Aveți un minut să vorbim despre avioane? Koenigsegg Gemera este un hibrid cu patru locuri și 1.724 de cai putere

Publicat marţi, 03.03.2020 17:52 de Cornel Șocariciu

Koenigsegg a prezentat noul Gemera, primul "Mega-GT" al companiei. Acesta este echipat cu un sistem hibrid de propulsie care dezvoltă un total de 1.724 de cai putere și 3.500 Nm. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 1.9 secunde, iar autonomia electrică ajunge până la 50 de kilometri.

Standul Koenigsegg de la Geneva ar fi fost în delir. Asta dacă evenimentul elvețian nu era anulat din cauza epidemiei de coronavirus. Spunem asta pentru că producătorul suedez avea un as în mânecă. Koenigsegg a lucrat în secret la primul GT din istoria companiei: Gemera.

Noul Koenigsegg Gemera este primul model cu patru locuri dezvoltat de constructorul suedez. Din punct de vedere estetic, "Mega-GT-ul" (așa cum l-au botezat suedezii) preia o serie de elemente de design pe care în trecut le-am admirat pe Regera sau Agera. În același timp, suedezii spun că s-au folosit și de tușele conceptului CC pentru a da naștere liniilor lui Gemera.

Așa cum aminteam mai sus, noul model al suedezilor oferă patru locuri și accesorii dedicate tuturor pasagerilor. Oficialii Koenigsegg spun că au integrat opt suporturi pentru pahare (încălzite și răcite), un sistem de infotainment atât pentru locurile din față, cât și pentru cele din spate cu ecrane de 13 inch, conexiune Apple CarPlay, două spații cu încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile, internet și Wi-Fi, un sistem audio cu 11 difuzoare, camere video în locul oglinzilor convenționale care transmit imaginile pe două ecrane amplasate la baza montanților A, scaune încălzite și un sistem de climatizare pe trei zone.

Volumul destinat tansportului bagajelor este de 200 de litri, iar opțional, Koenigsegg oferă și o cutie specială pe care o poți monta pe plafon.

Dar Koenigsegg Gemera propune și alte noutăți. Sistemul de propulsie gândit de suedezi este unul hibrid. Gemera mizează pe un motor biturbo pe benzină (poate funcționa și cu metanol sau etanol) de 2.0 litri cu trei cilindri cu carter uscat și trei motoare electrice (două dintre acestea fiind amplasate pe puntea spate și unul pe arborele cotit al propulsorului cu ardere internă).

Turația maximă a motorului de 2.0 litri este de 8.500 rpm, iar cei 600 de cai putere sunt livrați la 7.500 rpm. Cuplul maxim anunțat de Koenigsegg este de 600 Nm între 2.000 și 7.000 rpm. Cele două motoare electrice de pe puntea spate oferă fiecare câte 507 CP și 1.000 Nm, iar motorul electric de pe puntea față livrează 406 CP și 500 Nm.

În total, sistemul hibrid de propulsie oferă 1.724 de cai putere și 3.500 Nm. Koenigsegg spune că Gemera poate accelera de la 0 la 100 km/h în 1.9 secunde, iar viteza maximă se oprește la 400 km/h.

Mulțumită unei baterii cu o capacitate de 16.6 kWh, Gemera poate parcurge până la 50 de kilometri în modul electric. Viteza de top în acest caz este de 300 km/h.

Pentru un comportament dinamic de top, modelul suedezilor are un sistem activ de direcție și pe puntea spate, tracțiune integrală și torque vectoring pentru toate roțile.

Noul Koenigsegg Gemera va fi produs în doar 300 de unități.

  • fan skoda, marţi, 03.03.2020 18:22

    LOL ! Chiar ca-i avion ! Mai putin de 2 secunde 0-100 ! WOW !

  • bigu, marţi, 03.03.2020 19:10

    foarte curios cat o tin gumele :))

  • someone, marţi, 03.03.2020 19:52

    avem deci o masina cu 2 usi , 4 locuri si motor central. partea frumoasa aici e ca persoanele din spate pot intra fara a ridica scaunele fata. cool avem cateva motoare electrice,puternice si cu cuplu instant urias, dar pe mine ma impresioneaza cel termic. 2.0 si 3 cilindrii, o capacitate uriasa / clindru. turatie uriasa , putere si cuplu la fel pentru un tricilindru. vreau sa ii aud pe cei ce zic ca si asta e motor de drujba, mai ales rotindu-se la 8500 rpm. a naibii drujba. dar partea interesanta e faptul ca e primul motor de serie fara valve, freevalve technology, inventatat de koenigsegg. si pe langa astea, functioneaza pe langa benzina si cu E85 sau methanol.uber cool despre performante nu mai are rost sa vorbim. despre pret, nici atat.

  • @someone, marţi, 03.03.2020 20:14

    vom vedea cat de fiabil va fi motoru asta de drujba, cu timpu isi va spune cuvantu,

  • fanel, marţi, 03.03.2020 20:25

    @fan skoda un avion nu are caracteristica principala acceleratia 0-100. Doar masinile o folosesc pentru visele umede a pubertarilor ca tine

  • fan skoda, marţi, 03.03.2020 20:32

    @fanel Am folosit expresia din titlu: Aveți un minut să vorbim despre avioane? Este foarte rapida masina. 1.9 secunde 0-100 km/h. Mai rapid chiar si decat un Bugatti Chiron care are 2.4 secunde 0-100. Dar ce sa inteleaga un hater/carcotas ?

  • fanel, marţi, 03.03.2020 21:37

    Alea sunt masini Titlul articolului extrem de neprofesionist. Mai ramane sa ne sprijinim de masinile personale si sa spargem seminte in timp ce vorbim despre...."avioane"

  • Marius, marţi, 03.03.2020 21:45

    Meserie :)

  • nică, miercuri, 04.03.2020 09:35

    @fanel, titlul e chiar inspirat ales. Când o maşină prinde o viteză foarte mare (până la 100KM sau maximă) sau arată într-un anumit fel, în popor se spune că "asta nu-i maşină, e avion". Nu are rost să gasim nod în papură cu privire la titlu, articol sau comentarii. Maşina este atât de WOW, atât de deosebită încât nu ne rămâne decât s-o admirăm şi să visăm

  • netam_nissan, miercuri, 04.03.2020 09:47

    ma batea gandu sa iau credit pentru una din asta ca nissanu meu tiida a inceput sa haleasca ulei la 300 mii km dar mecanicul meu cu atelier la bordura zice ca nu as gasi segmenti pentru motor cu cilindru de 666 cmc plus ca e cifra lu scaraotchi. oricum la aglomeratia de acuma si acceleratia motostivuitorului meu e de ajuns - da, tot in 1,9 secunde prinde 10 km/h.

  • Waau, miercuri, 04.03.2020 12:02

    Si dupa ce descarci acumulatorii, accelerand de doua ori... are timp de Logan pt 0-100 km/h... right...

  • raduvlase, miercuri, 04.03.2020 15:46

    Pentru prezentarea video oficiala: https://youtu.be/k4C6mwA-fAA?t=497 Daca reusesc sa o aduca la stadiul de productie, este WOW!!!