Audi va echipa A8 cu un sistem automat de franare in situatii critice

Publicat miercuri, 05.05.2010 16:14 de Sebastian Toma

Audi A8 va fi echipat cu un sistem Bosch de franare predictiva. Acesta are rolul de a evita accidentele care au loc din cauza nepastrarii distantei de siguranta dintre vehicule.

Germanii de la Audi vor echipa noua lor nava amiral, A8, cu un sistem similar cu City Safety de la Volvo. Acest sistem va recunoaste in mod automat situatii critice si va preveni un accident. Sistemul este furnizat de specialistii de la BOSCH si utilizeaza atat sistemul de cruise control adaptiv ACC, cat si senzorii radar de raza mare LRR3 ai acestuaia.

Sistemul de siguranta este completat de un senzor video, iar toate aceste elemente sunt coordonate de sistemul ESP. In timp ce sistemul Volvo City Safety aplica franele cu 100% din putere, noul sistem de la Audi are rolul de a ajuta soferii sa actioneze corect intr-o asemenea situatie de urgenta, aplicand franele repede, dar progresiv. Astfel, soferul invata sa reactioneze corespunzator, dobandeste reflexe mai bune, iar sistemul Audi este perfectionat pe zi ce trece.

Inginerii Audi au descoperit ca in 80% dintre accidentele in care doua autovehicule se lovesc din cauza nepastrarii distantei de siguranta, soferul vehiculului din spate nici macar nu apuca sa apese frana, sau nu reuseste sa foloseasca franele la capacitatea maxima a acestora. Tocmai de aceea, sistemul Audi aplica rapid puterea maxima de franare pentru a evita un impact iminent.

Sistemul de franare predictiva de la Audi are scopul final de a reactiona automat in cazul unui accident iminent. Tehnologia respectiva va atinge acest nivel peste cativa ani, cand inginerii vor realiza ceea ce ei numesc "fuziunea datelor de la senzori". Aceasta fuziune reprezinta interpretarea in timp real a informatiilor prezentate de datele radar, datele GPS si datele video pentru a preveni accidentele.

Senzorii utilizati de noul Audi A8 sunt deja la cea de-a treia generatie s iau o raza de aproximativ 40 de grade ce poate deteca un obiect la o distanta de pana la 250 metri. Pozitia si viteza acelui obiect sunt detectate instant, iar modelul din Ingolstadt este echipat cu doi asemenea senzori. Parbrizul este echipat cu o camera video la nivelul oglinzii retrovizoare centrale, care are rolul de a distinge si identifica persoane, semne de circulatie, vehicule si alte informatii relevante pentru sofat.

In prima faza, sistemul de franare predictiva incarca circuitul de franare – similar cu procedura de la Mercedes Pre-Safe, dupa care vehiculul emite un semnal sonor la interior, ca apoi sa aplice usor franele. Dupa ce vehiculul a redus viteza, sistemul aplica franele extrem de puternic pentru o perioada scurta de timp pentru a semnaliza pericolul si a sublinia faptul ca soferul trebuie sa franeze. Daca totusi soferul nu franeaza, vehiculul va aplica intreaga putere a franelor cu jumatate de secunda inainte de impact, in incercarea de a reduce pagubele si consecintele accidentului.

Sistemul de cruise-control adaptiv ACC a fost si el imbunatatit odata cu aceste modificari. Astfel, sistemul va reactiona mai repede atunci cand soferul depaseste un alt vehicul sau cand alte vehicule trec in fata modelului Audi pe aceeasi banda.

Via | ADL

  • scuderia, miercuri, 05.05.2010 17:59
    ...

    bravo audi. cred ca ar trebuii sa mareasca timpul franari de la o jumatate de secunda la cel putin 1,5-2 secunde:)

  • S si altele...., miercuri, 05.05.2010 18:06

    clasa s are asa ceva de mult timp. sariti cu voturile - de oftica

  • Andy.ro, miercuri, 05.05.2010 18:39
    Nu are legatura cu city safety

    Nu are legatura cu City Safety. La volvo city safety actioneaza intre 0 si 30 km/h, cu 100% forta de franare. Se refera la Adaptive cruise control WITH BRAKE SUPPORT. Partea cu Brake support se refera la franare automata cu pana la 100% din forta de franare (la orice viteza intre 0 si 200km/h), fara cruise control activat. Masina franeaza singura in ultima instanta pentru a diminua lovitura --> nu pentru a o evita. P.s. Volvo are sistemul asta pe masinile mari din 2007, iar acum, odata cu noul S60 ajunge la a 3-a generatie si primeste franare la viteze mari cu pana la 100% din forta de franare.

  • Andy.ro, miercuri, 05.05.2010 18:43
    cateva exemple

    Volvo Collision Warning with Auto Brake (2007) http://www.zercustoms.com/news/Volvo-Collision-Warning-with-Auto-Brake.html un film scurt si la obiect : http://www.youtube.com/watch?v=3Jap_O9laTY Audi... welcome to Volvo's world :))

  • bbb, miercuri, 05.05.2010 20:28

    Honda are asa ceva de mult. Au cam ramas in urma cu tehnologia, ca si cu distributia variabila reinventata de haudi dupa 11 ani de la inventarea ei de catre honda.

  • Maka, miercuri, 05.05.2010 23:07

    Honda Accord cu LKAS si CMBS se vinde in Romania de mai bine de un an si jumatate (cam din septembrie 2008). Audi nu are nici o vina si nici Bosch ci felul in care se contorsioneaza informatiile ca sa se stoarca diverse stiri.

  • razvanis, joi, 06.05.2010 09:55
    pai cum a ramas?

    " noul sistem de la Audi are rolul de a ajuta soferii sa actioneze corect intr-o asemenea situatie de urgenta, aplicand franele repede, dar progresiv" "sistemul Audi aplica rapid puterea maxima de franare " pai ori aplica maxim ori aplica progresiv franarea ? cum e pana la urma ?

  • razvanis, joi, 06.05.2010 09:56
    @andy

    Corect andy , city safety este cu totul altceva ...

  • lexion, joi, 06.05.2010 13:45
    Revolutionar!!!!

    Noroc ca a "inventat" si Audi sistemul asta, (dupa Volvo, Mercedes, Honda) ca altfel nu afla nimeni de el.

  • Andy.ro, joi, 06.05.2010 23:12
    hahahaha

    LoL lexion ! :))