Atenţie la ce maşină SH cumpăraţi! Germania: 52% dintre maşinile de pe şosele au defecte

Publicat vineri, 23.03.2012 16:24 de Mircea Meșter

Un studiu realizat în Germania de GTÜ arată că mai mult de jumătate dintre maşinile care rulează zi de zi pe străzi au defecte tehnice. Mai mult, una din cinci are defecte majore.

Un studiu amplu realizat în Germania de organizaţia GTÜ (echivalentul RAR) arată că numărul maşinilor cu defecte care circulă pe şoselele din această ţară este unul foarte ridicat.

Analiza - realizată pe parcursul întregului an 2011 - a relevat faptul că, din cele 2.7 milioane de maşini analizate în detaliu în service-uri, 19.5% au defecte tehnice semnificative. În plus, mai mult de jumătate dintre acestea (52%) au fost diagnosticate cu probleme mai mici.

În clasamentul probemelor maşinilor germane, cele mai des întâlnite sunt, în ordine, defectele farurilor, ale sistemului electric, ale sistemului de frânare, ale axelor, ale jantelor şi ale anvelopelor. Conform analizei GTÜ, principalii vinovaţi pentru aceste defecet sunt posesorii maşinilor, care ignoră probleme minore din cauză că service-ul nu este un loc în care le place să ajungă.

Cele mai mari probleme au fost înregistrate în cazul maşinilor mai vechi de nouă ani. Studiul arată că 70% dintre acestea au deficienţe tehnice, 30% fiind vizate din cauza unor probleme foarte grave. "Aceste maşini, care circulă zi de zi pe strâzile Germaniei, sunt un adevărat pericol pentru toţi şoferii şi pietonii", arată raportul GTÜ.

via | Focus.de
foto | Libertatea 

  • sandman, vineri, 23.03.2012 16:46
    masini

    pentru nemti, un defect inseamna si un bec ars! romanul are el o vorba: las ca merge si asa.

  • binoclu, vineri, 23.03.2012 17:01
    @sandman ai nevoie de ochelari?

    Masini de 9 ani. Studiul arată că 70% dintre acestea au deficienţe tehnice, 30% fiind vizate din cauza unor probleme foarte grave. "Aceste maşini, care circulă zi de zi pe strâzile Germaniei, sunt un adevărat pericol pentru toţi şoferii şi pietonii"

  • Enache_Alexandru, vineri, 23.03.2012 17:07

    Posibile concluzii: exploateaza necorespunzator automobilul au drumuri slabe calitativ ce provoaca o parte din defecte cumpara piese slab calitative ce se strica des @Automarket Va rog sa afisati (daca exista) studiu/studii similare facute de RAR pe anul 2011, multumes. * Sunc curios daca defectele sunt reparate inainte de a fi vandute automobilele catre pietele auto din Estul Europei.

  • Tembelus Rex, vineri, 23.03.2012 17:07
    Inca un subiect sensibil care va depasi 40-50 de comentarii.....

    Inca un subiect sensibil care va depasi 40-50 de comentarii..... exact ca cel in care un boss de pe la Renault ar dori ca marca din propriul portofoliu sa coste mai mult .......la care culmea am fost taxat la greu - probabil am deranjat ....nu am eu timp sa scriu ca as scrie multe si marunte dar am foarte multe treburi :-)))

  • Enache_Alexandru, vineri, 23.03.2012 17:11
    Salut

    Apropo Automarket: 1) "Germania: 52% dintre maşinile de pe şosele au defecte". 2) "Analiza - realizată pe parcursul întregului an 2011 - a relevat faptul că, din cele 2.7 milioane de maşini analizate în detaliu în service-uri, 19.5% au defecte tehnice semnificative. În plus, mai mult de jumătate dintre acestea (52%) au fost diagnosticate cu probleme " Din titlu reiese ca jumatate din automobilele nemtesti au probleme iar din text reiese ca jumatate din 2.7 mil masini testate (52%) au probleme, deci schimbati titlul va rog.

  • TIKA, vineri, 23.03.2012 17:14

    Daca in germanica este 52% cam cat o fi in romanica?!

  • Tembelus Rex, vineri, 23.03.2012 17:14
    EXPLICATIE

    Sosele au - nu-i baiul aici......chestia este ca le dau in goarna la masini - adica circula cu viteze mari pe autostrazi....si pentru unii e mai greu sa intelegi ca intr-un fel te deplasezi cu 100 km/h cu un motor de 1.4l si altfel cu unul de 2l sau 3l etc.....A o alta chestie ....minoritatea turca care numara pe la cateva milioane bune s-a bagat puternic pe vanzari de SH.....si probabil ca improvizeaza si ei - baga piese mai slabe calitativ, omologate dar de "neorigine" ....plus de asta manopera in service te costa in Germania destul de mult. Problema e cand te duci in service ca sa-ti schimbe aia lamele la stergator sau sa-ti completeze lichidul de parbriz....atunci cam esti de ras sa platesti pe asa ceva sincer.....

  • Sandu, vineri, 23.03.2012 17:20
    @Tika

    :))))))))) super tare :))))))))) aviz amatorilor de SH-uri :))))))

  • incredibil, vineri, 23.03.2012 17:27
    incredibil, ce masină, ce genţi si ce culoare... are si clima bizonica!!

    Si acum o sa vina geambasii sa zica "nu fratioare, io dau cercificat cu garantie... adica tu imi dai lovelele si io promit sa nu-ti dau 2 pumni in gura daca vii cu scandal dupa..."

  • jiji, vineri, 23.03.2012 19:51

    alea 50% sunt alea din poza nu? parca vad un megane,un mondeo,ceva opeluri,un fiesta

  • GsmWorld, vineri, 23.03.2012 19:59
    @jiji

    Daca cascai ochii, ai fi vazut ca in poza sunt masini cu nr de romania.

  • MVA, vineri, 23.03.2012 20:22
    masina noua

    Decat o bomba cu ceas de la second-hand, mai bine o masina noua.

  • jiji, vineri, 23.03.2012 21:09
    @GsmWorld

    mai precis poza e facuta in targul auto VITAN si acolo nu sunt masini din germanica???? numai 60%de nu mai mult

  • AndreiRN, vineri, 23.03.2012 22:20
    Propaganda

    Un articol menit sa sperie populatia de masinile mai ieftine aduse din Vest si nimic mai mult. Daca s-ar face un studiu la masinile moi s-ar gasi o multime de abateri de la proiect(defecte). In general masinile vechi sunt facute cu mai mare grija ca cele noi

  • edi80, vineri, 23.03.2012 22:23

    Nu va bateti capul cu jiji e trepanat rau!! iarta-l Doamne!!! e adevarat ce zic unii k nu vb pe de rost...dar noi inca ne luptam cu taxele f mari de innmatriculare a cazanelor din 95 ce pretentii avem!! asta e romania decat un logan de 4 mii euro 4 de cativa ani mai bine un bemveu de 12 ani euro 3 ce naiba...cum sa mergem noi cu logan!!jmekeria se naste din saracie si frustrare..

  • Devorattor, sâmbătă, 24.03.2012 09:22
    Articol manipulator

    52% masini defecte? Mah baieti, voi credeti ca romanii sunt mai prosti decat niste maimute? Plecati naibii in Congo cu asemenea articole de 2 bani, probabil veti avea mai multe credibilitate printre pigmeii si bastinasii de acolo! Asa cum bine a mai spus cineva inaintea mea: un ber ars sau o bara zgariata pt un neamt se poate considera un defect! De ce? Din mai multe motive: 1. un neamt, in general, are mai multa grija de masina lui decat un est european; 2. un neamt recunoaste mai usor daca masina lui are un defect; 3. calitatea drumurilor la ei este cu 10 clase peste calitatea drumurilor noastre.La fel si calitatea benzinei. Pai daca la nemti 52% dintre masini au defecte, inseamna ca la noi, romanii 99% au defecte, nu-i asa? Ce a scris automarket.ro acum nu este decat un articol facut la comanda! Se urmareste descurajearea romanior de a -si mai cumpara masini SH din Germania. Probabil va fac presiuni cei de la Dacia-Renault. Dar voi credeti ca daca poporul va incepe sa cumpere incepand de maine numai Dacia Logan si Duster in loc de sh-uri die afara, economia romaneasca se va redresa si toti romanii vor trai mai bine? Va rog frumos... AnreiRN: in sfarsit, te vad cu o parere mai bine gandita! :)

  • Simtul ratiunii, sâmbătă, 24.03.2012 09:37
    Filmele cu OZN-uri si alte teorii ale conspiratiilor isi fac efectul

    Cum pot fi manipulatoare niste date preluate de la RAR-ul NEMTESC ? Date despre parcul lor auto. Geambasii nostrii le fac un bine ca le curata tara de vechituri. Si ce fericiti sunt unii dintre noi sa fim considerati lada de gurnoi a Europei.

  • ..., sâmbătă, 24.03.2012 09:41

    *lada de gunoi a Europei

  • Devorattor, sâmbătă, 24.03.2012 10:09
    ....

    Ce daca sunt date preluate de la RAR-ul nemtesc? Ce exigente are RAR la ei si ce exigente are RAR-ul nostru unde oricum se trece cu spaga? Sa vedem si noi poze dupa un raport de statistica, dupa un document, ceva... Pana acum sunt doar vorbe...articole, pardon! Plus de asta, 2,7 milioane masini nu este o cifra concludenta! @simtul iratiunii: cu 8000 euro (sa zicem) intotdeauna voi alege o masina SH buna (si mai noua de 8 ani) decat un dulap pe 4 roti nou! Tu daca vrei sa te dai cu Ligheanul pe strada, n-ai decat... Fiabilitatea unei masini se observa in timp, iar cine rade la urma rade mai bine!

  • Devorattor, sâmbătă, 24.03.2012 10:18
    @automarket, terminati cu prostiile!

    Rog angajatii din echipa automarket sa nu mai posteze comentarii sub diverse ID-uri fara cont ca sunteti demult vizibili si cei care s-au prins rad de voi! Ar trebui sa permiteti doar utilizatorilor inregistrati sa mai posteze comentarii...asa cum fac foarte multe site-uri care se respecta! @mircea mester, aveam o impresie mai buna despre tine! Nu mai incercati sa demontati mitul masinilor SH aduse din Germania ca nu tine! Intotdeauna se vor aduce si vine masini de acolo. E adevarat ca se manaresc kilometri si ca se schimba multe piese originale cu turcisme si chinezarii, dar daca stii la cine sa apelezi, nu iei teapa!!

  • Raul, sâmbătă, 24.03.2012 10:41
    @Devorattor

    De unde atata disperare? Ai vreun hoit adus de prin Germanica si te chinui sa gasesti un fraier? Coruptia e atat de incetatenita la noi, incat unii ca tine au impresia ca-i peste tot la fel. Nu-i peste tot la fel, romanasule.

  • @AndreiRN, sâmbătă, 24.03.2012 11:11

    De vina e nivelul de trai, nu ca ar avea sh-urile vreun avantaj real in fata masinilor noi.

  • @AndreiRN, sâmbătă, 24.03.2012 11:14

    ...nivelul de trai si prin contrast aroganta + grandomania multor romani.

  • Enache_Alexandru, sâmbătă, 24.03.2012 11:50
    Salut

    Se stie demult ca angajatii automarket.ro dau commenturi ascunse sub diferite nickuri ascunse al caror singur scop este sa creeze agitatie. Ma gandeam in ultima saptamana sa imi inchid contul caci nu sunt multumit de gradul de profesionalisma de care dau ei dovada.

  • sandman, sâmbătă, 24.03.2012 14:26
    masini

    tocmai ca asta ziceam. ca romanul tot roman ramane. si cumpara tot felul de prostii pe care altii le arunca. masina noua ramane masina noua orice argument aduceti. masinile peste 10 ani ar trebui toate duse la remat sau puse taxe f mari pe ele.

  • LauCalin, sâmbătă, 24.03.2012 14:27

    Asa, si care-i noutatea stirei? In general o masina la mana a doua se vinde din doua motive: cel mai des pentru ca nu esti multumit de ea (ideea ar fi de ce sa vinzi ceva care ar fi bun) sau pentru ca nu mai poti sa o intretii, gen sa te fi lovit criza financiara cam tare. Si oricum o masina la mana a doua e o mare loterie, ori faci o afacere buna ori iti iei o mare teapa.

  • Sandu, sâmbătă, 24.03.2012 15:05
    .....

    Pai inca nu ati inteles? Nu toata lumea e atat de inteligenta ca mr. devorattor. Degeaba ii bate lui rulmentul la roata, ca la semafor, asta nu-l impiedica sa-i dea turatie la ursulet cand vede un symbol sau logan. Iar seara mananca paine cu sare.

  • MCD, sâmbătă, 24.03.2012 15:33
    bn ma

    un studiu din asta in Cuba nu fac, si de nu are nimic masina si o duci in service pt o verificare in 90% din cazuri iti inventeza service-ul un defect pt a te taxa, cate accidente au loc din motive tehnice si cate au loc din cauza idiotului dintre scaun si volan, aaaa? puneti de un studiu, repede masina noua de unde ma in romanica unde iei 1000 de lei pe luna si in germania iei 7k prima de productie logic daca 52% au probleme tehnice, din alea cat la % au 10 ani si cat au 1 an, daca are 10 ani nu inseamna ca mai defecta ca una de 1 an care e forjata studii manipulatoare, strategii de marketing

  • 1F32, sâmbătă, 24.03.2012 15:51
    @sandu

    Cred ca frustrarea ta a ajuns la asemenea cote incat nici macar nu mai vezi ce masina e la mine in avatar! E cumva BMW e30, dupa capul tau inexistent? Mai usor cu spumele c-o sa faci epilepsie. Tocmai ca sa nu mananc paine cu sare la masa, am ales sa-mi cumpar o masina SH la un pret mic si cu banii jos, decat sa fac rate n....zeci de ani pt un amarat de Ligean, pardon Logan. Daca iti taie Basescu tie 10% din salariu, ai grija ca TU vei fi ala care nu va avea bani nici de paine cu sare! de ce? Pt ca banca creditoare nu doarme niciodata! Te-as trimite la culcare, dar se pare ca ma chinui degeaba: la cate necazuri ai, inteleg ca nici somn nu mai ai...;) O alta varianta: esti si tu cumva vreunul din pesudo-ziaristii jenibili de la automarket care posteaza sub 'acoperire"?

  • Devorattor, sâmbătă, 24.03.2012 15:56
    @sandu

    Cred ca frustrarea ta a ajuns la asemenea cote incat nici macar nu mai vezi ce masina e la mine in avatar! E cumva BMW e30, dupa capul tau inexistent? Mai usor cu spumele c-o sa faci epilepsie. Tocmai ca sa nu mananc paine cu sare la masa, am ales sa-mi cumpar o masina SH la un pret mic si cu banii jos, decat sa fac rate n....zeci de ani pt un amarat de Ligean, pardon Logan. Daca iti taie Basescu tie 10% din salariu, ai grija ca TU vei fi ala care nu va avea bani nici de paine cu sare! de ce? Pt ca banca creditoare nu doarme niciodata! Te-as trimite la culcare, dar se pare ca ma chinui degeaba: la cate necazuri ai, inteleg ca nici somn nu mai ai...;) O alta varianta: esti si tu cumva vreunul din pesudo-ziaristii jenibili de la automarket care posteaza sub 'acoperire"? @Enache Alexandru, bine ca mai exista oameni care i-au demascat pe clownii de la automarket. Dovada faptului ca cei care spun adevarul ii incomodeaza: pana acum 2 minute nu am reusit sa-mi accesez contul! Rusine automarket!

  • SaabCuantic, sâmbătă, 24.03.2012 17:00
    Masini paradite din Germania? Nu prea cred!

    Familia mea detine doua autovehicule aduse din Germania, de care am mai povestit: un VW T3 din 1987 si un Merzan E200 din 2000...Nu s-au remarcat nici un fel de defecte la ele. Merz-ul avea 315000 km reali la bord in momentul achizitiei (functionase ca taxi in Germania) si totusi ruleaza cu aceeasi eleganta de cativa ani incoace, de cand ne apartine. Microbuzului i-am pus alt motor doar fiindca doream mai multa putere, asa ca am schimbat un 1.6 TD cu un 1.9 TD si astfel am ajuns de la 70 CP la 95 CP. Intr-adevar, Mircea percuteaza suspect de protector fata de masinile noi, cu schepsis precis in directia Mioveni ;) Daca si AndreiRN l-a "mirosit", inseamna ca n-ar avea nici un sens sa nege ca nu-i asa...Iar cine il mitraliaza pe Devorattor, o face doar de dragul de a parea muscle-man...si nici n-a citit ce scriam eu ieri la rubrica Land Rover! Viitorul nu suna deloc roz, mai ales ca ne conduce un matroz (ca sa rimeze:)) Cine pomeneste aici de aroganta si megalomanie in randurile prostimii?...A,da, in acest sens, avem de-a face cu un fenomen extrem de incarnat in reflexul mioritic, dar cati "târtani" sparti in flatulente n-am vazut la volanul atator Logan-uri, de exemplu?...In fond, nici nu conteaza in ce masina te afli - veche sau noua, ieftina sau scumpa, buna sau proasta - ci cum te afisezi ca persoana in public, ca expresivitate proprie, in definitiv ca fiinta umana! Cine nu cunoaste acest truism cotidian inseamna ca este dinamitat de tembelism, fara drept de apel! Eu v-am avertizat cu ceva timp in urma ca AM s-a "imbarligat" in culise cu Renault Group...Pe principii reciproc avantajoase, evidemment. Usor-usor, si altii imi vor da dreptate...de fapt, nu mie, ci intuitiei facile pe care ti-o inspira genul de propaganda desantata care i se rezerva Daciei aici, in mod sistematic! Ca un ultim argument, taica-miu a lucrat multi ani ca mecanic auto si de la dansul stiu inca de la gradinita: "Sa nu-ti iei Dacia in toata viata ta!"...culmea, si tocmai pe Dacia se specializase. Sa nu aduc in discutie si comportarea Dulapului National la testele de siguranta (hai ca la coliziunile frontale mai treaca-mearga, patru stele ii poti acorda cu indulgenta patriotica, dar la izbiturile puternice din lateral...are Dracia ca dotare standard airbag-uri laterale?...habar n-am...si chiar daca ar avea, gatul ti-l vei rupe cu certitudine inainte de desfacerea acestora:)) PS: Automarket, eu inteleg ca nu prea iti plac mutrele saabiste, dar ma indoiesc ca eu si cu Devorattor, de pilda, te-am tratat in acelasi mod regretabil pe care ni-l propui "deontologic" de ceva vreme incoace...Stii faza cu degetul si obrazul?...

  • Carlos ( CT ), sâmbătă, 24.03.2012 18:43
    @LauCalin

    Cica "o masina la mana a doua se vinde din doua motive: cel mai des pentru ca nu esti multumit de ea (ideea ar fi de ce sa vinzi ceva care ar fi bun) sau pentru ca nu mai poti sa o intretii, gen sa te fi lovit criza financiara cam tare" Sa fim realisti. Nu cred ca decizia de a-ti vinde masina se rezuma numai la atat. Sunt unii oameni care pur si simplu la 5-6-7 ani vor sa fie in ton cu noile tehnologii si tendinte de design. Pentru ca asta-i perioada la care se schimba generatiile de masini in industria auto. Chestiunea e ca unii au mai mult grija de masini decat altii. Plus sunt alti factori ce influenteaza starea unei masini, cum ar fi gradul de civilizatie (praf, funingine, calitatea carburantilor etc.) , infrastructura rutiera etc. @MCD Nu compara situatia Cubei cu Germania ca-i cu totul alta mancare de peste. Acolo sunt fortati de imprejurari sa conduca masini clasice, nu ca ar fi populatia prea conservatoare sau iubitoare de vechituri. Oricum alea clasice sunt de o valoare inestimabila si nu se compara cu un jeg de Golf 4 la mana a 7-a. @Devorattor Evident ai mari frustrari interioare. De ce te-ar deranja altfel asertiunea "romanul rupt in fund, dar fudul " ? Zici ca esti din Constanta? Nu prea circuli asa cu masina. Nu de alta, dar mi-ar fi sarit in ochi o janghina ca a ta... Probabil n-ai bani nici de benzina.

  • SaabCuantic, sâmbătă, 24.03.2012 19:49
    Intrebari retorice...

    Cum se face ca TOATE postarile anti-Dacia devin mai purpurii decat ouale de Pasti?...Cum de mai toate articolele extra-Dacia raman de caruta, ca numar de comentarii, in comparatie cu cele despre Dacia?...Dar cum de se trezeste cate un reductionist onomatopeic sa guiteze ca "mama, ce tare e Dacia!" si sa primeasca ca cadou (scuze pentru cacofonia multipla :D), in schimbul acestei mostre fenomenale de cultura rasata, peste 100 de up-uri ?! (chiar s-a intamplat aici, pe AM, aceasta anomalie contra firii umane...). In acest ritm, vom ajunge sa ne exprimam cu râgâituri, nu cu cuvinte...OK, eu admit ca, cu cat te prezinti in ziua de astazi mai decorticalizat (a se citi: mai instinctualizat), cu atat le starnesti mai multi fiori femeilor, care se simt atrase de tine precum mustele de bip-bip-bip (ma autocenzurez), dar mi se pare a fi o stupiditate patetica sa bolborosesti o fraza de Gâgă precum "Dacia e misto!" si sa fii considerat de multime un briliant al gandirii (sau, ma rog, un vifor al genului ambiguu :)) De! Fiecare tara poseda fix conducatorii care i se cuvin si, cum conducatorii nostri de maine nu se vor putea alege decat dintre ciumegii cu creste, turul lasat al pantalonilor, tatuaje "complexe" si lexic intepenit la "c...e!" sau dintre zuzele cu piercing-uri si-n creier, pantaloni mulati, tenisi "cool" si deget intepenit pe touchscreen (de regula, barbatii concep tehnologiile, iar femeile le adora! - nu musai si "ii adora"), atunci nu ne ramane decat sa emigram in Congo...Unde se afla si parlamentarul Boldea, dar fiecare cu motivele lui :)

  • Loganelul, sâmbătă, 24.03.2012 20:06
    @SaabCuantic te oftici, ha?

    Mi-am luat masina noua!!!!!!!!!! yeeeeeeeeeeeeeeeee! Miam luat Logan / si sunt barosan! tanatanantananananana! Si k sa te oftic si mai tare mi-am facut comanda si la ink un aierbag pt scaunu din dreapta si un mp3 pleier sonyy! io am masina noua sunty in rand cu lumea imi platesc frumos ratele la banca nu k tine frustrat demodat cu Saabu tau nemtzesc di pi vremea lu Hitler! hahahahhahahaha

  • SaabCuantic, sâmbătă, 24.03.2012 21:17
    @Golanelul (nu sunt eu de vina, asa a iesit la anagrama :P)

    Mai generatie asexuata "k", tocmai ma pregateam sa citesc o carte palpitanta: George Ritzer, "Globalizarea nimicului - Cultura consumului si paradoxurile abundentei"...Da' am considerat ca mai spumos m-as delecta cu versul tau tuguiat ca un templu vespasianic, imprumutat in mod fatidic din colectia fabuloasa a lui Emil Garleanu intitulata "Din lumea celor care nu cuvanta"...Ce-ar fi sa te oftici mai degraba mataluta, in sensul ca te asigur ca exista oameni care ma vor ajuta ca, in maximum doi ani, sa-mi iau...TurboX. Just so! Cica ii incanta mutra mea serafica si ochii mei prea suavi, argumente suficiente pentru investirea sumei necesare...Iar dupa aceea sa ma cauti, ca sa ne tamponam putin (la propriu, cu masinile noastre: fiecare il va izbi pe celalalt din flancuri...cat se poate de violent, asa, ca sa ne putem acorda niste note finale si elocvente pe calitatea rezistentei...iar acela dintre noi care nu va mai apuca sa dea calificative...treaba lui, cum isi asterne, asa doarme ;))

  • Sandu, sâmbătă, 24.03.2012 22:18
    @ stie el cine e

    Nu ca ar fi treaba ta, dar ca sa stii, eu nu am logan. Dar sincer, esti amuzant rau :))))) Tu esti smecher rau, cine mai are masina ca a ta? :)))) doar toata cocalarimea:)))) Iti recomand un distonocalm, nu de alta dar faci spume si nu e bine:)))

  • Cristi, sâmbătă, 24.03.2012 23:08
    @AndreiRN @Devorattor @SaabTraumatic @MCD

    Cand ramaneti fara argumente o dati in SF-uri.

  • SaabCuantic, sâmbătă, 24.03.2012 23:40
    Zău?

    To'arăşu' Sandu, ai cumva nişte conturi de reglat cu Devorattor?...Deocamdată, te iau eu în primire. Zadarnic încerci să-l loveşti sub centură, Săndele mamă: el este posesor de SAAB, nu de BMW. BMW am avut eu, dar l-am pasat deja. N-ar fi preferabil să te auto-demaşti mătăluţă şi să ne lămureşti cine eşti de fapt?...N-am mai auzit de acest nick până acum: @Sandu. Dar @Raul ăsta de mai sus cine o fi, că nici eticheta lui nu-mi pare prea rezonantă...Hm, voi doi sunteţi nişte meşteri în deghizări...sau sunteţi una şi aceeaşi persoană, adică un meşter în vrăjeală, căci stilul te vădeşte! Lasă-te de alba-neagra cu noi, dragule, deoarece ştim pe ce carte joci...