Benzina din România este mai scumpă decât în Germania şi Franţa
Reprezentanţii companiilor petroliere justifică preţul mare al carburanţilor din ţara noastră înainte de taxe prin productivitatea scăzută a rafinăriilor româneşti.
Un litru de benzină produs în România costă mai mult decât un litru de benzină fabricat în Europa de Vest. Aceeaşi afirmaţie este valabilă şi pentru motorina produsă la noi în ţară, transformând România într-o ţară cu preţuri anormal de mari ale carburanţilor. O comparaţie făcută de colegii de la Gândul
BENZINA E MAI IEFTINĂ ÎN ANGLIA, BULGARIA, POLONIA ŞI ALTE ŢĂRI
Polonezii şi bulgarii plătesc şi ei mai puţin pentru un litru de benzină fără taxe, acesta costând 0.515 euro în Bulgaria şi 0.513 euro în Polonia. Dacă vă pregăteaţi să argumentaţi că benzina este mai ieftină pentru că ţările respective nu ar fi la fel de dezvoltate ca România, vă spunem că un litru de benzină costă 0.485 euro în Marea Britanie. Dacă ne poate consola cu ceva, există benzină mai scumpă în alte ţări din Europa. Una dintre acestea ar fi Italia, unde un litru de benzină de 95 costă 0.568 euro fără taxe. Acelaşi lucru este valabil şi pentru Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Olanda, Portugalia, Slovacia, Spania, Cipru, Belgia, Cehia, Danemarca, Finlanda, Irlanda şi Grecia – fiecare ţară având valori diferite, dar nu mai mici de 0.524 şi nu mai mari de 0.550 euro pe litru fără taxe.
COMPANIILE PETROLIERE DAU VINA PE PRODUCTIVITATEA SCĂZUTĂ DIN ROMÂNIA
Întrebaţi de ce este mai scumpă benzina în România, oficialii companiilor petroliere au dat vina pe productivitatea scăzută. Constantin Tampiza, directorul general al Lukoil, a declarat într-un interviu pentru Gândul că toate costurile de producţie ale carburanţilor în România sunt mai mari aici decât în Occident pentru că toate elementele necesare sunt mai scumpe în România, fie că vorbim de costurile de procesare sau de energia utilizată la procesarea ţiţeiului. Totodată, taxele din România sunt de două sau de trei ori mai mari decât în alte ţări, iar exemplu utilizat a fost al operatorului Oil Terminal din Constanţa, care aplică tarife de aproape trei ori mai mari decât un operator din Rotterdam.
Echipele de prelucrare a ţiţeiului din România sunt de cinci ori mai numeroase în ţara noastră, spune Constantin Tampiza. Într-o rafinărie ca Petrotel lucreză 600 de persoane în producţie, în timp ce străinii se descurcă cu doar 100. Oficialul Lukoil nu a dat o justificare clară a motivului pentru care au nevoie de un personal atât de numeros în comparaţie cu vecinii de la Vest, dar putem bănui că lipsa robotizării este un factor important.
Via | Gândul
Foto | CiprianMihai
Pentru ca sectorul petrolier este un fel de monopol , statul a dat orice pargie de control din mana , de asta se ajunge la aberatii de genul asta . Felicitari guvernelor de pana acum .