BMW a început producția, în serie mică, a modelului iX5 Hydrogen

Publicat luni, 05.12.2022 15:14 de Alexandru Monenciu

BMW iX5 Hydrogen sau, cu alte cuvinte, versiunea cu pile de combustie pe bază de hidrogen a SUV-ului X5 a intrat în producție. Aceasta va fi asamblat într-un număr mic de exemplare.

Constructorul german de automobile a experimentat cu tehnologia pilelor de combustie pe bază de hidrogen, o soluție de propulsie pe care a decis să o aplice SUV-ului X5. Așa s-a născut iX5 Hydrogen.

După o lungă sesiune de teste, BMW anunță acum că noul iX5 Hydrogen a intrat în producție la o uzină pilot din Munchen (Centrul de Cercetare și Inovare). Constructorul bavarez va asambla un număr mic de exemplare, acestea urmând să fie utilizate în scopuri demonstrative începând cu primăvara anului 2023.

Așa cum spuneam, noul iX5 Hydrogen este bazat pe SUV-ul X5. Motorul și bateriile sunt poziționate pe puntea spate, iar cele două rezervoare de hidrogen, cu o capacitate de aproape 6 kilograme, se regăsesc în tunelul central și sub banchetă.

În total, sistemul de propulsie al lui iX5 Hydrogen dezvoltă 374 de cai putere.

La uzina pilot a bavarezilor lucrează aproximativ 900 de angajați. Aceștia vor asambla, simultan, 6 exemplare iX5 Hydrogen.

via BMW

  • Iliescularu, luni, 05.12.2022 19:08

    De ce nu se vrea o abordare mai puternică a dezvoltării alternativelor pe hidrogen din partea marilor constructori este peste înțelegerile mele. Tot o țin langa cu electrotroacele dar care sunt într-un final doar mașini de oraș. Mai pui deasupra și criza energetică în care li se va cere proprietarilor să nu își mai încarce mașinile că e scump curentul (căutați știrea cu Elveția pe Hotnews). Să ai din abundență hidrogen, o sursă de energie curată (deocamdată nu total), și totuși să o ignori în halul ăsta... Ceva dă cu virgulă aici.

  • r, marţi, 06.12.2022 08:45

    Doar pentru cei care nu știu: pila de combustie este o celulă electrochimică care convertește energia chimică a unui combustibil (adesea hidrogen) și un agent oxidant (adesea oxigen[1]) în electricitate printr-o pereche de reacții redox. Deci este tot o mașină electrică numai că în loc de baterie are pilă de combustie.

  • ^^^, marţi, 06.12.2022 10:45

    Si reprezinta viitorul cu conditia sa se fabrice Hidrogen suficient de ieftin. De mentionat ca timpul de alimentare este similar cu cu al masinilor pe combustibili lichizi fosili. De mentionat ca hidrogenul in pila de combustie are un randament mai mare decat daca ar fi ars intr-un motor cu combustie. Plus simplificarea transmisiei, deoarece motorul electric are o caracteristica ideala ceea ce elemina necesitatea cutiei de viteze.

  • Gandalf, marţi, 06.12.2022 16:02

    Categoric pila de combustie de hidrogen este sursa de putere în viitorul automobilului. Deocamdată se opun petrodolareii și vânzătorii de chinezării electrice. Full electrica nu e nici măcar "de oraș" în condițiile în care nu ai o infrastructură solidă de încărcare. Nu sunt locuri de parcare destule, imaginati-va doar un bloc turn din București cu cabluri scoase pe geam de la etaj până la mașină :))

  • Dutz, miercuri, 07.12.2022 02:37

    Franța a anunțat ca va stinge lumina… nu este curent pentru uzul normal. Franța care are printre cele mai multe reactoare nucleare. Unde-s spălații pe creier sa ne explice că Electricele sunt viitorul? Unde-s panourile solare, sursele verzi… ups iarna cam greu, dar ei nu folosesc 4 luni masina, sunt in Home office. Nu vi se pare ca brusc este liniște pe aici? Si din păcate pentru investițiile in electrice va si mai rău, dacă nu ar fi de plâns m-as amuza, dar vom avea toți de suferit de pe urma incompentenței si ipocriziei cu care sa “împins” toată industria in aceasta direcție. Automobilul este folosit in fiecare zi, nu-i ca mersul la mare sa depindă de vreme… of, of.

  • Mike, vineri, 09.12.2022 19:38

    Funcţionarea maşinii pe hidrogen o fi cică verde, dar producţia de hidrogen este MULT MAI POLUANTĂ decât maşinile pe CNG / GPL direct !! "As of 2020, the majority of hydrogen (∼95%) is produced from fossil fuels by steam reforming of natural gas and other light hydrocarbons, partial oxidation of heavier hydrocarbons, and coal gasification." Hidrogenul "albastru" ca cerul este de fapt hidrogenul NEGRU 100% POLUANT Hidrogenul verde există doar pe hârtie şi poate doar 0,001% din producţia mondială şi în este extrem de scump.

  • Un posibil răspuns, joi, 15.12.2022 15:39

    Revin cu postarea întrucât linkurile nu au fost corect afișate. Nu sunt un fan și nici măcar admirator al automobilelor electrice. Însă motivele mele reprezintă o altă discuție. Doresc să prezint posibilele motive pentru care răspândirea pilelor de combustie este redusă. Un motiv ar fi modul de obținere al hidrogenului. "Există patru surse principale pentru producția comercială de hidrogen: gaz natural, petrol, cărbune și electroliza; care reprezintă 48%, 30%, 18% și respectiv 4% din producția mondială de hidrogen" ( https://ro.m.wikipedia.org /wiki/Producerea_hidrogenului ) Dar cred că cel mai mare impediment este reprezentat de randamentul net inferior. ( https://m.arenaev.com/ can_hydrogen_fuel_cell_replace_the_ev_battery-news-364.php )