Ancheta NHTSA: Un Volt a luat foc la trei săptămâni după crashtest

Publicat luni, 14.11.2011 14:01 de Sebastian Toma

Cei de la NHTSA au anunţat că vor demara o anchetă în cazul tuturor vehiculelor electrice după ce un Chevrolet Volt testat anterior a luat foc în parcarea instituţiei la mai bine de trei săptămâni după ce a fost testat.

Oficialii NHTSA au anunţat că au început o anchetă legată de bateriile vehiculelor electrice, concentrată pe acumulatorii litiu-ion. Totul a început în luna iunie 2011, când un Chevrolet Volt testat de NHTSA pe 12 martie a luat foc în parcarea centrului de teste din Wisconsin. Incendiul a fost atât de sever, încât Volt-ul a ars în întregime, iar automobilele de lângă el au fost şi ele afectate de flăcări. În timp ce oficialii NHTSA discută cu toţi producătorii de vehicule electrice în privinţa eventualelor riscuri de incendiu descoperite intern, cei de la General Motors spun că că procedurile de siguranţă nu au fost respectate la testul din mai.

"Înainte de toate, vreau să clarific un aspect: Volt este o maşină sigură. Lucrăm cu NHTSA pentru clarificarea acestei investigaţii. Cu toate datele disponibile până acum, cei de la NHTSA au declarat că nu există un risc de incendiu mai mare cu Volt decât există cu un automobil convenţional, alimentat doar cu combustibili fosili. Protocoalele de siguranţă pentru vehiculele electrice sunt, cu siguranţă, o problemă a industriei. La GM, noi avem protocoale de siguranţă pentru a dezactiva bateria unui vehicul electric în urma unui accident grav. Lucrăm cu alţi constructori de automobile, operatori ai vehiculelor de tractare, reprezentanţi ai serviciilor de urgenţă şi organizaţii axate pe casarea şi dezmembrarea automobilelor uzate pentru a stabili un set de protocoale valabile la nivel de industrie", a declarat Jim Federico, inginer şef pentru dezvoltarea vehiculelor electrice în cadrul General Motors.

Cei de la GM au replicat incidentul înregistrat de NHTSA, dar nu au reuşit să obţină acelaşi rezultat. Reprezentanţii corporaţiei spun că procedurile de siguranţă urmate de ei au prevenit apariţia unui incendiu la nivelul acumulatorilor. Până în prezent, nu a existat niciun alt incident legat de Chevrolet Volt şi bateriile sale.

Via | Carscoop

  • Ard in flacari, luni, 14.11.2011 16:18

    Daca mai trebuia, ni se confirma inca odata ca treaba facuta de japonezi nu se compara cu cea facuta de americani. De fapt comparatia cu Nissan Leaf e de-a dreptul jignitoare.

  • GT-R, luni, 14.11.2011 17:34
    Volt

    Volt a luat foc in urma unui crashtest,nu din senin, cum se intampla cu masinile Ferrari. @Ard in flacari Normal ca e jignitoare comparatia,Leaf e una dintre cele mai hidoase masini.

  • GreenReport, luni, 14.11.2011 18:09
    @GT-R

    Nu conteaza ca a luat foc in urma unui crashtest sau din senin. Tot problema grava de siguranta se numeste. Oricum, impresiile tale nu valoreaza nici cat negru sub unghie. Sunt destui care considera Leaf un produs inovator si atractiv.

  • Thor, luni, 14.11.2011 19:02

    Inovator si atractiv ca multe altele, dar spre deosebire urat cu spuuume

  • Relu, luni, 14.11.2011 19:33
    Leaf=teapa

    Cautati pe goagal ''probleme la nissan leaf'' si o sa vedeti cate probleme au fost semnalate la leaf-ul pe care il tot laudati. Volt e chiar bijuterie comparat cu broscuta de la nissan.

  • Che Guevara, luni, 14.11.2011 19:51

    I: Care-i asemanarea dintre un Chevrolet Volt si un cocktail Molotov? R: Amandoua sunt produse "revolutionare" si deosebit de inflamabile :))

  • Pompierul, marţi, 15.11.2011 09:59
    penibil

    Mai intai marketingul mincinos si acum asta?! Tepe dupa tepe la GM

  • Thor, marţi, 15.11.2011 11:09

    Asta ca sa nu mai zica toti priceputii ca angentiile guvernamentale din usa favorizeaza GM, vezi probleme Toyota

  • Alfa, marţi, 15.11.2011 11:34

    Asa e, nu-i o favoare ca i s-a dat GM cateva miliarde $$ pentru a-si acoperi esecurile, e o obligatie a fiecarui contribuabil american... acum un alt esec - Volt care isi prajeste si aia putinii clienti pe care-i are...

  • ccp, marţi, 15.11.2011 14:06
    iara kk ala de volt??!!!

    oameni buni mai lasti-o-n saracie!!!..nu a ars un automobil electric..a ars un benzinar...chestia aia consuma BENZINNA...chiar daca nu in totalitate timpului,dar si eu pot sa scot masina la liber si sa-i ''tai alimentarea''(e adev ar fi unele probleme cu servofrina si directia) si asi obtine o masina si mai tare(aia care merge cu..nimic)!!!sa fim seriosi!!