Audi a oprit producția de la Ingolstadt din cauza grevei din Ungaria: angajații maghiari au refuzat mai multe propuneri salariale

Publicat marţi, 29.01.2019 10:21 de Paul Cosma

Audi a închis fabrica sa din Ingolstadt până miercuri, din cauza grevei angajaților din Ungaria. Muncitorii maghiari cer măriri salariale de peste 20% și au refuzat toate ofertele Audi de până acum.

Audi are probleme la uzina pe care o deține în localitatea Gyor din Ungaria. La doi ani de la ultima grevă, angajații solicită din nou măriri de salariu și au intrat în grevă.

În consecință, Audi a fost nevoit să întrerupă producția la Ingolstadt (Germania) din cauza lipsei de componente ce trebuiau să vină de la Gyor, potrivit unui anunț al companiei.

Sindicatul Audi Hungaria Independent Unio ceruse conducerii o creștere "imediată" a salariilor cu 18% și consideră că angajații ar trebui să câștige cu 40% mai mult decât în prezent pentru a avea un trai “decent".

Reprezentanții Audi Ungaria au oferit inițial o majorare salarială de 10% cu efect imediat și de încă 10% în ianuarie 2020, oferta fiind respinsă de sindicat.

Potrivit sindicaliștilor, peste 4.000 de oameni au protestat luni la fabrica Audi din Gyor. Până la 9.000 de angajați sunt așteptați la proteste în ziua de joi, când vor avea loc noi negocieri salariale.

Angajații maghiari vor să primească aceleași salarii ca angajații Audi de la uzinele din Vestul Europei. În sprijinul afirmațiilor, sindicaliștii susțin că un angajat Audi din Belgia câștiga de 3.6 ori mai mult decât unul din Ungaria, în timp ce discrepanțele sunt mai mici comparativ cu alte state central-europene: 28% comparativ cu Slovacia și 39% comparativ cu Polonia.

Via Automotive News

  • Eu, marţi, 29.01.2019 10:26

    Mmm.. Titanicu' se scufunda

  • someone, marţi, 29.01.2019 10:37

    nu se scufunda, ca in panonia nu este apa decat balaton-ul

  • Eu, marţi, 29.01.2019 11:18

    Dar nu a zis nimeni ca se scufunda in apa, mai degraba in motorina si benzina

  • hazard, marţi, 29.01.2019 12:59

    ce sperante pe voi :)) Nu mai plangeti, grupul VW o duce bine.

  • Gigi, marţi, 29.01.2019 13:05

    Adevarul e pe la mijloc. La cat costa un Q3 ar putea sa le dea o marire de salariu. Pe de alta parte, niciodata nu vor avea salarii egale cei din est cu cei din vest. Patronul gandeste numai prin logica profitului, daca scade, se va reorienta. Undeva mai la est sunt destule tari mai sarace decat Ungaria si unde s-ar putea gasi forta de munca mult mai ieftina. Valabil si pentru RO.

  • Rudolf D., marţi, 29.01.2019 13:39

    @Gigi Logica profitului ar spune sa plece toate liniile de asamblare din Germania. care tari? Moldova? Donbas? Osetia de sud? Nagorno-Karabah? sau Kargastan. Sau la o adica se pot converti si liniile de asamblare din tankogradul Celeabinsk.