Audi pregăteşte un SUV 100% electric cu autonomie de peste 500 de kilometri

Publicat luni, 09.03.2015 10:33 de Sebastian Toma

După R8 e-tron, primul model electric de serie de la Audi, nemţii se pregătesc să lanseze şi un SUV 100% electric, anunţă Dr. Ulrich Hackenberg, şeful departamentului de dezvoltare.

Audi va lansa un SUV 100% electric în viitorul apropiat, iar modelul va avea o autonomie de peste 500 de kilometri. Vestea vine de la Dr. Ulrich Hackenberg, şeful departamentului de dezvoltare al mărcii, care a anunţat viitorul model la scurtă vreme de la dezvelirea primei electrice de serie a constructorului din Ingolstadt,

R8 e-tron. Contrar aşteptărilor, modelul nu va semnăna cu nimic altceva din actuala gamă, deci nu ne putem aştepta la un frate electric al lui Q7 (foto), explică Hackenberg. Pentru a compensa prezenţa acumulatorilor care vor asigura autonomia menţionată mai sus, SUV-ul de la Audi va folosi platforma MLB şi va beneficia de o caroserie realizată din mai multe materiale uşoare.

Şeful departamentului de dezvoltare de la Audi promite o nouă generaţie de acumulatori pregătită pentru lansare pe vehiculele electrice ale anului 2018. Aceasta va avea o capacitate dublă faţă de actualele unităţi fără a necesita un ambalaj mai mare. În cazul SUV-ului electric de la Audi, Hackenberg vorbeşte despre lansarea unui acumulator care are o capacitate intermediară, de 37 Ah. Spre comparaţie, acumulatorul lui Volkswagen e-Golf are 25 Ah, în timp ce viitoarele acumulatoare de la Audi pentru maşinile electrice ale anului 2018 vor atinge valoarea de 25 Ah fără să-şi mărească dimensiunile.

Audi ne arată cum compune sunetul lui R8 e-Tron

În ceea ce priveşte caroseria aleasă pentru viitorul model electric de la Audi, Hackenberg recunoaşte că o berlină nu va fi cea mai fericită alegere, având în vedere necesitatea amplasării unui pachet voluminos de acumulatori, care ar putea afecta spaţiul interior. Între timp, un model din gama Q nu ar avea un coeficient aerodinamic la fel de bun deoarece are o arie frontală generoasă, care produce o rezistenţă aerodinamică ridicată. Proiectul final ar putea marca un crossover între cele două tipuri de caroserie, pentru a mulţumi atât cerinţele aerodinamice ale inginerilor, cât şi aspectele practice ale vehiculului.

Via Autoexpress

  • Nkoder, luni, 09.03.2015 11:34

    Si marmota invelea ciocolata in staniol. Cine ii mai crede ? Ma amuza cum grupul mai sus mentionat reuseste sa faca marketing din minciuni din astea SF si informatii din astea banale fara finalitate. Urmeaza sa apara userii care ne vor povesti cum AUDI a fost prima marca care a lansat adevarata masina electrica in productia de serie, ca are cea mai mare autonomie, ca e cel mai premium suv electric, etc... Enjoy the ride.

  • @@, luni, 09.03.2015 20:33

    Iar au visat astia frumos?Audi e cel mai bun in domeniul asta,anunta masini cu autonomie 500km cand ei vindeau A6 Hybrid cu autonomie 4km.Mai bine se lasa,nu de alta,dar stim cu totii ca TDI e baza.Uneori faci cu ele si 100.000 de km fara sa se strice ceva.Nici nu vreau sa ma gandesc la "inteligentii" care o sa cumpere asa ceva,mi-ar fi mila de ei,iti dai seama ca daca schimba bateriile(foarte "ieftine" dealtfel )odata la 1 an,1an jumate,raman faliti.Pana atunci,clientii Lexus se bucura de garantie de 8 ani de zile/100.000 de mile la ansamblu hibrid(in realitate,nu in vise)

  • qwerty, marţi, 10.03.2015 12:00

    Nu poti determina capacitatea unei baterii cu Ah amperi-ora fara sa stii voltajul bateriei. O baterie normala de masina de 12v are 60Ah. O baterie foarte mare ca cele pentru masini electrice pot rezista si la 5000 de cicluri de incarcare. Deci daca o incarci odata la 2 zile bateria te tine 27 de ani. Eu zic ca e suficient. Tipul asta a facut 100.000 km in 1 an si 1 luna. Faceti voi calculul cati bani de combustibil a economisit avand in vedere ca statiile de incarcare tesla sunt gratis pt proprietari. https://www.youtube.com/watch?v=mkbIhPqj6AI

  • Adi, marţi, 10.03.2015 23:17

    SF pt VAG