Autoritățile dau asigurări că nu vor introduce încă taxe pentru autostrăzi: "Doar după ce ajungem la o rețea de 1500 de kilometri"
Ministerul Transporturilor susține că o eventuală taxă de autostradă se va introduce doar după finalizarea șantierelor planificate și după ce rețeaua va ajunge la 1500 de kilometri, aproape dublu decât în prezent.
Studiul de fundamentare pentru proiectarea și construcția autostrăzii Ploiești - Brașov include un capitol despre sursele de finanțare ale constructorilor implicați în proiect.
Astfel, propunerea este ca circulația pe autostrada A3, inclusiv pe tronsonul deja finalizat dintre București și Ploiești,
Proiectul prevede că taxarea autostrăzii București - Ploiești ar putea începe chiar anul viitor, element care a stârnit numeroase controverse, mai ales că acest tronson a fost realizat integral din taxe plătite deja de locuitorii României.
Ministrul Transporturilor, Lucian Sova, a dat însă asigurări că o astfel de taxa va fi introdusă doar după finalizarea construcției autostrăzii Ploiești și după ce întreaga rețea de autostrăzi va ajunge la 1500 de kilometri. În prezent, în România există doar circa 783 de kilometri de autostradă.
"Acest lucru se poate întâmpla doar atunci când acest şantier va fi gata. Nu cred că înainte de a avea 1.500 de kilometri de autostradă funcţională statul român va adopta decizia de a schimba modelul de taxare", a declarat ministrul în cadrul unui interviu acordat postului public de televiziune.
În plus, legislația europeană interzice taxarea drumurilor prin intermediul a doua taxe diferite, ceea ce înseamnă că România ar trebui să renunțe la rovienită în cazul introducerii unor taxe pentru autostrăzi. "Se va lua decizia la nivel politic, guvernamental, să schimbăm întregul sistem de taxare din România", a mai precizat ministrul.
Via Economica
E clar noi nu vom prinde in aceasta viata taxele si nici cei 1500 km de autostrada, cel putin la ritmul in care se construiesc de PSD!