Audi A8, BMW Seria 5 şi Nissan Leaf sunt finaliştii World Car of The Year
Juriul World Car of The Year şi-a anunţat finaliştii. Câştigătorul va fi anunţat la Salonul Auto de la New York, ce are loc pe 22 aprilie.
Organizatorii concursului World Car of The Year a anunţat finaliştii ediţiei 2011. Aceştia sunt Audi A8, BMW Seria 5 şi Nissan Leaf. Cele trei modele se luptă la general, în timp ce restul clasamentului poartă lupte la categoriile "Maşina Ecologică a Anului", "Maşina de Performanţă a Anului" şi "Design-ul Anului".
Lista originală de modele care concurau pentru acest titlu a fost de 39 de nominalizaţi, aleşi de 66 de jurnalişti auto din 24 de ţări. Pentru a fi eligibil pentru ediţia 2011 a WorldCarofTheYear, un model trebuie să fie disponibil pe cel puţin două continente şi în cinci ţări în perioada 1 ianuarie 2010 – 30 mai 2011. Din acest motiv, numeroase modele populare în SUA sau în Europa nu sunt eligibile pentru acest premiu.
Iată lista finaliştilor World Car of The Year aranjaţi pe categorii şi în ordine alfabetică:
MAŞINA ANULUI în LUME
Audi A8
BMW Seria 5
Nissan Leaf
MAŞINA DE PERFORMANŢĂ a ANULUI
Ferrari 458 Italia
Mercedes-Benz SLS AMG
Porsche 911 Turbo
MAŞINA ECOLOGICĂ a ANULUI
BMW 320d EfficientDynamics Edition
Chevrolet Volt
Nissan Leaf
DESIGN-UL AUTO al ANULUI
Alfa Romeo Giulietta
Aston Martin Rapide
Ferrari 458 Italia
Via | WCOTY
-
tzenu_bmw, vineri, 04.03.2011 21:01mai mult k sigur.......
seria 5 va iesi World Car of The Year..... restu vom vedea.......
-
zarnesteanu, vineri, 04.03.2011 21:49Deci, in 2011 concurentii la masina anului sunt:
Masina, masina, tzipar electric.
-
andrey11, sâmbătă, 05.03.2011 01:21world car of the year
Seria 5
-
Rares, sâmbătă, 05.03.2011 10:53World Car
Eram sigur ca fanii infocati BMW sar sa zica BMW va castiga. Eu as vota A8-ul pentru cea mai avansata masina dpdv tehnologic la ora actuala ..
-
@Rares, sâmbătă, 05.03.2011 11:42
Te-ai gandit ca BMW daia are succes pentru ca nu este plin de atata tehnologie ??!! Pana la urma este o masina si trebuie sa se conduca ca o masina nu ca o garsoniera pe roti. Te-ai gandit de ce RR are succes mai mult ca Maybach ?? Maybach este cred ca cea mai tehnologizata masina, dar pana la urma vb de masina si nu de garsoniere si apartamente. Unde mai pui ca A8 este un A4.
-
noname00, sâmbătă, 05.03.2011 11:54din pacate gresiti amandoi
World Car of the Year va fi Leaf, nu pentru ca este cea mai buna masina din cele 3, ci pentru ca e prima masina de familie electrica. Eu o consider o jucarie, nu o masina (mai ales de familie) dintr-un singur motiv - autonomia. Daca o familie vrea sa plece din Bucuresti spre Brasov, trebuie sa innopteze undela la mijlocul distantei, deoarece autonomia la mers constant pe o sosea plata cu 90Km/h (deci nu in urcare, cu serpentine) este de ~111 Km. Atata timp cat cine detine un Leaf trebuie sa mai detina o masina pentru a putea iesi din oras, Leaf nu este o masina (de familie). Sa nu ma intelegeti gresit, nu am nimic impotriva masinilor "ecologice", nu am nimic impotriva hibridelor, dar parerea mea este ce cele electrice pot fi cel mult masini de oras, cel putin pana cand se gaseste o modalitate de a fi realimentate in mai putin de 5 minute (fara a da jos bagajele din portbagaj pentru a se schimba bateriile),
-
gelu, sâmbătă, 05.03.2011 13:10@noname
aici gresesti numai tu... Leaf NU este o masina de familie (asa cum o consideram noi - cu autonomie mare). Daca te vei uita in textele ce insoteste leaf , NICAIERI nu vei vedea ca sunt considerate drept masini tipice de familie . In schimb iti vor spune ca mai bine de 60% dintre indivizi folosesc masina personala mai putin de 160Km/zi. E clar, leaf, e un model pentru folosinta zilnica (naveta, cumparaturi, iesiri in afara orasului pentru lesure). Inca o chestie, conceptul de masina electrica nu este destinat (in mod special) pietei emergente (specifica zonei noastre) si asta si datorita mai multor idei (de multe ori preconcepute) si situatiei concrete (lipsa banilor pentru a doua masina a familiei). Si inca o chestiune: nu dai nicaieri bateriile jos coborandu-ti bagajele din portbagaj. Totul se face pe dedesubt. Vremea rotii de rezerva in portbagajul daciei 1300 a disparut de vreo 20 de ani.
-
@ gelu, sâmbătă, 05.03.2011 13:53Ce parere ai de SCANDALUL RENAULT ? CAZUL DE SPIONAJ NU A EXISTAT !
Renault se afla in prezent in mijlocul unui scandal de proportii in Franta ! Motivul ? Se pare ca mult-mediatizatul caz de spionaj nu a existat ( http://www.thetruthaboutcars.com/2011/03/pink-panther-love-renault-spy-scandal-a-big-misunderstanding-or-a-cover-for-a-lack-of-sales/ ), cei trei manageri Renault fiind acuzati pe nedrept . Este o gafa monumentala din partea unui constructor de talia Renault . In urma acestui scandal vor cadea foarte probabil " capete mari " din Renault, numele cel mai vehiculat fiind al doilea om din Renault si anume Patrick Pelata . Desi Pelata a anuntat ca Renault este dispus sa-i reangajeze cu drepturi depline pe cei trei manageri concediati, este foarte probabil ca acestia sa dea in judecata Renault, avand mari sanse sa castige in tribunal milioane de euro ca daune morale, dupa ce in ianuarie 2011, toata presa din Franta i-a prezentat ca tradatori nationali . Exista multe voci care afirma ca acest scandal a fost provocat chiar de catre Renault, ca o metoda de marketing mai putin ortodoxa, menita sa impulsioneze vanzarile extrem de slabe ale modelului Nissan Leaf .
-
LauCalin, sâmbătă, 05.03.2011 17:52
Si eu cred tot ca Leaf va castiga. E o moda ca hibridele sa fie laudate. Desi recunosc ca as vrea sa castige Seria 5.
-
Andrei, sâmbătă, 05.03.2011 20:03Legaturile dintre VW Group si BMW AG devin tot mai stranse
La scurt timp dupa stirea ca VW Group a devenit al doilea actionar in cadrul companiei specializata in productia de fibra de carbon, SGL CARBON SE ( primul actionar este SKion, detinut de Susanne Klatten, cel mai mare actionar BMW AG ), a aparut o alta stire despre o foarte probabila colaborare intre BMW si Porsche . Un prototip al noii generatii de Porsche Boxster a fost fotografiat intrand in centrul de dezvoltare BMW ( FIZ ) din Munchen ! Se pare ca cei doi constructori colaboreaza impreuna la un tren de rulare hibrid ( http://www.worldcarfans.com/111030430989/porsche-boxster-prototype-makes-pit-stop-at-bmw---secret ) . La inceputul lui 2009, cotidianul german Handelsblatt a publicat un articol bazat pe insideri din cadrul VW Group, in care se spunea ca Ferdinand Piech doreste ca VW Group sa cumpere aprox. 20 % din BMW AG, multumindu-se pe termen mediu cu statutul de investitor minoritar ( BMW AG este controlat de familia Quandt ce detine 46.7 % din actiunile BMW AG ) . Tot mai multe voci din Germania considera ca interesul lui Ferdinand Piech pentru Alfa Romeo este o diversiune a acestuia, obiectivul lui fiind o alianta cu BMW AG . Daca se va materializa aceasta alianta, va fi de departe cea mai puternica alianta auto din lume, punand sub mare presiune pe cei de la Mercedes ( BMW va fi in continuare lider in segmentul sport-premium, Audi urmand sa concureze foarte puternic pe cei de la Mercedes, ultima reclama Audi A8 din SUA, fiind un exemplu in acest sens ) . In prezent, 20 % din actiunile BMW AG valoreaza aprox. 7.4 miliarde EUR, suma ce nu reprezinta o problema pentru VW Group .
-
thenuts, sâmbătă, 05.03.2011 21:58WCOTY
I put my bet on Seria 5. Cand stai sa te gandesti cati au carcotit designul de "cacao" al Giuliettei si uite cu cine se bate pana la urma ...cu aston martin si ferrari :)
-
Rares, duminică, 06.03.2011 00:47@@ Rares
In primul rand eu ma refeream stric la clasamentul dintre cele trei masini. "Pana la urma este o masina si trebuie sa se conduca ca o masina nu ca o garsoniera pe roti" In al doilea rand cadrul limuzinelor este sa se axeze cel mai mult la ce ai spus tu mai sus (referindu-ma strict la A8 , nu Seria 3, A-class, Audi A3 etc.). Rolul limuzinei nu este sa o conduci tu , ci sa stai in spate sa ai parte de confortul la calitatea maxima , silentiozitate etc. Revenind la subiect...sa stii ca in clasamentul nu se afla RR si Maybach. Le bagi in discutie fara logica. Incearca sa nu deviezi de la subiect . Iar in privinta compararii tale dintre A8 si A4 pot spune si eu foarte usor ca Seria 7 e una si aceeasi cu Seria 5 (doar in materie de confort fiind diferita) .
-
Rares, duminică, 06.03.2011 01:02O greseala...
"Pana la urma este o masina si trebuie sa se conduca ca o masina nu ca o garsoniera pe roti" "In al doilea rand cadrul limuzinelor este sa se axeze cel mai mult la ce ai spus tu mai sus" Scuze, vroiam sa spun la ce ai NEGAT , ca sa nu se inteleaga gresit dupa .
-
edy, duminică, 06.03.2011 11:56World car of the year
cred k Audi A8 va iesi invingator.
-
gelu, luni, 07.03.2011 09:35@@gelu
foarte interesant dar e de bun simt de amintit de slaba LIVRARE a lui leaf (numar redus de unitati puse la dispozitie dar si ca numar de piete de desfacere pe care e prezent modelul) merita de urmarit ce ne rezerva urmatoarea perioada
-
Flaviu C, luni, 07.03.2011 13:23haha..
puteti descalifica din start a8....n-are nici o sansa saracu' urat si fara identitate
-
@ Flavius C, luni, 07.03.2011 13:55La fel spuneai si in 2009 si 2010 ....
In 2009, WCOTY a fost castigat de VW Golf iar in 2010 de catre VW Polo . WCOTY se acorda din 2005 iar primul castigator a fost ... Audi A6 .
-
flavius, luni, 07.03.2011 23:53Parerea mea
Masina anului =BMW 5 Performanta =MB SLS AMG Eco =Bmw 320 ED Design = Aston Martin P.S. Nu stiu ce cauta in acest Top ,Giulietta si Leaf....
-
io, marţi, 08.03.2011 14:40
nici noi nu stim ce cauti tu sa-ti dai cu parerea de masini... dar acceptam! accepta si tu ca Nissan Leaf e viitorul
-
flavius, joi, 10.03.2011 15:37@io
Preainteleptule pricepe ca nu este momentul si nici nisanul de a fi masina anului..Este un terci scump.
Citeste si
-
GENERAL | joi, 28 iuniePikes Peak: Ediţia 2012 a fost anulată din cauza incendiilor din ColoradoEdiţia din acest an a etapei de viteză în coastă de la Pikes Peak a fost anulată, anunţă organizatorii evenimentului. În 2012, Pikes Peak aniversa 90 de ediţii şi asfaltarea integrală a traseului. Citeste tot
-
GENERAL | miercuri, 27 iuniePrinţul Albert de Monaco vinde la licitaţie 38 de automobile clasice din colecţia tatălui săuPrinţiul Rainer III de Monaco a strâns de-a lungul anilor o colecţie impresionantă de automobile clasice. Însă fiul său, Albert are o altă viziune şi a decis să vândă 38 de exemplare la o licitaţie ce va avea loc pe 26 iulie. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 26 iunieStudiu: Toyota este cel mai ”verde” brand din lumeÎn topul celor mai ”verzi” 100 de companii din lume, Toyota a reuşit să ocupe prima poziţie. Alte trei branduri auto reuşesc să pătrundă în Top 10. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 26 iunieNissan Leaf va alerga la Goodwood în marşarierNissan a anunţat că va alerga la Festivalul Vitezei de la Goodwood cu un Leaf care va parcurge traseul de 1.86 kilometri în marşarier. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 26 iunieBulgaria ridică limita de viteză pe autostrăzile moderne de la 130 la 140 km/hBulgaria devine ţara europeană cu cele mai mari limite de viteză după Germania şi Polonia. Vecinii noştri pot circula cu până la 140 de kilometri pe oră pe porţiunile modernizate ale autostrăzilor. Citeste tot
MAŞINA ANULUI în LUME BMW Seria 5 MAŞINA DE PERFORMANŢĂ a ANULUI Ferrari 458 Italia MAŞINA ECOLOGICĂ a ANULUI Nissan Leaf DESIGN-UL AUTO al ANULUI Aston Martin Rapide