Audi A3 e-tron, primul hibrid plug-in al mărcii, a fost lansat în Europa

Publicat joi, 31.07.2014 18:50 de Sebastian Toma

Primul hibrid plug-in al gamei Audi este disponibil pentru comandă pe anumite pieţe. În Germania, unde sunt deja 105 dealeri acreditaţi pentru vânzarea lui A3 Sportback e-tron, preţul de pornire este de 37.900 de euro.

Audi A3 Sportback e-tron, primul hibrid plug-in oferit în gama mărcii din Ingolstadt, este oferit în peste 400 de reprezentanţe ale mărcii germane. Doar în Germania, 105 dealeri Audi sunt pregătiţi să comercializeze noul model al constructorului cu patru cercuri. Tot pe piaţa din Germania, Audi A3 e-tron pleacă de la 37.900 de euro, iar primele livrări vor avea loc în toamna anului curent.

Pentru piaţa din România nu există încă preţuri sau informaţii legate de disponibilitate, dar importatorul mărcii este aşteptat să furnizeze aceste detalii în viitorul apropiat. Producătorul german a decis să vândă modelul A3 e-tron doar prin anumiţi dealeri, care vor avea staţii de încărcare specaile în parcări, personal pregătit să vândă şi să serviseze modelul respectiv şi tehnicieni specializaţi în diagnosticarea şi reparaţia sistemului hibrid al acestuia.

Audi vrea să transforme amortizoarele modelelor sale în generatoare de curent electric

Versiunea e-tron a lui Audi A3 Sportback are un propulsor 1.4 TFSI acompaniat de un motor electric. Împreună, formează un sistem hibrid care livrează un total de 204 CP şi anunţă un consum mixt de numai 1.5 litri la sută şi emisii CO2 de 35 de grame pe kilometru. Rulând în modul 100% electric, modelul poate să parcurgă până la 50 de kilometri, pe când modul mixt aduce o autonomie totală de 900 kilometri. Atunci când foloseşte doar motorul cu combustie internă, A3 Sportback e-tron are un consum mixt de 4.5 litri la sută, respectiv emisii CO2 de 104 grame pe kilometru.

Audi A8 va primi o versiune hibridă diesel-electric în 2015

Audi a dezvoltat o aplicaţie de smartphone pentru managerierea sistemului hibrid al lui A3 Sportback e-tron. Acesta afişează nivelul de încărcare, timpul necesar pentru încărcare şi autonomia posibilă în clipa în care este interogată aplicaţia.

Audi dezvoltă un nou sistem hibrid, care gestionează puterea motorului cu ardere internă

Clienţii lui A3 Sportback e-tron vor putea să-şi încarce acumulatorii maşinii la staţia de încărcare de la reprezentanţa Audi chiar şi după vânzare, gratuit, celelalte încărcări putând fi realizate la punctele dedicate acestor vehicule. Pe piaţa din Germania, clienţilor li se oferă posibilitatea montării unei staţii de încărcare rapidă a vehiculului, care include şi o verificare a instalaţiei electrice a casei clientului, asigurată de un tehnician specializat în domeniu. Clienţii Audi din Germania care aplelează la această soluţie pot să îşi schimbe şi planul tarifar pentru energie electrică, putând opta pentru ”Audi energy”, o soluţie care asigură curent electric doar din surse regenerabile, folosind staţii hidroelectrice din Germania, Austria şi Elveţia.

Via Audi

  • Blue, joi, 31.07.2014 19:18

    Eu am o nelamurire. Deci masina asta costa 38000 si ofera putere combinata de 205cp plus autonomie full electric de 50km, in timp ce Prius Plug-in pleaca de la 44000 avand 138cp si autonomie pe full electric de 25km. Ori imi scapa mie ceva ori Toyota cam vrea sa jegmaneasca lumea pe baza renumelui creat cu primul Prius.

  • kk, joi, 31.07.2014 21:28

    audi la 38 000 cred ca e cheala la banii astia;daca adaugi ceva optionale cred ca se dubleaza pretul;cam asta e politica burtosilor de la vw.

  • Ivanoff, joi, 31.07.2014 22:17

    @Blue Haide ca iti fac eu lumina... Treaba e simpla: chiar dc au pretentii de marca premium cei de la Audi pe variantele de baza inca dai la manivela pt a deschide geamurile, iar la 38.000 nu stiu nici dc ai AC standard, echiparea infinit mai bogata in standard de pe in Prius, garantia, reputatia castigata de 16 ani in producerea celor mai buni si fiabili hibrizi de pe piata, valoarea brandui si faptul ca e un produs matur pe piata si nu doar o incercare disperata de a aveau si cei de la Audi un PlugIn in portofoliu, sunt suficiente motive pt a justifica diferenta de pret intre cele doua modele. Sper sa gasesti logica si pertinenta explicatia mea si sa nu iti mai scape nimic de acum :)

  • unckle, joi, 31.07.2014 22:38

    cam da, A3 asta este superior lui Prius la un pret mai mic .. si prius are clientii lui, ce sa-i faci.

  • Andrei, joi, 31.07.2014 23:10

    Eu cred ca nu e superior. Chiar daca la prima vedere autonomie full electrica a lui A3 e mai mare, daca pleci dimineata de acasa cu plinul facut si bateria incarcata, la finalul calatoriei, cand termini combustibilul dar si bateria ai sa ai surpriza ca ai mers mai mult pe full electric cu Priusul decat cu A3, asta e diferenta, Sistemul hybrid de la toyota e cel mai bun de pe piata la momentul asta, bateria lor chiar daca se descarca mult mai repede se regenereaza la fel de repede astfel incat, per total, eficieta sistemului hibrid este foarte buna.

  • Cyrus, vineri, 01.08.2014 09:20

    Andrei, cum poti sa spui deja ca Prius este superior daca acest Audi inca n-a ajuns la clienti? Pentru asta e nevoie de un test comparativ a celor doua. Presupun totusi ca si Toyata va trebui sa vina cu o replica

  • Thor, vineri, 01.08.2014 10:13

    Deja S-a plictisit lumea de hibrizi si electrice pana a venit si VAG cu ceva serios

  • stefan, vineri, 01.08.2014 11:11

    in primul rand Prius Plug-in-hybrid este 38.000 euro. apoi Prius-ul are 1495 kg versus 1615 etron-ul. Prius-ul are portbagaj 443 litri versus 280 etron-ul. Prius e mai lung cu vreo 17 cm. etron are o baterie mai mare deci incarcarea va dura mai mult etc

  • vianu, vineri, 01.08.2014 14:34

    ati citi cu atentie da? anumiti dealer, anumite service-uri, tehnicieni pregatiti speciali... VAG s-a lansat pe piata plug-inurilor. Ceea ce e bine. Doar ca o face la fel "de special" ca si XL1....pe incercatelea cum s-ar zice....testare reala dar pe banul clientului Destepti baietii as putea zice. si pretul...da, la 38.000 si inca 40-45% optionale sa ajungi la nivelul unui Prius standard. Tre' sa fii copli sa crezi ca un Audi va fi mai ieftin ca un Prius.

  • Iulian, vineri, 01.08.2014 16:20

    Prius-ul Plug In începe de la aproximativ 23 500 euro în USA....cum poate fi comparat cu 37 900 euro de la Audi

  • Lache, sâmbătă, 02.08.2014 11:12

    Voi astia de mai sus,ce ar fi sa fugiti repede,dar repede de tot,sa va trageti un prius.Chiar va tin bojocii?Am vazut toyote noi,noute care au manivele pentru actionarea geamurilor.Ai auzit,ivanoafe?