Audi a preluat o idee de reclamă de la Chrysler

Publicat joi, 02.06.2011 13:05 de Sebastian Toma

Ideea din spatele reclamei Chrysler ”Imported from Detroit” a fost copiată de o agenţie care se ocupă de Audi, pentru un spot al lui A6 Avant. Managerii lui Eminem au cerut interzicerea reclamei în Germania.

Eight Mile Style, compania care deţine licenţele melodiilor lui Eminem, a înaintat o moţiune într-un tribunal din Germania pentru interzicerea unei reclame Audi. Respectiva reclamă utilizează melodia "Lose Yourself" a lui Eminem fără drept, spune Joel Martin, managerul Eight Mile Style. Artistul american a jucat recent într-o reclamă pentru Chrysler, al cărui slogan era "Imported From Detroit" şi viza promovarea modelului 200.

"E uimitor. Ceea ce face acest lucru extraordinar este asemănarea dintre modul în care această melodie este folosită de Chrysler şi modul în care o foloseşte agenţia lui Audi. Atunci când am văzut-o am zis că trebuie să fie o glumă", a completat Joel Martin.

Răspunsul diviziei Audi din Statele Unite ale Americii a fost scurt, specificând că modelul A6 Avant nu va fi distribuit pe piaţa respectivă. Divizia americană a mărcii din Ingolstadt nu are oricum nicio legătură cu reclama respectivă, aceea fiind comandată de divizia germană a mărcii. După cum au notat şi cei de la Eight Mile Style, asemănarea dintre reclama lui Audi A6 Avant şi cea a lui Chrysler 200 este şocantă, cele două spoturi prezentând numeroase "idei comune".

Reclamă Audi A6 Avant

Reclama Chrysler pentru SuperBowl 2011 "Imported from Detroit"

Via | TheTruthAboutCars

  • ztele, joi, 02.06.2011 13:46
    =))

    Ca de obicei, prostii Europei nu se dezmint. Bravo ba! :)))

  • unckle, joi, 02.06.2011 14:00

    era de asteptat sa se intample - coloana sonora este un fel de Moga vs. Creatia Originala ... seamana flagrant cu creatia lui Eminem ..

  • dudu, joi, 02.06.2011 14:17
    hmm

    nu ma astepatam la asa ceva din partea audi

  • claudiu, joi, 02.06.2011 14:21
    :))

    Conform legii plagiatului in america, daca iei ceva, orice (melodie, carte, etc) si adaugi inca 30%, nu se mai numeste plagiat, ci creatie proprie. Asa ca ciocu mic americanilor :)

  • fff, joi, 02.06.2011 14:28
    Copyrights

    Daca e pe bune este foarte penibila faza. Reclama originala chiar are un mesaj clar si emotionant. Desi daca vorbim de melodie ea nu apartine lui Eminem sau Puff Dady/Didi etc. ci este a celor de la Led Zepelin si se numeste Kashmir. http://www.youtube.com/watch?v=eKtfjsonPFE Prin urmare daca Led Zepelin si-a dat acordul Audi are toate drepturile sa difuzeze reclama, desi ar fi penibil.

  • Serd, joi, 02.06.2011 14:32
    imaginatia..........

    Inteleg ca au lipsa de imaginatie in privinta design-ului produselor dar nici macar cu reclamele........

  • J. C., joi, 02.06.2011 14:49
    fenomenal

    doua reclame cu aceeasi melodie! nu mai sunt defapt articole serioase si trebe si articole dinastea de umplutura

  • RAM, joi, 02.06.2011 14:56
    nemti prostovani

    Vad ca si astia au inceput sa copieze. Si mai ziceam de chinezi.....

  • N, joi, 02.06.2011 15:25

    tipic vag . daca nu suntem in stare sa cream atunci putem foarte bine sa copiem. sunt multe exemple dar asta e chiar penibil,dintre toate melodiile au ales-o exact pe asta .=)) sau vw pretind un slogan si anume DAS AUTO...hmmm ia sa vedem noi cui apartine de fapt acest motto : http://www.topgear.ro/stiri/noul-opel-astra-das-auto-din-1965...exact OPEL...vorba top gear rusinica vw si de fapt e generalizata treaba deci rusinica vag

  • BaditzaEx, joi, 02.06.2011 15:56
    VAG - das Fas

    Xerox Design ,Xerox pana si reclama = PENIBIL !!! iar pe linga faptul ca-s penibili mai sunt si prosti !!!, in loc sa copieze Eminem-ul care se potriveste de minune pe acel Chrysler ( ambii din Detroit ) si care e ceva american Deci Merge Bine !,puteau dreaq sa-si puna si ei un Rammstein,Falco, Beethoven ,ca au destui ,Dar deh ii copiaza la copiat pe chinezi si sunt prea Ahtiati de Profit Maxim per produs . aia ee luati-va das FAS,sau vorbrundt dur RAHATUS

  • BaditzaEx, joi, 02.06.2011 15:59
    cu acea agentie

    ar tre reziliate contractele in secunda 0,dar na poate ca si acolo sunt niste ca la ce le-a bubuit mintea ,Clar Made in Germany nu mai e ce a fost candva

  • @ztele, joi, 02.06.2011 17:00

    Pana la proba contrarie prostii europei sunt aia de la saab (asa era ultima data cand am verificat)! Interesant de stiut ar fi daca cei de la audi care au aprobat aceasta reclama au stiut de reclama celor de la chrysler sau nu...cu siguranta ca agentia de publicitate a stiut.!? Oricum la cate reclame geniale a avut audi pana acum asta sa le fie pacatul

  • lol, joi, 02.06.2011 17:29

    Eu vad un viral ironic la adresa reclamei americane, ce se raspandeste in tot internetul cu viteza luminii. Adica un proiect reusit pentru agentie si client :)

  • xulescu, joi, 02.06.2011 17:42

    audi - ,masina de kko. reclama de kko

  • patent, joi, 02.06.2011 18:44
    hmm

    eu cred ca Audi a dat mai mult o palma celor de la chrysler cu aceasta reclama !! oricum nu poti compara cele doua masini ..chrysler e cu ani lumina in spate fata de audi!! se poate remarca si faptul ca acel CH.200 seamana izbitor cu masinile europene!!

  • dudu, joi, 02.06.2011 21:13
    @lol

    ai dreptate, e viral, dar nu creeaza o imagine buna companiei

  • Andrei, joi, 02.06.2011 21:31
    opinie

    aha nu demul reclama in potriva bmw sau mercedes ...astea de la audi chear se prostec de tot....!!!

  • lol, vineri, 03.06.2011 10:22

    viralul nu e menit sa creeze o imagine buna companiei :) e vorba de buzz marketing, povesti lungi de tot, e mult de dezbatut. Poti sa fi sigur insa de un lucru, audi are numai experti la capitolul promovare si imagine, nu ar fi permis sa iasa ceva care sa dauneze companiei :)

  • lol, vineri, 03.06.2011 14:19

    wow cati experti in marketing si publicitate nu sunt de acord cu ce zic :) deh... fiecare cu parerea lui, mai avizata sau nu :) am mai zis eu ca romanii se pricep la tot :)

  • dudu, vineri, 03.06.2011 23:09
    @lol

    Nu e prima oara cand au dat-o in bara cu reclamele "expertii" in marketing de la audi. Cauta pe net 'audi bmw checkmate'

  • Mircea, sâmbătă, 04.06.2011 00:46

    @ztele de ce vorbesti in oglinda ?

  • LauCalin, sâmbătă, 04.06.2011 16:37

    Daca facea asa ceva BMW sau Mercedes pun pariu ca unii de pe-aici erau mai putin revoltati. Oameni buni, chestia asta se numeste reclama agresiva si se practica in foarte multe domenii de mult timp, foarte celebre sunt si cazurile Pepsi si Coca Cola. Imi amintesc o reclama la Pepsi care se termina cu ceva de genul "un produs Cola. Pepsi Cola." Amintiti-va cand Toyota facea recall la greu ca Honda isi facea reclama scriind mare pe cladirile dealer-ilor "Masinile noastre nu raman fara frane". Audi nu e nici prima si cu sigurnta nici ultima companie auto care face asa ceva.