BMW a început producția, în serie mică, a modelului iX5 Hydrogen
BMW iX5 Hydrogen sau, cu alte cuvinte, versiunea cu pile de combustie pe bază de hidrogen a SUV-ului X5 a intrat în producție. Aceasta va fi asamblat într-un număr mic de exemplare.
Constructorul german de automobile a experimentat cu tehnologia pilelor de combustie pe bază de hidrogen, o soluție de propulsie pe care a decis să o aplice SUV-ului X5. Așa s-a născut iX5 Hydrogen.
După o lungă sesiune de teste, BMW anunță acum că noul iX5 Hydrogen a intrat în producție la o uzină pilot din Munchen (Centrul de Cercetare și Inovare). Constructorul bavarez va asambla un număr mic de exemplare, acestea urmând să fie utilizate în scopuri demonstrative începând cu primăvara anului 2023.
Așa cum spuneam, noul iX5 Hydrogen este bazat pe SUV-ul X5. Motorul și bateriile sunt poziționate pe puntea spate, iar cele două rezervoare de hidrogen, cu o capacitate de aproape 6 kilograme, se regăsesc în tunelul central și sub banchetă.
În total, sistemul de propulsie al lui iX5 Hydrogen dezvoltă 374 de cai putere.
La uzina pilot a bavarezilor lucrează aproximativ 900 de angajați. Aceștia vor asambla, simultan, 6 exemplare iX5 Hydrogen.
via BMW
De ce nu se vrea o abordare mai puternică a dezvoltării alternativelor pe hidrogen din partea marilor constructori este peste înțelegerile mele. Tot o țin langa cu electrotroacele dar care sunt într-un final doar mașini de oraș. Mai pui deasupra și criza energetică în care li se va cere proprietarilor să nu își mai încarce mașinile că e scump curentul (căutați știrea cu Elveția pe Hotnews). Să ai din abundență hidrogen, o sursă de energie curată (deocamdată nu total), și totuși să o ignori în halul ăsta... Ceva dă cu virgulă aici.