea fotbalului au avut un aport consistent la imbunatatirea imaginii si pentru recunoasterea internationala a marcilor coreene datorita numarului mare de oameni care urmaresc meciurile de fotbal. Continuarea implicarii Hyundai in fotbal ca sponsor oficial este o urmare a rezultatelor pozitive ale campaniilor de promovare a marcii coreene.
“Ultimul turneu al Cupei Mondiale la Fotbal a fost vizionat de un total de 40 miliarde de telespectatori, deci au existat multe sanse de expunere a brandurilor. Pe durata Campionatului Mondial din 2006, logo-ul Hyundai a aparut la televizor in medie 11.5 minute pe durata fiecarui meci de fotbal”, a declarat Rae-Su Chon, directorul de marketing si comunicare al diviziei Hyundai Europa.
Oficialii coreeni spera ca audienta din acest an a Campionatului European sa depaseasca cei 7.9 miliarde de telespectatori din 2004 ai Campionatului European din Portugalia. Conducatorii Hyundai s-au declarat constienti de entuziasmul europenilor pentru fotbal si vor sa profite la maxim de acest lucru pentru a-si spori vanzarile in Europa prin asocierea numelui cu evenimentele fotbalistice.
Marca Hyundai a avut vanzari de 331.650 unitati anul trecut in Europa si are ca scop vanzarea a peste 500.000 unitati anual pana in 2011. De asemenea, la nivel mondial, Grupul Hyundai are ca obiectiv atingerea unui volum de 6 milioane de unitati produse anual pana in 2010, fata de cele 3.4 milioane de unitati produse in 2007.
In urma unui sondaj realizat in Germania, parteneriatul dintre Hyundai si FIFA din 2006 a ajutat producatorul coreean sa-si creasca popularitatea brandului in randul cetatenilor germani de la 28 la 48 de procente. Pentru a-si continua promovarea brandurilor, Kia a fost asociat alaturi de Hyundai cu Euro 2008 care are loc in Austria si Elvetia. Logo-ul producatorilor coreeni apare pe stadioanele unde au loc meciurile de fotbal din cadrul turneului final, dar si in timpul transmisiei TV al acestora.
Hyundai si Kia au pregatit 265 de automobile pentru a fi puse la dispozitia oficialilor UEFA, jucatorilor si jurnalistilor prezenti la Euro 2008. In acelasi timp, o flota de autobuze care poarta insemnele constructorilor auto coreeni vor asigura transportul suporterilor catre punctele importante din orasele care gazduiesc turneul final din acest an.
Via | Automotive News
"Ultimul turneu al Cupei Mondiale la Fotbal a fost vizionat de un total de 40 miliarde de telespectatori, deci au existat multe sanse de expunere a brandurilor" Baieti sunteti chiar tampiti sincer. Pai pe Terra traiesc cam vreo 6 miliarde de persoane. Sa inteleg... acest campionat a fost urmarit si de presupusii oameni verzi si mici? Pentru ca pana la 40 de miliarde mai avem cam de de 6.3 ori mai multi. Doamne... citeste cineva ce scrie? Aveti pe cineva angajat sa va gaseasca greselile? Daca da, sper sa-ti dati afara. Este cel putin la fel de analfabet si neinteresat de ceea ce face sa si restul celor care lucreaza la acest site. Imi este neglar de ce exista atatea greseli gramaticale dar sincer baieti... aveti mila mea. Si bine ca mai vorbiti de profesionalism... Va rog... Profesinalismul este un cuvant (stare) care in Romania nu exista.